Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Piiaa luullaan vähintään 10 vuotta ikäistään vanhemmaksi - arvaisitko itse Piian iän? (35 vuotta)

Vierailija
05.03.2026 |

Se oli karuin arvio, jonka Piia Mäkelä on ikinä iästään kuullut.

Kun Piia työskenteli sairaanhoitajana, hän kävi katsomassa erästä potilasta.

Potilas kysäisi, oliko Piia ollut potilaan veljen luokalla. Milloin veljesi on syntynyt, Piia kysyi.

60-luvulla, potilas vastasi. Piiaa huvitti.

Oli pakko vain todeta, että isäni on syntynyt 60-luvulla kenties veli oli sitten käynyt hänen kanssaan samaan aikaan koulua.

Yleensä ihmiset ovat Piian mukaan häpeissään siitä, että ikäveikkaukset menevät niin pieleen. Silloin he pyytelevät vuolaasti anteeksi ja selittelevät ikäarviotaan.

Hoitotyötä tehdään pelkillä kasvoilla, sillä työasu on kaikilla sama. Kasvojen lisäksi korostuu olemus. Itselläni se on rauhallinen, suorastaan äidillisen huolehtivainen, Piia miettii.

Hänen ikänsä arvioidaan yläkanttiin silloinkin, kun hän on itse valitsemissaan vaatteissa.

Johtuuko se sitten siitä, että tyylini on aina ollut melko samanlainen enkä seuraa trendejä. Ainakaan tyylini ei minua varsinaisesti nuorenna, Piia sanoo ja naurahtaa.

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000011725334.html?ut…

Kommentit (313)

Vierailija
301/313 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kyllä minä uskon huonoihoiseksi kolmevitoseksi.

Millä tavalla huono iho?

Niinpä. ihan tavallinen iho, johon ei ole laitettu meikkivoiteita tasoittamaan sävyä.

En tunne ketään jonka iho näyttäisi tuolta, en yhtään ainuttakaan. Onhan tuo todella huonossa kunnossa. Ja saa olla, ei se kenenkään arvoa vähennä, mutta ei tuo "normaalia" eli yleisintä ole.

Vierailija
302/313 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli kuusikymppiseltä näyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/313 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt tätä ikäanalysointi. Kuka näyttää nuoremmalta, kuka vanhemmalta. Mitä sitten? En ikinä lähde mukaan näihin, "arvaa minkä ikäinen olen" -leikkeihin. Lapsellista. 

Vierailija
304/313 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena aiheeseen tuli mieleen Marianne Virkkula (Wolt). Hän on 34 v ja minusta vanhemman näköinen. 

https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fimages.cdn.yle.fi%2F…

Vierailija
305/313 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Piia näyttää noin 55v ikäiseltä, ei ainakaan sitä nuoremmalta , voisi käydä liki 60v ikäiseltä, eli 20-25 vuotta vanhemmalta kun mikä on..

Vierailija
306/313 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkasin 35-40 v

Hän on ihan ikäisensä näköinen.

Vierailija
307/313 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla huono iho?

Niinpä. ihan tavallinen iho, johon ei ole laitettu meikkivoiteita tasoittamaan sävyä.

En tunne ketään jonka iho näyttäisi tuolta, en yhtään ainuttakaan. Onhan tuo todella huonossa kunnossa. Ja saa olla, ei se kenenkään arvoa vähennä, mutta ei tuo "normaalia" eli yleisintä ole.

lainaus ei taida onnistua mutta pari kommenttia ylempänä kirjoitettiin : "En tunne ketään jonka iho näyttäisi tuolta, en yhtään ainuttakaan. Onhan tuo todella huonossa kunnossa. Ja saa olla, ei se kenenkään arvoa vähennä, mutta ei tuo "normaalia" eli yleisintä ole."

tähän sanoisin että täsmälleen samaa mieltä. minä olen saman ikäinen kuin hän enkä tunne minäkään ketään kaveripiiristäni , perheestäni enkä tutuistani kenellä olisi kolmevitosena iho tuollainen. ei edes neljäkymppisenä. ei siksi että olen parempi ihminen koska omaan nuorekkaat geenit mutta kai se sitten niin on että siinä missä toiset näyttää ikäistään vanhemmilta niin toiset näyttää hyvin nuorekkailta. isoäitini, äitini, serkkuni kaikki ollaan näytetty vuosia vuosia nuoremmilta sen hetken ikään nähden, meillä sitten näin päin. joten minäkin sitä kautta yhdyn tuohon ettei ainakaan meillä lähipiirissä lainkaan ole yleistä että on tuon näköinen iho. 

ja tämä ei todellakaan ole kirjoitettu ylimielisesti vaan pikemminkin että niin  ne geenit esim vaikuttaa ihon laatuun ja tyyppiin. 

itselläni  ei ikäryppyjä ole ja iho on tasainen ja kuulas, mutta sitten taas minäkin kuulun niihin joita luullaan teiniksi välillä. nuorekas olemus on kiva mutta en tiedä onko se enää niin kivaa kun aikuista naista luullaan teiniksi...:D

Vierailija
308/313 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni yli kolmekymppinen näyttää aivan 45-vuotiailta.

Vierailija
309/313 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna Abreu on saman ikäinen.

Ja ikäisensä näköinen. 

No aika harva 35-vuotias näyttää samanikäiseltä mitä Anna Abreu. 

Lyhytkasvuisia henkilöitä pidetään aina ikäistään nuorempina.  Mielletään, että olisivat vielä kasvu-  ja kehitysiässä.   Artistit myös   muokkauttavat nykyään lähes aina ulkonäköään jo kolmekymppisinä, ei se ole enää mikään uutinen. 

Vierailija
310/313 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolalaisuus on vakava vaiva naisilla.

Vierailija
311/313 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain nyt vaan on sellaiset kasvonpiirteet tai olemus, että näyttävät nuoresta asti jotenkin ikäistään vanhemmalta. Ja toiset taas nuoremmalta. 

Vierailija
312/313 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toiset näyttää pitkään nuoremmalta kuin ovat ja toiset sitten taas vanhemmalta. Ei se kivaakaan ole kun pidetään yli 10 vuotta nuorempana. Se kun vaikuttaa kokemukseni mukaan siihen minkälaista asiakaspalvelua olen saanut ja siihen kuinka mielipiteisiini ja sanomisiini suhtaudutaan. Vielä 47 vuotiaana kyseltiin papereita alkossa käydessä.

Aina tämä sama.

Me kysytään ihan huvikseen diivan näköisiltä daameilta ikää, vaikka sokeakin Reetta erottaa nelikymppisen alle 30-vuotiaasta.

Naureskellaan sitten takahuoneessa näille reaktioille. 

Että jos sinulta on kysytty yli-ikäisenä alkossa henkilötodistusta, niin selitys on vuorenvarmasti tämä.

Emme ota näkövammaisia töihin. 

No ei nyt kyllä osunut. Myyjä hämmästyneenä sanoi että nyt tuli kyllä ennätys. Kai sitten niissä muissa myymälöissä on niitä sokeita myyjiä ollut kun papereita niissäkin kyseltiin. Itseä se vain ärsytti eikä todellakaan ollut mikään itsetunnon nostattaja.nTöissä sama juttu että ne jotka eivät ikääni ensin tiedä, pitävät kolmikymppisenä ja olen yli 50.

Toi meillä on ihan vakio: nyt tuli ennätys😂

Tylsää työtä, niin jostain vähän hauskuutta revitään. 

Ohjeistushan on, että kaikilta alle 30 - vuotiaan näköisiltä kysytään paperit.

Kukaan, korostan ei kukaan täyspäinen luule liki viisikymppistä alle kolmekymppiseksi. 

Mutta tiedämme kuinka hyvän mielen se tekee sekä teille että meille,  joten jatkamme.

Voi että sentään. Alkoiko oma ruopsahtanut naamasi noin ärsyttää kun sinulta ei ole papereita kysytty sen jälkeen kun täytit 18? Olisiko aika mennä teettämään pikkusen kiristyksiä sinne ja tänne niin olisi siellä kassalla edes vähän pirteämmän näköinen ilmestys? Kaikki Alkon myyjäthän ovat lähellä eläkeikää, tai ainakin siltä näyttävät.

Vierailija
313/313 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla huono iho?

No kerro mikä siinä on vikana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi