Olisitko valmis muuttamaan työn perässä toiselle puolelle Suomea ja aloittamaan elämän alusta
Kommentit (113)
No tietysti pitää muuttaa. Näin on tehty kautta maailman.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä, molempia. Usko tai älä, niin ihmissuhteita voi ylläpitää myös niin että ei asu toistensa naapureissa."
Onhan se nyt ihan eri asia. Itse voi olla niin tunnekylmä tai autistinen että videopuhelut ja pari kertaa vuodessa tapaaminen riittää, mutta oletko kysynyt miltä se heistä tuntuu? Mitä läheisempi, sen pahempi. Lapsille ja puolisolle jo suorastaan katastrofista.
Kuka sanoo että voisi tavata vain pari kertaa vuodessa? On olemassa autoja ja junia, joilla pystyy hyvinkin helposti kulkemaan paikkakunnalta toiselle. Ja tietysti puoliso muutti mukana. Jos taas aikuisille lapsille on katastrofi ettei vanhempi asu samalla paikkakunnalla, niin heidän kasvatuksessa on mennyt jotain pahasti vikaan. Ystäviä tulee itse asiassa tavattua melkein enemmän kuin ennen, kun kaikki järjestävät aikaa juuri sille viikonlopulle kun menen käymään vanhalla kotipaikkakunnalla, aiemmin tuntui olevan sula mahdottomuus löytää sellaista aikaa kun kaikilla on tilaa kiireisessä kalenterissa.
Mitä otsikon " aloittaa elämän alusta" tarkoittaa?
Miksi se pitää alusta akaa ja iten se tapahtuu?
Olen muuttanut elämäni aikana monesti ja myös toiselle puolelle Suomea, mutta en minä aloittanut elämääni alusta, vaan jatkoin elämääni, mitä olin jo aloittanut toisaalla. Työpaikan vaihto, lasten koulujen vaihto, uusi asunto, mutta paljon oli mukana myös vanhaa elämää.
Olen tehnyt näin jo monesti. Toimittajana on oltava valmis ottamaan töitä mistä tahansa läpyskästä ympäri Suomen. Nyt, kun minulla on lapsia, en enää muuttaisi töiden perässä. Siksi vaihdoin alaa viestintään. Haluan, että lapseni saavat kiintyä tälle paikkakunnalle sekä käydä päiväkoti- ja koulupolkunsa mahdollisimman ehjästi ilman turhia muuttoja ja vaihtuvia kaveripiirejä.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa etsiskelen uutta työtä kun haluan muuttaa kaupungista maaseudulle.
Böndelle? Miksi? Ja luulet sieltä saavasi töitä? Navettapiikana 🤣😂
Kyllä, jos pääsisin Tampereelle oman alan töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et oo vissiin käynyt maalla jos luulet että täällä on työtä vaan navetassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako hakijaa kuvittelet olevan böndellä vaikkapa avoimeen sairaanhoitajan paikkaan versus samanlainen paikka jossain stadissa? -eri
Kyllä jos lapsen saisi mukaan ja paikka olisi hyvä lapsen kannalta ( koulut jne). Olen aiemmin muuttanut kaksi krt ulkomaille töihin matkalaukku kainalossa ja palannut kahden matkalaukun kanssa ja aloittanut alusta. Olen 45 enkä omista mitään muttei ole velkojakaan.
Ulkomaille voisin taas lähteä mutta lapsen koulu jne pitäisi järjestää.
Kunhan ei olisi Helsingissä niin voisin
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt näin jo monesti. Toimittajana on oltava valmis ottamaan töitä mistä tahansa läpyskästä ympäri Suomen. Nyt, kun minulla on lapsia, en enää muuttaisi töiden perässä. Siksi vaihdoin alaa viestintään. Haluan, että lapseni saavat kiintyä tälle paikkakunnalle sekä käydä päiväkoti- ja koulupolkunsa mahdollisimman ehjästi ilman turhia muuttoja ja vaihtuvia kaveripiirejä.
Lapsille tekee muutokset hyvää. On tärkeää oppia että elämässä ei ole mikään pysyvää.
Olen tehnyt sen kolme kertaa tämän elämän aikana enkä ole kuitenkaan kuin 40 vuotias. Niin tottakai vieläkin muuttaisin jos tulisi tilanne että muuten en töitä saa
Olisin valmis. Mutta en minä mitään alusta aloittaisi, jatkaisin vaan vähän eri tavalla. Miten elämän voi alusta aloittaa, eihän sitä elettyä elämää mihinkään saa häivytettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille tekee muutokset hyvää. On tärkeää oppia että elämässä ei ole mikään pysyvää.
Vai tuleeko heistä vain turvattomia ja juurettomia ajelehtijoita jotka ei saa mistään otetta, kun eihän se kuitenkaan ole pysyvää...
En. En sopeutuisi sinne. Paitsi johonkin isohkoon kaupunkiin. Mutta en ikinä maalle. Eipä silti, että maalla mitään töitäkään olisi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai tuleeko heistä vain turvattomia ja juurettomia ajelehtijoita jotka ei saa mistään otetta, kun eihän se kuitenkaan ole pysyvää...
Eivät ainakaan tuntemani ulkosuomalaisten lapset ole sellaisia. Mitä ne juuret ovat? Asunto, paikkakunta,, ihmiset?
Tässä iässä olisi hieman hakala aloittaa elämää alusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä koulun ja kavereiden vaihtuminen on lapselle aina kova stressi.
Varsinkin herkempi lapsi tarvitsee siihen paljon tukea. Ei ole aivan pikku juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle on aika nasevasti jo vastattu, mutta maaseudulle vetää luonto, rauhallisuus ja parempi elämänlaatu. Koettu on muutaman harjoittelujakson aikana. Navettapiika kuulostaa ihan hyvälle, mutta en aio nautoja hankkia, jokunen lammas, vuohi ja tietysti kanoja, koira minulla jo onkin.
Joskus sellainen voi tulla eteen. En nyt kuitenkaan näe asiaa mitenkään kovin ihmeellisenä, täällä on ihan hyvät yhteydet ja pääsee tapaamaan kavereita ja sukulaisia jos haluaa. Kieli on sama. Aika pieni asia verrattuna siihen että lähtee ulkomaille kuitenkin. Eihän siellä tarvitse asua maailman loppuun asti?