Nainen, voisitko olla miehen kanssa joka ei kykene johtamaan suhteessa?
Tällä tarkoitan sitä, että nainen joutuu tekemään lähes kaikki päätökset ja aloitteet. Mies ei pystyisi edes esim. pyytämään treffeille. Johtamisella en siis tarkoita mitään määräilyä tai kontrollointia vaan sitä että osaa ottaa tilanteita haltuun.
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies johtaa töissä, mutta luonnollisestikaan hän ei johda minua. Tietyt asiat hän tekee kotona viikottain: ruuanlaitto, siivous ja pyykinpesu. Jos noihin joutuisin miestä kehottamaan, en olisi hänen kanssaan.
Niin meilläkin mies johtaa töissä, mä olen sitten ilmeisesti johtanut siis ottanut enemmän vastuuta kotiasiossa.
Milloin on sun aika ja paikka olla huoleton?
Minä ehdottelen kyllä kumppanilleni kaikenlaista, mutta kaikki mitä lopulta teemme, tapahtuu hänen aloitteistaan ja minun ehdotukseni jäävät aina toteutumatta, vaikka ne alkuun kuulostaisivat kuinka loistavilta. Naisella on pahat traumat kontrolloivasta suhteesta, joten vähintäänkin alitajuisesti haluaa pitää kiinni päätäntävallasta. Minun on vain sopeuduttava. Ei hän sitäkään kestäisi, jos en mitään ehdottelisi, mutta minä olen ja kaikki tekemisemme on täysin hänen kontrollissaan. Ei se helppoa ole näinkään päin. Ainoastaan seksissä hän antautuu myös minun haluilleni ja se meidän suhteessamme onkin ollut aina aivan taivaallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies johtaa töissä, mutta luonnollisestikaan hän ei johda minua. Tietyt asiat hän tekee kotona viikottain: ruuanlaitto, siivous ja pyykinpesu. Jos noihin joutuisin miestä kehottamaan, en olisi hänen kanssaan.
Niin meilläkin mies johtaa töissä, mä olen sitten ilmeisesti johtanut siis ottanut enemmän vastuuta kotiasiossa.
Niinpä.
Musta sellainen mies ei ole aikuinen mies ollenkaan vaan pikkulapsi, eli en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Mies ei siis kykene vastuseen enää kotona jos töissä joutuu sitä kantamaan.
Naiselta odotetaan silti vastuuta molemmissa. Tämä mielenkiintoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä tekeekö alotteita parisuhteen vakaviin keskusteluihin, osaako ostaa ja paketoida joululahjat oman puolen suvulle (tai joku vastaava tehtävä), onko puku pesty ja kokeiltu ettei napit kiristä mahan kohdalta kun on aika mennä kaverin häihin, tietenkin parturissa käyneenä ilman muistutusta
Olen eri, mutta meillä mies osaa kyllä ostaa lahjoja, paketoida, silittää oman paitansaki, tehdä ruokaa, eli kyse ei ole uusavuttomuudesta,vaan enemmä siinä että ei suunnittele tai ota vastuuta perheen yhteisistä asioista tai keskustelusta. Ei ole aloitteellinen suhteen asioissa eikä yhteisissä jutuissa.
Omat asiansa hoitaa kyllä, ei kyse siitä ettei osaa. On vaan jättänyt tietyt vastuut selkeästi toiselle ilman että siitä on mitenkään erikseen sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä tekeekö alotteita parisuhteen vakaviin keskusteluihin, osaako ostaa ja paketoida joululahjat oman puolen suvulle (tai joku vastaava tehtävä), onko puku pesty ja kokeiltu ettei napit kiristä mahan kohdalta kun on aika mennä kaverin häihin, tietenkin parturissa käyneenä ilman muistutusta
Olen eri, mutta meillä mies osaa kyllä ostaa lahjoja, paketoida, silittää oman paitansaki, tehdä ruokaa, eli kyse ei ole uusavuttomuudesta,vaan enemmä siinä että ei suunnittele tai ota vastuuta perheen yhteisistä asioista tai keskustelusta. Ei ole aloitteellinen suhteen asioissa eikä yhteisissä jutuissa.
Omat asiansa hoitaa kyllä, ei kyse siitä ettei osaa. On vaan jättänyt tietyt vastuut selkeästi toiselle ilman että siitä on mitenkään erikseen sovittu.
Käytännön asiat hoituu? Mutta suuremmat vaikeammat ei? Kuulostaisi siltä. Hoitaa helpot ja hakalat jää toiselle. Ei reilua.
Elävä esimerkki: vaimo taannoin kutsui vanhempansa minun syntymäpäivilleni ja käski siivota (ei muita vieraita, ei tässä iässä enää juhlita muutenkaan). Nöyrämiehenä tietysti tottelin.
Olisko se suhteen tila sitten parempi jos olisin ottanut raivarit ja sanonut että mitä stanaa lähden tästä baariin? En usko.
Vierailija kirjoitti:
En hyväksy tuollaista kielenkäyttöä naisilta, jos nainen sanoo minua kakaraksi niin se on ero ja kerää kamppeensa 24h sisään. Vai pitääkö munkin ruveta vihjaamaan että naiset eivät ole täysivaltaisia aina kun ei mene oman mielen mukaan, se on terve tapa kommunikoida se
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei tajuu ettei miehellä riitä energia rakastaa sekä naista että lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Elävä esimerkki: vaimo taannoin kutsui vanhempansa minun syntymäpäivilleni ja käski siivota (ei muita vieraita, ei tässä iässä enää juhlita muutenkaan). Nöyrämiehenä tietysti tottelin.
Olisko se suhteen tila sitten parempi jos olisin ottanut raivarit ja sanonut että mitä stanaa lähden tästä baariin? En usko.
Te ylikilt miehet ootte just näitä jolta puuttuu se välimallin jämäkkä ei:n sanominen ilman kiukuttelua ja kiroilua.
Kun ei olla totuttu vetämään rajoja niin se on sit joko joo joo tai vihaisena baariin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hyväksy tuollaista kielenkäyttöä naisilta, jos nainen sanoo minua kakaraksi niin se on ero ja kerää kamppeensa 24h sisään. Vai pitääkö munkin ruveta vihjaamaan että naiset eivät ole täysivaltaisia aina kun ei mene oman mielen mukaan, se on terve tapa kommunikoida se
Olipa kakaramainen vastaus. Selvästi osui omaan nilkkaan
"Naiset ei tajuu ettei miehellä riitä energia rakastaa sekä naista että lapsia."
Nii ku kaikki rakkaus menee itseensä.
Parisuhteessa molemmat johtavat itse itseään suhteen hyväksi. Johtaminen on tosiasioiden hyväksymistä, ystävällisyyttä, avoimuutta, kärsivällisyyttä, vaatimattomuutta, suhteellisuudentajua, yhteisyyden arvostamista ja halua henkiseen kasvuun ollakseen aikuisempi eli kypsempi ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko se suhteen tila sitten parempi jos olisin ottanut raivarit ja sanonut että mitä stanaa lähden tästä baariin? En usko.Te ylikilt miehet ootte just näitä jolta puuttuu se välimallin jämäkkä ei:n sanominen ilman kiukuttelua ja kiroilua.
Kun ei olla totuttu vetämään rajoja niin se on sit joko joo joo tai vihaisena baariin
Joo tää on niin tuttua. Jos koittaa mistään edes puhua nii suututaan syyttelystä ja vetäydytään. Mitään kritiikkiä ei kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko se suhteen tila sitten parempi jos olisin ottanut raivarit ja sanonut että mitä stanaa lähden tästä baariin? En usko.Te ylikilt miehet ootte just näitä jolta puuttuu se välimallin jämäkkä ei:n sanominen ilman kiukuttelua ja kiroilua.
Kun ei olla totuttu vetämään rajoja niin se on sit joko joo joo tai vihaisena baariinJoo tää on niin tuttua. Jos koittaa mistään edes puhua nii suututaan syyttelystä ja vetäydytään. Mitään kritiikkiä ei kestä.
Tai ottaa kaiken juuri kritiikkinä vaikka vaan kysyisi että voiko tulla vieraita?
Kauhee vääntö siitä sit... huokaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei olla totuttu vetämään rajoja niin se on sit joko joo joo tai vihaisena baariinJoo tää on niin tuttua. Jos koittaa mistään edes puhua nii suututaan syyttelystä ja vetäydytään. Mitään kritiikkiä ei kestä.
Mun ylikiltti mies sulkeutui henkisesti ja yritti vaihtaa puheenaihetta tai poistua tilanteesta aivan sama mitä yritin. Tai vaan istui hiljaa ja myötäili täysin kuulematta mitä sanon. Silmät liikkui mutta takaa puuttui valo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ei-vaihtoehto tuohon jää? Riidellä saa ei-vastauksen tyypistä huolimatta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ylikiltti mies sulkeutui henkisesti ja yritti vaihtaa puheenaihetta tai poistua tilanteesta aivan sama mitä yritin. Tai vaan istui hiljaa ja myötäili täysin kuulematta mitä sanon. Silmät liikkui mutta takaa puuttui valo.
Miksi kuulostaa nii tutulta. Mitään ei vastaa tai sano ihankun ei edes ymmärtäisi puhetta.
niin mikä hemmetti tossa vaivaa ihmistä? Kerro mulle oikeesti