On aivan mahtavaa olla isä
Kommentit (345)
Vierailija kirjoitti:
Jaha, joku valaistunut ISKÄ siellä hehkuttaa upeaa ja mahtavaa elämäänsä ja tietenkin upeaa ja mahtavaa lastaan.
Tiesitkö, että vanhemmuus ei ole vain upeaa ja mahtavaa ja oma lapsesi maailman paras ja keskipiste?
Miten niin ei ole? Vanhemmuus ja oma lapsi on upeaa ja mahtavaa, oma lapsi on maailman paras ja ihanin, sekä vanhemman maailman keskipiste. Jos näin ei ole, ei pitäis alkaa vanhemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ne joilla ei ole omia lapsia ei voi ymmärtää kuinka mahtava tunne on olla isä. Se rakkaus on erilaista ja syvempää kuin mikään muu rakkaus mitä ikinä voit kokea
Vela-keskustelussa joku vela saonoi, et tietää kyllä mitä on rakastaa lasta. Hänkin rakastaa kummilapsiaan. Mietin, et olis pelottavaa, jos mun lasten kummit rakastaisi mun lapsia samoin kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne joilla ei ole omia lapsia ei voi ymmärtää kuinka mahtava tunne on olla isä. Se rakkaus on erilaista ja syvempää kuin mikään muu rakkaus mitä ikinä voit kokea
Höpsis, et sinä noin voi sanoa kuin omasta puolestasi. Et voi tietää toisten elämästä ja tunteista mitään. Miksi muutenkin nykyään hehkutetaan vain tunteita? Onhan elämässä muutakin.
Vain tunteet antaa elämälle merkityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"ja miehethän ei monesti yhtään auta öisin niin että nainen sais edes yhden yön viikossa nukkua täydet kunnon yöune"
On kyllä yllättävää, että jos äidin täytyy imettää öisin, ei mies sitä tee hänen puolestaan.
Muuten on varmasti vähemmistö miehiä, jotka eivät tuossa hommassa auta. Toki tämän vähemmistön naiset tulevat äänekkäästi avautumaan joka käänteessä - ja ihan syystä - mutta siitä jää nettipalstojen lukijoille harhainen käsitys aiheesta.
Mies voi syöttää pullosta. Mutta ehei, heti keksit syyn miksi miehen ei tarvitse osallistua. Aivan sairasta ja vaarallistakin että moni nainen elää kroonisessa univajeessa, samalla kun ukot vetelee tyytyväisenä unta kaaliin.
Onneksi nykypolvi taitaa toimia toisin. Tai ainakin meidän lähipiirissä miehet ovat todella aktiivisia isiä ihan kaikessa. Toki siihen auttaa myös se, että on mahdollisuus olla enemmän hoitovapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"ja miehethän ei monesti yhtään auta öisin niin että nainen sais edes yhden yön viikossa nukkua täydet kunnon yöune"
On kyllä yllättävää, että jos äidin täytyy imettää öisin, ei mies sitä tee hänen puolestaan.
Muuten on varmasti vähemmistö miehiä, jotka eivät tuossa hommassa auta. Toki tämän vähemmistön naiset tulevat äänekkäästi avautumaan joka käänteessä - ja ihan syystä - mutta siitä jää nettipalstojen lukijoille harhainen käsitys aiheesta.
Mies voi syöttää pullosta. Mutta ehei, heti keksit syyn miksi miehen ei tarvitse osallistua. Aivan sairasta ja vaarallistakin että moni nainen elää kroonisessa univajeessa, samalla kun ukot vetelee tyytyväisenä unta kaaliin.
"Mies voi syöttää pullosta. Mutta ehei, heti keksit syyn miksi miehen ei tarvitse osallistua."
Niin? Miten se, että mies voi syöttää pullosta, tyhjentää naisen rintoja? Voit kysyä ihan jokaiselta täysimettäjältä, onnistuuko kunnolliset (sanotaanko nyt vaikka 9 tunnin yönuet, koska sillä paikataan niitä muita vajaita unia) ilman välillä tapahtuvaa rintojen tyhjennystä. Varmaan jollain onnistuukin, mutta kyllä suurin enemmistö tarvitsee välillä tyhjennystä. Ja se väli ei mene määritelmään yhdet kunnon yöunet.
Näin on, mutta tällehän ei se mies voi mitään. Valintakysymyksiä, haluaako täysimettää.
Mutta tuo, ettei saa nukkua on ihan oikeasti painajaista. Itsellä meni pari vuotta, etten nukkunut kerralla kahta tuntia pidempää. Kaksi lasta peräjälkeen, ensimmäisellä koliikki, toinen söi joka toinen tunti. Siitäkin selvittiin lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa puhutaan isän tuntemuksista isänä oloon. On totta, että naiselle kasautuu lapsen saannissa se vaarallisempi ja raskaampi rooli synnytyksineen.
Mutta lapsen saannin jälkeen normaalit isät kyllä tekee oman osansa lasten hoidosta ja ottaa vastuuta.
Ei se ole keneltäkään pois, että isät ovat iloisia jälkikasvustaan.
Ihmettelen näitä kiukkuttelevia. Aloitus harvinaisen positiivinen ja ihana asia.
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää ainakin rääkyvä ja huonosti käyttäytyvä jälkikasvu pois kahviloista,ravintoloista,lentokoneista ym.Kaikki eivät tykkää metelistä ja kiukuttelusta.Kaikkea ei pidä sietää.
Jos et kestä muita ihmisiä, pysy itse poissa noista paikoista.
Kerro tuo ex miehelleni joka on viimeksi tavannut lastaan 2v sitten kun aina on jotain miksi nyt ei sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää ainakin rääkyvä ja huonosti käyttäytyvä jälkikasvu pois kahviloista,ravintoloista,lentokoneista ym.Kaikki eivät tykkää metelistä ja kiukuttelusta.Kaikkea ei pidä sietää.
Oma havaintoni on, että ihmisiä joita kauheasti kismittää kaikenlainen lapsista lähtöisin oleva ääni, yhdistää jonkinlainen yleinen empatiaköyhyys. Ovat monesti muutenkin ärsyttävällä tavalla itsekeskeisiä.
Ihmisiä ihan syystäkin kismittää täysin kurittomat kakarat joille ei ole opetettu edes peruskäytöstapoja. Jos ei yhtään jaksa kasvattaa ipanaansa niin voisi edes ymmärtää pysyä siellä omassa kodissa, siellä voi rauhassa riehua ja riekkua.
Kun kyse on lapsista, on se kasvatus vielä kesken. Eikä lapset pahuuttaan itke. Palstalla näkee kyl sen, et ei kaikki aikuisetkaan osaa käyttäytyä. Nää on menetettyjä tapauksia. Lapsilla on vielä aikaa kehittyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen isä ja jäin kotiin 3v lapsen kanssa. Äiti käy töissä. Ulkoillaan ja pelataan pleikkaa. Yhdessä mennään päikkäreille. Kun äiti tulee töistä on perunat pehmoisia. Helppoa tämä koti-isän duuni.
M39
Anna mä arvaan. Mielestäsi olet tehnyt osuutesi kun olet jopa keittänyt perunat ja sitten valitat kun lapsesi äiti ei ilahdu siitä kun mitään muuta ei olekaan kotona hoidettu. Pyykkääminen, lattioiden pesu ja imurointi, pölyjen pyyhkiminen ja ruoan laitto muutenkin kuin perunat keittämällä kun on akkojen hommaa? Ei kai teillä nyt pelkkää perunaa ruoaksi ole?
Oikea arjen sankari :D jaksanut peräti perunat keittää!!! Ja kyllähän se viime vuonna vei roskapussin roskakatokseen....
Minä olen sitä mieltä, että kotona olevan vanhemman ensisijainen tehtävä on olla sen lapsen kanssa. Siinä on työsarkaa ihan riittävästi. Kaikki muu hoidetaan yhdessä, kun on aikaa. Kuten silloinkin, kun molemmat ovat töissä.
Tietty sen keittiön ja pyykin onnistuu tekemään siinä ohessa, mutta kaikki muu on sit toisella ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Omani ovat 4 ja 8 v. Olen lasten myötä kokonaan menettänyt oman elämäniloni. M44
Tuo ei ole normaalia. Kai olet hakenut siihen apua!
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ylilaudan perusteella kovin moni mies ei mielellään ole isä. Siihen vain ajaudutaan kun nainen painostaa kuin poliitikot rakennustarkastajaa.
No itseään voi vain syyttää, jos ajautuu isäksi. Ihmettelen vain sitä, kuka haluaa tuollaisen vätyksen lapsensa isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.
Yritti? Siis teki tai ei tehnyt. Vai onko kotenkin kyvytön, eikä osaa kuin yrittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sankari-iskä voimaantuu. 💪
Pitäiskö antaa ihan mitalli siitä hyvästä???
Kyllä ilmeisesti, kun teitä katkeroitakin on. Hyvä ja onnellinen isä ei ole itsestäänselvyys. Mut luulen, etteivät nämä onnelliset isät mitaleita kaipaa, kun ovat onnellisia muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faktaa jonka Igor yrittää kiistää:
Helsingin Sanomat 💕 Tutkimus: Pikkulasten vanhemmat ovat muita tyytyväisempiä elämäänsä
Alle 7-vuotiaiden lasten vanhempien elintapoja ja hyvinvointia verrattiin 18-50-vuotiaisiin aikuisiin, joilla ei ollut pieniä lapsia. Kyselyyn vastasi lähes 800 pikkulapsen vanhempaa ja noin 1800 samanikäistä aikuista.
Pikkulasten vanhemmat ovat tyytyväisempiä perhe-elämäänsä ja saavutuksiinsa elämässä kuin muut samanikäiset aikuiset.
Ja samaan aikaa pikkulapsiperheissä eroaminen on todella yleistä, osa ei selviä edes vauvavuodesta eroamatta. Lasu on täysin ylityöllistetty. Jo päiväkoti-ikäisillä on paljon käytösongelmia. Perheissä on yhä enemmän erityislapsia.
Unohtamatta jatkuvaa uusiperhe elämää, vanhemmat himoissaan vaihtavat kumppania lennosta toiseem, lapset valitettavasti vain roikkuu siinä mukana, aha jo kolmas kumppani äiskällä/iskällä vuoden/ parin sisällä vai oliko se jo neljäs....
Siksi suosittelen kaikille miehille valitsemaan todella tarkkaan naisensa.
Niin miehethän ei koskaan petä ja jätä perhettään toisen naisen, yleensä paljon nuoremman takia🙄
Etkö ymmärrä lukemaasi?
Tuo tarkkaan valitseminen tarkoittaa juuri sitä, että valitsee niin hyvän naisen, jota voi oikeasti rakastaa, eikä tarvitse ketään toista naista. Vaikka rakkaus välillä laimenisikin, niin ei silti etsi muuta seuraa, vaan uskoo, että rakkaus alkaa loimuta kuin aiemminkin. Niin minä ajattelen ja tiedän, ettei se ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolella.
Ymmärrän, mitä tarkoitat, mut hassusti tuossa sanot, et nainen on huono, jos et jaksa rakastaa riittävästi. Pettämisestä ei koskaan voi syyttää petettyä.
Jos nainen imettää öisin, niin mies voi röyhtäyttää lapsen, pestä pyllyn ja vaihtaa vaipan. Siinä nainen saa puoli tuntia lisää nukkumisaikaa per syöttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava lukea AP:n kommentit. Kyllä nykyään isät oikeasti ovat paljon likeisempiä ja välittävämpiä lapsilleen ja koko perheelleen kuin ennen. Tätä palstaa lukemalla saattaa saada asiasta ihan harhaisen kuvan kun tuntuu, että naisia vihataan ihan hirveästi eikä perheen perustaminen muka ole tärkeää enää. Kuitenkin kyse on muutaman pääpipin hemmon mouhkaamisesta.
Naisiin kohdistuva viha tulee 99%:sti toisilta naisilta. MIeti nyt itsekin, onko täällä miehiä niin paljon, että ihan porukalla naisia haukkumaan alkaisivat. Kyllä ne "pääpipit hemmot" ovat ihan vaan naisia vihaa täynnä.
Mikä ihmeellinen tarve jankuttaa tätä harhaa, et naiset yleisesti vihaisi naisia. Totta, että sisäistettyäkin naisvihaa on. Ja erimielisyyttä, se ei ole naisvihaa. Naiset ovat myös samaa mieltä monista asioista ja siitäkin täällä naisia pilkataan. Tuntuu siltä, et kun naisella on mielipide mistään, se pitää vaientaa tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Omasta mielestäni perhe-elämä on ollut ihan hirveän ankeata. Mitään kivaa ja mielenkiintoista ei voi tehdä, koska aina pitäisi huomioida lapset. Jumissa vuosia vain kotona, koska minnekään en tietenkään halua lähteä lasten kanssa. Lasten kanssa pitäisi aina lähteä aikaisin, tulla kotiin aikaisin, suunnitella, varustautua, selvittää etukäteen asioita, lapset hölmöilevät, tulee kiukkukohtauksia, tulee hidasteluita, jne. jne. Äiti saa tehdä kaiken. Itse inhoan tehdä mitään heidän kanssaan.
Miksi et voi tehdä lasten kanssa mitään kivaa ja mielenkiintoista? Mikä sinulle on mielenkiintoista ja kivaa? Kännääminen ravintolassa? Kun ei sitä voi lasten kanssa tehdä ja joutuu vielä lähtemään ennen valomerkkiä pois?
Olet ihan kamala äiti ja esimerkki siitä, että kaikki EI TODELLAKAAN sovi äidiksi/vanhemmiksi. Miehesi lienee samanlainen, että inhoaa lapsiaan? Koska kerran sinä joudut tekemään kaiken.
Teidän lapsille olisi varmaan onni, jos antaisitte ne pois. Useamman vielä olet mennyt tekemään, koska lapsista monikossa puhut.
Voi lapsiraukat.
Täälläkin pyörii paljon ketjuja jossa ihmiset kertoo, miten paskat vanhemmat heillä on ollut. Ei mitään mielenkiintoa omiin lapsiin, vaan lapsille on kerrottu, miten he ovat pilanneet vanhempiensa elämän. Ihan kuin ne lapset olisi valinneet tänne tulla. Eivät ole. Lapset on syyttömiä syntymäänsä.
Otapa nyt ihan eri asenne lapsiisi. Sinä olet ne tähän maailmaan tuonut ja on sinun vastuullasi antaa heille hyvät eväät elämään.
Miksi oi miksi tälläiset ihmiset lisääntyy. "itse inhoan tehdä mitään heidän kanssaan" Ja ihmiset yläpeukuttaa. Ei saatana.
Äiti?? Mistä ihmeestä päättelit, että olen äiti?? Olen isä. Kirjoitinhan, että äiti saa tehdä kaiken, koska itse inhoan tehdä mitään heidän kanssaan.
Ei todellakaan kiinnosta "kännääminen ravintolassa", vaan itsensä kehittäminen, IT-verkon labraaminen, yksin urheileminen, opiskelu, yhteiskunnalliset asiat, eri luonnontieteet, taloni kunnostaminen, matkustelu ilman lapsia, jne. Aivan normaalit jutut. Mitä tahansa kun näistä tekee lasten kanssa, on se niin hirveätä, että mieluiten en tee niitä ollenkaan. En nyt ollut erityisen innostunut lasten hankkimisesta, mutta suostuin, koska ne olivat naiselle niin tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Arvostan, ihailen ja kiitän jokaista miestä siitä, että he ovat oikeita miehiä nauttiessaan lasten kanssa olemisesta. Valitsin itse nuorena huonon isän lapsilleni ja nyt kannan siitä todella raskasta taakkaa mukanani. Liikun paljon lapsieni kanssa paikoissa missä on muita vanhempia, ja nykyään on paljon myös isejä liikkeellä. Pidän heitä erittäin miehekkäinä miehinä kun he hoitavat lastaan, kunnioitan suuresti heitä. He ovat todellisia Alfamiehiä, jotka eivät pelkää huonojen isien kommentteja, kun heitä neideksi haukkuvat heidän hoitaessaan omaa lastaan.
T. Vaimo, jonka mies luulee olevansa Alfamies, mutta todellisuudessa hän on heikko muiden miesten miellyttäjä joka ei välitä lapsistaan vaan ainoastaan omasta itsestään ja herkän egonsa + puhelimensa + lihastensa hoivaamisesta. Ihan hävettää kun mies on niin surkea isä lapsilleen. En enää edes odota muutosta parempaan kuten ennen jaksoin, puhun hänelle enää välttämättömimmät asiat, en pyydä mitään, en kutsu mihinkään. Hän elää omaa elämää, minä elän lasten ja minun elämää. Olisin halunnut antaa miehelleni kaiken, voisin olla hänelle hyvä vaimo ja tuplaisin kaiken sen rakkauden ja panostuksen mitä hän minulle antaisi hänelle takaisin palvelemalla takaisin häntä, mutta nyt olen vain pettynyt ja surullinen. Perhe on rikki jo, ero vain sinetöisi asian lopullisesti.
Mutta tosiaan, kunnioitan aivan valtavasti kaikkia miehiä jotka hoitavat isyytensä kunniallisesti vaimoaan ja lapsiaan rakastaen. Te olette todellisia miehiä, ulkonäköön ja ammattiin katsomatta! Mikään ei ole elämässä yhtä tärkeää kuin hyvä isä ja äiti.
Hehe, naisilla on kyllä aivan kieroutuneet ja perverssit käsitykset miehisyydestä. Miehisyyttä on olla mm. vahva, itsevarma, tarvittaessa väkivaltainen, hallita kroppaansa, kyettävä puolustamaan, rakentamaan, korjaamaan ja urheilemaan. Eli eri näisiä kovia piirteitä. Nuo kuvailemat piirteet ovat nimenomaan päinvastaisia. Tuollaisia pehmeitä piirteitä pidetään nimenomaan naisellisina ja nyt puhun nimenomaan globaalisti. Alfamiehiä sellaiset eivät ole nähneetkään. Naiset ovat nimenomaan biologisesti hoivaajia ja miehet metsästäjiä. Ei se, että on surkea isä, tee vähemmän miehekkääksi. Miehekkyys on aivan eri asia, kuin olla hyvä isä. Voi olla erinomainen isä ja naisellinen mies. Voi olla erittäin miehekäs ja surkea isä.
Jep, isät saa ns rusinat pullasta kuten täällä joku kirjoittikin.