Aikuinen ihminen joka ei käy töissä
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syrjäytyminen tapahtuu pala kerrallaan. Normaali ihminen osaa elää yhteiskunnan murroksessa. Eikä jää reunalle syrjäytyneeksi.
Voi myös joutua syrjäytetyksi muiden toimesta.
Luonnon laki että vahvat pärjää ja heikko aines tippuu pois.
Vierailija kirjoitti:
Esim. asevelvollinen, opiskelija, äitiys-/isyyslomalla oleva tai eläkeläinen
Ja riittävästi varoja esim. sijoittamalla säästetty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha syyttää yksilöitä kun yhä harvemmalla riittää töitä. Mutta hyvä jos saat voimaannuttua tekemällä näitä muutaman sanan aloituksia.
Kyllä niitä töitä löytyy sille joka haluaa ja viitsii tehdä ja jos ei palkka töitä niin sitten voi perustaa yrityksen tai toiminimen ja alkaa yrittämään ja palkkaamaan muita.
Vaihteeksi näitä idiootteja hahahhahahahaahaha
Vasurin asenne.
Kuuro joka ei kuule kun ihmiset sanoo että hakevat töitä mutta ei saa. Idiooteilla on valikoiva kuulo.
Kannattaa opetella tekemään parempia hakemuksia, opetella markkinoimaan ja kauppaamaan osaamistaan, brändätä itseänsä, sekä parantaa omia taitoja ja osaamista esimerkiksi opiskelemalla kun on työtön. Jos haluaa töitä niin työnhaussa pitää olla parempi kuin muut hakijat jotta voittaa ja peittoaa kilpailevat hakijat. Se on pelin henki joho on pakko sopeutua pärjätäkseen ja se kilpailu on raakaa eli jos ei viitsi ja jaksa yrittää ja panostaa niin sitten tippuu pois ja jää työt saamatta.
Tuet katkeaa, jos liikaa yrität. Ei työttömänä saa opiskella ellei ole siihen erillistä lupaa työvoimaviranomaisilta saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syrjäytyminen tapahtuu pala kerrallaan. Normaali ihminen osaa elää yhteiskunnan murroksessa. Eikä jää reunalle syrjäytyneeksi.
Voi myös joutua syrjäytetyksi muiden toimesta.
Luonnon laki että vahvat pärjää ja heikko aines tippuu pois.
Luonnon laki että ne vahvat joutuu joko elättämään sitten ne heikommat tai tappamaan ne. Se on vahvojen valinta nyt.
Vierailija kirjoitti:
Minä en käy töissä. Puoliso elättää. Tullaan ihan mukavasti toimeen näinkin. Mitään sosiaalitukia en saa.
Ennen kuin joku tulee sanomaan, että entäs eläke, niin ei tavallisella pienpalkkaisella työllä saa kummoista eläkettä, vaikka tekisit 45 vuotta töitä. Kremppaa siitä seuraa.
Ei yhtään käy oman selkärangan päälle olla lapsen kaltainen huollettava?
en voi teologina mennä kirkkoon töihin koska naispapit ovat pilanneet kirkon joogalla ja sateenkaarimessuillaan ja propalestiinallaan, olen ideologisesti työtön, kaikki on teidän syytä
Anders
Sanokaa yksikin hyvä asia jonka joku työtön on elämässään tehnyt.
Oletko ap saanut päivän tyydytyksen tästä typerästä aloituksesta? Olisi kiva nähdä sun ruma naamataulu
Vierailija kirjoitti:
Juuri oli uutinen siitä miten TEM kannustaa työttömiä sivutoimiseen yrittäjyyteen:
Linkki:
https://www.ess.fi/uutissuomalainen/9267281
https://tem.fi/-/tyo-ja-elinkeinoministerio-muistuttaa-yrittajien-oikeu…
Ja sitten uutisoitiin että Suomeen tarvitaan nyt nopeasti ja kiireellä satoja uusia kentauri- eli kasvu-yrityksiä jotka pystyvät työllistämään muita.
Linkki:
https://www.hs.fi/visio/art-2000011696864.html
Kyse ei ole siitä että työpaikkoja ei ole vaan siitä että ei haluta, ei jakseta eikä viitsikä vaikka yrittäjyys olisi vaihtoehto jos palkkatöitä ei saa tai löydy.
Työttömyydestä on äärimmäisen vaikea ryhtyä yrittäjäksi, ihan jo siitäkin syystä, ettei yrityksen perustamiseen tarvittavaa pääomaa (rahaa) ole.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ihan täysijärkinen?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pelastanut muutaman hengen ja auttanut töissä käyviä usein. Olen jopa lainannut rahaa töissä käyvälle.
Vierailija kirjoitti:
Ihan OK, jos aikuinen ihminen rahoittaa oloilunsa itse.
Ei ole OK, jos vätystelee meidän muiden ansioilla.
Sekin on OK ettei sun mielipiteelläsi ole mitään merkitystä tai vaikutusta. Me ei mahdeta sille mitään että ymmärryksesi tai älykkyyden taso on alhainen.
Ihmisillä on erilaisia syitä ettei kykene työnantajan vaatimuksiin. Kela määrittelee sairaat näkemättä koko ihmistä, terveeksi.
Ei enää ikääntyessä kykene raskaaseen työhön ja kevyempää on mahdotonta saada. Työttömyyden pitkittyessa työnsaanti
menee mahdottomaksi. Pitkäaikainen köyhyysloukku sairastuttaa ja nujertaa työkyvyttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri oli uutinen siitä miten TEM kannustaa työttömiä sivutoimiseen yrittäjyyteen:
Linkki:
https://www.ess.fi/uutissuomalainen/9267281
https://tem.fi/-/tyo-ja-elinkeinoministerio-muistuttaa-yrittajien-oikeu…
Ja sitten uutisoitiin että Suomeen tarvitaan nyt nopeasti ja kiireellä satoja uusia kentauri- eli kasvu-yrityksiä jotka pystyvät työllistämään muita.
Linkki:
https://www.hs.fi/visio/art-2000011696864.html
Kyse ei ole siitä että työpaikkoja ei ole vaan siitä että ei haluta, ei jakseta eikä viitsikä vaikka yrittäjyys olisi vaihtoehto jos palkkatöitä ei saa tai löydy.
Työttömyydestä on äärimmäisen vaikea ryhtyä yrittäjäksi, ihan jo siitäkin syystä, ettei yrityksen perustamiseen tarvittavaa pääomaa (rahaa) ole.
Ja samassa ketjussa todettiin jo moneen kertaan, että jos työttömänä ryhtyy yrittäjäksi, se katsotaan aina päätoimiseksi.
Tuo alkakaa yrittäjiksi on kyllä typerä neuvo. Yrityksiä kaatuu koko ajan, sellaisiakin jotka ovat olleet menesyviä niin oikeastiko joku työtön onnistuisi elättämään itsensä ja jopa palkkaamaan muita perustamalla NYT yrityksen? Kuka niitä palveluja ostaisi kun ihmiset kiristävät kukkaronnyörejään aina vain lisää ja lisää.
Enkä luottaisi yhtään TEM:n kauniisiin lupauksiin, siinä voi käydä tosi huonosti myöhemmin jos joku työtön uskoo että turvallisin mielin voi yrittäjäksi alkaa.
Kuule iiiigori, täällä on jengillä muutakin mietittävää kuin toi mitä jankutat päivittäin. Se on sulle okei, sillä sä tienaat kaaliannoksesi. Mut siis täällä ei kiinnosta. pyydä siirtoa donbasiin tai Iranin spämmäysosastolle?
Vastaan tähän:
"Ei yhtään käy oman selkärangan päälle olla lapsen kaltainen huollettava?"
Ei millään tapaa. Lapsen asemassa en sitä paitsi ole. Ei minun tarvitse puolisoltani kysyä, saanko rahaa tai voinko ostaa jotain. Omat laskuni maksan omalta tililtäni. Mies laittaa sinne rahaa, ja on minulla jonkun verran omaakin rahaa. Harva lapsi näin vapaata elämää viettää.
Mun kulta ei käy töissä, koska työskentelee etänä 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha syyttää yksilöitä kun yhä harvemmalla riittää töitä. Mutta hyvä jos saat voimaannuttua tekemällä näitä muutaman sanan aloituksia.
Kyllä niitä töitä löytyy sille joka haluaa ja viitsii tehdä ja jos ei palkka töitä niin sitten voi perustaa yrityksen tai toiminimen ja alkaa yrittämään ja palkkaamaan muita.
Vaihteeksi näitä idiootteja hahahhahahahaahaha
Vasurin asenne.
Kuuro joka ei kuule kun ihmiset sanoo että hakevat töitä mutta ei saa. Idiooteilla on valikoiva kuulo.
Kannattaa opetella tekemään parempia hakemuksia, opetella markkinoimaan ja kauppaamaan osaamistaan, brändätä itseänsä, sekä parantaa omia taitoja ja osaamista esimerkiksi opiskelemalla kun on työtön. Jos haluaa töitä niin työnhaussa pitää olla parempi kuin muut hakijat jotta voittaa ja peittoaa kilpailevat hakijat. Se on pelin henki joho on pakko sopeutua pärjätäkseen ja se kilpailu on raakaa eli jos ei viitsi ja jaksa yrittää ja panostaa niin sitten tippuu pois ja jää työt saamatta.
Tuet katkeaa, jos liikaa yrität. Ei työttömänä saa opiskella ellei ole siihen erillistä lupaa työvoimaviranomaisilta saanut.
Jos en väärässä ole niin ne vähentävät tukia sitä mukaan mitä tulee tuloja yrittäjänä.
Mä en käy töissä, koska mun ei tarvitse. Enkö mä nyt tässä tee hyvän teon kun en vie joltain tarvitsevalta työpaikkaa?
Joko uusavuton, cityvihreä, vasukki tai maahan väkisin tullut.