Olen käytännössä työkyvytön mutta pitäisi työnhakuvelvoitteen perusteella hakea yhtä työpaikkaa per kuukausi
Työn pitäisi olla sellainen jota voisi realistisesti myös tehdä. Mutta kun ei sairauksien vuoksi oikein voi mitään tehdä. Keksikää nyt joku työ jota monisairas kykenee tekemään!
Kommentit (243)
Olisikohan niin, että muodon vuoksi pitää hakea työpaikkaa ja kukaan ei missään virastossa oikeasti välitä muusta kuin että pääsevät helpolla omassa työssään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varo ettet kuormitu yhden hakemuksen tekemisestä.
"Varo ettet kuormitu yhden hakemuksen tekemisestä. "
Ei siitä kuormitu, mutta fiksu ihminen (jollainen sinä et ole, koska jos olisit, ymmärtäisit), ei halua häpäistä itseään hakemalla työpaikkoja, joita ei kuitenkaan pystyisi tekemään. Kaikilta ei valehtelu suju yhtä helposti kuin sinulta.
Eipä se mitään valehtelua ole. Järjestelmä on tämä ja siihen on hyvä pyrkiä sopeutumaan. Itse lähetän hakemukset niin kuin vaaditaan, että saan työttömyyskorvauksen. Mitään töitä en pysty tekemään, mutta kun vaihtoehtoja ei ole muuta kuin lähettää hakemuksia, niin sit se vaan on niin ja lähetän niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi toiset saa masennuksesta työkyvyttömyyseläkkeen ja toiset on työkkärin listoilla. Miten joku voi olla kuntoutustuella, jos jaksaa opiskella?
Riippuu ihan masennuksen asteesta. Lisäksi työttömän on ylipäätään vaikeampi saada eläkettä kuin työssäkäyvän.
Kuntoutustuella voi hyvin opiskella, kun sillä ei tarvitse olla yhtä tehokas kuin normaalisti.
Todella epäarvoinen systeemi.
No, mitä väliä sen on, jos toimistotöissä väsyneenä postittaa asiakkaiden papereita vääriin osoitteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi toiset saa masennuksesta työkyvyttömyyseläkkeen ja toiset on työkkärin listoilla. Miten joku voi olla kuntoutustuella, jos jaksaa opiskella?
Riippuu ihan masennuksen asteesta. Lisäksi työttömän on ylipäätään vaikeampi saada eläkettä kuin työssäkäyvän.
Kuntoutustuella voi hyvin opiskella, kun sillä ei tarvitse olla yhtä tehokas kuin normaalisti.
No, mitä väliä sen on, jos toimistotöissä väsyneenä postittaa asiakkaiden papereita vääriin osoitteisiin.
Se on sitten vain voi voi.
Tai jos vahingossa menee allergiselle joku väärä ruokalautanen.
Jos olet työkkärissä olet terve ja voidaan laittaa töihin mihin vaan eli Kelan lääkäreiden vastuulla nämä asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäarvoinen ja epäarvoinen. Maailma on mitä on. Suomessa sentään työttömät saavat rahaa tekemättä mitään, muuta kuin niitä hakemuksia, jos työnhakuvelvoite on voimassa. En nyt kovin epäarvoisena Suomea pidä, jos vähänkin alan vertailemaan monen muun maan käytäntöjä.
Minä en työkkärille terveystietojani anna. Olen sitten terve, jos kelan lääkärit niin päättää.
Hae sairaslomaa, itse aloitin saikkuttelun niin ei tarvitse hakea töitä, kun niitä ei pysty tekemään. Saat kuitenkin työttömyyskorvauksen, mutta sairaspäivärahaa on haettava ja sitte ne alkaa hylkyjä laittamaan, mutta silllä ei ole mitään merkitystä, aluksi antavat 3 kk jaksoissa saikkista aina sen 3kk ja sitten saat jopa vuodeksi jne. Kyllä sulle asiat valkenee kun lähdet saikkuttamaan. Ei tartte kärvistellä noiden hakemusten takia.
Kohta saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta myös julkisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäarvoinen ja epäarvoinen. Maailma on mitä on. Suomessa sentään työttömät saavat rahaa tekemättä mitään, muuta kuin niitä hakemuksia, jos työnhakuvelvoite on voimassa. En nyt kovin epäarvoisena Suomea pidä, jos vähänkin alan vertailemaan monen muun maan käytäntöjä.
Ihan sama systeemihän suurimmassa osassa Euroopan maita on. Kehitysmaissa ei tietenkään, mutta ei kai me siihen joukkoon haluta kuulua.
Vierailija kirjoitti:
Minä en työkkärille terveystietojani anna. Olen sitten terve, jos kelan lääkärit niin päättää.
Jos olet väsynyt. Aja rekkakortti. Saa yksin ajella ja kuunnella musiikkia.
"Vuoden määräaikaisia työsopimuksia ilman perustetta saa tehdä kohta myös sote-alalla."
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/c949447d-c6a8-4fc8-9c79-6a9b2b3f8bf5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla olet työkyvytön, kun kuitenkin kykenet tännekin kirjoittelemaan?
Ihanko oikeasti joku tomppeli luulee saavansa työpaikan pelkästään siksi, koska tekee netissä työhakemuksen ja jopa yhden kuukaudessa?
No kerro toki mikä se työ olisi jossa voi kirjoitella joutavia ja saada siitä palkkaa 😅
Lähes kaikki toimistotyöt joita voit tehdä etänä, koodari, puhelinmyynti yms.
Koodari varmaan tarvitsee koulutuksen. Ei mene läpi jos ei sen alan osaamista ole. Puhelinmyynti on harvoin muuta kuin provisiopohjaista eli voi pudota kokonaan ilman tuloja.
Jep. Koodareita on paljon ja kilpailua. Harjoittelupaikat on kiven alla tuolla alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ensihoito vie sairaalaan, jos nukahtaa rattiin.
Voi sitten sanoa, että yritin kyllä hakea työkyvyttömyyseläkettä, mutta kelan lääkärin mukaan terve ja kelpaa mihin tahansa työhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla olet työkyvytön, kun kuitenkin kykenet tännekin kirjoittelemaan?
Ihanko oikeasti joku tomppeli luulee saavansa työpaikan pelkästään siksi, koska tekee netissä työhakemuksen ja jopa yhden kuukaudessa?
No kerro toki mikä se työ olisi jossa voi kirjoitella joutavia ja saada siitä palkkaa 😅
Lähes kaikki toimistotyöt joita voit tehdä etänä, koodari, puhelinmyynti yms.
Koodari varmaan tarvitsee koulutuksen. Ei mene läpi jos ei sen alan osaamista ole. Puhelinmyynti on harvoin muuta kuin provisiopohjaista eli voi pudota kokonaan ilman tuloja.
Jep. Koodareita on paljon ja kilpailua. Harjoittelupaikat on kiven alla tuolla alalla.
Eikä koodaus nyt muutenkaan onnistu kuin hyvin älykkäiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sitten sanoa, että yritin kyllä hakea työkyvyttömyyseläkettä, mutta kelan lääkärin mukaan terve ja kelpaa mihin tahansa työhön.
Kylläpäs olet uhriutuva yksilö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs olet uhriutuva yksilö
No, pakko se on töitä hakea, jos ei saa eläkettä. Sitä tehdään mitä saa.
Turun keskustassa saa kyllä hyvin vaihdettua kaistaa, kun laittaa vain vilkun päälle.
Vierailija kirjoitti:
Turun keskustassa saa kyllä hyvin vaihdettua kaistaa, kun laittaa vain vilkun päälle.
Turun keskusta on ihan hyvä rekkojen ajaa. Ihmiset kohteliaita, pääsee vaihtamaan kaistaa hyvin.
AP, mulla ihan sama tilanne jo ollu pitkään.
Kyl sen haun helposti tekee.
Mutta se 3kk välein asian vatvominen mua rasittaa. Henkisestä tuntuu samalta kuin kolmen kuukauden välein joku tulisi repii sun haavat auki ja tökkimään kysellen että sattuuko?
Joku ihmisarvo mullakin pitäis olla.
Hae työvoimatoimiston tai kelan virkailijaksi kerran kuussa.