Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen käytännössä työkyvytön mutta pitäisi työnhakuvelvoitteen perusteella hakea yhtä työpaikkaa per kuukausi

Vierailija
05.03.2026 |

Työn pitäisi olla sellainen jota voisi realistisesti myös tehdä. Mutta kun ei sairauksien vuoksi oikein voi mitään tehdä. Keksikää nyt joku työ jota monisairas kykenee tekemään!

Kommentit (242)

Vierailija
161/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukkametsässä ei varmaankaan tarvitse ahdistua muista ihmisistä. Vinkkinä ensi syksyyn. 

Vierailija
162/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siivonnut vuokra-asunnon viimeksi jouluksi viime vuonna. En jaksa siivota. Olen työkkärin listoilla ja väsynyt.

Mene lääkäriin

Miten säännöllisesti syöt ja juot?

Miten nukut? Säännöllinen sirkadiaaninen rytmi?
Liikutko yhtään?

En nukkunut viime yönä ollenkaan. Työttömillä on rahastressiä.

Ok, eli sulla on ahdistusta? Etkä sen takia nuku, sun keho ei siitä syystä palaudu, joka saattaa vaikuttaa sun syömiseen, mikä saattaa vaikuttaa siihen että olet väsyntyt.

Yleensä henkilöt jotka syö, nukkuu ja liikkuu hyvin, myös pysyvät energisenä.

Lääkäri -> toiminnallinen terapia voisi olla polku. Ellet itse pysty laittamaan asioita järjestykseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mennyt monta kertaa töihin niin, että en ole nukkunut ollenkaan, koska koeaika eikä aluksi saa sairaslomapalkkaa. Aina joku sijaisuus.

Olo on töissä kuin olisi juonut kunnolla alkoholia.

Vierailija
164/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hakisin vaan, ja laittaisin ihan rehellisesti hakemukseen olevani työkyvytön. Typerää työnantajien ajan tuhlaamista, mutta sehän ei ole työttömien valinta vaan päättäjien.

Kirjoitan aina hakemukseen, että nykyinen työkuntoni ei ole kummoinen ja haen työpaikkaa työnhakuvelvoitteen vuoksi. Eipä ole tullut soittoja. Työnantajatkin säästävät aikaansa, eivätkö kuluta turhaan aikaansa minuun.

Vierailija
165/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun lukee näitä oman persreiän ympärille juuttuneiden lumihiutaleitten kitinää. Minusta ei ole yhtään liikaa vaadittu että esimerkiksi ap joutuu ilmaisen rahan eteen lähettämään yhden työhakemuksen kuukaudessa. Ei pitäisi olla mitenkään mahdotonta kun selvästi kykenet ymmärrettävää tekstiä tuottamaan. Samalla kun haet työpaikkaa ja selaat ilmoituksia ehkä keksit mitä voisit tehdä ja ehkä opiskella sitä varten uuden ammatin. 

Mitä siihen työpaikan saamiseen tulee kun noita hakuja laitat niin älä huoli, et varmasti tule töitä saamaan. Ehkä sitten kun olet alalla jota pystyt tekemään.

Samalla tarmolla jolla tänne vingut olisit tehnyt jo ainakin viisi hakemusta. Kantsis tosissaan suunnata se energia johokin tuottavaan eikä valittamiseen.

Vierailija
166/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siivonnut vuokra-asunnon viimeksi jouluksi viime vuonna. En jaksa siivota. Olen työkkärin listoilla ja väsynyt.

Mene lääkäriin

Liikutko yhtään?

Ok, eli sulla on ahdistusta? Etkä sen takia nuku, sun keho ei siitä syystä palaudu, joka saattaa vaikuttaa sun syömiseen, mikä saattaa vaikuttaa siihen että olet väsyntyt.

Lääkäri -> toiminnallinen terapia voisi olla polku. Ellet itse pysty laittamaan asioita järjestykseen

Miksi sitten osa on työkyvyttömyyseläkkeellä jo nuorena?

Nyt on kyllä ollut puhetta, että noita pysyviäkin voitaisiin perua. Uusi työkykyarviointi. Osalla on sijaislapsiakin.

Vierailija
167/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae puhelinmyyjäksi.

Jos saa työpaikan esimerkiksi puhelinmyyjänä, niin loppuvatko tuet ynnä muut. Puhelinmyyjä ei ehkä saa tuloja.

Vierailija
168/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun lukee näitä oman persreiän ympärille juuttuneiden lumihiutaleitten kitinää. Minusta ei ole yhtään liikaa vaadittu että esimerkiksi ap joutuu ilmaisen rahan eteen lähettämään yhden työhakemuksen kuukaudessa. Ei pitäisi olla mitenkään mahdotonta kun selvästi kykenet ymmärrettävää tekstiä tuottamaan. Samalla kun haet työpaikkaa ja selaat ilmoituksia ehkä keksit mitä voisit tehdä ja ehkä opiskella sitä varten uuden ammatin. 

Mitä siihen työpaikan saamiseen tulee kun noita hakuja laitat niin älä huoli, et varmasti tule töitä saamaan. Ehkä sitten kun olet alalla jota pystyt tekemään.

Samalla tarmolla jolla tänne vingut olisit tehnyt jo ainakin viisi hakemusta. Kantsis tosissaan suunnata se energia johokin tuottavaan eikä valittamiseen.

-eri

Mutta itse en pysty jäämään 595 yleistuelle. Aion hakea siivoojaksi ja nukun vessassa ovi lukossa.

Vierailija
169/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene lääkäriin

Liikutko yhtään?

Miksi sitten osa on työkyvyttömyyseläkkeellä jo nuorena?

Nyt on kyllä ollut puhetta, että noita pysyviäkin voitaisiin perua. Uusi työkykyarviointi. Osalla on sijaislapsiakin.

No ei kukaan pelkällä väsymyksellä saa edes sairaspäivärahaa nuorena tai vanhana. 

Tottakai väsyttää, jos syö päivässä vain 2 leipää. 

Vierailija
170/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ottaa karenssit. Kun tulee kiusatuksi ja huudetuksi asioinnissa, eikä enää kestä sitä.

Tää nyt kuulostaa ihan turhalle uhriutumiselle.

Ja olen työtön itsekin eli tiedän kyllä mitä se pakkohakeminen teettää.

Vierailija
171/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siivouskohteita, missä ei ole työntekijöitä illalla. Voi hyvin nukkua.

Vierailija
172/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinku, vinku, vinku ai, ai, hitto mitä valitusta. Laki on laki ja TE- toimiat työskentelee sen mukaan. Kyllä ne haistaa tyypit ketä ei työnteko kiinnosta

Vierailija
173/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No äkkiä saat kenkää jos nukut työajalla. Sitten tulee karenssia kun on itseaiheutettu potkut

Vierailija
174/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No äkkiä saat kenkää jos nukut työajalla. Sitten tulee karenssia kun on itseaiheutettu potkut

Sanoo, että huono olo. Ei masentunut jaksa.

Vierailija
175/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä taas sataa vasemmistosta neuvoja miten välttelet työntekoa ja maksimoi tuet.

Häh? Tässähän puhutaan työkyvyttömien ihmisten tilanteesta? 

Työkyvyttömät ovat sairauslomalla, kuntoutustuella tai tk-eläkkeellä 

Sairas ei, jos sairas ei ole työkyvytön

No eihän ole, kun Kela ei noita myönnä, vaikka jokainen hoitava lääkäri vuosien ajan on todennut täysin työkyvyttömäksi kaikkeen työhön. 

Höpö höpö silloin olisi työkyvyttömänä

No kun ei ole. Kai mä nyt itse tiedän, että jokaisessa mun lääkärinlausunnossa vuosien ajan on lukenut, että lääkäri arvioi mut työkyvyttömäksi kaikkeen työhön. Ja että työkkärin kolme eri virkailijaa, mitä mulla on tässä ollut, on kaikki sanoneet, että eläkkeellehän mä kuuluisin. 

Ei tämä asia ole epäselvää kellekään muulle kuin Kelalle.

Ja kysehän on oikeasti siitä, että nimenomaan työttömän on mahdottoman vaikea päästä työkyvyttömyyseläkkeelle. 

Edelleen lääkäri voi arvioida työkyvyttömäksi, mutta se ei riitä. 

Työkyvyttömyys määritellään laissa ja lain mukaan et ole työkyvytön.

Olet sairas, mutta et työkyvytön.

Vierailija
176/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toiset saa masennuksesta työkyvyttömyyseläkkeen ja toiset on työkkärin listoilla. Miten joku voi olla kuntoutustuella, jos jaksaa opiskella?

Vierailija
177/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä taas sataa vasemmistosta neuvoja miten välttelet työntekoa ja maksimoi tuet.

Häh? Tässähän puhutaan työkyvyttömien ihmisten tilanteesta? 

Työkyvyttömät ovat sairauslomalla, kuntoutustuella tai tk-eläkkeellä 

Sairas ei, jos sairas ei ole työkyvytön

No eihän ole, kun Kela ei noita myönnä, vaikka jokainen hoitava lääkäri vuosien ajan on todennut täysin työkyvyttömäksi kaikkeen työhön. 

Höpö höpö silloin olisi työkyvyttömänä

No kun ei ole. Kai mä nyt itse tiedän, että jokaisessa mun lääkärinlausunnossa vuosien ajan on lukenut, että lääkäri arvioi mut työkyvyttömäksi kaikkeen työhön. Ja että työkkärin kolme eri virkailijaa, mitä mulla on tässä ollut, on kaikki sanoneet, että eläkkeellehän mä kuuluisin. 

Ei tämä asia ole epäselvää kellekään muulle kuin Kelalle.

Ja kysehän on oikeasti siitä, että nimenomaan työttömän on mahdottoman vaikea päästä työkyvyttömyyseläkkeelle. 

Edelleen lääkäri voi arvioida työkyvyttömäksi, mutta se ei riitä. 

Työkyvyttömyys määritellään laissa ja lain mukaan et ole työkyvytön.

Olet sairas, mutta et työkyvytön.

No ei, vaan Kela TULKITSEE, etten ole lain mukaan työkyvytön, vaikka Kela voisi myös tulkita toisin. 

Vierailija
178/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varo ettet kuormitu yhden hakemuksen tekemisestä. 

"Varo ettet kuormitu yhden hakemuksen tekemisestä. "

Ei siitä kuormitu, mutta fiksu ihminen (jollainen sinä et ole, koska jos olisit, ymmärtäisit), ei halua häpäistä itseään hakemalla työpaikkoja, joita ei kuitenkaan pystyisi tekemään. Kaikilta ei valehtelu suju yhtä helposti kuin sinulta. 

Vierailija
179/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae puhelinmyyjäksi.

Jos saa työpaikan esimerkiksi puhelinmyyjänä, niin loppuvatko tuet ynnä muut. Puhelinmyyjä ei ehkä saa tuloja.

Työkkärin haastiksessa sanoin, että en pysty puhumaan pitkään aikaisemman sairauden vuoksi ja sujuva puhuminen muutenkaan onnistu. Onhan tuo puhumisen vaikeus sentään lääkärissäkin todettu, joten kaipa sekin vaikuttaa, ettei joudu ainakaan hakemaan mitään puhelinmyyntipaikkoja.

Vierailija
180/242 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi toiset saa masennuksesta työkyvyttömyyseläkkeen ja toiset on työkkärin listoilla. Miten joku voi olla kuntoutustuella, jos jaksaa opiskella?

Riippuu ihan masennuksen asteesta. Lisäksi työttömän on ylipäätään vaikeampi saada eläkettä kuin työssäkäyvän. 

Kuntoutustuella voi hyvin opiskella, kun sillä ei tarvitse olla yhtä tehokas kuin normaalisti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi