On aivan mahtavaa olla isä
Kommentit (345)
Itse myös nautin täysin riennoin. Moni työkaveri puhuu lapsista kuin ne olisivat ongelma, este ja hidaste muulle elämälle (eli siis työnteolle). Minä tunnen taas että työnteko on este lapsen kanssa olemiselle.
Vierailija kirjoitti:
Muistapa myös siivota, kokata, pestä pyykit ym., että vaimon ei tartte niitä tehdä kun kotona lastasi hoidat.
Älä huolehdi toisten asioista.
Vierailija kirjoitti:
Itse myös nautin täysin riennoin. Moni työkaveri puhuu lapsista kuin ne olisivat ongelma, este ja hidaste muulle elämälle (eli siis työnteolle). Minä tunnen taas että työnteko on este lapsen kanssa olemiselle.
Sama täällä. Vähensin työntekoa, että saan olla mahdollisimman paljon lapsen kanssa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isien on helppo huudella koska niille jää ne "herkut" ja äidit hoitaa kaikki oikeasti tärkeät ja vaikeat asiat.
Joten kyllä ymmärrän kantasi, mutta sulla ei ole hajuakaan miksi asia on noin. Nähtävästi.
Jep, isät saa ns rusinat pullasta kuten täällä joku kirjoittikin.
Inhoan rusinapullia. Kuka hitto laittaa pullaan rusinoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdin kumppanuusvanhempana tekemään lasta ja tuli kaksoset. Kuvittelin biologisen kelloni huutavan jo punaisella, että lapsi on ainoa mitä elämästäni puuttuu ja sen jälkeen taivas aukeaa. No, ei mennyt aivan niin. Olen ymmärtänyt, että suurin syy, miksi lasta tarvitsin, oli miellyttää isääni. Olen koko pienen ikäni miellyttänyt ihmisiä ja isäni aina voivotteli, että ei taida sukuun enää lapsia tulla kun isosiskonikin on ilmoittanut, ettei lapsia halua.
Kumppanuusvanhemmuus ei mennyt lähtökohtaisesti oppikirjan mukaan sillä seurustelin pitkäaikaisen kumppanini kanssa, mutta koin, että kukaan ei lähde projektiini mukaan, jos saavat kuulla, että olenkin varattu. Niinpä sepitin pienen valkoisen valheen, että olen eroamassa - ja oikeasti ajattelinkin, että niin tulee käymään joka tapauksessa. Äitiehdokas rakastui minuun ja aloitin salasuhteen, hän alkoikin odottaa kaksosia ja kun hänelle selvisi, etten halua ydinperhettä, oli helvetti irti. Ero suhteesta tuli, lasten äidin kanssa yritämme edes jotenkin tulla toimeen (olen jatkuvasti varpaillani ja miellytän minkä ehdin) ja tietenkin omat lapset ovat nyt tärkeimpiä maailmassa, mutta jonain päivinä miten kauhuissani että mitä helvettiä menin tekemään. En minä tällaista elämää halunnut. Äiti käytännössä sanelee kaikki ehdot ja koska pelkään riitoja, suostun käytännössä kaikkeen, mitä hän ehdottaa. En itse ehdota lomia tms. vaan teen kuten hän haluaa ja tuntuu, että sekin ärsyttää häntä. En tee mitään oikein, en ole koskaan tehnyt. Isänikin on jo sen ikäinen, että kun hänestä aika jättää niin sitten olen vaan yksin lasteni kanssa, ilman sitä pienintäkään tukiverkkoa. Olenhan minä ylpeä, että saan olla isä, mutta totta puhuen elämä oli ennen lapsia parempaa.
Mitä mä just luin? Kunnon vellihousu-"kiltti"mies, joka ei sitten olekaan niin kiltti vaan pettäjä ja täysin viattomat lapset + ex-puoliso saa toimia sijaiskärsijänä itsekkyyden alttarilla. No, tällaista se nykymaailma on - MINÄMINÄMINÄMINÄ, mutku mä haluun!
Ei miehellä ole biologista kelloa saada jälkikasvua. Sillä on vaan tarve siittää naaraita ja se on tälläkin pettäjällä ollut päällimmäisenä mielessä. Jos oma kumppani ei ole halunnut lapsia tai sitten niitä on jo riittävästi ennestään, olisi tämäkin selän takana touhuaja voinut olla oikeasti vastuullinen MIES ja olla perheensä tukena sen sijaan, että pelkurimaisesti valehtelee ja tuhoaa olemassa olevan suhteen ja naamioi sen joksikin tarpeeksi tulla isäksi. Harvoin aikuiset miehet oikeasti nauttii pienten lasten kanssa olemisesta. Kyllä ne odottavat, että ne kasvavat vähintään 13 -vuotiaiksi, jolloin ne osaavat jo tehdä itsekin jotain. Toki nykyään prosessoitu ruoka tekee miehistäkin naisia.
On se kivaa tyhjätä pussit johonkin naiseen niin että se tulee tiineeksi ja saa lapsen. Paras temppuni aikoinaan oli tehdä katoamistemppu - ei maksuja mutta pennun tein, eli siittiöni eivät lentäneet tuuleen. Heh!
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmuus on ihmisen perustehtävä. Jos ei lapsia jostain syystä saa, voi toimia vanhempien tukena muiden lapsille.
Ei ole nykypäivänä "perustehtävä", vauva arki on tosi hektistä ja raskasta hoidin sisaruksen vauvaa sillä aikaa kun kävi kaupassa ja muilla asioilla, tuntui jo sen muutaman tunnin ettei jaksa ja väsyttää, kokoajan pitäis viihdyttää ja katsoa perään kaikenlisäksi itkuherkkä.
Joo oon ajat sitten päättänyt ettei mulle lapsia,mulle kovat äänet,eritteet yms on tosi tosi ällöttäviä ja raskasta kaipaan omaa rauhaa ja hiljaisuutta ja sitä ei saa vauvan rääkyessä ja kiljuessa. Tykkään kyllä vauvoista ja pikkulapsista vaikken itse sellaista halua itselleni.
Jokainen päättää itse omasta elämästään ei niin että sä sanelet muille mitä pitää tehdä ja latelet kulunutta mantraa.
Minustakin olisi mahtavaa olla isä. Mutta hemmetti vie, olen äiti. Isänä auttelisin silloin tällöin kotitöissä, tekisin kivoja juttuja lasten kanssa, ai että!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihan itkettää, kun niin moni isä hehkuttaa isyyttä! Ja on onnistunut luomaan lapsiinsa lämpimän siteen. Ja moni isä täällä näköjään myös haluaa myös katkaista oman lapsuudenperheensä traumakierteen. Jatkuvasti saan päiväkodissa ja puistoissa todistaa, kuinka hienoja ja läsnäolevia isiä Suomessa on. Kiitos teille kaikki aidot ja välittävät iskät! Olette korvaamattomia!
T: eräs äiti
Lässyttävät pehmoisät ovat epäseksikkäintä mitä löytyy.
Lässyttävä pehmoisä on ihaninta mitä voi olla. Onneksi saan elää perhe-elämää sellaisen kanssa. Sytyn miehelle jolle perhe on tärkeä
Vierailija kirjoitti:
Minustakin olisi mahtavaa olla isä. Mutta hemmetti vie, olen äiti. Isänä auttelisin silloin tällöin kotitöissä, tekisin kivoja juttuja lasten kanssa, ai että!
Ikävä kuulla että sulle on osunut noin vähän osallistuva puoliso
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihan itkettää, kun niin moni isä hehkuttaa isyyttä! Ja on onnistunut luomaan lapsiinsa lämpimän siteen. Ja moni isä täällä näköjään myös haluaa myös katkaista oman lapsuudenperheensä traumakierteen. Jatkuvasti saan päiväkodissa ja puistoissa todistaa, kuinka hienoja ja läsnäolevia isiä Suomessa on. Kiitos teille kaikki aidot ja välittävät iskät! Olette korvaamattomia!
No vaikka sitä seksiä tarvitaan siihen lapsen alulle saamiseen niin silti se ei ole koko elämä.
Sitä paitsi se lässyttävä pehmoisä voi olla peto sängyssä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi olla lasteni isä, sillä tällöin en olisi heidän elämässään ja jäisin kaikesta paitsi, sillä pullo on minulle tärkeämpi ja MINÄ itse olen kaikkein tärkein. Joka kuukausi maksaisin ne minimielatusmaksut ja valittaisin miten ahne lasteni äiti on. Kääntäisin kaikki sekoiluni päälaelleen niin, että väittäisin lasteni äidin toimineen niin. Mielestäni lasteni äiti on kääntänyt lapset minua vastaan vaikka todellisuudessa en ole itse heihin yhteydessä kuin silloin kun olen kännissä. Tällöin laittelen heille omituisia viestejä ja valokuvia siitä kun he olivat ihan pieniä ja olin vielä kuvioissa mukana. Lasteni äiti on koko elämänsä maksanut lasten harrastukset yksin ja hoitanut heidät yksin, mutta ihan sama - ei minua kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen tuo oli normaalia. Nykyään toivottavasti ei.
Oma mies sitä vanhaa karvalakkimallia oli tuollainen, ei juuri lapsia hoidellut muuta , kuin pakon edessä (isänsä ei ollut pitänyt ketään lapsistaan koskaan edes sylissä) mutta nyt huomaan, että oma poika ja vävyt ovat ihan jotakin muuta.
Onneksi ajat on muuttuneet. Siitä hyötyy koko perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, hyi helvetti. Voisivat laittaa hameen päälle saman tien. Hävettävää epämiehekästä käytöstä.
Miksi hame edustaa jollekin jotain negatiivista. Aika misogyninen ajatus. Miehet esim. kilteissä näyttää usein hyviltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistapa myös siivota, kokata, pestä pyykit ym., että vaimon ei tartte niitä tehdä kun kotona lastasi hoidat.
Älä huolehdi toisten asioista.
Lasta kotonahoitavan tehtävänä on hoitaa sitä lasta. Muut kotityöt ensisijaisesti sitten jaettuna sen toisen osapuolen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lässyttävä pehmoisä on ihaninta mitä voi olla. Onneksi saan elää perhe-elämää sellaisen kanssa. Sytyn miehelle jolle perhe on tärkeä
Sama. Mut tuon kirjoittaja on joko mies, joka ei kykene lapsistaan huolehtii tai katkera nainen, jonka mies ei kykene lapsiataan huolehtii. Sellainen torjuntareaktio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Mut tuon kirjoittaja on joko mies, joka ei kykene lapsistaan huolehtii tai katkera nainen, jonka mies ei kykene lapsiataan huolehtii. Sellainen torjuntareaktio.
Tai trolli. Vauvalla kaikki keskustelut päätyvät hyvän alun jälkeen ihme eripuran lietsontaan ja sekoiluun, jossain määrin varmasti masinoitua toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai trolli. Vauvalla kaikki keskustelut päätyvät hyvän alun jälkeen ihme eripuran lietsontaan ja sekoiluun, jossain määrin varmasti masinoitua toimintaa.
Tämäkin hyvän mielen ketju vanhemmuuden hienoudesta on käännetty joksikin väsyneeksi miehet vastaan naiset - taisteluksi. Kenen etua se ajaa?
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmuus on ihmisen perustehtävä. Jos ei lapsia jostain syystä saa, voi toimia vanhempien tukena muiden lapsille.
Ihan oma valinta se on. En ala tukemaan kenenkään vanhemmuutta, pitäkää heppi housuissa älkääkä levitelkö lettua jokaiselle jos ette pärjää ipanoidenne kanssa.
Upeeta ja mahtavaa kun maha toimii