Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On aivan mahtavaa olla isä

Vierailija
05.03.2026 |

Niin se vaan on. Tulin isäksi vanhemmalla iällä ja jokainen päivä on tuntunut mukavalta, kun on aika pieni lapsi, jolta saa rakkautta ja jolle voi antaa rakkautta.

Kommentit (372)

Vierailija
341/372 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan mahtavaa että kakka on pöksyissä ja pissat pitkin lattioita

Vierailija
342/372 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmuus on ihmisen perustehtävä. Jos ei lapsia jostain syystä saa, voi toimia vanhempien tukena muiden lapsille.

Ihan oma valinta se on. En ala tukemaan kenenkään vanhemmuutta, pitäkää heppi housuissa älkääkä levitelkö lettua jokaiselle jos ette pärjää ipanoidenne kanssa. 

Kunpa toikin kirjoittaja tajuais tuon asian, ihan kuin se vastuu omasta lapsesta haluttais siirtää sille lapsettomalle, ihan sen takia että ovat kateellisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/372 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihan itkettää, kun niin moni isä hehkuttaa isyyttä! Ja on onnistunut luomaan lapsiinsa lämpimän siteen. Ja moni isä täällä näköjään myös haluaa myös katkaista oman lapsuudenperheensä traumakierteen. Jatkuvasti saan päiväkodissa ja puistoissa todistaa, kuinka hienoja ja läsnäolevia isiä Suomessa on. Kiitos teille kaikki aidot ja välittävät iskät! Olette korvaamattomia! 

T: eräs äiti

Lässyttävät pehmoisät ovat epäseksikkäintä mitä löytyy.

Miksi hyvä ja välittävä isä olisi "lässyttävä pehmoisä"?? Kai sitä on olemassa jotain välimuotoja ankaran jyräämisen ja hellanlettas-puudeliduudeli-höpönlöpön -lässytyksen välillä? Lasten kanssa voi olla ihan oma persoonansa. Kysehän on siitä, minkälaisen esimerkin ihmisenä olemisesta antaa.

Vierailija
344/372 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihqudaa fantsuu 

Vierailija
345/372 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isät on aivan perseestä!

Kaikki kotityöt tekemättä ja luulevat että kun "vahtivat" pentujaan vartin, ovat jotain super sankareita! Valittavat rahanmenosta ja ulisevat kun lapsi tarvitsee haalarin "mulle ei jää si kalja rahaa".

Lapsi nukkuu jalat koukussa kun isä ei saa sänkyä ensin ostettua ja kun se on hirveellä raivolla ylihintaan ostettu, ei saa sitä koottua!

Asennuskalja pitää koko ajan olla ja illalla nukkumaan mennessä pieree niin että myrkytys uhkaa.

Syö lapsen ruuat tai unohtaa ostaa niitä ja kun siitä sanoo, itkee että hänen oli nälkä vaikka mahanympärys peittää varpaat!

Hyi hyi hel kutti!

Jos sä olet valinnut tuollaisen miehen lapsesi isäksi niin se on sun häpeä. Muilla lapsilla on hyviä isejä. 

Vierailija
346/372 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ihan itkettää, kun niin moni isä hehkuttaa isyyttä! Ja on onnistunut luomaan lapsiinsa lämpimän siteen. Ja moni isä täällä näköjään myös haluaa myös katkaista oman lapsuudenperheensä traumakierteen. Jatkuvasti saan päiväkodissa ja puistoissa todistaa, kuinka hienoja ja läsnäolevia isiä Suomessa on. Kiitos teille kaikki aidot ja välittävät iskät! Olette korvaamattomia! 

T: eräs äiti

Lässyttävät pehmoisät ovat epäseksikkäintä mitä löytyy.

Miksi hyvä ja välittävä isä olisi "lässyttävä pehmoisä"?? Kai sitä on olemassa jotain välimuotoja ankaran jyräämisen ja hellanlettas-puudeliduudeli-höpönlöpön -lässytyksen välillä? Lasten kanssa voi olla ihan oma persoonansa. Kysehän on siitä, minkälaisen esimerkin ihmisenä olemisesta antaa.

Pienille lapsille on lässytetty aina ja kaikkialla, myös machokulttuureissa. Ei ole erityisen vaarallista eikä laske kenenkään uskottavuutta.

Vierailija
347/372 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusista spermanluovuttajista on kova pula.

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000010689552.html

Tavallisimmin luovutus- ja pakastuskertoja on 8-10.

Jos pohdit luovuttamista, kannattaa vaan rohkeasti ottaa meihin yhteyttä, silloin et vielä ole sitoutunut mihinkään, Klami kehottaa.

Luovuttajalle maksetaan Kelan päivärahan suuruinen korvaus ja kilometrikorvaukset jokaisesta käyntikerrasta.

Jokaisesta kerrasta saa rahaa! 💶💴💵💰

Jokaisesta 💰

Miesten kesken kaverillinen ryhmärunkkaus muovikipot kädessä

Vierailija
348/372 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olisin halunnut olla edelleen isä lapselleni, mutta hullu ja narsistinen äiti esti sen. 

Tsemppiä matkaan, ap..

En tietysti tiedä teidän tapauksestanne mitään, mutta tätä olen saanut kuulla vähän liiankin usein, jopa niin, että siitä on mennyt uskottavuus.

Tiedän vaikka kuinka monta tapausta, jossa mies syyttää ex-vaimoaan ja lapsensa äitiä hulluksi, joka ei anna isän tavata lastaan.  Ja samalla tiedän, että se on pelkkää soopaa.  Se on vain hyvä selitys sille, että ei viitsi tavata ja että kuvittelee sillä rankaisevansa exäänsä, koska pelkää tämän tapaavan sillä aikaa muita miehiä.

Olin aikanani yhteyksissä mieheen, joka sanoi suoraan tekevänsä näin.  Ei siis "antanut" exälleen vapaata aikaa lapsestaan ja kun sitten näki tämän kerran baarissa, nosti jumalattoman metelin, että istut baarissa vaikka sun pitäisi olla lapsesi kanssa!

Ei mitään ajatusta siitä, että siellä baarissahan hän itsekin oli, eikä ollut siis lapsensa kanssa.  Ei ollut ollut ikinä.

Näin teki minunkin lapseni isä kauan sitten.  Lapsi oli viisivuotias, kun erosimme.  Hänkin satuili ihmisille, että minä en anna hänen tavata lasta ja olen siis hullu.  Kukaan ei kylläkään uskonut häntä, ei edes anoppi.

Minä tein kymmeniä yrityksiä saadakseni hänet tapaamaan lasta.  Hän lupasi tulla hakemaan tämän, ei tullut kertaakaan.  Viimein lapsi unohti isänsä kokonaan.  

Joten suojaa ihmiset anteeksi, mutta minä olen hyvin skeptinen tällaisten miesten puheitten suhteen.  Kun melkein joka kerta tällaisia kuultuani sieltä paljastuu takaa ihan toinen tarina.  Ja olen jo eläkkeellä oleva ihminen, siis nähnyt ja kuullut paljon.  

Siskoni mies teki ja höpötti ihan tasan näin myös, kun rakastui siskooni.  Otti eron vaimostaan ja hylkäsi täysin ne entiset lapsensa.  Siskoni otti sitten kerran yhteyttä siihen exään ja sieltä paljastui ihan fiksu tavallinen nainen, ei mikään hullu hirviö.  Sisko teki ison työn, että sai viimein miehensä suostumaan tapaamaan lapsensa ja loppujen lopuksi kaikki meni hyvin.  Siskoni pelkäsi, että häntä pidetään syyllisenä siihen, ettei mies tapaa lapsiaan.  Oli ihan riittävästi syyllisyyttä jo siinäkin, että häntä pidettiin syyllisenä avioliiton rikkoutumiseen.  Tavallaan hän siihen olikin syypää, koska häneen hän se mies rakastui.

Vierailija
349/372 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten on niitäkin isiä, jotka valittaa kun ei saa tavata lapsiaan, mutta ovat sellaisia, joille ei voi lasta antaa, edes vähäksi aikaakaan.

Mitä lapsi siitä saa, että on isän luona, ja isä vetää viinaa kaksin käsin?  Sitten isä viinapäissään sössöttää typeryyksiä ja haukkuu lapselle tämän äitiä vaikka millä nimityksellä.

Tai siitä, että isä hakee lapsen ja kiikuttaa sen samantien äidilleen, "koska pitäähän mummonkin nähdä lapsenlastaan.". Mummo hoitaa viikonlopun ja sitten isä hakee lapsen ja vie takaisin exälleen.  Tulipa taas oltua hyvä viikonloppu - isä.

Mutta annas olla kun joku asiasta tietämätön kysyy jotain, niin alkaa valitus, kuinka exä on niin pirullinen ettei anna hänen olla lapsensa kanssa.

Vierailija
350/372 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velatko täällä alapeukuttaa näitä onnellisten isien kirjoituksia?

Velakin yläpeukuttaa.

Vierailija
351/372 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isät on aivan perseestä!

Kaikki kotityöt tekemättä ja luulevat että kun "vahtivat" pentujaan vartin, ovat jotain super sankareita! Valittavat rahanmenosta ja ulisevat kun lapsi tarvitsee haalarin "mulle ei jää si kalja rahaa".

Lapsi nukkuu jalat koukussa kun isä ei saa sänkyä ensin ostettua ja kun se on hirveellä raivolla ylihintaan ostettu, ei saa sitä koottua!

Asennuskalja pitää koko ajan olla ja illalla nukkumaan mennessä pieree niin että myrkytys uhkaa.

Syö lapsen ruuat tai unohtaa ostaa niitä ja kun siitä sanoo, itkee että hänen oli nälkä vaikka mahanympärys peittää varpaat!

Hyi hyi hel kutti!

Jos sä olet valinnut tuollaisen miehen lapsesi isäksi niin se on sun häpeä. Muilla lapsilla on hyviä isejä. 

Tunnetko ne muiden lasten isät sitten? Mistä tiedät että muilla lapsilla hyvät isät? Voivat olla jopa kamalampia kuin toi pierumoottori ehkäpä jopa väkivaltaisia ja kontrolloivia? 

Vierailija
352/372 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun saa lapsen, sitä voi verrata siihen, kun värisokea saa värinäön. Sitä ei voi selittää värisokeille. He eivät voi ymmärtää. Se on ihanaa

'Kun saa lapsen, sitä voi verrata siihen, kun värisokea saa värinäön. Sitä ei voi selittää värisokeille. He eivät voi ymmärtää. Se on ihanaa'

Meinatko että minä värisokeana en voi ymmärtää että lapseni ja lapsenlapseni ovat ihania? Kaikella sitä voidaan meitä värisokeita lyödä!

Vierailija
353/372 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. En koskaan ajatellut lapsia tai vakiintumista, mutta sitten lapsi tuli kysymättä ja sitten toinen. Totesin että vaimoni ongelmien takia heidän tulevaisuuteni oli paljolti minun vastuullani ja muutuin juopottelevasta naistenmiehestä (ennen vaimoni tapaamista) vastuulliseksi isäksi. Sivutuotteena sain elämäni kuntoon joka suhteessa. Rankkaahan se on, mutta sen arvoista. 

80- ja 90-luvulla pomoni kysyi asetanko työn vai perheen etusijalle ja sanoin että tietysti perheen. Tämä oli radikaalia vielä silloin.

Vierailija
354/372 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin olisi mahtavaa olla isä. Mutta hemmetti vie, olen äiti. Isänä auttelisin silloin tällöin kotitöissä, tekisin kivoja juttuja lasten kanssa, ai että! 

Ikävä kuulla että sulle on osunut noin vähän osallistuva puoliso

Mitäpä veikkaat, mitä tuo nainen teki koko päivän? Ei ainakaan kotitöitä.

Vierailija
355/372 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluaisin olla isä ja olisin varmasti tosi hyvä isä. Valitettavasti vain olen nainen, enkä halua synnyttää, joten lapsettomaksi jään :/

Vierailija
356/372 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olisin halunnut olla edelleen isä lapselleni, mutta hullu ja narsistinen äiti esti sen. 

Tsemppiä matkaan, ap..

En tietysti tiedä teidän tapauksestanne mitään, mutta tätä olen saanut kuulla vähän liiankin usein, jopa niin, että siitä on mennyt uskottavuus.

Tiedän vaikka kuinka monta tapausta, jossa mies syyttää ex-vaimoaan ja lapsensa äitiä hulluksi, joka ei anna isän tavata lastaan.  Ja samalla tiedän, että se on pelkkää soopaa.  Se on vain hyvä selitys sille, että ei viitsi tavata ja että kuvittelee sillä rankaisevansa exäänsä, koska pelkää tämän tapaavan sillä aikaa muita miehiä.

Olin aikanani yhteyksissä mieheen, joka sanoi suoraan tekevänsä näin.  Ei siis "antanut" exälleen vapaata aikaa lapsestaan ja kun sitten näki tämän kerran baarissa, nosti jumalattoman metelin, että istut baarissa vaikka sun pitäisi olla lapsesi kanssa!

Ei mitään ajatusta siitä, että siellä baarissahan hän itsekin oli, eikä ollut siis lapsensa kanssa.  Ei ollut ollut ikinä.

Näin teki minunkin lapseni isä kauan sitten.  Lapsi oli viisivuotias, kun erosimme.  Hänkin satuili ihmisille, että minä en anna hänen tavata lasta ja olen siis hullu.  Kukaan ei kylläkään uskonut häntä, ei edes anoppi.

Minä tein kymmeniä yrityksiä saadakseni hänet tapaamaan lasta.  Hän lupasi tulla hakemaan tämän, ei tullut kertaakaan.  Viimein lapsi unohti isänsä kokonaan.  

Joten suojaa ihmiset anteeksi, mutta minä olen hyvin skeptinen tällaisten miesten puheitten suhteen.  Kun melkein joka kerta tällaisia kuultuani sieltä paljastuu takaa ihan toinen tarina.  Ja olen jo eläkkeellä oleva ihminen, siis nähnyt ja kuullut paljon.  

Siskoni mies teki ja höpötti ihan tasan näin myös, kun rakastui siskooni.  Otti eron vaimostaan ja hylkäsi täysin ne entiset lapsensa.  Siskoni otti sitten kerran yhteyttä siihen exään ja sieltä paljastui ihan fiksu tavallinen nainen, ei mikään hullu hirviö.  Sisko teki ison työn, että sai viimein miehensä suostumaan tapaamaan lapsensa ja loppujen lopuksi kaikki meni hyvin.  Siskoni pelkäsi, että häntä pidetään syyllisenä siihen, ettei mies tapaa lapsiaan.  Oli ihan riittävästi syyllisyyttä jo siinäkin, että häntä pidettiin syyllisenä avioliiton rikkoutumiseen.  Tavallaan hän siihen olikin syypää, koska häneen hän se mies rakastui.

Tämä on kuin minun elämästäni. Lapset oli molemmat tosi pieniä kun erosin juoppomiehestä. Hän ilmoitti heti, että lastenhoidossa en tule auttamaan vaan yksin olet ja toivon että romahdat. Vuosien jälkeenkin kertoilee kylillä ja uudelle naisystävälleen, miten minä olen pitänyt lapset hänestä erossa. Yritin alkuun kaikkeni, jotta hän olisi isä lapsilleen. Kävin jopa teatterissa ja elokuvissa hänen mielikseen, jotta hän ajattelisi meidän olevan ystäviä eron jälkeen ja näin ollen myös vuorollaan pitäisi lapsia, mutta aina kun lapset oli hänellä, piti minunkin olla. En tätä kauaa jatkanut. 

Vierailija
357/372 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joten suojaa ihmiset anteeksi, mutta minä olen hyvin skeptinen tällaisten miesten puheitten suhteen.  Kun melkein joka kerta tällaisia kuultuani sieltä paljastuu takaa ihan toinen tarina.  Ja olen jo eläkkeellä oleva ihminen, siis nähnyt ja kuullut paljon."

Tietenkään naiset eivät ole koskaan törmänneet naiseen, jossa olisi jotain vikaa. Kuinkahan yleistä narsismi onkaan naisten keskuudessa.

Minäkin olen nähnyt ja kuullut paljon. Oma äitini oli oikein esimerkillinen yrittäessään vieraannuttaa ja estää, ettei isämme olisi millään tavalla elämässämme. Minä taas suhtaudun todella suurella varauksella siihen, kun naiset kertovat hirveistä miehistään, koska sain lapsesta saakka äitini kuolemaan saakka kuulla valheellista mustamaalaamista isääni kohtaan. Eikä äitini ollut ainoa, joka puhui täyttä potaskaa miehestään. Jotenkin tuollaisista naisista on jäänyt kuva, että ovat henkisesti jääneet lapsen tasolle, eivätkä osaa käsitellä kriisitilanteita kuin aikuiset.

Vierailija
358/372 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun saa lapsen, sitä voi verrata siihen, kun värisokea saa värinäön. Sitä ei voi selittää värisokeille. He eivät voi ymmärtää. Se on ihanaa

'Kun saa lapsen, sitä voi verrata siihen, kun värisokea saa värinäön. Sitä ei voi selittää värisokeille. He eivät voi ymmärtää. Se on ihanaa'

Meinatko että minä värisokeana en voi ymmärtää että lapseni ja lapsenlapseni ovat ihania? Kaikella sitä voidaan meitä värisokeita lyödä!

Joillakin on ihan paskoja kliseitä tai vertauksia kaskun ei kirjoittanut että ihan kuin raajaton saisi raajan takaisin tai halvaantunut oppii kävelemään:D meitä on moneen junaan ja osa jää asemalle. 

Vierailija
359/372 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdin kumppanuusvanhempana tekemään lasta ja tuli kaksoset. Kuvittelin biologisen kelloni huutavan jo punaisella, että lapsi on ainoa mitä elämästäni puuttuu ja sen jälkeen taivas aukeaa. No, ei mennyt aivan niin. Olen ymmärtänyt, että suurin syy, miksi lasta tarvitsin, oli miellyttää isääni. Olen koko pienen ikäni miellyttänyt ihmisiä ja isäni aina voivotteli, että ei taida sukuun enää lapsia tulla kun isosiskonikin on ilmoittanut, ettei lapsia halua. 

Kumppanuusvanhemmuus ei mennyt lähtökohtaisesti oppikirjan mukaan sillä seurustelin pitkäaikaisen kumppanini kanssa, mutta koin, että kukaan ei lähde projektiini mukaan, jos saavat kuulla, että olenkin varattu. Niinpä sepitin pienen valkoisen valheen, että olen eroamassa - ja oikeasti ajattelinkin, että niin tulee käymään joka tapauksessa. Äitiehdokas rakastui minuun ja aloitin salasuhteen, hän alkoikin odottaa kaksosia ja kun hänelle selvisi, etten halua ydinperhettä, oli helvetti irti. Ero suhteesta tuli, lasten äidin kanssa yritämme edes jotenkin tulla toimeen (olen jatkuvasti varpaillani ja miellytän minkä ehdin) ja tietenkin omat lapset ovat nyt tärkeimpiä maailmassa, mutta jonain päivinä miten kauhuissani että mitä helvettiä menin tekemään. En minä tällaista elämää halunnut. Äiti käytännössä sanelee kaikki ehdot ja koska pelkään riitoja, suostun käytännössä kaikkeen, mitä hän ehdottaa. En itse ehdota lomia tms. vaan teen kuten hän haluaa ja tuntuu, että sekin ärsyttää häntä. En tee mitään oikein, en ole koskaan tehnyt. Isänikin on jo sen ikäinen, että kun hänestä aika jättää niin sitten olen vaan yksin lasteni kanssa, ilman sitä pienintäkään tukiverkkoa. Olenhan minä ylpeä, että saan olla isä, mutta totta puhuen elämä oli ennen lapsia parempaa.

Mitä mä just luin? Kunnon vellihousu-"kiltti"mies, joka ei sitten olekaan niin kiltti vaan pettäjä ja täysin viattomat lapset + ex-puoliso saa toimia sijaiskärsijänä itsekkyyden alttarilla. No, tällaista se nykymaailma on - MINÄMINÄMINÄMINÄ, mutku mä haluun!

Onneksi exäsi on päässyt eroon noin selkärangattomasta tyypistä. Ihminen, joka tuhoaa toisen ihmisen mielen oman edun tavoittelussaan, on sontaa. Lasten tekeminen ei ole sama kuin lemmikin ottaminen. Ei ne lapset ole pyytäneet syntyä tänne. Monenkohan muun elämän olet pilannut toimillasi? Tekosi kuvastaa äärimmäistä itsekkyyttä eikä varmasti ole ainoa itsekäs tekosi. 

Vierailija
360/372 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko vähän tyhmä? Vai yritätkö olla hauska?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi