Aikuinen ihminen joka ei käy töissä
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Esim. asevelvollinen, opiskelija, äitiys-/isyyslomalla oleva tai eläkeläinen
Tai itse luodulla passiivisella tulovirralla elävä
Vierailija kirjoitti:
KORONAN AIKANA YRITYKSIÄ LOPETTI KOSKA EI ASIAKKAITA . SÄ ET EHKÄ ÄLYÄ ETTÄ LIIKETILAN VUOKRA JA SÄHKÖ VESI PITÄÄ MAKSAA VAIKKA RAHAA EI TULE YHTÄÄN KASSAAN.
Tyhmät tytöt,mitä ne ymmärtäisivät yrittämisestä
Jos elää sijoituksillaan niin mikäs sen parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha syyttää yksilöitä kun yhä harvemmalla riittää töitä. Mutta hyvä jos saat voimaannuttua tekemällä näitä muutaman sanan aloituksia.
Kyllä niitä töitä löytyy sille joka haluaa ja viitsii tehdä ja jos ei palkka töitä niin sitten voi perustaa yrityksen tai toiminimen ja alkaa yrittämään ja palkkaamaan muita.
Vaihteeksi näitä idiootteja hahahhahahahaahaha
Vasurin asenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KORONAN AIKANA YRITYKSIÄ LOPETTI KOSKA EI ASIAKKAITA . SÄ ET EHKÄ ÄLYÄ ETTÄ LIIKETILAN VUOKRA JA SÄHKÖ VESI PITÄÄ MAKSAA VAIKKA RAHAA EI TULE YHTÄÄN KASSAAN.
Tyhmät tytöt,mitä ne ymmärtäisivät yrittämisestä
Niin on ihmiset on tyhmiä eikä voi sen takia perustaa yrityksiä. Jää viisaammille töissä käyville se homma ja tarjota niille töitä. Turha se on tyhmältä vaatia.
Juuri oli uutinen siitä miten TEM kannustaa työttömiä sivutoimiseen yrittäjyyteen:
Linkki:
https://www.ess.fi/uutissuomalainen/9267281
https://tem.fi/-/tyo-ja-elinkeinoministerio-muistuttaa-yrittajien-oikeu…
Ja sitten uutisoitiin että Suomeen tarvitaan nyt nopeasti ja kiireellä satoja uusia kentauri- eli kasvu-yrityksiä jotka pystyvät työllistämään muita.
Linkki:
https://www.hs.fi/visio/art-2000011696864.html
Kyse ei ole siitä että työpaikkoja ei ole vaan siitä että ei haluta, ei jakseta eikä viitsikä vaikka yrittäjyys olisi vaihtoehto jos palkkatöitä ei saa tai löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha syyttää yksilöitä kun yhä harvemmalla riittää töitä. Mutta hyvä jos saat voimaannuttua tekemällä näitä muutaman sanan aloituksia.
Kyllä niitä töitä löytyy sille joka haluaa ja viitsii tehdä ja jos ei palkka töitä niin sitten voi perustaa yrityksen tai toiminimen ja alkaa yrittämään ja palkkaamaan muita.
Vasurin asenne.
Kuuro joka ei kuule kun ihmiset sanoo että hakevat töitä mutta ei saa. Idiooteilla on valikoiva kuulo.
No ei tarvitse käydä kun on omaisuutta ja olen äitiyslomalla
Vierailija kirjoitti:
Mun naapuri on aikuinen, joka ei käy töissä koska on niin varakas ettei tartte.
Mullakin on ollu tällainen naapuri ja hävetti hulluna, kun mietittiin kotona et miksiköhän se ei käy töissä ja sitten nähtiin verotiedoista seuraavana syksynä että saa pääomatuloja yli 240k. Tosi hiljainen omissa oloissaan elelevä tyyppi, siihen saakka oltiin pidetty häntä mielenterveyspotilaana, jolla jostain syystä kiva koti ja perus hyvä tavallisen automerkin uudehko auto.
Minä en käy töissä. Puoliso elättää. Tullaan ihan mukavasti toimeen näinkin. Mitään sosiaalitukia en saa.
Ennen kuin joku tulee sanomaan, että entäs eläke, niin ei tavallisella pienpalkkaisella työllä saa kummoista eläkettä, vaikka tekisit 45 vuotta töitä. Kremppaa siitä seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en käy töissä. Puoliso elättää. Tullaan ihan mukavasti toimeen näinkin. Mitään sosiaalitukia en saa.
Ennen kuin joku tulee sanomaan, että entäs eläke, niin ei tavallisella pienpalkkaisella työllä saa kummoista eläkettä, vaikka tekisit 45 vuotta töitä. Kremppaa siitä seuraa.
Itselläkin tää tilanne, puoliso elättää ja itse pidän huolen et koti ja pyykit on puhtaana, ruoat valmiina yms + käyn kaupassa ja muuten sit vaan harrastan menemään omien mieltymysten mukaan. Toimii tosi hyvin näin meillä ja puoliso tyytyväinen, kun vaimo ei oo väsyny.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasurin asenne.
Kuuro joka ei kuule kun ihmiset sanoo että hakevat töitä mutta ei saa. Idiooteilla on valikoiva kuulo.
Kannattaa opetella tekemään parempia hakemuksia, opetella markkinoimaan ja kauppaamaan osaamistaan, brändätä itseänsä, sekä parantaa omia taitoja ja osaamista esimerkiksi opiskelemalla kun on työtön. Jos haluaa töitä niin työnhaussa pitää olla parempi kuin muut hakijat jotta voittaa ja peittoaa kilpailevat hakijat. Se on pelin henki joho on pakko sopeutua pärjätäkseen ja se kilpailu on raakaa eli jos ei viitsi ja jaksa yrittää ja panostaa niin sitten tippuu pois ja jää työt saamatta.
Työttömyysaiheeseen liittyen: minä haluaisin nähdä edes yhden työttömän joka omilla kasvoillaan ja nimellään astuisi julkisuuteen ja sanoisi suoraan että ei ota työtä vastaan/ei mene töihin jos ei saa heti, kouluttamattomana 4000 euron kuukausipalkkaa siististä kevyestä sisätyöstä. Tällaista puppuahan jotkut palstalla hokevat. Hyvin on mennyt median aivopesu perille. Työttömyys on useimmille hyvin kipeä asia, aiheuttaa taloudellista ahdinkoa ja vaikeuttaa elämää monin tavoin, ei siihen tarvitsisi lisätä halveksuntaa ja loisiksi nimittelyä päälle. Valtaosa työttömistä haluaa töihin ja suurella osalla on vuosien, jopa vuosikymmenien työura takana. Ihan tosissaanko jotkut ajattelevat että tyhjän päälle pitäisi jättää kun työt vastoin omaa tahtoa loppuvat? Koettakaapa ajatella omalle kohdallenne, vieläkö olisitte samaa mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Työttömyysaiheeseen liittyen: minä haluaisin nähdä edes yhden työttömän joka omilla kasvoillaan ja nimellään astuisi julkisuuteen ja sanoisi suoraan että ei ota työtä vastaan/ei mene töihin jos ei saa heti, kouluttamattomana 4000 euron kuukausipalkkaa siististä kevyestä sisätyöstä. Tällaista puppuahan jotkut palstalla hokevat. Hyvin on mennyt median aivopesu perille. Työttömyys on useimmille hyvin kipeä asia, aiheuttaa taloudellista ahdinkoa ja vaikeuttaa elämää monin tavoin, ei siihen tarvitsisi lisätä halveksuntaa ja loisiksi nimittelyä päälle. Valtaosa työttömistä haluaa töihin ja suurella osalla on vuosien, jopa vuosikymmenien työura takana. Ihan tosissaanko jotkut ajattelevat että tyhjän päälle pitäisi jättää kun työt vastoin omaa tahtoa loppuvat? Koettakaapa ajatella omalle kohdallenne, vieläkö olisitte samaa mieltä?
Ei ne osaa. Se on persujen yritetään painostaa aikuiset väkisillä töihin niinkuin lapsia komentaisi taktiikka. Niihin töihin mitä ei ole. Saavat itsellensä hyvää oloa ja egobuustia kum tekevät niin ja paremmuuden tunnetta. Miksi ne lopettaisi silloin?
Vierailija kirjoitti:
Syrjäytyminen tapahtuu pala kerrallaan. Normaali ihminen osaa elää yhteiskunnan murroksessa. Eikä jää reunalle syrjäytyneeksi.
Voi myös joutua syrjäytetyksi muiden toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasurin asenne.
Kannattaa opetella tekemään parempia hakemuksia, opetella markkinoimaan ja kauppaamaan osaamistaan, brändätä itseänsä, sekä parantaa omia taitoja ja osaamista esimerkiksi opiskelemalla kun on työtön. Jos haluaa töitä niin työnhaussa pitää olla parempi kuin muut hakijat jotta voittaa ja peittoaa kilpailevat hakijat. Se on pelin henki joho on pakko sopeutua pärjätäkseen ja se kilpailu on raakaa eli jos ei viitsi ja jaksa yrittää ja panostaa niin sitten tippuu pois ja jää työt saamatta.
Vaihteeksi jokuaika sitten rekry uutisen luin jossa satoja jopa tuhansia hakupapereita hän käy läpi. Ymmärrätkö? Meinaatko että tuhannet tai sadat ihmiset ei tee parempia papereita? Meinaatko? Oletko niin idiootti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan OK, jos aikuinen ihminen rahoittaa oloilunsa itse.
Ei ole OK, jos vätystelee meidän muiden ansioilla.
Minä vätystelen teidän tuloilla tarkoituksella että jotakin töissä käyvää jossain ärsyttää ja vituttaa että tämmöisiä ihmisiä kun minä on olemassa. Saan siitä hyvän mielen. :)
Itsekunnioitus on sinulle vieras asia?
Vierailija kirjoitti:
Minä pääsin töihin heti 18-vuotiaana valmistuttuani ja jäin 3 kk sitten työttömäksi. Olen hakenut avoimia paikkoja ja laittanut avoimia hakemuksia yrityksiin ja haluaisin töihin mutten ole päässyt edes haastatteluun. Minkäs teet. N37
Opiskelet?
Ryhdyt yrittäjäksi?