Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko valmis muuttamaan työn perässä toiselle puolelle Suomea ja aloittamaan elämän alusta

Vierailija
04.03.2026 |

Kommentoi valintaasi.

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut pari kertaa koko perheen kanssa toiselle Suomea työn perässä.

Vierailija
22/99 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on vain yksi kaupunki ja haluan asua sellaisessa, joten ei, en todellakaan muuttaisi minnekään skutsiin. 

Entä muuttaisitko böndelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
24/99 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen tehnytkin. Ihan tervettä olisi jokaisen silloin tällöin vähän ravistella niitä totuttuja tapojaan eikä vaan jumittua siinä mitä aina ennenkin on tehnyt. 

Vierailija
25/99 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin nuorempi, niin työnhakualueeni olisi koko EU.

Nyt kohta eläkkeellä.

Vierailija
26/99 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen niin toiminutkin. Ja olen myös käynyt pari kertaa ulkomailla töissä. 

Vierailija
27/99 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se olisi pysyvä työpaikka, niin kyllä. Olisin. 

Ja parempi palkka entä nykyisessä työssä.

Vierailija
28/99 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut työn perässä Lounais-Suomesta itään, kaakkoon, pohjoiseen ja ulkomaille. Nyt eläkeikä lähenee ja asun Länsi-Suomessa. Enää en työn perässä muuttaisi, mutta eläkkeelle jäädessäni saatan muuttaa Pohjois-Karjalaan tai Lappiin tavoitteena punainen tupa ja perunamaa -tyyppinen ratkaisu tai eräilykämppä lohijoen rannalla. Vielä on aikaa miettiä minne päädyn. 

Vierailija
29/99 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sen tehnytkin. Ihan tervettä olisi jokaisen silloin tällöin vähän ravistella niitä totuttuja tapojaan eikä vaan jumittua siinä mitä aina ennenkin on tehnyt. 

Minkälaisia ihmissuhteita sinulla on? Perhe? Ystäviä?

Vierailija
30/99 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ettei. Olen muuttanut jo useita kertoja (5) työn perässä eri puolille Suomea. Alkuun yksin, sittenmin perheen kanssa ja viimeksi kahdestaan vaimon kanssa jo eläkeläisinä. Lasten ollessa kouluiässä pysyttelimme samalla paikkakunnalla kunnes he häipyivät maailmalle.

Muuttajan täytyy vaan olla aktiivinen uusien sosiaalisten suhteiden luonnissa. Hankkiutua yhdistyksiin, vapaaehtoistoimintaan ja harrastuksiin. Muuten olo voi olla kovin yksinäistä. Ei ne paikalliset missään tule sinua kotisohvalta hakemaan omiin piireihinsä, itse sinne on tunkeuduttava. No, minulle se on helppoa. Mutta joillekin hyvinkin vaikeaa. Eli tämä on se pointti jota kannattaa itsessään ja mukana muuttavissa perheenjäsenissä arvioida. Jos tunnet kotipaikkakunnalla olevasi syrjässä ja yksinäinen, niin mieti miten käy jos sosiaaliset suhteet vähenee entisestään.

Eri paikkakunnilla asuminen avartaa kyllä näköalaa. Suosittelen.

Vierailija
31/99 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää. Suomessa olen asunut kolmessa eri kaupungissa ja Suomen lisäksi neljässä eri maassa. 

Vierailija
32/99 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Miksi ihmeessä lähtisin omasta kodista?

Vierailija
33/99 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut aikuisiälläni 11 kertaa paikkakuntaa oman tai miehen työpaikan tai opiskelun takia, pisimmät muuttomatkat olleet 1000 km ja 750 km, lyhimmät 200-300 km.

Enää en muuttaisi työn perässä minnekään. Ihan omasta halustani voisin muuttaa vaikka Lappiin.

Vierailija
34/99 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos. Mutta ihan mielellään lähtisin Suomesta pois.

Vierailija
35/99 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin yksin, niin ehkä voisin. Mieluummin sitten kyllä ulkomaille. Nyt täällä kuitenkin lapset, jotka koulussa ja sitten muu lähisuku. Ja talo, jota tuskin kukaan ostaa, koska ollaan lähellä rajaa. Olen muuttanut töiden perässä, nuorena toiseen kaupunkiin ja 5v myöhemmin takaisin kun sain täältä töitä. 

Vierailija
36/99 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa etsiskelen uutta työtä kun haluan muuttaa kaupungista maaseudulle. 

Vierailija
37/99 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen muuttanut lukuisia kertoja työn takia enkä pelkästään Suomessa. Nykyinen homma on loppumassa säästöjen takia eli tämä lienee edessä tänä vuonna taas. Mukavaakin voisi olla taas vaihtaa maisemaa. Olen 59 v.

Vierailija
38/99 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelun ja työn takia muuttoja takana 7. Periaatteessa voisin vieläkin muuttaa, mutta 3 pollea, 3 koiraa ja 2 kissaa ovat rajoittava tekijä. 

Vierailija
39/99 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, 2,5 vuotta elakkeelle

T:pitkäaikaistyötön

Työttömän täytyy jäädä alimpana mahdollisena eläkeikänään, mutta jos on töissä, niin niin voi siellä jatkaa vaikka yli 70-vuotiaaksikin ja kartuttaa itselleen hyvän työeläkkeen. 

Näinhän se on työttömänä, että on jäätävä eläkkeelle, koska työttömyyskorvausta en saa enää 65-vuoden jälkeen.  Tulee sitten edes eläke. Mutta muuttaisin työnperässä vaikka minne jos saisin vähän pitempi aikaisen työn. Teen hakemuksia n. 4 kpl/kk.

Vierailija
40/99 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on hyvä työ ja paikassa on hyvä asua (toimiva terveydenhuolto, lapselle hyvä koulu, asuinalue turvallinen, vuokrat kohtuullisia). Mutta kuinka monessa paikassa tämä toteutuu? Nah. Mieluummin vaikka työttömänä tai paskaduunissa kaupungissa kuin jossain perähikiällä jossa terveydenhuolto lakkautettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan