Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, voisitko olla miehen kanssa joka ei kykene johtamaan suhteessa?

Vierailija
06.03.2026 |

Tällä tarkoitan sitä, että nainen joutuu tekemään lähes kaikki päätökset ja aloitteet. Mies ei pystyisi edes esim. pyytämään treffeille. Johtamisella en siis tarkoita mitään määräilyä tai kontrollointia vaan sitä että osaa ottaa tilanteita haltuun. 

Kommentit (157)

Vierailija
61/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa naisena tehdä kaikkea ja kaikkia päätöksiä kaikesta. En vaan enää jaksa.

Monet naiset sanoo näin ja ennemmin eroaa ja hajottaa perheen kuin oikeesti kokeilee mitä tapahtuu kun lopettaa manageroinnin ILMAN että samalla itse katkerana passivoituu

Vierailija
62/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa naisena tehdä kaikkea ja kaikkia päätöksiä kaikesta. En vaan enää jaksa.

Monet naiset sanoo näin ja ennemmin eroaa ja hajottaa perheen kuin oikeesti kokeilee mitä tapahtuu kun lopettaa manageroinnin ILMAN että samalla itse katkerana passivoituu

Olen yrittänyt lopettaa sitä  että teen päätöksiä nykyään itselleni en toisen puolesta mutta kovin yksisuuntaisella tuntuu silti.

Mitä minun siis tulisi tehdä?

Jos en hoida juttuja ne jää tekemättä kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt lopettaa sitä  että teen päätöksiä nykyään itselleni en toisen puolesta mutta kovin yksisuuntaisella tuntuu silti.

Mitään reissuja ei ole ollut kun lopetin niiden suunnittelun, yhdet lapsen synttärit on pitämättä kun ne miehen piti hoitaa.

Se lupaa muttei mitään tapahdu. Näin siinä sitten käy.

Vierailija
64/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kieltäytyä tarpeeksi pitkään ja johdonmukaisesti managerin/äidin roolista

Mies ei opi ilman seurauksia. Anna laskujen mennä perintään, auton vakuutuksen erääntyä, anopin synttäreiden unohtua, valkopyykin mennä pilalle, lasten lähteä eripari kengissä ulos, miehen kauluspaidan olla silittämättä yms yms

Sun haaste on antaa asioiden levitä, olla sanomatta, tekemättä päätöksiä. Se on yllättävän vaikeaa kun sitä on tehty vuosia mutta se on sun oppi. Älä korjaa tai puutu vaikka voisit tehdä sen yhdellä sanalla. Anna sen makaronilaatikon palaa uuniin jos se ei ollu sun vastuulla.

Vierailija
65/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen antanut tilaa ja mahdollisuuksia. Silti lopputulos on että ei mitään. En mäkätä en valita en pakota. Mutta ei silti tajua mitään itse tuo mies. Tätä en ymmärrä.

Vierailija
66/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään reissuja ei ole ollut kun lopetin niiden suunnittelun, yhdet lapsen synttärit on pitämättä kun ne miehen piti hoitaa.

Se lupaa muttei mitään tapahdu. Näin siinä sitten käy.

Osa miehistä ottaa vastuun ja ryhdistäytyy. Osa jää lattialle makaamaan ja odottaa että vaippa vaihdetaan.

Totuus selviää ainoastaan kokeilemalla tosissaan, ei niin että välillä jättää tekemättä ja välillä tekee ja sekin vain yhden viikon ajan. Kk ja täysin näpit irti miehen osa-alueista. Älä nalkuta vaan poistu tilanteesta 

Vierailija
67/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen antanut tilaa ja mahdollisuuksia. Silti lopputulos on että ei mitään. En mäkätä en valita en pakota. Mutta ei silti tajua mitään itse tuo mies. Tätä en ymmärrä.

Sulla on huono mies. Olkoonkin mukava työssäkäyvä ja raitis joka ei lyö, mutta kun se ei riitä

Vierailija
68/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko ei minusta vastaa kysymystä. Nimittäin ei, en viisi olla vässykän kanssa, mutta en kyllä sellaisenkaan, joka haluaa johtaa suhteessa. Minun arvomaailmassani parisuhde on kahden tasaveroisen ihmisen yhteinen suhde, jossa kumpikaan ei johda toista, muttei myöskään alistu eikä odota toisen kantavan kaikkea vastuuta.

Vierailija
69/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä haluan ja odotan, että myös mies osaa ja pystyy tekemään päätöksiä ja että hänkin osoittaa sen, että tapahtui mitä tahansa, niin asiat hoituu. Aivan liian kauan olin yhdessä ihmisen kanssa, joka oli yhtä emmääätiiääää, perässävedettävä pikkulapsi. Ei kiitos enää.

Kyllä parisuhteessa pitää olla molemminpuolista varmuutta siitä, että kummatkin osaavat toimia ja tehdä parisuhteensa ja perheensä eteen asioita ja varsinkin silloin, kun tulee se vaikeampi hetki.

Vierailija
70/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kykene pyytämään treffeille niin kysehän on kyvyttömyydestä johtaa itseä ja omaa elämää kun ei mitään suhdetta edes ole. Oletuksena, että tietää tahtovansa tutustua tai treffailla tätä treffeille pyydettävää henkilöä. Molemmat sukupuolet syttyvät itsevarmoista, itselleen uskollisista ja itsensä tuntevista tyypeistä, se on varma. Jos ei koskaan syty kipinää johtaa tilannetta ja olla aktiivinen toimija ja päättäjä, niin silloin on kyllä väärässä paikassa tai seurassa. 

Vierailija
71/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät miehet yhtäkään suhdetta johda, ja miksi teillä heteroilla ylipäätään on addiktio aina kaikkeen valtapeliin? Suhteenne ovat jo väkivaltaisia ja vaarallisia, kannattaisiko lopettaa? Se miesten keinotekoinen johtajuus on vain hajottanut yhteiskuntia, katsokaa missä kaaoksessa jokainen patriarkaalinen yhteiskunta on. Pelolla hallintaa, väkivaltaa ja kaaosta. 

Miehet eivät edes tiedä ihmissuhteista tai kotitalousasioista mitään, joten miten he johtaisivat? Kaiken perheessä ja suhteessa tekee nainen. Miksi miehet pettävät enemmän, kerta johtajia ovat? Miksi he eivät kykene noudattamaan suhteiden sääntöjä, kerta johtajia ovat? Lopettakaa tuo naurettava miesten jalustalle nostaminen. Miksi miehen pitäisi saada johtaa vain sukupuolensa perusteella? Anna kun arvaan, te samat vastustatte naisille luotuja kiintiöitä vaikka teidän mielestänne mies saa johtajan tittelin aina vain heppinsä perusteella? 

Ei ihme että maailma on sekaisin. 

Vierailija
72/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä haluan ja odotan, että myös mies osaa ja pystyy tekemään päätöksiä ja että hänkin osoittaa sen, että tapahtui mitä tahansa, niin asiat hoituu. Aivan liian kauan olin yhdessä ihmisen kanssa, joka oli yhtä emmääätiiääää, perässävedettävä pikkulapsi. Ei kiitos enää.

Kyllä parisuhteessa pitää olla molemminpuolista varmuutta siitä, että kummatkin osaavat toimia ja tehdä parisuhteensa ja perheensä eteen asioita ja varsinkin silloin, kun tulee se vaikeampi hetki.

Meillä on nyt se vaikeampi hetki ja asia nostaa päätään. Sillä tämä nyt kolahti.

Ongelmissa tuntuu että enemmän nekin kaatuu omalle kontolle ja kyllä se jaksaminen on kortilla nyt. Tuntuu että ei sitä taakkaa edes jaeta tässä vaan toinen saa kantaa kaiken.

Ja päälle että sun vikahan ongelmakin on, eli syyllistäminen. Vaikkei todellakaan ole.

Vierailija
73/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde vaatii molemmilta aloitteellisuutta ja toisaalta joustoa.

Pahin painajainen kumppanina, olisi sellainen, jolla olisi kauheasti odotuksia sekä joustamattomia periaatteita ja mielipiteitä vaikka mistä, mutta ei mitään aloitteellisuutta tai vastuunottokykyä käytännön arjessa. Ja tämä siis varmasti kumman vaan puolison kannalta hirveä skenaario.

Vierailija
74/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde ei ole minulle mikään yritys, en tarvitse mitään johtajaa siihen.

Vierailija
75/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miltä tuntuu olla parisuhteen mutsi ja tiedän miltä tuntuu kun on 50-50 aikuisen kanssa yhdessä

Jälkimmäinen on kepeää eloa ja silloin voin olla oma leikkisä itseni. Huolehdin vain puolet siitä mitä mutsina ollessa. Seksi maistuu kun mies on mies eikä lapsi. Tuntuu kuin voisi hengittää vapaammin

Vierailija
76/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies johtaa töissä, mutta luonnollisestikaan hän ei johda minua. Tietyt asiat hän tekee kotona viikottain: ruuanlaitto, siivous ja pyykinpesu. Jos noihin joutuisin miestä kehottamaan, en olisi hänen kanssaan.

Vierailija
77/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies johtaa töissä, mutta luonnollisestikaan hän ei johda minua. Tietyt asiat hän tekee kotona viikottain: ruuanlaitto, siivous ja pyykinpesu. Jos noihin joutuisin miestä kehottamaan, en olisi hänen kanssaan.

Entä tekeekö alotteita parisuhteen vakaviin keskusteluihin, osaako ostaa ja paketoida joululahjat oman puolen suvulle (tai joku vastaava tehtävä), onko puku pesty ja kokeiltu ettei napit kiristä mahan kohdalta kun on aika mennä kaverin häihin, tietenkin parturissa käyneenä ilman muistutusta 

Vierailija
78/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän miltä tuntuu olla parisuhteen mutsi ja tiedän miltä tuntuu kun on 50-50 aikuisen kanssa yhdessä

Jälkimmäinen on kepeää eloa ja silloin voin olla oma leikkisä itseni. Huolehdin vain puolet siitä mitä mutsina ollessa. Seksi maistuu kun mies on mies eikä lapsi. Tuntuu kuin voisi hengittää vapaammin

Olen onnellinen puolestasi!

Vierailija
79/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen onnellinen puolestasi!

Kiitos. Toivottavasti kaikki naiset kokevat tämän vielä 

Vierailija
80/157 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä tekeekö alotteita parisuhteen vakaviin keskusteluihin, osaako ostaa ja paketoida joululahjat oman puolen suvulle (tai joku vastaava tehtävä), onko puku pesty ja kokeiltu ettei napit kiristä mahan kohdalta kun on aika mennä kaverin häihin, tietenkin parturissa käyneenä ilman muistutusta 

Tekee kaiken muun, paitsi ei tuota ensimmäistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän