Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos nainen on 168 cm pitkä, minkä painoisena hän on hoikka, normaalipainoinen ja ylipainoinen?

Vierailija
06.03.2026 |

Jos on siis ihan normaali kehonkoostumus, eikä käy salilla eli ei ole juurikaan lihaksia.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45 kg hoikka, 55 kg normaalipainoinen, 60kg ja siitä ylöspäin lihava.

45 kg on alipaino.

Vierailija
102/106 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joku 50-55kg?

Itse olen hoikka mies 186cm ja n. 65kg.

Jos on siro luusto eikä hirveästi lihasmassaa, niin sitten joo. 48 tai alle hoikka, alle 45 laiha, yllä mainittu normaali. Yli 55 on jo vähän kertynyt ylimääräistä, mutta varsinaista lihavuuden tai ylipainon rajaa en osaa sanoa.

Roteva luusto ja massiiviset lihakset voi muuttaa tilannetta paljonkin. Lihaksissa on vieläpä erilaisia tyyppejä. Toisilla on kestävyysurheilijan pitkät ja ohuet lihakset, toisilla voimanostajan pulleat lihakset jne. 

Lisäksi moni kerryttää itseensä ihan ylimääräistä nestettä helposti jo kilon tai pari, yleensä alkoholilla. Sitäkään ei kaikilla ole. On siis monta tekijää, mitkä pitää huomioida. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuon pituinen. 55-60 kg olin laiha. 60-70 kg sopiva. Painan nyt 85 kg, enkä nyt ihan läskiksi koe itseäni vieläkään. Näytän edelleen hyvältä, mutta painoa pitäisi saada kyllä alas.

Vierailija
104/106 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu  luustostakin, ei noin voi kysellä. 

Vierailija
105/106 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joku 50-55kg?

Itse olen hoikka mies 186cm ja n. 65kg.

Järkyttävän laiha olet mieheksi. Eihän tuolla kilomäärällä mies oli kuin kuivan kesän hintelä orava. Jos mies on 185cm, niin 85kg on käytännössä minimi, jotta on vähän lihastakin ja siihen painoon ei vielä ole yhtään pullea. Oma mieheni on 187 ja painaessa tuon 85-90 on suorastaan laiha. Vasta 95-100 alkaa vyötäröllä olla löysää, mutta sekin menee vielä collegen alle piiloon. 

Ei välttämättä, jos on nuori tai kestävyysurheilijan mallinen. Mieheni on nuorena ja urheilullisena ollut noissa mitoissa ja niin taisi olla poikakin. Molemmat mielettömässä kunnossa ja voimaa kuin härässä. Mies ei edes ole kestävyysurheilijatyyppinen, vaan harteikas ja saa helposti lihasmassaa. Silti 90 kg painossa jo selvästi vatsakas. Ei näitä aina pysty selittämään. 

Vierailija
106/106 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI on loppujen lopuksi ihan kelpo mittari kaikilla paitsi runsaasti lihasmassaa omaavilla. Eli katso sieltä taulukosta.