Miksi kaurapuurosta tulee aina hirmuinen vatsaa korventava nälkä?
Näin on ollut aina. Vaikka söisi miten ison lautasellisen sitä. Ja laitan sekaan maitoa ja voisilmän, ei siis ole pelkkää vesipuuroa. Ihan järkyttävä nälkä iskee parin tunnin päästä, sellainen että mahaan sattuu oikein. Mistään muusta ruoasta ei tule tällaista. Eikä kauraleivästäkään. Tiedän, että kaurapuuroa hehkutetaan terveellisenä ja kuitupitoisena ruokana, joka pitää nälän poissa pitkään. En vain käsitä miten. Se on pahin tietämäni nopeasti ja yhtäkkiä iskevän vatsaa korventavan nälän aiheuttaja.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Puuro pitää hyvin nälkää kun laittaa sekaan proteiinia. Ilman protskua tulee kyllä nälkä jo tunnissa. Mä laitan puuron sekaan aina pähkinöitä ja marjoja tai maapähkinävoita ja banaania. Sillä pärjää iltaan asti.
Ei aamupalalla ole tarkoitus pärjätä iltaan asti. Aamupalan jälkeen tulee lounas ja päivällinen, niiden välissä joku hedelmä tms. välipalana.
Puuron päälle raejuustoa ja marjoja, ei tule nälkä. Ja on ravitsevampi kun saat myös proteiinia ja vitamiineja.
Et varmaan leipääkään söisi ilman mitään päällisiä?
Vierailija kirjoitti:
Hetken jouduin miettimään miksi nykyään ei aamupuurosta tule tuota ongelmaa ja sitten muistin että jossain vaiheessa aloin syömään puuroa jossa on puolet kaurahiutaheita ja puolet neljän viljan hiutaleita. Lisäksi voisilmä, siemenrouhetta, marjoja ja maitoa kuten silloin kun pelkkää kauraa käytin.
Omalla kohdalla siis pelkkä muiden viljojen lisäys estää tuon hirmunälän.
Totta, pelkästä kaurapuurosta tulee nälkä mutta Neljän viljan puurosta ei.
En tiedä, mutta diabeetikoille kaurapuuro ei sovi. Mieluummin vaikka weetabix
Itse en enää syö aamupalalla hiilihydraattipitoista ruokaa, olen huomannut että nälkä tulee pian. Nykyisin syön hedelmiä, kananmunia, kinkkua tms. aamuisin. Olo paljon parempi.
Vierailija kirjoitti:
Siihen pitäisi lisätä raejuustot ja kananmunat ja rahkat ja ties mitä että nälkä siirtyy tunneilla. Sama asia syödä pelkät proteiinit ja skipata puuro kokonaan.
Kyllä. Aamukahvi ja pari voileipää, joiden päällä kinkkua tai juustoa sekä kurkkua. Lisäksi lasi tuoremehua. Näillä selviää lounaaseen asti. Skippaa koko helvatun puuro. Viimeksi söin pikkulapsena.
Mulla on sama juttu vitamiinien kanssa että alan lihoa kun syön vitamiineja purkista, ja sitten tuo kaurapuurojuttu eli alkaa keho huutaa hulluna lisää ruokaa kun sitä syö. Lihon kyllä todella helposti, siis niin on ollut aina.