Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Il: 9v poliisikyytissä kotiin, kun unohti maksaa 0,59e muovipussin

Vierailija
06.03.2026 |

9v oli tehnyt ostokset Lidlissä, vartija oli pysäyttänyt ja tarkistanut ostokset ja kuitin ja huomannut, että muovipussia ei ollut maksettu. Poika takahuoneeseen tunniksi itkemään, poliisit paikalle. Ei annettu maksaa, eikä yhteyttä vanhempiin.

Poika säikähtänyt pahasti. Äitin ottaessa Lidliin yhteyttä, oli kerrottu vartijan toimineen ohjeiden mukaisesti.

Lidl boikottiin.

Kommentit (1087)

Vierailija
1081/1087 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin vahingossa jättänyt jotain maksamatta. Siis ihan oikeasti vahingossa, hajamielisyyden tai väsymyksen vuoksi. Ollut vaikka yksi tuote kainalossa, jos ei ole mahtunut enää koriin, ja sitten vain pitänyt sitä sylissä maksamisen ajan (kassan nenän edessä siis) ja mennyt pakkaamaan. Sitten tajunnut, että ai niin, minulla oli tämäkin. Ei näitä nyt hirveästi ole tapahtunut, mutta muutaman kerran. Ei ole ikinä seurannut mitään. 

Joten on kyse kyllä ihan siitäkin, millainen asenne vartijalla sattuu olemaan kyseistä henkilöä kohtaan. Helposti suhtaudutaan erityisen vihamielisesti nuoriin, köyhän oloisiin, ulkomaalaistaustaisiin tai "erikoisen näköisiin". Itse olen keskiluokkaisen oloinen / "siististi pukeutunut" keski-ikäinen kantasuomalainen nainen. Lapset ovat noille tietysti helppoja uhreja matalan statuksen ja tietyn avuttomuuden vuoksi. 

Olen myös vauvaväsymyksessä onnistunut tekemään niin, että olen maksanut ruokaostokset ja jättänyt ne sitten sinne kassalaariin ja lähtenyt menemään. Eli kävin vain antamassa kaupalle rahaa ja jätin ostokset sinne. Tajusin kyllä parissa minuutissa. 

Pointti on, että ihmiset tekevät vahingossa virheitä. Eivät pahuuttaan, tahallaan, rikollisuuttaan. Nämä tämmöiset vartijat aiheuttavat kuluja yhteiskunnalle poliisin ajan tuhlaamisen vuoksi ja traumatisoimalla ja aiheuttamalla terapian tarvetta (esim. tässä tapauksessa mahdollisesti tarvetta puhua koulupsykologille tms.).

Vierailija
1082/1087 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aikuisen ihmisen ja kaupan työntekijän pitää omata sen verran älliä ja psykologista silmää että menee auttamaan lasta joka ei onnistu skannaamaan jotain tuotetta eikä seistä tumput suorana ja jättää auttamatta jos lapsi itse ei apua pyydä. Se on hänen sovittu työroolinsa, auttaa asiakkaita. 

Lidlissä on niin tyhmää sakkia töissä ettei ne tuollaiseen kykene. Lidl on niin paskan työnantajan maineessa ettei sinne edes hae töihin kuin niitä jotka eivät kykene saamaan töitä yhtään mistään muualta.

tuttava töissä lidlissä. hänen oli tarkoitus tehdä siellä van kesätöitä yhden kesän ajan, mutta tykkäsi työnantajasta niin paljon, että on ollut siellä nyt yli 10 vuotta. 

T: Lidl

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1087 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö palata takaisin maalaisyhteiskuntiin, joissa kauppoja ei tarvita. 

Se olisi hienoa, monestakin syystä.

Vierailija
1084/1087 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos olis teidän lapsi kyseessää?

Vierailija
1085/1087 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö ihmisten vaan antaa "unohtaa" maksaa tavaroista? 

Ei tietenkään, mutta toisinaan pieni suhteellisuudentaju olisi paikallaan.

Suhteellisuudentaju olisi tosiaan paikalla teille lastenpaapojille, jotka tehtailette kymmeniä ketjuja joissa puolustatte fanaattisesti varasta.

Vierailija
1086/1087 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tuo vartija huomannut , että nyt lapsi on varastanut jotain ? Miksi lapsi varastaisi muovikassin. Siis juttu meni ihan naurettavaksi. Olisivat antaneet lapsen maksaa se muovikassin. 

Vierailija
1087/1087 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassan raiskaamisesta olisi tullut pienempi tuomio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme