Kouluruoka ei sisältänyt kasviksia 70-luvulla
Porkkanaraaste ja puolukkahilloa oli yleensä tarjolla maksalaatikon, Karjalanpaistin, näkkileivän ja voinappien kanssa. Talviaikaan ruokailun jälkeen oli iltapäivällä hiihtoa 3 km. Jos ei ollut suksia mukana sai jälki-istuntoa.
Eipä ollut luokkakuvissa yhtään ylipainoista. Miten ihmeessä kukaan selvisi hengissä noissa oloissa ilman kasvisruokaa?
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Eikös puuropäiviä ollut useammin kuin nykyään?
Meillä ei ollut.
Meillä oli kasviksia ja hedelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset liikkuivat yleisesti ottaen paljon enemmän kuin nykyään, ei nökötetty älylaitteilla kotona, vaan leikittiin kavereiden kanssa pihalla tuntikaupalla joka päivä.
Minä elin koko lapsuuteni 70-luvulla, enkä todellakaan juossut ulkona leikkimässä. Muut lapset olivat väkivaltaisia ja häijyjä, omat sisarukseni eivät olleet tuntevinaan minua kodin ulkopuolella. Istuin aina yksin, yleensä sisällä lukemassa tai kirjoittamassa. Olin kyllä laiha, koska inhosin luontaisesti syödä rasvaisia ruokia ja lihaa. (kouluikäisenä paljastui paha likinäkö, ehkä siksi en tykännyt liikkua?)
Minäkin sain kärsiä pikkulapsena 70-luvulla muiden ilkeydestä, minut tönäistiin mm. peräkärryn kuormansidontakoukkua vasten, poski auki, tikkejä, sekä piikkejä sisältävään pensasaitaan, yksi piikki meni läheltä silmää läpi. En ollut 70-luvulla vielä kouluikäinen, varmaan olisivat tappaneet!
Kamalaa! Ihan ärsyttää, toivottavasti ovat oppineet tavoille..
Ihmekkös oletkin aika pullukka kyllä.