Aikuinen ihminen joka ei käy töissä
Kommentit (132)
Niin. Jos elää pääomatuloilla mainiosti niinkuin me niin miksi pitäisi mennä töihin? Eikö ole parempi että nämäkin 2 työpaikkaa jää heille jotka tarvitsevat töitä eläättääkseen itsensä ja perheensä?
Joko Palkeisiin on otettu töihin sen yhden työntekijän poika?
Vierailija kirjoitti:
Joko Palkeisiin on otettu töihin sen yhden työntekijän poika?
Ottaa ensin määräaikaiseksi niin sitten voi kertoa muille hakijoille kuinka tällä työntekijällä on jo työkokemusta Palkeiden töistä ja tietokonesovelluksista.
Suojatyöpaikoissa ihmetellään tuollaistakin.
Vierailija kirjoitti:
Suojatyöpaikoissa ihmetellään tuollaistakin.
Niinpä
Esim. rakkausvirasto
Rakkausvirastoon sukulaisia töihin.
Niin sitä pitää.
Miten kokoomuslaisten vaimot kehtaavat mennä isoihin marketteihin ruokaostoksille nyt viikonloppuna, kun heidän aviomiehensä on vienyt myyjien suojaosat ja leikannut sovittellusta lapsikorotukset pois ja leikkasivat asumistuesta 300 euron ansiotulovähennyksen pois?
Vierailija kirjoitti:
Miten kokoomuslaisten vaimot kehtaavat mennä isoihin marketteihin ruokaostoksille nyt viikonloppuna, kun heidän aviomiehensä on vienyt myyjien suojaosat ja leikannut sovittellusta lapsikorotukset pois ja leikkasivat asumistuesta 300 euron ansiotulovähennyksen pois?
Kokoomuslaisten vaimot on pää punaisena häpeästä ostoksilla viikonloppuna ja ravintoloissa syömässä.
Kaupunginvaltuustossa olevan kokoomuslaisen vaimo on samassa työpaikassa kuin tämä aviomiehensä.
Eikö nämä kokoomuslaisten vaimot voisi itse hommata työpaikkansa?
Ravintoloissa ja kaupoissa palvellaan varmaan tosi innoissaan näitä politiikkoja ja heidän vaimoja jotka on leikanneet tarjoilijoilta ja myyjltä monta sataa euroa kuukaudessa pois.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunginvaltuustossa olevan kokoomuslaisen vaimo on samassa työpaikassa kuin tämä aviomiehensä.
Eikö nämä kokoomuslaisten vaimot voisi itse hommata työpaikkansa?
Pitää ottaa vaimo koulutussuunnittelijaksi.
Ja sitten huudetaan työttömille menkää töihin ja leikataan tuet. Että sellaista kokoomuslaista touhua.
Vierailija kirjoitti:
Syrjäytyminen tapahtuu pala kerrallaan. Normaali ihminen osaa elää yhteiskunnan murroksessa. Eikä jää reunalle syrjäytyneeksi.
Ihminen harvoin syrjäytyy yhteiskunnasta itse. Hänet syrjäytetään, kun esimerkiksi ei palkata töihin. Siitä alkaa alamäki, kun ei ole rahaa elämiseen ja tehdä mitään, sosiaaliset suhteet kärsii ja ihmiset suhtautuu väheksyen. Kaiken alkusyy on usein työttömyys ja työllistymistä ei voi itse päättää. Yrittäjyys ei ole vaihtoehto kaikille.
Riippuu syystä. Työkyvyttömät ja ne jotka eivät yrityksestä huolimatta ole löytäneet töitä on ok. Samoin ne jotka elättävät itse itsensä vaikka perintörahoilla. Työtä vieroksuviin elämänkoululaisiin jotka nostavat tukia suhtaudun negatiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syrjäytyminen tapahtuu pala kerrallaan. Normaali ihminen osaa elää yhteiskunnan murroksessa. Eikä jää reunalle syrjäytyneeksi.
Ihminen harvoin syrjäytyy yhteiskunnasta itse. Hänet syrjäytetään, kun esimerkiksi ei palkata töihin. Siitä alkaa alamäki, kun ei ole rahaa elämiseen ja tehdä mitään, sosiaaliset suhteet kärsii ja ihmiset suhtautuu väheksyen. Kaiken alkusyy on usein työttömyys ja työllistymistä ei voi itse päättää. Yrittäjyys ei ole vaihtoehto kaikille.
Ensisijaisesti pitää olla aktiivinen omien etujen puolustamisessa.
Olen ollut paljon työttömien kanssa tekemisissä. Suurin syy on se, että työtä ei ole ts. liika kilpailu työpaikkoihin. Syynä voi olla myös voimavarojen puute kokopäivätyöhön esimerkiksi unettomuus, erilaiset sairaudet (jotka ei kuitenkaan oikeuta eläkkeelle, mutta vievät voimat). Nykypäivänä yleistä on myös kiusaamisesta johtuva työkyvyttömyys, ahdistus, masennus, muuten vaikea tilanne elämässä, että ei jaksa. On myös tilanteita, joissa työnteko ei kannata. Tulot on niin pienet ja työstä koituu kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyysaiheeseen liittyen: minä haluaisin nähdä edes yhden työttömän joka omilla kasvoillaan ja nimellään astuisi julkisuuteen ja sanoisi suoraan että ei ota työtä vastaan/ei mene töihin jos ei saa heti, kouluttamattomana 4000 euron kuukausipalkkaa siististä kevyestä sisätyöstä. Tällaista puppuahan jotkut palstalla hokevat. Hyvin on mennyt median aivopesu perille. Työttömyys on useimmille hyvin kipeä asia, aiheuttaa taloudellista ahdinkoa ja vaikeuttaa elämää monin tavoin, ei siihen tarvitsisi lisätä halveksuntaa ja loisiksi nimittelyä päälle. Valtaosa työttömistä haluaa töihin ja suurella osalla on vuosien, jopa vuosikymmenien työura takana. Ihan tosissaanko jotkut ajattelevat että tyhjän päälle pitäisi jättää kun työt vastoin omaa tahtoa loppuvat? Koettakaapa ajatella omalle kohdallenne, vieläkö olisitte samaa mieltä?
Tämä! Oma mieheni jäi vastikään työttömäksi. Hän saa Kelan 800 e/kk yleistuen. Meillä on iso perhe, omakotitalo ja paljon velkaa. Uskokaa pois, hän menisi kyllä töihin jos töitä saisi! Tässä tilanteessa ei varmaan kukaan ainakaan perheellinen huvikseen elele.
Nämä, jotka työttömiä haukkuu, on varustettu narsistisella persoonallisuuslaadulla. Nauttivat oikein, kun saa lyödä lyötyä. Siihen kuuluu usein vielä ankara itsetehostus. Kun minä niin erinomainen olen…
En ole tehnyt päivääkään työtä, joka ei ole mieleistä. 32 vuoden työura.
M53
Kaikki työkykyiset ja -ikäiset henkilöt eivät vain pääse töihin. Esim me vammaiset. Just näin meidän NS lähi k-supermarketissa yhden selvästi vammaisen nuoren miehen töissä. Ihme, että ottavat ketään. Pitäisi jonkun keksiä sellainen oikea työvoimatoimisto, joka on vain vammaisille aikuisille tarkoitettu paikka, ja ne takaavat, että henkilö saa pysyvän työpaikan. Miten vaikeaa tämä nyt voi olla ? Ja mahdollisesti pääsee joko bussilla, kävellen, pyörällä, taksilla yms paikalle ja takaisin kotiinsa. Kaupan on myös maksettava kyydit. Ei koske takseja. Jos vammaisella henkilöllä on jostakin syystä oma auto ja ajokortti, bensoja, sähköä yms ei korvata kaupasta. En ymmärrä, miten vammainen henkilö voi saada ajokortin !
Valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun.
Valitsimme johtajan sukulaisen, jonka otimme ensin määräaikaiseksi ja näin ollen hänellä on jo työkokemusta kyseisistä töistä.
T. Valtion virastot