Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9 vuotiaan lapsen kiinniotto 59 centin muovipussin takia on järjettömin juttu jonka olen kuullut aikoihin

Vierailija
06.03.2026 |

Ymmärrän toki, täällä on varmasti käyty aiheesta keskustelua. En vain oikeasti pysty ymmärtämään millään tasolla tälläistä ihmisten käytöstä. Ei mitään järjenhiventäkään, jää väkisin miettimään onko kyseisellä vartijalla jotain ongelmia, miten tälläinen ihminen voi ylipäätään edes päästä minkäänlaiseen työhön missä ollaan tekemisissä ihmisten kanssa.

Mikä ihmisiä oikein vaivaa, onko joillakin järjenvalo loppunut kokonaan.

Kommentit (2676)

Vierailija
2081/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistähän rikoksesta poliisi minua epäilee saati rankaisee? Vittumaisuudesta?

Edelleenkään en ole mitään laitonta tehnyt.

--

Miksi sä sitten olet tekemisissä vartijan kanssa tuossa sun runkkufantasiassa.

Tätä kysyttiin jo.

Näyttämällä tahallaan epäilyttävältä kuten sanoin jo 50 sivua sitten

Okei, sitten sinut tarkastetaan ja siirretään sivuun. Kyllä, takahuoneeseen.

Et lähde mukaan? Vastustelet siis. Sitten homma menee fyysiseksi ja kyllä, meni laittomaksi.

Sillä ei siinä vaiheessa ole enää merkitystä onko sulla mitään vai ei.

Eli vartija käy käsiksi ja on siis rikollinen. Onneksi kuvaan kaiken ja nostan syytteen.

Vierailija
2082/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En takahuoneeseen ja kameran otan heti esille jos vartija koittaa pakottaa pois paikalta takahuoneeseen. Soitan poliisitkin itse

--

Ja niin sä vastustelit

Tuo ei ole vastustelua tampio

Se on vastustelua veeti.

Mikä vatun veeti, taidat olla joku jonne

En usko että olet jonnen ikäinen, veetit on nuorempia.

Olin jo keski-ikäinen kun jonne meemi tuli nettiin, mutta sinähä et sitä aikaa edes muista.

Ei uskoisi, käytös on kuin 12-kesäisellä veetillä.

Taitaa olla sisäsiittoisuus ja alkoholi vienyt miehestä voiton.

Olen nainen ja vartijat jos koskee saavat seksuaalisesta häirinnästäkin syytteet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2083/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitko sinäkin tevaissut tuota tyttöä nenille, jos olisit ajoissa huomannut sen törkeyden, mitä hän teki muita kaupan asiakkaita kohtaan, varastamalla muovikassin ja siten nostamalla meidän kunnon ihmisten kustannuksia?

Tässä tyyppiesimerkki hyypiöstä jolla päässä viiraa.

Vierailija
2084/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä markkuvirtaset vois vaa painua vidduu netistä niin maailma olis parempi paikka

Vierailija
2085/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen kiinniotto ja mikä oli seuraus?

Noin pienelle lapselle riittää, että asiasta sanotaan kauniisti, miten kuuluu toimia. Hyvin vaikea uskoa, että 9-vuotias olisi ollut jossain mietityssä muovipussin varastamisaikeissa. Tai että kukaan muukaan tahallaan varastaisi jotain muovipusseja. 😂 Epähuomiossa olen itsekin joskus meinannut unohtaa laittaa sen pussin siihen liukuhihnalle ostosten kanssa. 

Minun sydän särkyi kun luin että se tyttönen oli itkenyt siellä jossain vartijan kopissa. Toivottavasti kauppa hyvittää tytölle kunnolla kokemansa järkytyksen. Pieni 🥺

Vierailija
2086/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään kohtaa ei vartijalla ole oikeutta vapaudenriistoon, varsinkaan lapsen vapaudenriistoon. Nyt vaan vartijasta rikosilmoitus ja linnaan kahdeksi vuodeksi.

Missä kohtaa (niillä tiedoin mitä meillä on) tässä tapauksessa se vapaudenriisto tapahtui? 

Siinä kohtaa kun lapsi vietiin tunniksi takahuoneeseen. Asia olisi pitänyt selvittää siinä kassalla.

Ai julkisesti ihmisten pällistellessä?

Niin. Minuahan ei vartijat vie takahuoneseen vaan asia hoidetaan kassalla ja KOVAAN ÄÄNEEN JOTTA KAIKKI KUULEE

Sit sut raudoitetaan siinä samalla.

Ei siinä, se on viihdyttävää seurattavaa kun reppana laitetaan nippuun.

Ne vartjat pyysi Isossa Omenassa sermin. Eivät halunneet julkisuutta.

Jos vartija ei halua julkisuutta on tekemässä kiellettyjä asioita ja tietää sen

Sermihän tuli elvytyksen aikana.  Ette voi olla noin huonomuistisia? 

Ei yleisö voi tietää mitä siellä sermin takana häärättiin. 

Vierailija
2087/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy lupaa raudottaa laillisesti toimivaa henkilöä koska tämä on ärsyttävä 

--

Et sä osais toimia laillisesti  :)

Johan sä olet vastustelemassa kiinniottoa.

17 Voimakeinojen käyttö

Jos henkilö koettaa vastarintaa tekemällä välttää pääsyn estämisen, poistamisen, kiinni ottamisen tai turvallisuustarkastuksen suorittamisen taikka pakenee kiinni ottamista, vartijalla on oikeus käyttää sellaisia henkilön pääsyn estämiseksi, poistamiseksi tai kiinni ottamiseksi taikka turvallisuustarkastuksen suorittamiseksi tarpeellisia voimakeinoja, joita voidaan pitää puolustettavina, kun otetaan huomioon henkilön käyttäytyminen, tehtävän tärkeys ja kiireellisyys, vastarinnan vaarallisuus ja muut olosuhteet.

Vastuuvapausperusteesta ja rangaistusvastuun lievennyksestä voimakeinojen käytön liioittelussa säädetään rikoslain 4 luvun 6 :n 3 momentissa ja 7 :ssä.

Missä kohtaa vastustaa kiinniottoa jos pysyy paikoillaan ja on kovaääninen. Tottelee vartijoiden pyyntöjen mutta ei lähde minnekään ja huutaa kovalla äänellä vastaukset ja haukkuu vartijaa jatkuvasti. Täysin laillista toimintaa.

Jos et poistu, et tottele vartijoiden poistumispyyntöä. Et sinä saa käyttäytyä häiritsevästi vartioimisalueella. Kannattaa tarkistaa tietonsa ennenkuin jatkat harrastustasi. 

Jos vartija käskee poistua kaupasta niin poistun jos minulla ei kauppaan ole enää asiaa, matkalla huutelen vartijalle. Vartijaa en takahuoneeseen seuraa.

Jos vartija käskee poistua kaupasta niin poistun jos minulla ei kauppaan ole enää asiaa, matkalla huutelen vartijalle. Vartijaa en takahuoneeseen seuraa.

No se on siinä kohtaa sitten poliisin maija, johon sut saatetaan. Saattaa alkaa takahuone kiinnostelemaan. 

Järjestyshäiriö, julkisrauhan rikkominen ja virkavallan vastustaminen nyt noin alkuun. 

Vartija on aiheuttanut häiriön, en minä. En ole riklonut julkisrauhaa, olen vain kovaääninen. Vartija ei edusta virkavaltaa sen enempää kuin kassa tai pihalla pyörivä parkkipirkko.

Kannattaa lukaista rikoslaki uudelleen, tulet yllättymään. Vartija työtehtävässään rinnastetaan lain silmissä virkavaltaan ja häntä suojaa sama laki. 

Vierailija
2088/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasin juuri lomamatkalta ja olen ihan pihalla. Onko tää 59 cent se amerikkalainen räppäri siis?

Vierailija
2089/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2090/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

--

Tätä kysyttiin jo.

Et lähde mukaan? Vastustelet siis. Sitten homma menee fyysiseksi ja kyllä, meni laittomaksi.

Eli vartija käy käsiksi ja on siis rikollinen. Onneksi kuvaan kaiken ja nostan syytteen.

Vastustelit joten kiinniotto ja voimakeinojenkäyttö on sallittua.

Vierailija
2091/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy lupaa raudottaa laillisesti toimivaa henkilöä koska tämä on ärsyttävä 

--

Et sä osais toimia laillisesti  :)

Johan sä olet vastustelemassa kiinniottoa.

17 Voimakeinojen käyttö

Jos henkilö koettaa vastarintaa tekemällä välttää pääsyn estämisen, poistamisen, kiinni ottamisen tai turvallisuustarkastuksen suorittamisen taikka pakenee kiinni ottamista, vartijalla on oikeus käyttää sellaisia henkilön pääsyn estämiseksi, poistamiseksi tai kiinni ottamiseksi taikka turvallisuustarkastuksen suorittamiseksi tarpeellisia voimakeinoja, joita voidaan pitää puolustettavina, kun otetaan huomioon henkilön käyttäytyminen, tehtävän tärkeys ja kiireellisyys, vastarinnan vaarallisuus ja muut olosuhteet.

Vastuuvapausperusteesta ja rangaistusvastuun lievennyksestä voimakeinojen käytön liioittelussa säädetään rikoslain 4 luvun 6 :n 3 momentissa ja 7 :ssä.

Missä kohtaa vastustaa kiinniottoa jos pysyy paikoillaan ja on kovaääninen. Tottelee vartijoiden pyyntöjen mutta ei lähde minnekään ja huutaa kovalla äänellä vastaukset ja haukkuu vartijaa jatkuvasti. Täysin laillista toimintaa.

Jos et poistu, et tottele vartijoiden poistumispyyntöä. Et sinä saa käyttäytyä häiritsevästi vartioimisalueella. Kannattaa tarkistaa tietonsa ennenkuin jatkat harrastustasi. 

No se on siinä kohtaa sitten poliisin maija, johon sut saatetaan. Saattaa alkaa takahuone kiinnostelemaan. 

Järjestyshäiriö, julkisrauhan rikkominen ja virkavallan vastustaminen nyt noin alkuun. 

Vartija on aiheuttanut häiriön, en minä. En ole riklonut julkisrauhaa, olen vain kovaääninen. Vartija ei edusta virkavaltaa sen enempää kuin kassa tai pihalla pyörivä parkkipirkko.

Kannattaa lukaista rikoslaki uudelleen, tulet yllättymään. Vartija työtehtävässään rinnastetaan lain silmissä virkavaltaan ja häntä suojaa sama laki. 

Lueppa uudestaan, laki ei suojaa vartijaa vaan asettaa tälle velvollisuuksia ja rajoitteita.

Vierailija
2092/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä jankkaajavartijalle https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/12c0a27a-9fce-4277-8d88-c765b13504c8

Juu, yksi löydetty sanomaan tuo.

29 joilta kyselivät olivat toista mieltä.

Vierailija
2093/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

--

Tätä kysyttiin jo.

Vastustelit joten kiinniotto ja voimakeinojenkäyttö on sallittua.

Ei ole sallittua edelleenkään. Vartija ei ole jumala vaikka sinä niin luulet.

Vierailija
2094/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti poliisi selvittää kaikki tuolla alueella olleet lasten säilöönotot. Ei taidakkaan olla yksittäistapaus vaan toimintakaava. Poliisit olivat ihmeissään, eli heitä ei aikaisemmissa tapauksissa ollutkaan kutsuttu. Ei ollut tuttua toimintaa poliiseille. Nyt vaan tapahtui jotain, miksi oli jaettava vastuu poliisin kanssa. Jokin syy löytyy kyllä. Mikään ei ole järjetöntä, vaikka se aluksi siltä näyttää. Varsinkin äidin ja lapsiuhrin säälimätön solvaaminen kertoo siitä, että ollaan paniikissa. Kaikelle löytyy vuelä selitys.

Aivan sairasta, miten tämmöiset jutut alkavat elämää aivan omaa hullua maailmaansa. 

Poliiseille on ihan tuttua käydä näpistysten takia kaupoissa koska poliisi on aina kutsuttava. Prismoissa ja cittareissa on ainakin täällä parkkiruutu: poliisi.  Usein on prismalla auto.

Kun puhutaan takahuoneesta, niin ketkä sitä käyttävät muut kuin vartijat ja miksi sinne on asennettu valvontakamera. Kysyn siksi, että kun lain mukaan myynälävarasta ei saa viedä mihinkään niin nämä ovat kuitenkin varsin hyvin varautuneet ylittämään valtuutensa sisustuksen puolesta.

Missä näkyy myymälässä olevien valvontakameroiden kuvat? Vartijoiden työhuoneessa.  Ja myös heitä valvotaan.  Voi olla vuoron johtaja siellä "kopissa"  valvomassa niitä myymälän kameroita 

Oliko pikkutytön kanssa monta vartijaa?  Aika ansoitus, jos näkivät kuinka hän taisteli skannerin kanssa ja lopulta luovutti (ehkä ei skannaa kun on tänään ilmainen, joku kampanja. Mistä näistä tietää). Ei mennä auttamaan. Otetaan kiinni ja talteen kun tulee ulos. Aivan mahdollista. 

Vartija ei ole mikään myymäläemäntä.  Eikä hän voi mennä kassoille sähläämään.  Myyhät auttavat ip-kassalla. Eikä lapsen pidä niitä käyttää jos on niin arka ettei osaa.

Äidin tekstissä sanotaan lapsen unohtaneen kassin skannauksen. Pysytäänkö siinä?

Ei pysytä. Pysytään siinä, että skanneri ei toiminut ja te tiesitte sen.

Vierailija
2095/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen kiinniotto ja mikä oli seuraus?

Noin pienelle lapselle riittää, että asiasta sanotaan kauniisti, miten kuuluu toimia. Hyvin vaikea uskoa, että 9-vuotias olisi ollut jossain mietityssä muovipussin varastamisaikeissa. Tai että kukaan muukaan tahallaan varastaisi jotain muovipusseja. 😂 Epähuomiossa olen itsekin joskus meinannut unohtaa laittaa sen pussin siihen liukuhihnalle ostosten kanssa. 

Minun sydän särkyi kun luin että se tyttönen oli itkenyt siellä jossain vartijan kopissa. Toivottavasti kauppa hyvittää tytölle kunnolla kokemansa järkytyksen. Pieni 🥺

Tietysti varas itkee kun jäi kiinni.

Tietysti naiselta särkyy sydän. 

Siksi varas itkeekin.

Vierailija
2096/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se olikaan vartijan tehtävä kaupassa? Oliko se asiakkaiden häiritseminen ja pahoinpiteleminen? Lasten kaappaaminen lukittuun huoneeseen?

Vierailija
2097/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyhallitus on äärioikeistolainen ja on lisännyt vartijoiden oikeuksia. Samalla se on lisännyt velvotteita työttömille. Jos et puutu asiaan niin karenssi uhkaa ja SINA JUURI SINÄ olet äänetänyt nämä valtaan. Asia on mitätön ja poliisi tuskin siihen olisi puuttunut mutta HALLITUS KOK,PS,RKP (rahan valta) j pahnan Pohjimmaisena RKP (Sari essayah) eli varmaan luterilainen vaikka nimi viittaa muualle. Jo tämä meno jatkuu niin olet ikäsi tehnyt töitä aivan turhaan luottaen että oikeudenmukaisuus toteutuu.

Vierailija
2098/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

--

Tätä kysyttiin jo.

Kuvaat kun menet perseilemään ja häiriköimään kauppaan.

Ja meinaat että vartija saa syytteet jostain.

Mikä tarve sulla on sikailla? Lähdetään siitä.

Aikuinen mies, elämänsä ehtoopuolella vissiin. Eläkkeellä tylsää?

Vierailija
2099/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typsy sai tässä todella hyvän opetuksen siitä kuinka on oltava rehellinen ja huolellinen elämässä kaikin puolin. 9v. osaa ajatella itsenäisesti ja jatkossa on toivottavasti tarkkaavainen ostoksien suhteen.

Ne ostoskassit on todella kalliita hankintoja yrittäjälle. Muovikassikeiju ei niitä leijuttele myymälään, ne tilataan ja niistä maksetaan todella iso lasku.

Ja tässähän voi olla tapahtunut tilanne kun on otettu mallia vanhemmista, kun äiskä tai iskä varastaa muovipussin IP kassalla?

Vierailija
2100/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

--

Tätä kysyttiin jo.

Kuvaat kun menet perseilemään ja häiriköimään kauppaan.

Ja meinaat että vartija saa syytteet jostain.

Mikä tarve sulla on sikailla? Lähdetään siitä.

Aikuinen mies, elämänsä ehtoopuolella vissiin. Eläkkeellä tylsää?

Aikuinen nainen joka ei jaksa näitä räkänokka vartijoita. Perseillä voi täysin laillisestikin.