IS: Piiaa luullaan vähintään 10 vuotta ikäistään vanhemmaksi - arvaisitko itse Piian iän? (35 vuotta)
Se oli karuin arvio, jonka Piia Mäkelä on ikinä iästään kuullut.
Kun Piia työskenteli sairaanhoitajana, hän kävi katsomassa erästä potilasta.
Potilas kysäisi, oliko Piia ollut potilaan veljen luokalla. Milloin veljesi on syntynyt, Piia kysyi.
60-luvulla, potilas vastasi. Piiaa huvitti.
Oli pakko vain todeta, että isäni on syntynyt 60-luvulla kenties veli oli sitten käynyt hänen kanssaan samaan aikaan koulua.
Yleensä ihmiset ovat Piian mukaan häpeissään siitä, että ikäveikkaukset menevät niin pieleen. Silloin he pyytelevät vuolaasti anteeksi ja selittelevät ikäarviotaan.
Hoitotyötä tehdään pelkillä kasvoilla, sillä työasu on kaikilla sama. Kasvojen lisäksi korostuu olemus. Itselläni se on rauhallinen, suorastaan äidillisen huolehtivainen, Piia miettii.
Hänen ikänsä arvioidaan yläkanttiin silloinkin, kun hän on itse valitsemissaan vaatteissa.
Johtuuko se sitten siitä, että tyylini on aina ollut melko samanlainen enkä seuraa trendejä. Ainakaan tyylini ei minua varsinaisesti nuorenna, Piia sanoo ja naurahtaa.
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000011725334.html?ut…
Kommentit (342)
Vierailija kirjoitti:
Mul tuli heti vaikutelma ihmisestä, joka on viihtynyt paljon ulkona. Auringon ja tuulen ahavoittama iho.
Olen tehnyt 20v ulkotöitä, sekä vapaa-ajan ulkoilut siihen vielä päälle. Kyllä se vaan tuolta iho juuri näyttää sen vuoksi ja on ikävää, miten ihmiset ihoani tuijottaa, en käytä mitään päihteitäkään edes. Silti minua kohdellaan kuin spitaalista, silloin kun iho oikein pahana :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt tätä ikäanalysointi. Kuka näyttää nuoremmalta, kuka vanhemmalta. Mitä sitten? En ikinä lähde mukaan näihin, "arvaa minkä ikäinen olen" -leikkeihin. Lapsellista.
Minä mietin täällä juuri myös, että mitä jeesuksen merkitystä tällä asialla on! Näyttää pariutuneen ja hienosti pärjää työelämässä!
Mua taas pisti silmään miesystävän ikä, kun he tapasivat. Ettei vaan mies käyttänyt silloin tyttöä hyväksi, kun tämä oli menettänyt äidin ja teinivuodet vielä menossa.
niin tosiaan, eikös tavanneet kun hän oli 16-vuotias? ja miesystävä 8 vuotta vanhempi
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että se on 35-v., menikö oikein?
Joo, eihän se ollut kun ihan siinä otsikossa se ikä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt tätä ikäanalysointi. Kuka näyttää nuoremmalta, kuka vanhemmalta. Mitä sitten? En ikinä lähde mukaan näihin, "arvaa minkä ikäinen olen" -leikkeihin. Lapsellista.
Minä mietin täällä juuri myös, että mitä jeesuksen merkitystä tällä asialla on! Näyttää pariutuneen ja hienosti pärjää työelämässä!
Mua taas pisti silmään miesystävän ikä, kun he tapasivat. Ettei vaan mies käyttänyt silloin tyttöä hyväksi, kun tämä oli menettänyt äidin ja teinivuodet vielä menossa.
niin tosiaan, eikös tavanneet kun hän oli 16-vuotias? ja miesystävä 8 vuotta vanhempi
Mitä pahaa siinä on? Ei 16v mitään sakkolihaa oo.
Nykyään on vähän erilainen kuva kolmekymppisistä naisista, on pitkiä tekoripsiä ja olemus on sellainen sipsutteleva ja ollaan muotivaatteissa pitkine kynsineen. Tämä jutussa oleva melko arkisen näköinen pyöreähkö nainen vain näyttäisi olevan eri vuosikymmenillä kuin stereotyyppinen kolmekymppinen tyttönen. Ei se paha asia ole, hänen tyylinsä on vain toinen.
Oon 50. Sibelius-rypyt hädin tuskin näkyvät. Olen näet käyttänyt aurinkolaseja ja hattua kesäisin. Ja vyötärölinjan kun pitää kurissa, ei tule kaksoisleukaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kyllä minä uskon huonoihoiseksi kolmevitoseksi.
Millä tavalla huono iho?
Niinpä. ihan tavallinen iho, johon ei ole laitettu meikkivoiteita tasoittamaan sävyä.
En tunne ketään jonka iho näyttäisi tuolta, en yhtään ainuttakaan. Onhan tuo todella huonossa kunnossa. Ja saa olla, ei se kenenkään arvoa vähennä, mutta ei tuo "normaalia" eli yleisintä ole.
Sen iho näyttää ihan tavalliselta. En ymmärrä teitä. Käykää optikolla jos ette näe itseänne ja muita kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla huono iho?
Niinpä. ihan tavallinen iho, johon ei ole laitettu meikkivoiteita tasoittamaan sävyä.
En tunne ketään jonka iho näyttäisi tuolta, en yhtään ainuttakaan. Onhan tuo todella huonossa kunnossa. Ja saa olla, ei se kenenkään arvoa vähennä, mutta ei tuo "normaalia" eli yleisintä ole.
Sen iho näyttää ihan tavalliselta. En ymmärrä teitä. Käykää optikolla jos ette näe itseänne ja muita kunnolla.
niin, tavalliselta tyypillisen yli neli-viisikymppisen iholta. ei kukaan olekaan sanonut että ihossa sinänsä olisi vikaa vaan että näyttää varttuneemman henkilön iholta kuin yleensä tuon ikäisen iho. sehän se artikkelin pointti olikin että häntä luullaan aina vanhemmaksi. ei hänen ihoa nyt voi oikein kuulaaksikaan sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla huono iho?
Iho on vain hieman pakkasen purema ja pisamainen. Siksi vaikutelma epätasaisesta ihosta. Kevyt meikkivoide tuohon päälle, niin silkoiselta näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla huono iho?
Niillä sun tuntemilla on kilo pakkelia päällä.
Vierailija kirjoitti:
On sillä aika syviä ryppyjä kolmevitoseksi. Aurinkovoide ei olisi pahitteeksi.
No, mulla on ihan yhtä syviä. Käytän aurinkovoidetta maaliskuusta syyskuulle joka ainoa päivä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla huono iho?
niin, tavalliselta tyypillisen yli neli-viisikymppisen iholta. ei kukaan olekaan sanonut että ihossa sinänsä olisi vikaa vaan että näyttää varttuneemman henkilön iholta kuin yleensä tuon ikäisen iho. sehän se artikkelin pointti olikin että häntä luullaan aina vanhemmaksi. ei hänen ihoa nyt voi oikein kuulaaksikaan sanoa.
Lapsilla on terve ja kuulakas iho mutta ei sitten murrosiän jälkeen enää just kenelläkään.
Minusta tuon naisen iho oli ihan tavallinen 35-40 vuotiaalle koska kuvakin oli otettu ulkona ja ulkona kasvot alkaa aina helposti punottaa. Etenkin jos tuulee ja tuolloin luultavasti tuuli koska hiuksia oli kasvoillakin.
Vierailija kirjoitti:
Oon 50. Sibelius-rypyt hädin tuskin näkyvät. Olen näet käyttänyt aurinkolaseja ja hattua kesäisin. Ja vyötärölinjan kun pitää kurissa, ei tule kaksoisleukaakaan.
Juu, minäkin olen suojautunut auringolta, sibeliusrypyt voi oikein paksusti! Kaikki ei ole omissa käsissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla huono iho?
lainaus ei taida onnistua mutta pari kommenttia ylempänä kirjoitettiin : "En tunne ketään jonka iho näyttäisi tuolta, en yhtään ainuttakaan. Onhan tuo todella huonossa kunnossa. Ja saa olla, ei se kenenkään arvoa vähennä, mutta ei tuo "normaalia" eli yleisintä ole."
tähän sanoisin että täsmälleen samaa mieltä. minä olen saman ikäinen kuin hän enkä tunne minäkään ketään kaveripiiristäni , perheestäni enkä tutuistani kenellä olisi kolmevitosena iho tuollainen. ei edes neljäkymppisenä. ei siksi että olen parempi ihminen koska omaan nuorekkaat geenit mutta kai se sitten niin on että siinä missä toiset näyttää ikäistään vanhemmilta niin toiset näyttää hyvin nuorekkailta. isoäitini, äitini, serkkuni kaikki ollaan näytetty vuosia vuosia nuoremmilta sen hetken ikään nähden, meillä sitten näin päin. joten minäkin sitä kautta yhdyn tuohon ettei ainakaan meillä lähipiirissä lainkaan ole yleistä että on tuon näköinen iho.
ja tämä ei todellakaan ole kirjoitettu ylimielisesti vaan pikemminkin että niin ne geenit esim vaikuttaa ihon laatuun ja tyyppiin.
itselläni ei ikäryppyjä ole ja iho on tasainen ja kuulas, mutta sitten taas minäkin kuulun niihin joita luullaan teiniksi välillä. nuorekas olemus on kiva mutta en tiedä onko se enää niin kivaa kun aikuista naista luullaan teiniksi...:D
Ja toisilla ei ole ollut iho ikinä tasainen ja kuulas, ei edes lapsena. T:atoopikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla huono iho?
Lapsilla on terve ja kuulakas iho mutta ei sitten murrosiän jälkeen enää just kenelläkään.
Minusta tuon naisen iho oli ihan tavallinen 35-40 vuotiaalle koska kuvakin oli otettu ulkona ja ulkona kasvot alkaa aina helposti punottaa. Etenkin jos tuulee ja tuolloin luultavasti tuuli koska hiuksia oli kasvoillakin.
"murrosiän jälkeen ei enää just kenelläkään"
kyllä vaan omassa perheessä ja suvussa kaikilla naisilla on ihan babyface iho, ei mitään ryppyjä eikä rosaceaa eikä epäpuhtauksia yms. ja vielä ihan viiskymppisenäkin ollut. että noinkin päin voi olla ja ihan äitiltä tyttärelle. omiin silmiin ainakin näyttää artikkelin naisen iho paljon ikääntyneemmältä kuin oman lähipiirin keskiverto 35-vuotias. siksi jopa hämmästyin ihan todella paljon kun luin hänen ikänsä jutun lopussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna Abreu on saman ikäinen.
"Anna Abreu on saman ikäinen."
Ja Suvi Teräsniska.
Milloin nuo on nähty ilman vahvaa meikkiä, kuten tämän jutun nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla huono iho?
"murrosiän jälkeen ei enää just kenelläkään"kyllä vaan omassa perheessä ja suvussa kaikilla naisilla on ihan babyface iho, ei mitään ryppyjä eikä rosaceaa eikä epäpuhtauksia yms. ja vielä ihan viiskymppisenäkin ollut. että noinkin päin voi olla ja ihan äitiltä tyttärelle. omiin silmiin ainakin näyttää artikkelin naisen iho paljon ikääntyneemmältä kuin oman lähipiirin keskiverto 35-vuotias. siksi jopa hämmästyin ihan todella paljon kun luin hänen ikänsä jutun lopussa
Ei teitä kyllä tuolla ulkona liikkeellä ainakaan ikinä näy. Kaikilla näkemilläni ihmisillä on enemmän tai vähemmän huono iho ja jotkut peittää sen meikillä, minkä myöskin näkee. Tasaisen värinen iho on vain filttereillä paranneltuna. Livenä tuskin koskaan.
Mun mielestä sillä on jopa hyvä iho. Ei finnejä, eikä aknetta. Punakkuus johtunee ulkoilmasta.
Olisin veikannut 45. Selkeitä ryppyjä ja roikkuva iho ollakseen 35, ehkä geneettisesti epäonnekas siltä osin. Mutta mitäpä sillä on väliä, kivat kasvot muuten.
Lehdissä on kymmeniä juttuja, että sitä ja tätä luullaan aina 10 vuotta nuoremmaksi, ihan kuin se olisi kovinkin ihmeellistä. Niin ihan kivaa vaihtelua, että näinkin päin joskus
Veikkaan että se on 35-v., menikö oikein?