Aikuinen ihminen joka ei käy töissä
Kommentit (112)
Tosi monet jotka on tehneet paljon töitä ovat nykyään sellaisia ihan terveystilanteenkin takia, että ei ole terveellistä tehd töitä enää. Töistä ei jäänyt säästöjä tai muutakaan, joten ovat uhreja enemmänkin.
Ystäväni sisko oli pitkään sairaanhoitajana. Kymmeniä vuosia. Sitten sairastui syöpään ja tämän aikana hänen työpaikkansa lopetti toimintansa. Enää ei pääse töihin. Syöpä leima otsassa ja lisäksi töitä ei ole kaikille muillekaan
Olen sitä mieltä, että omaksi parhaaksesi on löytää elämääsi muuta sisältöä kuin tämän aihepiirin pohtiminen AP. Vahva suositus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan OK, jos aikuinen ihminen rahoittaa oloilunsa itse.
Ei ole OK, jos vätystelee meidän muiden ansioilla.
Minä vätystelen teidän tuloilla tarkoituksella että jotakin töissä käyvää jossain ärsyttää ja vituttaa että tämmöisiä ihmisiä kun minä on olemassa. Saan siitä hyvän mielen. :)
Itsekunnioitus on sinulle vieras asia?
Mitä teen jollain ihme itsekunnioituksella jos on hyvä mieli? :)
Voisiko joku oikeasti täsmällisesti selittää mitä on itse kunnioitus? 🤔 -eri
Pitäisi tietää enempi ihmisestä kun vain että se on työtön sanoakseni mitään siitä henkilöstä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri oli uutinen siitä miten TEM kannustaa työttömiä sivutoimiseen yrittäjyyteen:
Linkki:
https://www.ess.fi/uutissuomalainen/9267281
https://tem.fi/-/tyo-ja-elinkeinoministerio-muistuttaa-yrittajien-oikeu…
Ja sitten uutisoitiin että Suomeen tarvitaan nyt nopeasti ja kiireellä satoja uusia kentauri- eli kasvu-yrityksiä jotka pystyvät työllistämään muita.
Linkki:
https://www.hs.fi/visio/art-2000011696864.html
Kyse ei ole siitä että työpaikkoja ei ole vaan siitä että ei haluta, ei jakseta eikä viitsikä vaikka yrittäjyys olisi vaihtoehto jos palkkatöitä ei saa tai löydy.
Suomessa joutuu helposti kaiken sosiaaliturvan ulkopuolelle ja usein myös asunnottomaksi, jos yritys ei heti ala tuottamaan riittävää tulorahoitusta. Lisäks,i heti alkajaisiksi tulee tuhansien ellei kymmenien tuhansien juristikulut, jotta saisi liiketoiminnassa aina vaadittavat sopimukset laadittua. +++ aika paljon rahaa tarvitaan muihinkin kuluihin. Kaikki järkevät perustavatkin emoyhtiönsä esim Viroon.
Vähän tarttis lisäinformaatiota, että voisi muodostaa mielipiteen aiheesta.
SAATKO ORKKUJA NÄISTÄ JATKUVISTA SPÄMMEISTÄSI?
Esimerkiksi sijoittaja tai yrittäjä. Eivät "käy töissä".
Aikuinen ihminen joka asuu av:lla ja tehtailee spämmejä.
Mitä mieltä?
Vierailija kirjoitti:
KORONAN AIKANA YRITYKSIÄ LOPETTI KOSKA EI ASIAKKAITA . SÄ ET EHKÄ ÄLYÄ ETTÄ LIIKETILAN VUOKRA JA SÄHKÖ VESI PITÄÄ MAKSAA VAIKKA RAHAA EI TULE YHTÄÄN KASSAAN.
Eipä pidä erikseen maksaa, jos pyörittää firmaa kotona omissa tiloissaan ja kaiken voi vähentää verotuksessa.
Olin ennen paljon yksinkertaisempi tämän asian suhteen. Olen itse aina tehnyt töitä ja ollut toki monessa mielessä hyväosainen ja onnekaskin. Vanhemmat olivat ihan taviksia mutta kovia tekemään töitä. Sieltä opin jo nuorena työnteon kulttuurin.
Tyttäreni, joka on nyt jo kolmikymppinen ja työelämässä kiinni oli ison osan elämästään masentunut ja siksi kamppaili opintojen ja työelämän kanssa. Kyllä tuo avasi isäukonkin silmiä siihen miten moni asia vaikuttaa ihmiseen. Myös se että tytär on herkkä. Samalla se on joskus asioita vaikeuttava piirre mutta toisaalta tytär on se jolta saan viestejä ja soittoja lapsista eniten. Tytär on myös se joka kertoo rakastavansa ja halaa usein.
En tuomitse ketään joka ei käy töissä. Monen kohdalla on kyse paljolti siitä että ei ole voimavaroja. Ei se syyllistäminen niitä voimia ainakaan palauta tai lisää.
Aikuinen ihminen, joka kyselee työttömien yksityiselämästä kuten ap. Riittää että Kelalle selostaa. Muitten ei tarvi syitä tietää, eikä edes Kela kysy miksi olet työtön. Työkkärikään ei enää kysele kun poistettiin työnhakuvelvollisuus. Tv.60 v.mummeli.
Itse olet valtion virastossa sukulaisesi kanssa töissä. Menit suhteilla.
Ei ole mitään ylpeiltävää sillä, että olet isäsi kalastustarvike yrityksessä töissä.
Hanki itse työpaikka.
Sä olet valtion virastossa töissä ja serkku esimiehenä. Sun esimies serkku otti sut määräaikaiseksi ja sisäisellä haulla vakituiseen virkaan. Et sä muuten olisi sinne merkonomin koulutuksella päässytkään.
Ei kukaan ota enää töihin. Ei edes ilmaiseksi, kun yrität vaihtaa alaa ja päästä pakolliseen harjoitteluun. Kaikki koulut on kyllä jo joka asteelta käyty. Ei vain kerta kaikkiaan mikään tepsi. Pakosti vika on siis yhteiskunnan ja työmarkkinoiden puolella. Systeemi ei toimi!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään ylpeiltävää sillä, että olet isäsi kalastustarvike yrityksessä töissä.
Hanki itse työpaikka.
Aikuinen mies hommaa itse oman työpaikan eikä ole isin firmassa töissä.
Kasva aikuiseksi jo.
Mitä teen jollain ihme itsekunnioituksella jos on hyvä mieli? :)