Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen käytännössä työkyvytön mutta pitäisi työnhakuvelvoitteen perusteella hakea yhtä työpaikkaa per kuukausi

Vierailija
05.03.2026 |

Työn pitäisi olla sellainen jota voisi realistisesti myös tehdä. Mutta kun ei sairauksien vuoksi oikein voi mitään tehdä. Keksikää nyt joku työ jota monisairas kykenee tekemään!

Kommentit (243)

Vierailija
201/243 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turun keskustassa saa kyllä hyvin vaihdettua kaistaa, kun laittaa vain vilkun päälle.

Turun keskusta on ihan hyvä rekkojen ajaa. Ihmiset kohteliaita, pääsee vaihtamaan kaistaa hyvin.

Vilkku vain päälle ja samantien kaistanvaihto rekalla.

Vierailija
202/243 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ajaa omalla tyylillä myös rekalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/243 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en saa työkyvyttömyyseläkettä taidan haluta ajaa rekkaa. Suoritan rekkakortin.

Vierailija
204/243 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos en saa työkyvyttömyyseläkettä taidan haluta ajaa rekkaa. Suoritan rekkakortin.

Rekka on iso auto ja sillä saa kaistan vaihdettua missä tahansa helposti. Vilkku vain päälle. En ole hyvä peruuttamaan, mutta huoltoasemien pihoissa voi harjoitella. Muistakaa jättää minulle leveä ruutu.

Vierailija
205/243 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi toiset saa masennuksesta työkyvyttömyyseläkkeen ja toiset on työkkärin listoilla. Miten joku voi olla kuntoutustuella, jos jaksaa opiskella?

Riippuu ihan masennuksen asteesta. Lisäksi työttömän on ylipäätään vaikeampi saada eläkettä kuin työssäkäyvän. 

Kuntoutustuella voi hyvin opiskella, kun sillä ei tarvitse olla yhtä tehokas kuin normaalisti. 

Todella epäarvoinen systeemi.

No, mitä väliä sen on, jos toimistotöissä väsyneenä postittaa asiakkaiden papereita vääriin osoitteisiin.

Epäarvoinen ja epäarvoinen. Maailma on mitä on. Suomessa sentään työttömät saavat rahaa tekemättä mitään, muuta kuin niitä hakemuksia, jos työnhakuvelvoite on voimassa. En nyt kovin epäarvoisena Suomea pidä, jos vähänkin alan vertailemaan monen muun maan käytäntöjä.

Ihan sama systeemihän suurimmassa osassa Euroopan maita on. Kehitysmaissa ei tietenkään, mutta ei kai me siihen joukkoon haluta kuulua. 

Niinpä. Euroopassa asiat on hyvin, jos vertaa esim kehitysmaihin. Eipä se sattumaa ole, että sieltä suunta on tänne päin. Itse olen enimmäkseen pyörinyt noissa kehitysmaissa ja kyllähän siellä tuo epäarvoisuus korostuu.

Vierailija
206/243 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla olet työkyvytön, kun kuitenkin kykenet tännekin kirjoittelemaan? 

Ihanko oikeasti joku tomppeli luulee saavansa työpaikan pelkästään siksi, koska tekee netissä työhakemuksen ja jopa yhden kuukaudessa?

No kerro toki mikä se työ olisi jossa voi kirjoitella joutavia ja saada siitä palkkaa 😅

Lähes kaikki toimistotyöt joita voit tehdä etänä, koodari, puhelinmyynti yms.

Koodari kirjoittaa joutavia? Maksetaanko hänelle palkkaa toimimattomista koodeista?

Vierailija
207/243 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas työkkäri sanonut että olen työkyvytön eikä tarvii hakea töitä. Olen oikeasti täysin terve ja työkykyinen ja teen joka päivä jotain. Tänäänkin olin pimeissä töissä 4 tuntia. Yks virkailija työkkärissä päätti että olen työkyvytön.

Vierailija
208/243 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma on vähän niin kuin vakuutusyhtiöillä; jos pikkusormi heiluu, pystyt teoriassa painamaan jonkun koneen nappia sillä.

Se ei asiaan liity mitenkään, onko sellaisia töitä sitten tarjolla ja maksetaanko niistä jotakin.

Vierailija
209/243 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi toiset saa masennuksesta työkyvyttömyyseläkkeen ja toiset on työkkärin listoilla. Miten joku voi olla kuntoutustuella, jos jaksaa opiskella?

Riippuu ihan masennuksen asteesta. Lisäksi työttömän on ylipäätään vaikeampi saada eläkettä kuin työssäkäyvän. 

Kuntoutustuella voi hyvin opiskella, kun sillä ei tarvitse olla yhtä tehokas kuin normaalisti. 

Todella epäarvoinen systeemi.

No, mitä väliä sen on, jos toimistotöissä väsyneenä postittaa asiakkaiden papereita vääriin osoitteisiin.

Epäarvoinen ja epäarvoinen. Maailma on mitä on. Suomessa sentään työttömät saavat rahaa tekemättä mitään, muuta kuin niitä hakemuksia, jos työnhakuvelvoite on voimassa. En nyt kovin epäarvoisena Suomea pidä, jos vähänkin alan vertailemaan monen muun maan käytäntöjä.

Ihan sama systeemihän suurimmassa osassa Euroopan maita on. Kehitysmaissa ei tietenkään, mutta ei kai me siihen joukkoon haluta kuulua. 

Niinpä. Euroopassa asiat on hyvin, jos vertaa esim kehitysmaihin. Eipä se sattumaa ole, että sieltä suunta on tänne päin. Itse olen enimmäkseen pyörinyt noissa kehitysmaissa ja kyllähän siellä tuo epäarvoisuus korostuu.

Afrikassa on miljardi ihmistä ja siellä on myös hyväosaisia ihmisiä.

Suomessa ihmisiä on viisi miljoonaa.

Vierailija
210/243 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan niin, että muodon vuoksi pitää hakea työpaikkaa ja kukaan ei missään virastossa oikeasti välitä muusta kuin että pääsevät helpolla omassa työssään.

Tämä. Eiköhän suurin osa virkailijoista ole täyspäisiä ja ymmärtävät yskän. Jos joku päästään sairas virkailija sattuu kohdalle niin se on huonoa tuuria.

Vierailija
211/243 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homma on vähän niin kuin vakuutusyhtiöillä; jos pikkusormi heiluu, pystyt teoriassa painamaan jonkun koneen nappia sillä.

Se ei asiaan liity mitenkään, onko sellaisia töitä sitten tarjolla ja maksetaanko niistä jotakin.

Minulla on ocd, mutta rekkaa voi harjoitella peruuttamaan huoltoaseman pihassa. Kyllä se sitten joskus onnistuu. 

Vierailija
212/243 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taiteilija. Ano apurahaa ja tee kakkapökäle-taidetta.

Tämä. Jos haluat kaikista tuista eroon.

Vierailija
213/243 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle taas työkkäri sanonut että olen työkyvytön eikä tarvii hakea töitä. Olen oikeasti täysin terve ja työkykyinen ja teen joka päivä jotain. Tänäänkin olin pimeissä töissä 4 tuntia. Yks virkailija työkkärissä päätti että olen työkyvytön.

No juu. Sama täällä. Vähän tuli kerrottua niin totta kuin osaan totuutta, mutta jos nuo päättäjätkin niin miksen myös minäkin. Tasa-arvoa, tasa-arvoa, eikö niin.

Vierailija
214/243 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Davidilläkin ole ocd?

Vierailija
215/243 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitää laskea liikennevaloissa numeroita ennenkuin voin lähteä rekalla liikenteeseen vihreillä. Koska ocd.

Vierailija
216/243 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varo ettet kuormitu yhden hakemuksen tekemisestä. 

Onhan se nyt naurettavaa hakea työtä jota ei sitten edes pystyisi ottamaan vastaan vaikka paikan saisi.

Vierailija
217/243 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Davidilläkin ole ocd?

Hemmetisti se on rahaa tehnyt. Kunnon julkkis.

Vierailija
218/243 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt naurettavaa hakea työtä jota ei sitten edes pystyisi ottamaan vastaan vaikka paikan saisi.

Itse en enää viimeisissä työpaikoissa jaksanut kysyä neuvoa. Tein toimistotöitä niinkuin ne itse käsitin.

Vierailija
219/243 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en enää viimeisissä työpaikoissa jaksanut kysyä neuvoa. Tein toimistotöitä niinkuin ne itse käsitin.

Tulkitaan kelassakin työkyvyttömyyttä eri tavoin. Sama muissa virastoissa. Päätös riippuu virkailijasta ja miten hän lakeja ja sääntöjä tulkitsee.

Vierailija
220/243 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos menen vaikka vuoden työsopimuksilla palkeisiin niin tulkitsen palkkojen lisiä omalla tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän