Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On aivan mahtavaa olla isä

Vierailija
05.03.2026 |

Niin se vaan on. Tulin isäksi vanhemmalla iällä ja jokainen päivä on tuntunut mukavalta, kun on aika pieni lapsi, jolta saa rakkautta ja jolle voi antaa rakkautta.

Kommentit (345)

Vierailija
301/345 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isät on aivan perseestä!

Kaikki kotityöt tekemättä ja luulevat että kun "vahtivat" pentujaan vartin, ovat jotain super sankareita! Valittavat rahanmenosta ja ulisevat kun lapsi tarvitsee haalarin "mulle ei jää si kalja rahaa".

Lapsi nukkuu jalat koukussa kun isä ei saa sänkyä ensin ostettua ja kun se on hirveellä raivolla ylihintaan ostettu, ei saa sitä koottua!

Asennuskalja pitää koko ajan olla ja illalla nukkumaan mennessä pieree niin että myrkytys uhkaa.

Syö lapsen ruuat tai unohtaa ostaa niitä ja kun siitä sanoo, itkee että hänen oli nälkä vaikka mahanympärys peittää varpaat!

Hyi hyi hel kutti!

Vierailija
302/345 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Omasta mielestäni perhe-elämä on ollut ihan hirveän ankeata. Mitään kivaa ja mielenkiintoista ei voi tehdä, koska aina pitäisi huomioida lapset. Jumissa vuosia vain kotona, koska minnekään en tietenkään halua lähteä lasten kanssa. Lasten kanssa pitäisi aina lähteä aikaisin, tulla kotiin aikaisin, suunnitella, varustautua, selvittää etukäteen asioita, lapset hölmöilevät, tulee kiukkukohtauksia, tulee hidasteluita, jne. jne. Äiti saa tehdä kaiken. Itse inhoan tehdä mitään heidän kanssaan.

Miksi et voi tehdä lasten kanssa mitään kivaa ja mielenkiintoista? Mikä sinulle on mielenkiintoista ja kivaa? Kännääminen ravintolassa? Kun ei sitä voi lasten kanssa tehdä ja joutuu vielä lähtemään ennen valomerkkiä pois?

Olet ihan kamala äiti ja esimerkki siitä, että kaikki EI TODELLAKAAN sovi äidiksi/vanhemmiksi. Miehesi lienee samanlainen, että inhoaa lapsiaan?  Koska kerran sinä joudut tekemään kaiken. 

Teidän lapsille olisi varmaan onni, jos antaisitte ne pois. Useamman vielä olet mennyt tekemään, koska lapsista monikossa puhut. 

Voi lapsiraukat. 

Täälläkin pyörii paljon ketjuja jossa ihmiset kertoo, miten paskat vanhemmat heillä on ollut. Ei mitään mielenkiintoa omiin lapsiin, vaan lapsille on kerrottu, miten he ovat pilanneet vanhempiensa elämän. Ihan kuin ne lapset olisi valinneet tänne tulla. Eivät ole.  Lapset on syyttömiä syntymäänsä. 

Otapa nyt ihan eri asenne lapsiisi. Sinä olet ne tähän maailmaan tuonut ja on sinun vastuullasi antaa heille hyvät eväät elämään. 

Miksi  oi miksi tälläiset ihmiset lisääntyy. "itse inhoan tehdä mitään heidän kanssaan"  Ja ihmiset yläpeukuttaa. Ei saatana. 

Äiti?? Mistä ihmeestä päättelit, että olen äiti?? Olen isä. Kirjoitinhan, että äiti saa tehdä kaiken, koska itse inhoan tehdä mitään heidän kanssaan.

Ei todellakaan kiinnosta "kännääminen ravintolassa", vaan itsensä kehittäminen, IT-verkon labraaminen, yksin urheileminen, opiskelu, yhteiskunnalliset asiat, eri luonnontieteet, taloni kunnostaminen, matkustelu ilman lapsia, jne. Aivan normaalit jutut. Mitä tahansa kun näistä tekee lasten kanssa, on se niin hirveätä, että mieluiten en tee niitä ollenkaan. En nyt ollut erityisen innostunut lasten hankkimisesta, mutta suostuin, koska ne olivat naiselle niin tärkeitä.

Sinun ei olisi kannattanut suostua. Se oli vastuutonta. Pilaat monen ihmisen elämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/345 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan, ihailen ja kiitän jokaista miestä siitä, että he ovat oikeita miehiä nauttiessaan lasten kanssa olemisesta. Valitsin itse nuorena huonon isän lapsilleni ja nyt kannan siitä todella raskasta taakkaa mukanani. Liikun paljon lapsieni kanssa paikoissa missä on muita vanhempia, ja nykyään on paljon myös isejä liikkeellä. Pidän heitä erittäin miehekkäinä miehinä kun he hoitavat lastaan, kunnioitan suuresti heitä. He ovat todellisia Alfamiehiä, jotka eivät pelkää huonojen isien kommentteja, kun heitä neideksi haukkuvat heidän hoitaessaan omaa lastaan. 

T. Vaimo, jonka mies luulee olevansa Alfamies, mutta todellisuudessa hän on heikko muiden miesten miellyttäjä joka ei välitä lapsistaan vaan ainoastaan omasta itsestään ja herkän egonsa + puhelimensa + lihastensa hoivaamisesta. Ihan hävettää kun mies on niin surkea isä lapsilleen. En enää edes odota muutosta parempaan kuten ennen jaksoin, puhun hänelle enää välttämättömimmät asiat, en pyydä mitään, en kutsu mihinkään. Hän elää omaa elämää, minä elän lasten ja minun elämää. Olisin halunnut antaa miehelleni kaiken, voisin olla hänelle hyvä vaimo ja tuplaisin kaiken sen rakkauden ja panostuksen mitä hän minulle antaisi hänelle takaisin palvelemalla takaisin häntä, mutta nyt olen vain pettynyt ja surullinen. Perhe on rikki jo, ero vain sinetöisi asian lopullisesti. 

Mutta tosiaan, kunnioitan aivan valtavasti kaikkia miehiä jotka hoitavat isyytensä kunniallisesti vaimoaan ja lapsiaan rakastaen. Te olette todellisia miehiä, ulkonäköön ja ammattiin katsomatta! Mikään ei ole elämässä yhtä tärkeää kuin hyvä isä ja äiti. 

Hehe, naisilla on kyllä aivan kieroutuneet ja perverssit käsitykset miehisyydestä. Miehisyyttä on olla mm. vahva, itsevarma, tarvittaessa väkivaltainen, hallita kroppaansa, kyettävä puolustamaan, rakentamaan, korjaamaan ja urheilemaan. Eli eri näisiä kovia piirteitä. Nuo kuvailemat piirteet ovat nimenomaan päinvastaisia. Tuollaisia pehmeitä piirteitä pidetään nimenomaan naisellisina ja nyt puhun nimenomaan globaalisti. Alfamiehiä sellaiset eivät ole nähneetkään. Naiset ovat nimenomaan biologisesti hoivaajia ja miehet metsästäjiä. Ei se, että on surkea isä, tee vähemmän miehekkääksi. Miehekkyys on aivan eri asia, kuin olla hyvä isä. Voi olla erinomainen isä ja naisellinen mies. Voi olla erittäin miehekäs ja surkea isä.

Mielestäni (ja kyllä, tämä on mielipideasia) miehekästä on vastuunkanto. Ja sitä on lapsistaan huolehtiminen. Ja se on myös seksikästä. 

Eri

Vierailija
304/345 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä isyydessä on parasta se siemenen purkaminen kohdunsuulle. Aina, kun mahdollista, yritän auttaa nuoria neitosia tulemaan äidiksi. 

Vierailija
305/345 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihan itkettää, kun niin moni isä hehkuttaa isyyttä! Ja on onnistunut luomaan lapsiinsa lämpimän siteen. Ja moni isä täällä näköjään myös haluaa myös katkaista oman lapsuudenperheensä traumakierteen. Jatkuvasti saan päiväkodissa ja puistoissa todistaa, kuinka hienoja ja läsnäolevia isiä Suomessa on. Kiitos teille kaikki aidot ja välittävät iskät! Olette korvaamattomia! 

T: eräs äiti

Vierailija
306/345 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihan itkettää, kun niin moni isä hehkuttaa isyyttä! Ja on onnistunut luomaan lapsiinsa lämpimän siteen. Ja moni isä täällä näköjään myös haluaa myös katkaista oman lapsuudenperheensä traumakierteen. Jatkuvasti saan päiväkodissa ja puistoissa todistaa, kuinka hienoja ja läsnäolevia isiä Suomessa on. Kiitos teille kaikki aidot ja välittävät iskät! Olette korvaamattomia! 

Ja sitten heräsit karuun kylmään arkeen

Vierailija
307/345 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmuus on ihmisen perustehtävä. Jos ei lapsia jostain syystä saa, voi toimia vanhempien tukena muiden lapsille.

Vierailija
308/345 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmuus on ihmisen perustehtävä. Jos ei lapsia jostain syystä saa, voi toimia vanhempien tukena muiden lapsille.

Tää oli varmaan vitsi, ei ole aprillipäivä vielä. 

Vierailija
309/345 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Omasta mielestäni perhe-elämä on ollut ihan hirveän ankeata. Mitään kivaa ja mielenkiintoista ei voi tehdä, koska aina pitäisi huomioida lapset. Jumissa vuosia vain kotona, koska minnekään en tietenkään halua lähteä lasten kanssa. Lasten kanssa pitäisi aina lähteä aikaisin, tulla kotiin aikaisin, suunnitella, varustautua, selvittää etukäteen asioita, lapset hölmöilevät, tulee kiukkukohtauksia, tulee hidasteluita, jne. jne. Äiti saa tehdä kaiken. Itse inhoan tehdä mitään heidän kanssaan.

Miksi et voi tehdä lasten kanssa mitään kivaa ja mielenkiintoista? Mikä sinulle on mielenkiintoista ja kivaa? Kännääminen ravintolassa? Kun ei sitä voi lasten kanssa tehdä ja joutuu vielä lähtemään ennen valomerkkiä pois?

Olet ihan kamala äiti ja esimerkki siitä, että kaikki EI TODELLAKAAN sovi äidiksi/vanhemmiksi. Miehesi lienee samanlainen, että inhoaa lapsiaan?  Koska kerran sinä joudut tekemään kaiken. 

Teidän lapsille olisi varmaan onni, jos antaisitte ne pois. Useamman vielä olet mennyt tekemään, koska lapsista monikossa puhut. 

Voi lapsiraukat. 

Täälläkin pyörii paljon ketjuja jossa ihmiset kertoo, miten paskat vanhemmat heillä on ollut. Ei mitään mielenkiintoa omiin lapsiin, vaan lapsille on kerrottu, miten he ovat pilanneet vanhempiensa elämän. Ihan kuin ne lapset olisi valinneet tänne tulla. Eivät ole.  Lapset on syyttömiä syntymäänsä. 

Otapa nyt ihan eri asenne lapsiisi. Sinä olet ne tähän maailmaan tuonut ja on sinun vastuullasi antaa heille hyvät eväät elämään. 

Miksi  oi miksi tälläiset ihmiset lisääntyy. "itse inhoan tehdä mitään heidän kanssaan"  Ja ihmiset yläpeukuttaa. Ei saatana. 

Äiti?? Mistä ihmeestä päättelit, että olen äiti?? Olen isä. Kirjoitinhan, että äiti saa tehdä kaiken, koska itse inhoan tehdä mitään heidän kanssaan.

Ei todellakaan kiinnosta "kännääminen ravintolassa", vaan itsensä kehittäminen, IT-verkon labraaminen, yksin urheileminen, opiskelu, yhteiskunnalliset asiat, eri luonnontieteet, taloni kunnostaminen, matkustelu ilman lapsia, jne. Aivan normaalit jutut. Mitä tahansa kun näistä tekee lasten kanssa, on se niin hirveätä, että mieluiten en tee niitä ollenkaan. En nyt ollut erityisen innostunut lasten hankkimisesta, mutta suostuin, koska ne olivat naiselle niin tärkeitä.

Ihmeellinen "isä", minusta kaikkein parasta on saada yhdessä tehdä asioita. Kasvattamisen lisäksi minulla on kavereita joiden kanssa voi yhdessä käydä laskettelemassa, kalastamassa, patikalla, yhdessä keskustella ajankohtaisista aiheista, mietiskelemme yhdessä aineen rakennetta, maailmankaikkeuden rakennetta ja ynnä muuta. Heidän kanssa yhdessä huollamme ja korjaamme autojamme. Kokosimme yhdessä uuden pelitietokoneen kun he sellaisen halusivat. Diaknosoimme ja korjaaamme rikkinäistä elektroniikkaa. On heillä myös omia harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita, mutta pienestä pitäen olen pitänyt heitä mukanani omissa mielenkiinnon kohteissani, jakanut heidän kanssaan tietotaitoani. Olen heidän kanssaan myös opetellut uusia taitoja; opetellut soittamaan kitaraa jotta voimme yhdessä harjoitella. Opetellut saksaa, koska esikoinen halusi sitä oppia ja matkustellut Saksassa hänen kanssaan. Onhan se tietysti ikävää opetella lapselle esimerkiksi laskettelun alkeita jos itse haluaisi vain laskea mustia rinteitä. Mutta jos nyt opetan hanelle uusia taitoja niin voimme sitten myöhemmin tehdä mieluisia asioita yhdessä. Hän voi myös tehdä niitä asioita ilman minua ja opettaa asioita edelleen. Olen tartuttanut heihin oman rakkauteni luontoon ja teknologiaan ja he vuorostaan tartuttavat niitä eteenpäin. Olisi ikävä lukita kaikkea vain itseni sisään, niin että ne katoaisivat minun mukanani.

-M43

Vierailija
310/345 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukava lukea AP:n kommentit. Kyllä nykyään isät oikeasti ovat paljon likeisempiä ja välittävämpiä lapsilleen ja koko perheelleen kuin ennen. Tätä palstaa lukemalla saattaa saada asiasta ihan harhaisen kuvan kun tuntuu, että naisia vihataan ihan hirveästi eikä perheen perustaminen muka ole tärkeää enää. Kuitenkin kyse on muutaman pääpipin hemmon mouhkaamisesta.

Naisiin kohdistuva viha tulee 99%:sti toisilta naisilta. MIeti nyt itsekin, onko täällä miehiä niin paljon, että ihan porukalla naisia haukkumaan alkaisivat. Kyllä ne "pääpipit hemmot" ovat ihan vaan naisia vihaa täynnä.

Mikä ihmeellinen tarve jankuttaa tätä harhaa, et naiset yleisesti vihaisi naisia. Totta, että sisäistettyäkin naisvihaa on. Ja erimielisyyttä, se ei ole naisvihaa. Naiset ovat myös samaa mieltä monista asioista ja siitäkin täällä naisia pilkataan. Tuntuu siltä, et kun naisella on mielipide mistään, se pitää vaientaa tavalla tai toisella.

Se nyt vaan on faktaa, että se viha naisia kohtaan tulee toisilta naisilta. Ei se mikään vitsi ole, kun sanotaan, että nainen on naiselle susi. Oletteko muka joskus törmänneet miesporukan aloittamaan keskusteluun, jossa haukutaan joku kaunis ja fiksu julkkisnainen maanrakoon? Niinpä, en minäkään. Naisten taholta niitä näkee todella usein. Naiset elävät niin suuren negatiivisuuden pauloissa, että kuvittelette sen ainaisen nälvimisen olevan normaalia kanssakäymistä. Kaverin vaimo on juuri hyvä esimerkki keski-ikäisestä naisesta, joka puhuu kokoajan pientä vittuilua käyttäen, myös vieraille. Kysyinkin joskus suoraan, että oletko koskaan ajatellut, kun entinen ukkosi pieksi sinua, että olisit vittuillut sille samalla tavalla jatkuvasti. Meni hyvin hiljaiseksi.

Vierailija
311/345 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isät on aivan perseestä!

Kaikki kotityöt tekemättä ja luulevat että kun "vahtivat" pentujaan vartin, ovat jotain super sankareita! Valittavat rahanmenosta ja ulisevat kun lapsi tarvitsee haalarin "mulle ei jää si kalja rahaa".

Lapsi nukkuu jalat koukussa kun isä ei saa sänkyä ensin ostettua ja kun se on hirveellä raivolla ylihintaan ostettu, ei saa sitä koottua!

Asennuskalja pitää koko ajan olla ja illalla nukkumaan mennessä pieree niin että myrkytys uhkaa.

Syö lapsen ruuat tai unohtaa ostaa niitä ja kun siitä sanoo, itkee että hänen oli nälkä vaikka mahanympärys peittää varpaat!

Hyi hyi hel kutti!

Se on surullista, että meillä Suomessa on valtava määrä naisia, joiden tasolla saa vain tuollaisia miehiä.

Vierailija
312/345 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistapa myös siivota, kokata, pestä pyykit ym., että vaimon ei tartte niitä tehdä kun kotona lastasi hoidat.

Vierailija
313/345 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näen myös näitä mahtavia isiä lähipiirissä. Ehkä heihin kiinnittää huomiota, koska ei ole ollut aina itsestäänselvää. 

Hämmentää vaan se, et perushyvä isä on mahtava. Äiti on vain äiti. Mutta haluan silti myös kehua näitä isiä.

Vierailija
314/345 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukava lukea AP:n kommentit. Kyllä nykyään isät oikeasti ovat paljon likeisempiä ja välittävämpiä lapsilleen ja koko perheelleen kuin ennen. Tätä palstaa lukemalla saattaa saada asiasta ihan harhaisen kuvan kun tuntuu, että naisia vihataan ihan hirveästi eikä perheen perustaminen muka ole tärkeää enää. Kuitenkin kyse on muutaman pääpipin hemmon mouhkaamisesta.

Naisiin kohdistuva viha tulee 99%:sti toisilta naisilta. MIeti nyt itsekin, onko täällä miehiä niin paljon, että ihan porukalla naisia haukkumaan alkaisivat. Kyllä ne "pääpipit hemmot" ovat ihan vaan naisia vihaa täynnä.

Mikä ihmeellinen tarve jankuttaa tätä harhaa, et naiset yleisesti vihaisi naisia. Totta, että sisäistettyäkin naisvihaa on. Ja erimielisyyttä, se ei ole naisvihaa. Naiset ovat myös samaa mieltä monista asioista ja siitäkin täällä naisia pilkataan. Tuntuu siltä, et kun naisella on mielipide mistään, se pitää vaientaa tavalla tai toisella.

Se nyt vaan on faktaa, että se viha naisia kohtaan tulee toisilta naisilta. Ei se mikään vitsi ole, kun sanotaan, että nainen on naiselle susi. Oletteko muka joskus törmänneet miesporukan aloittamaan keskusteluun, jossa haukutaan joku kaunis ja fiksu julkkisnainen maanrakoon? Niinpä, en minäkään. Naisten taholta niitä näkee todella usein. Naiset elävät niin suuren negatiivisuuden pauloissa, että kuvittelette sen ainaisen nälvimisen olevan normaalia kanssakäymistä. Kaverin vaimo on juuri hyvä esimerkki keski-ikäisestä naisesta, joka puhuu kokoajan pientä vittuilua käyttäen, myös vieraille. Kysyinkin joskus suoraan, että oletko koskaan ajatellut, kun entinen ukkosi pieksi sinua, että olisit vittuillut sille samalla tavalla jatkuvasti. Meni hyvin hiljaiseksi.

Todella outoa, että vietät niin paljon aikaa usean ikävän naisen kanssa. Minä en tunne tuollaisia naisia ensimmäistäkään. Me emme hauku julkkis tai muita naisia. Emme vittuile toisillemme. Sellaiset jäävö6t yleensä yksin, jotka ovat ikäviä toisia kohtaan. 

Yleistät niin paljon, että ongelma taitaa olla sinussa, eikä kaiken maailman naisissa.

Vierailija
315/345 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isät on aivan perseestä!

Hyi hyi hel kutti!

Se on surullista, että meillä Suomessa on valtava määrä naisia, joiden tasolla saa vain tuollaisia miehiä.

Niin, onhan niitä alatasoisia miehiä myös. Eikö se ole sinusta ikävää? Hassusti se miehen tekemättömyys on naisen syy. Näin sitä perustellaan perseilyä.

Vierailija
316/345 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin taas yläpeukuttamassa aloitusta, koska tunnen samoin. Rohkeutta teille miehet, joilla ei vielä lapsia ole tai olette niistä vieraantuneet. Mikään ei elämässä ole niin hienoa kuin nähdä lapsensa kasvavan ja olla siinä mukana kasvamassa. 

Vierailija
317/345 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin taas yläpeukuttamassa aloitusta, koska tunnen samoin. Rohkeutta teille miehet, joilla ei vielä lapsia ole tai olette niistä vieraantuneet. Mikään ei elämässä ole niin hienoa kuin nähdä lapsensa kasvavan ja olla siinä mukana kasvamassa. 

Joo, ei kyllä nyt niin ole ollenkaan... Näin perheenisänä voin tunnistaa lukemattomia asioita, jotka ovat 'hienompia' ja tarjoavat minulle paljon miellyttävämpää elämänsisältöä, kuin lapseni (esimerkiksi nautinnot ja tutkimus).

Vierailija
318/345 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lässyttävät pehmoisät ovat epäseksikkäintä mitä löytyy.

Vierailija
319/345 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä näen myös näitä mahtavia isiä lähipiirissä. Ehkä heihin kiinnittää huomiota, koska ei ole ollut aina itsestäänselvää. 

Hämmentää vaan se, et perushyvä isä on mahtava. Äiti on vain äiti. Mutta haluan silti myös kehua näitä isiä.

Kerta kaikkiaan upeeta ja mahtavaa

Vierailija
320/345 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lässyttävät pehmoisät ovat epäseksikkäintä mitä löytyy.

Joo, hyi helvetti. Voisivat laittaa hameen päälle saman tien. Hävettävää epämiehekästä käytöstä.