Olen käytännössä työkyvytön mutta pitäisi työnhakuvelvoitteen perusteella hakea yhtä työpaikkaa per kuukausi
Työn pitäisi olla sellainen jota voisi realistisesti myös tehdä. Mutta kun ei sairauksien vuoksi oikein voi mitään tehdä. Keksikää nyt joku työ jota monisairas kykenee tekemään!
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Ystävä on oikeasti työkyvytön, koska hänellä on aivovamma (mikä vaikuttaa mm. hahmottamiseen ja käden toimintaan) ja lisäksi paha nivelrikko, mikä vaikeuttaa kaikkea liikkumista. Hän HALUAA tehdä työtä ja elättää itsensä, ja onkin ollut kaiken aikaa töissä aivan pieniä työttömyysjaksoja lukuunottamatta.
Mikä tuhansia ja tuhansia suomalaisia vaivaa, kun työnteon välttely näyttää olevan järkyttävän yleistä? Missä on ylpeys siitä, että omalla työnteolla elättää itsensä ja maksaa myös perheensä elämisen? Hakemalla haetaan syitä, ettei tarvitsisi tehdä työtä! On jos jonkinlaista väsymysoireyhtymää ja nepsyä ja ties mitä, mikä estää KAIKEN työnteon.
Hävettää olla suomalainen ja vituttaa käydä töissä, kun veroeuroista maksetaan niin monen reikäpään kotona makoilu ja velvollisuuksien välttely.
Arvaapa vaan vituttaako, kun sai pari kymmenentä vuotta hyvää palkkaa ja teki mielenkiintoisia hommia ja tällä hetkellä tulevaisuudennäkymänä on se, että työkyvyttömyyseläke tulee olemaan ainoa tulonlähde.
Ja ihan turha kadehtia, ei tässä voi mitään normaalia työn ulkopuolistakaan elämää viettää. Tietysti joku voi haluta maata yksin säryissään kuukausia putkeen. Mielelläni vaihtaisin paikkaa hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Täysperävaunullisen yhdistelmän peruuttaminen ahtaaseen rakoon siten, että perävaunun takalaidan ja lastauslaiturin väliin jää kymmenen senttiä, voi olla vaikeaa.
Ei mulla muuta
Kokoomus pakottaa töihin mihin vaan myös työkyvyttömät. Täytyy toivoa ettei kauheasti kolhi rakennuksia ja muita rekkoja.
Täysperävaunullisen yhdistelmän peruuttaminen ahtaaseen rakoon siten, että perävaunun takalaidan ja lastauslaiturin väliin jää kymmenen senttiä, voi olla vaikeaa.
Ei mulla muuta