On aivan mahtavaa olla isä
Niin se vaan on. Tulin isäksi vanhemmalla iällä ja jokainen päivä on tuntunut mukavalta, kun on aika pieni lapsi, jolta saa rakkautta ja jolle voi antaa rakkautta.
Kommentit (345)
Vierailija kirjoitti:
Odotahan miten riemastut kun elatusmaksut määrätään...ilm.olet jo vanhus,ehditkö maksaa ne loppuun asti,vai jääkö rästiin ennen siirtymistäsi ajasta iäisyyteen..?
Ja kun maksat,kenen kersasta maksat..."postinkantaja"käynyt nussimassa eukkosi paksuksi,ja sinä se vaan maksat..hahahahahaaaaaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ylilaudan perusteella kovin moni mies ei mielellään ole isä. Siihen vain ajaudutaan kun nainen painostaa kuin poliitikot rakennustarkastajaa.
Tottahan tuo on. Valitettavan moni nainen hätäilee lastenhankinnan kanssa. Osa sitten kuvittelee, että kun suhde vetelee viimeisiään, niin pyöräytänpä muksun, niin saan ukon pidettyä.
Juuri tämä!!! Itse olen omaksunut sen asenteen, että annan parisuhteeseen oman panokseni joka on oikeasti miltä tahansa kantilta katsoen riittävä, mutta jos mies lähtee, osoitan suunnan ja ilmoitan että perään en jää ruikuttamaan eikä takaisin ole tulemista. Kenelle täysjärkiselle naiselle joku karkaava äijä on elämän ja kuoleman kysymys?! Nuorempana saatoin itkeä enemmänkin exien perään mutta näin keski-ikää lähestyvänä en alennu sellaiseen.
Lapselle on tärkeää, että on äiti ja isä läsnä hänen elämässään, ei alkoa eikä päihteitä.
Kyllä isyys on ollut valtavan hieno juttu ja lapsestani on kasvanut hyvä, fiksu ihminen. Nuorena sillä oli hetkittäin vaikeaa mutta upeasti selvittänyt haasteensa. Pärjää hienosti.
lämpmiä muistoja jäänyt pienen lapsen luottavaisesta kädestä omassa kädessä, ja niistä viikonlopun aamuista kun lapsi herätti katsomaan pikkukakkosta ja otin peiton ja tyynyn mukaan ja lapsi makasi siinä kyljessä ja virkeänä tapitti telkkaria, minä ehkä vähän torkahdellen. Ja lapsuuden jouluista, kesistä, matkoista....ja lopulta itsenäisyydestä. Olin viime vuonna muuttamassa lasta opiskelijapaikkakunnalle. On tavannut jonkun siellä :)
Itse tulin isäksi nuorella iällä, mutta ei ole valittamista. Muksun kanssa on saanut tehdä ja touhuta. Muutaman vuoden päästä "pieni" on jo täysi-ikäinen! Vuodet ovat menneet nopeasti ja välillä kyllä kaipaa sitä aikaa kun lapsi suostui touhuamaan kanssani. En kyllä tiedä miten nyt pärjäisi jos nelikymppisenä joutuisi heräilemään yösyöttöihin tai viisikymppisenä teini-iän ongelmiin.
No kas kun heräsit luonnon antamaan rooliisi ja tehtävääsi edes vanhana. Edes vanhana.
Terveisiä
Aviovaimolle
Onnea
Avioliittoon
Vierailija kirjoitti:
Vimppa ei minun. x
Älä valehtele
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Omasta mielestäni perhe-elämä on ollut ihan hirveän ankeata. Mitään kivaa ja mielenkiintoista ei voi tehdä, koska aina pitäisi huomioida lapset. Jumissa vuosia vain kotona, koska minnekään en tietenkään halua lähteä lasten kanssa. Lasten kanssa pitäisi aina lähteä aikaisin, tulla kotiin aikaisin, suunnitella, varustautua, selvittää etukäteen asioita, lapset hölmöilevät, tulee kiukkukohtauksia, tulee hidasteluita, jne. jne. Äiti saa tehdä kaiken. Itse inhoan tehdä mitään heidän kanssaan.
Mielestäni on hyvä että tätäkin puolta tuodaan esiin. Onhan se aikamoista härdelliä varsinkin jos on useampi pikkulapsi.
Tuntuu että Suomessa tämä on edelleen tabu asia,pitäis vaan olla superisä/äiti ja kuunnella ulkopuolisten kettuilua. Itse päätin nuorempana etten lapsia tee,meitäkin oli sisaruksia liikaa ja ikinä ei saanut olla rauhassa eikä äitiä saanut kuormittaa omilla asioilla. Se rauha löytyi metsästä,luonnon keskeltä tai luokkakaverin joka oli ainoa lapsi sen luota.
Myöskään rahaa ei ollut kaikki mikä tuli laitettiin ruokaan,välttämättömimpiin asioihin kuten laskuihin, vaatteisiin (ihan kirppari tms), myös kenkiä piti pitää niinkauan kun lähti pohjat,äiti ei osannut korjata tai ommella paikkoja vaatteisiin nekin vaatteet mitkä käytettiin oli auttamatta vanhemmalla iällä sekä lapsellisia että liian pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olisin halunnut olla edelleen isä lapselleni, mutta hullu ja narsistinen äiti esti sen.
Tsemppiä matkaan, ap..
Taisi olla äiti fiksumpi kun ei päästä isää liian lähelle lastaan. Meinaan jos samalla tavalla olisit puhunut hänestä lapsellekin. Katkera isä= huono isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olisin halunnut olla edelleen isä lapselleni, mutta hullu ja narsistinen äiti esti sen.
Tsemppiä matkaan, ap..
Taisi olla äiti fiksumpi kun ei päästä isää liian lähelle lastaan. Meinaan jos samalla tavalla olisit puhunut hänestä lapsellekin. Katkera isä= huono isä.
Kai sitä nyt aiheesta saakin olla katkera? Jos äiti estää lapsen näkemisen ja tekee kiusaa niin äitihän tässä se huono tyyppi on? Ihan aiheesta mies tuollaisessa skenaariossa katkeroituu (mutta katkeruus toki on tunteena sellainen että ei kannata liikaa sen mukaan lähteä mutta kyllä sitä tunnetta saa tuntea eikä se ole merkki mistään että olisi jotenkin huono ihminen).
Mukava lukea AP:n kommentit. Kyllä nykyään isät oikeasti ovat paljon likeisempiä ja välittävämpiä lapsilleen ja koko perheelleen kuin ennen. Tätä palstaa lukemalla saattaa saada asiasta ihan harhaisen kuvan kun tuntuu, että naisia vihataan ihan hirveästi eikä perheen perustaminen muka ole tärkeää enää. Kuitenkin kyse on muutaman pääpipin hemmon mouhkaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Mukava lukea AP:n kommentit. Kyllä nykyään isät oikeasti ovat paljon likeisempiä ja välittävämpiä lapsilleen ja koko perheelleen kuin ennen. Tätä palstaa lukemalla saattaa saada asiasta ihan harhaisen kuvan kun tuntuu, että naisia vihataan ihan hirveästi eikä perheen perustaminen muka ole tärkeää enää. Kuitenkin kyse on muutaman pääpipin hemmon mouhkaamisesta.
Naisiin kohdistuva viha tulee 99%:sti toisilta naisilta. MIeti nyt itsekin, onko täällä miehiä niin paljon, että ihan porukalla naisia haukkumaan alkaisivat. Kyllä ne "pääpipit hemmot" ovat ihan vaan naisia vihaa täynnä.
Voi ittu ! Sota tulossa ja täällä vaan lisäännytään.
Vierailija kirjoitti:
Sotahan tarvitsee lisää tykinruokaa, mutta nuoret ei siihenkään enää kykene kun on liikaa mt-ongelmia ja imetään vaan peukkua.
On aivan mahtavaa että kakka on housuissa eikä liikkunut milliäkään pöksyistä eteenpäin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotahan tarvitsee lisää tykinruokaa, mutta nuoret ei siihenkään enää kykene kun on liikaa mt-ongelmia ja imetään vaan peukkua.
Eli tykinruoaksi ja elitistien pelinappuloiksi vaan? 🧐🤨
Minäkin olisin halunnut olla isä mutta sitä ei tule koskaan tapahtumaan koska olen nainen enkä halua olla äiti.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olisin halunnut olla isä mutta sitä ei tule koskaan tapahtumaan koska olen nainen enkä halua olla äiti.
Juu, itsekin olisin oikein mieluusti isä. Onhan se ihan tutkittu juttu että perhe lisää miehen hyvinvointia, naisille vaikutus on monesti päinvastainen.
Kukin tyylillään, mutta kyllä itelleni elämässä parasta on ollut vaimon lisäksi isyys. Vanhimman lapsen kanssa kaikki lähti sujumaan kuin itsellään, mutta toisen lapsen kohdalla joutui vähän rooliaan hakemaan. Kolmannen kohdalla menikin jo sitten omalla painollaan.
Nyt sitten alkukesästä onkin uusi rooli alkamassa, kun ensimmäinen lapsen lapsi saapuu maailman mikäli kaikki sujuu hyvin.