IS: Piiaa luullaan vähintään 10 vuotta ikäistään vanhemmaksi - arvaisitko itse Piian iän? (35 vuotta)
Se oli karuin arvio, jonka Piia Mäkelä on ikinä iästään kuullut.
Kun Piia työskenteli sairaanhoitajana, hän kävi katsomassa erästä potilasta.
Potilas kysäisi, oliko Piia ollut potilaan veljen luokalla. Milloin veljesi on syntynyt, Piia kysyi.
60-luvulla, potilas vastasi. Piiaa huvitti.
Oli pakko vain todeta, että isäni on syntynyt 60-luvulla kenties veli oli sitten käynyt hänen kanssaan samaan aikaan koulua.
Yleensä ihmiset ovat Piian mukaan häpeissään siitä, että ikäveikkaukset menevät niin pieleen. Silloin he pyytelevät vuolaasti anteeksi ja selittelevät ikäarviotaan.
Hoitotyötä tehdään pelkillä kasvoilla, sillä työasu on kaikilla sama. Kasvojen lisäksi korostuu olemus. Itselläni se on rauhallinen, suorastaan äidillisen huolehtivainen, Piia miettii.
Hänen ikänsä arvioidaan yläkanttiin silloinkin, kun hän on itse valitsemissaan vaatteissa.
Johtuuko se sitten siitä, että tyylini on aina ollut melko samanlainen enkä seuraa trendejä. Ainakaan tyylini ei minua varsinaisesti nuorenna, Piia sanoo ja naurahtaa.
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000011725334.html?ut…
Kommentit (394)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt tätä ikäanalysointi. Kuka näyttää nuoremmalta, kuka vanhemmalta. Mitä sitten? En ikinä lähde mukaan näihin, "arvaa minkä ikäinen olen" -leikkeihin. Lapsellista.
Minä mietin täällä juuri myös, että mitä jeesuksen merkitystä tällä asialla on! Näyttää pariutuneen ja hienosti pärjää työelämässä!
Mua taas pisti silmään miesystävän ikä, kun he tapasivat. Ettei vaan mies käyttänyt silloin tyttöä hyväksi, kun tämä oli menettänyt äidin ja teinivuodet vielä menossa.
niin tosiaan, eikös tavanneet kun hän oli 16-vuotias? ja miesystävä 8 vuotta vanhempi
Mitä pahaa siinä on? Ei 16v mitään sakkolihaa oo.
Kakara silti on ja haavoittuvassa asemassa tosi ällöä että seksi heti mielessä miehillä
Vierailija kirjoitti:
Olisin veikannut 50v.
Samoin, enkä mitenkään pahalla.
Hän tosiaan näyttää reilusti vanhemmalta mitä on. Moni 35v on vielä ihan "lapsen" näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin veikannut 50v.
Samoin, enkä mitenkään pahalla.
Hän tosiaan näyttää reilusti vanhemmalta mitä on. Moni 35v on vielä ihan "lapsen" näköinen.
No eihän ole vaan itsensä ikäisiä niin miehet kuin naisetkin, ennen vanhaan jopa sen ikäinen oli monen lapsen äiti ja jotkut jopa mummoja/pappoja
Vierailija kirjoitti:
Olisin veikannut 45. Selkeitä ryppyjä ja roikkuva iho ollakseen 35, ehkä geneettisesti epäonnekas siltä osin. Mutta mitäpä sillä on väliä, kivat kasvot muuten.
Lehdissä on kymmeniä juttuja, että sitä ja tätä luullaan aina 10 vuotta nuoremmaksi, ihan kuin se olisi kovinkin ihmeellistä. Niin ihan kivaa vaihtelua, että näinkin päin joskus
Mutta miksi tällaisia juttuja pitää edes tehdä??? Kyllä on turhuuksiin mennyt tämä maailma.
kyllä mitä vanhemmaksi itse tulee niin nämä 35 vuotiaat näyttää ihan babyfacelta. samoin nelikybäset. itse olisin veikkanut hänen iäkseen tosiaan liki 50 vee ja olen samanikäinen itsekin. huono tyyli ja ylikasvanut letti näyttää ihan uupuneelta perheenäidiltä prismajonossa. jos siihen vielä lisää aikuismaisen käytöksen sellaisen hitaammanoloisen niin en ihmettele jos luulevat vanhemmaksi. mutta telomeerit sen ratkaisee ei ulkonäkö tai olemus. ja oma hyvä olo nahoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on rumuus mikä vanhentaa ihmistä.
Ylipaino, silmälasit.
Eihän ylipaino vanhenna, jos pää on kun koripallo tai keilapallo, niin eipä siinä ole ryppyjä.
Vierailija kirjoitti:
Nää jutut ei voi koskaan onnistua. Itsekehu haisee, sanottiin ennen.
Ihminen tekee vaan itsensä naurettavaksi.
Suurin osa porukasta kuvittelee näyttävänsä ikäistään nuoremmalta.
Harvemmin enää tuossa iässä on itsekehua, jos sanoo muiden pitävän itseään huomattavasti ikäistään vanhempana. Hyvin nuorilla sitten eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Näin jutun, katsoin kuvan ja ajattelin,että hän on varmaan 50. Ihan outo lehtijuttu.
Samaa mieltä, mikä tämän jutun pointti oli? Osa meistä näyttää ikäiseltään, osa todellista ikäänsä nuoremmalta ja osa vanhemmalta.
Sinänsä on toki virkistävää, että joku nykyisenä pakonomaisena nuoruuden palvonnan aikakautena reippaasti julistaa näyttävänsä ikäistään vanhemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen silmälasimuoti on on ihan kamalaa.
"Nykyinen silmälasimuoti on on ihan kamalaa."
Itse silmälaseja käyttävänä totean, että ihan kaikki silmälasimallit vanhentaa, ellei ole todella voittanut geenilotossa kasvojenmuodoltaan.
Mutta itselläni vahvuutta kun on -5, niin ei voi oikein valita olla käyttämättä silmälaseja. Piilolinssien käyttäminen jatkuvalla käytöllä pilaa silmät, ja niitä kun ei sitten saa uusittua, niin eipä ole ratkaisu sekään.
Leikkaus.
Nimim. Kymmenen vuotta onnellisesti ilman laseja
Tänään onkin taas vaihteeksi juttu "siis aina kaikki luulee mua nuoremmaks. Treenaan ja syön hyvin ja plääp plääp" ja kokoelma "kotialbumikuvia" poseerauksin, jotka nähdään aina näissä jutuissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen silmälasimuoti on on ihan kamalaa.
"Nykyinen silmälasimuoti on on ihan kamalaa."
Itse silmälaseja käyttävänä totean, että ihan kaikki silmälasimallit vanhentaa, ellei ole todella voittanut geenilotossa kasvojenmuodoltaan.
Mutta itselläni vahvuutta kun on -5, niin ei voi oikein valita olla käyttämättä silmälaseja. Piilolinssien käyttäminen jatkuvalla käytöllä pilaa silmät, ja niitä kun ei sitten saa uusittua, niin eipä ole ratkaisu sekään.
Leikkaus.
Nimim. Kymmenen vuotta onnellisesti ilman laseja
No annappa mullekin muutama tonni niin mennään silmäleikkaukseen!
Miksi media ei voi olla tässäkään asiassa normaali? Tai ihmiset ylipäätään? Ihan tavallisen näköinen nainen joita näkee päivittäin, aito, luomu toisinkuin jotkut tuon ikäiset jotka käyttää paksua pakkelia naamassa (joka vasta vanhentaakin kun iho ei saa koskaan hengittää), irtoripset/kynnet/pidennykset ja mikä pahinta muoti joka on suunnattua 20 vuotiaille nuorille ei yli 30 vuotiaille, monet naiset ja miehet haluaa että niille valehdellaan et näyttävät ikäistänsä nuoremmalta vaikka todellisuudessa näyttävät ihan ikäisiltään.
Olen 47 ja näytän mielestäni ihan ikäiseltäni. Silmänympärysrypyt alkoi näkyä 40 jälkeen, kun olin valvonut lapsen vuoksi paljon ja muutenkin jotenkin kulahdin, sairastuminenkaan ei siinä tietysti varsinaisesti hyvää tehnyt. Kortisonikin lihottaa. Reilu kymmenen vuotta sitten minua luultiin oikeasti useammassa tilanteessa edelleen nuoremmaksi kuin olin, mutta tuo ilmiö on kyllä loppunut. Tätä henkilöä olisin arvannut silti vanhemmaksi kuin mitä itse olen, koska hän näyttää vanhemmalta kuin oma naama peilissä. Enkä todellakaan itsekään enää mikään nuorekas keijukainen ole. Työelämässä kyllä saa eri tavalla arvostusta naisena näyttämällä vähän vanhemmalta, joten eipä tuosta luultavasti hänelle mitään haittaa ole.
Niin, itse myös koen, että tuntemattomat ihmiset ovat ystävällisempiä nykyään kuin silloin, kun olin nuorempi. Toki ontuminenkin voi vaikuttaa. Ja paras puoli on se, että miespuoliset ei enää ahdistele. Eli kyllä on hyviä puolia on vanhemmalta näyttämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää ikäiseltään 35v rouvalta. Sen ikäinen nainen ei ole nuori.
Tämä kommentti ei liity kyseiseen henkilöön, vaan kommentoin yleisesti: 35-vuotias nainen ei ole nuori. Ihan peruskoulun 9. luokan biologian kirjassa on kaaviokuva, josta näkee, että tilastollisesti naisten hedelmällisyys laskee rajusti tuossa iässä.
Tuon jälkeen voi toki elää vielä 65 vuotta, mutta siltikään 35-vuotias ei ole nuori enää.
Palasin takaisinpäin lukemaan kommentteja. Miksi tämä on saanut lähes pelkästään alapeukkuja? Nuori on 12-18-vuotias. Nuori aikuinen 18-30-vuotias. (Aiemmin ajateltiin, että 25 vuoteen asti.) Elämänkaaripsykologian mukaan 35-vuotiaasta alkaen ollaankin jo keski-ikäisiä (varhainen keski-ikä).
Monet saavat vielä lapsia 36-42-vuotiaina ja osa senkin jälkeen (varsinkin hoidoilla), mutta kyllä tilastollisesti naisten hedelmällisyys laskee 35 vuoden iässä paljon.
Tämä ei siis liity mitenkään kyseiseen henkilöön, vaan on yleistä pohdintaa. Itselläni ei ole ollut vaikeuksia myöntää, että olen keski-ikäinen ja vahenen koko ajan.
Olemus, persoona ja tyyli vaikuttavat paljon siihen, minkä ikäisenä ihmiset sinut näkevät. Itse olen 38 ja kasvoista ihan ikäiseni näköinen, mutta vaatetus, pienikokoisuus, korkea ääni, epävarmuus, pomppiva kävelytyyli ja pitkät hiukset nuorentavat minua. Jos pukeutuisin ja pitäisin hiuksia kuten jutun henkilö, laahustaisin ja puhuisin rauhallisesti matalalla äänellä, vaikuttaisin vanhemmalta.
Itse arvelin otsikon jälkeen että on noin nelikymppinen. Oli 35v eli ei pahemmin pieleen. M40
Katoin kuvan ja arvioin että on about 35. Tämä siis ennen ketjua tai artikkelin lukemista.
Mikä on tämän kahjon artikkelin idea?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tämän kahjon artikkelin idea?
Haukkua taas kerran naisten ulkonäköä,muut naiset sas tuntea "paremmuutta" kun ovat piiaa "paremman näköisiä" ja miehet taas muuten vaan tykkäävät solvata naisia joilla ei pidennyksiä,vahvaa pakkelia naamassa,irtokynsiä/ripsiä eivätkä ole mallin näköisiä ja kokoisia.
Tuota Piian naamaa edes vahvat meikit voi enää pelastaa!