Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, voisitko olla miehen kanssa joka ei kykene johtamaan suhteessa?

Vierailija
06.03.2026 |

Tällä tarkoitan sitä, että nainen joutuu tekemään lähes kaikki päätökset ja aloitteet. Mies ei pystyisi edes esim. pyytämään treffeille. Johtamisella en siis tarkoita mitään määräilyä tai kontrollointia vaan sitä että osaa ottaa tilanteita haltuun. 

Kommentit (157)

Vierailija
41/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa minkäänlaista miestä ohjailemaan elämääni, teen itse päätökset, mies voi tehdä omansa.

Vierailija
42/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen suhteessa se, joka ehdottaa tekemistä, tekee kaikki järjestelyt, huolehtii lasten menoista ja pitää kodin ilmapiirin hyvänä kaikille. Jos minä en tee, niin mitään ei tapahdu. Eli jos olen sairas enkä kykene tekemään jotain niin asiat jää tekemättä, vaikka kuinka huutelen sängyn pohjalta. Mies ei saa edes ruokaa tehtyä tai pyykkiä pestyä, puhumattakaan mistään vaikeammasta, kun minä en ole paikalla.

Olen jaksanut tätä yli 30 vuotta, mutta nyt minulla on todettu vaikea etenevä sairaus enkä enää jaksa. Tämä oli tässä. Olen varma, että ero (jonka minä hoidan) tulee miehelle yllätyksenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tällaisia kävelee kadulla tusina vastaan alle varttitunnissa valmiissa maailmassa. Sääli sinällään mutta täysin ymmärrettävää. Näyttävät zombeilta jotka laahustavat kelaan hakemaan ilmaista rahaa.

Vierailija
44/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on mies puhahtanut tanssilattialla, että hyvä on, vie sitten! 

Sinänsä helpottavaa, kun pystyi viimein menemään saamaan suuntaan. 

Vierailija
45/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsenäinen vahva nainen, mutta tällaisen suhteen jälkeen haluan enää vain olla heikko ajattelematon nainen kenen ei tarvisi tehdä mitään päätöksiä ja tekisin vain kuten mies sanoisi. :D Eli erittäin huono kokemus oli!

Siis mitä? Olipas ristiriitainen juttu.

Vierailija
46/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pystyisi. Alapeukuista huolimatta valitsen rehellisyyden. Mua sytyttävät seks. dominantit. Miehen pitää olla vahva itsevarma ja ennenkaikkea tehdä kaikki aloitteet. Olen täysin alistuva seksissä. Eli se kuuluisa tylsä lahna. Mutta ylläri pylläri; minullakin on oikeus olla olemassa? Vai eikö ole? Katotaan nyt, kuinka paljon tulee lahnaksi haukkujia, vaikka nainen itse tiedostaa olevansa lahna. N56

Minäkin olen alistuva sängyssä mutta en mikään lahna. Voit olla vastaanottava osapuoli mutta aktiivisesti. Kaikki on kiinni mentaalisesta puolesta

Kamala ajatus miehelle vaikka pitää ranteista kiinni naista joka on passiivinen ja löysä. Ryhtiä sisko!

Vierailija
47/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa ei kukaan johda. Yhdessä sovitaan.

Kun osataan keskustella tasapuolisesti, niin ei mitään yliluonnollisia odotuksia tarvita. Mutta hyvin harvassa nykyään tälläiset ihmissuhteet ovat. 

Vierailija
48/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo 10 vuotta sellaisen kanssa. En tykkää johtamisesta ja haluaisin miehen olevan se aloitekykyisempi mutta en enää tässä vaiheessa ala miestä vaihtamaan kun on muuten ihan hyvä ja kiltti mies.

Vierailija
49/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsenäinen vahva nainen, mutta tällaisen suhteen jälkeen haluan enää vain olla heikko ajattelematon nainen kenen ei tarvisi tehdä mitään päätöksiä ja tekisin vain kuten mies sanoisi. :D Eli erittäin huono kokemus oli!

Oletko mielestäsi vaan satunnainen oikkupussi vaiko ihan yleensä vaan päättämätön? 

Vierailija
50/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen suhteessa se, joka ehdottaa tekemistä, tekee kaikki järjestelyt, huolehtii lasten menoista ja pitää kodin ilmapiirin hyvänä kaikille. Jos minä en tee, niin mitään ei tapahdu. Eli jos olen sairas enkä kykene tekemään jotain niin asiat jää tekemättä, vaikka kuinka huutelen sängyn pohjalta. Mies ei saa edes ruokaa tehtyä tai pyykkiä pestyä, puhumattakaan mistään vaikeammasta, kun minä en ole paikalla.

Olen jaksanut tätä yli 30 vuotta, mutta nyt minulla on todettu vaikea etenevä sairaus enkä enää jaksa. Tämä oli tässä. Olen varma, että ero (jonka minä hoidan) tulee miehelle yllätyksenä.

Kamalaa. Uskallanko edes kysyä, onko sairaus stressiperäistä kuten esim endometrioosi tai muut immuunisairaudet?

Kauden aikuisen (ja koko perheen) kannattelu yksin on liikaa yhdelle ihmiselle. Liian moni nainen ajautuu tilanteeseen missä mies kruisailee naisen kustannuksella, joka muistaa syntymäpäivät, lasten lääkäriajat, vanhaksi menevän kanan jääkaapissa, lemmikin kynsien leikkuun ja anopin kuulumisten kyselyt. Vähemmästäkin sairastuu.

meillä ei ole lapsia mutta pistin itse miehen pihalle 15 aiemmin kuin sinä olet pistämässä. Meillä asumisero ja terapia auttoi. Tosin vieläkin joudun välillä poistumaan tilanteesta etten esim tartu ohjaksiin jos ruoka on palamassa pohjaan tai sano mitään kun näen pyykkikoneeseen menevän valkoisia ja mustia sekaisin.

Mutta mies oppii. Tai mun mies oppi. Ällöttävä ajatus mutta mies on vaimon toimesta lellitty pilalle ja hän joutuu opettelemaan perusasioita alusta saakka. Kun vähän aikaa katsoo sormien läpi ja sietää mokailevaa mieslasta kotonaan, alkaa homma sujua. Paitsi jos on toivoton ja tahdoton tapaus joka valuu lätäköksi lattialle eikä nosta itseään ylös lainkaan.

Vierailija
51/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkillistä aikaa. Pitäisi olla samaan aikaan modermi mies joka on joka suuntaan niin feminiininen mut samaan aikaan pitäisi johtaa. Ymmärrän se ajatuksen et monilla naisilla on se biologinen ja evoluutiopohjainen tarve saada jättäytyä niin et mies johtaa. Se on alitajuistakin. Olen itse täysin kyllästynyt siihen ajatukseen. Johdan itseäni kuten parhaaksi näen. Nainen saa sit tyytyä siihen. Arvatkaa onko avioliitto toimiva. Eipä ole. :D

Miksi olette yhdessä?

Vierailija
52/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aloitekyvytön ja saamaton mies. Tappakaa vaan suomenkieli näillä jenkkikäännöksillä

Vierailija
53/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut jo 10 vuotta sellaisen kanssa. En tykkää johtamisesta ja haluaisin miehen olevan se aloitekykyisempi mutta en enää tässä vaiheessa ala miestä vaihtamaan kun on muuten ihan hyvä ja kiltti mies.

Olet kuin minä vielä pari vuotta sitten. Sitten iski joku orastava 40-kriisi (tai myöhäinen 30-kriisi) ja multa loppu kiinnostus sekä kunnioitus kilttiä harmitonta miestä kohtaan jolle kaikki on ok ja sopii, mutta aloitekyky nolla. Mies eli täysin erillistä rinnakkaiselämää tyytyväisenä niin kauan kunnes minä tein aloitteen keskusteluun, yhdessä tekemiseen tai välillä jopa riitaan.

mulla on todella vaativa ura enkä voi kannatella toista aikuista ilman että palan loppuun. Mulla ei vaan riitä enää tässä vaiheessa kaistaa siihen. Miehen oli pakko kasvaa tasavertaiseksi aikuiseksi suhteessa tai ero. Käytiin niinkin pitkällä että tosissaan uskoin että ero tulee 10+ vuoden jälkeen

Vierailija
54/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
55/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Siksi en voi seurustella poliisin kanssa, koska ne määräilee ja huomauttelee kaikista asioista.

Vierailija
56/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut sellaisessa suhteessa 35 vuotta, joten ihan hyvin. 

Sama täällä

Vierailija
57/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtamista on ainakin kahdenlaista: hajoita ja hallitse tai seuraa esimerkkiä. Kontrolloiva, manipuloiva ja provokatiivinen ihminen hajoittaa ja hallitsee pistämällä ihmisen pirstaleiksi joista hän kokoaa oman kieron halutunsa laisen sätkynukkensa jota vetelee naruista. Esimerkillinen johtaja on seuraa johtajaa periaate joka ymmärtää että ilman motivoitunutta ihmistä ei myöskään synny tehokasta jälkeä.

Vierailija
58/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kysymys sillä minulla on tuollainen suhde, aluksi hyväksyin asian sittemmin se harmitti. Nyt en ole enää varma mihin suuntaan mennään.

Vierailija
59/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa naisena tehdä kaikkea ja kaikkia päätöksiä kaikesta. En vaan enää jaksa.

Vierailija
60/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen kysymys sillä minulla on tuollainen suhde, aluksi hyväksyin asian sittemmin se harmitti. Nyt en ole enää varma mihin suuntaan mennään.

Ton tyyppisen suhteen peruspilari on se että se toimii ekat vuodet ja vasta myöhemmin alkaa uuvuttaa

Selittämätön yksinäisyys, kummitteleva pettymys kumppaniin, pelko siitä että liitto ei ole mitään jos et itse panosta sata prosenttia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan