Master Chef Suomi 2026 - OFFICIAL
Tänään alkoi Master Chef Suomi 2026.
Tuomareina Henri Alén, Helena Puolakka ja Vappu Pimiä.
Formaatti on hieman muuttunut edellisiltä kausilta. Toivotaan, että se tuo lisäpotkua tälle kaudelle!
Katso lähetysajat : Masterchef Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1639)
Nyt löytyi tämän kauden inhokkisana: Mussemassa ;D (moussemassa) massa ylipäätään ällöttää kun sitä koko aika sanotaan ohjelmassa
Miksi Marin mies näyttää niin tutulta? Onko esim. joku muusikko? Tietääkö kukaan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Marin mies näyttää niin tutulta? Onko esim. joku muusikko? Tietääkö kukaan?
oisko ollut Ilja Jalkanen, kun nopeasti katsoin
Vierailija kirjoitti:
Miksi Marin mies näyttää niin tutulta? Onko esim. joku muusikko? Tietääkö kukaan?
Sanovat, ettei olisi ainakaan kokki Toni Toivanen (Mari on siis Toivanen). "Mari on pitänyt yksityiselämänsä poissa julkisuudesta, eikä hänen mahdollista puolisoaan ole tuotu esille ohjelmassa tai mediassa" joka tietysti ei siis pidä paikkaansa, kun joku sinne oli rahdattu suutelemaan aivan suulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Marin mies näyttää niin tutulta? Onko esim. joku muusikko? Tietääkö kukaan?
oisko ollut Ilja Jalkanen, kun nopeasti katsoin
Ei tainnut olla. Jatkan pähkäilyä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt löytyi tämän kauden inhokkisana: Mussemassa ;D (moussemassa) massa ylipäätään ällöttää kun sitä koko aika sanotaan ohjelmassa
Tosiaan. Siksi se niin pisti korvaan. [mus] olisi suositeltava ranskan ääntämys, jossa loppu-e on mykkä. Kyllä se tulee osata ääntää mus tai käyttäkööt sitten jotain toista sanaa.
Totta. Se on (jälkiruoka)vaahto ja miten vaahtoa Milla sai aikaan. Suklaamousse on kyllä tyypillinen mousse.
Jari Virman, näyttelijä oli siellä parvella.
Kaikkien mc kokkien kampasimpukka nähtiin tälläkin kaudella..
Vierailija kirjoitti:
Ihme piipittäjiä nämä finaalin tuomarit.
Mitkä finaalin tuomarit? Tuomarithan oli samat kuin koko kauden.
Jos tarkoitat finaalin vieraita, he olivat ns. sparraamassa finalisteja, tosin aika vaatimattomaksi jäi heidän osuus. Tuomarit EI olleet seuraamassa keittiötyöskentelyä ja saivat eteensä annokset anonyymisti ilman tietoa, kuka minkäkin lautasen valmisti.
Kommenteissa on kaikenlaista salaliittoteoriaa, mutta jos voittajan ja kakkosen erottaa yksi piste, niin todella tiukka kisa oli. Voittajan menua moititaan tylsäksikin, mutta kyllä se taisi olla tasapainoisin ja tasalaatuisin. On kova juttu valmistaa kahteen tuntiin ylipäätään kokonainen menu, vaikka olisi kuinka ollut etukäteen jotakin mietittynä. Kyllä minulla kolmen ruokalajin menussa iltavieraille menee useita tunteja, vaikka ei viimeisen päälle viilatakaan.
Onnea Marille! Ja onnea Jarille ja Millalle! Kaikki olivat finaalipaikan ansainneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt löytyi tämän kauden inhokkisana: Mussemassa ;D (moussemassa) massa ylipäätään ällöttää kun sitä koko aika sanotaan ohjelmassa
Tosiaan. Siksi se niin pisti korvaan. [mus] olisi suositeltava ranskan ääntämys, jossa loppu-e on mykkä. Kyllä se tulee osata ääntää mus tai käyttäkööt sitten jotain toista sanaa.
Totta. Se on (jälkiruoka)vaahto ja miten vaahtoa Milla sai aikaan. Suklaamousse on kyllä tyypillinen mousse.
Ja kuohkea mureke olisi mousseline, kuten lohimousse ja vastaavasti äännettäisiin [muslin]. Eikö oppitunnilla ollut maksamoussea, josta paistettiin pihvejä vai oliko se jokin muu mönjä, josta saatiin ohukaispannulla ohjaajan aikaisemmin inhokkipihvejä.
Aina oppii uutta. Jari varmaan kastike-eksperttinä olisi tiennyt, että musliinikastike (sauce mousseline) saadaan hollanninkastikkeesta, kun siihen lisätään kerma- tai valkuaisvaahtoa.
Mitenköhän Vappu äänsi hollandaisekastikkeen [olã:de:z-]: oliko sitä missään jaksossa. Tai oliko edes finaalissa alkupaloja, hors d'oeuvre [o:rdə:vr].
Olipa vähän hölmö finaali. Pudonneet päästettiin tyrimään finalistien annoksia kuten nyt millalle kävi. Joutui itse lopulta tekemään jälkkärin kun jälkkäri "spesialisti" tyri sen ja se vei aikaa niin ettei pääruokaa ehtinyt fiksata tarpeeksi saati kypsentään sen. Oma moraalinen voittaja oli milla. Teki parhaat annokset kokonaisuutena ohjelman aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme piipittäjiä nämä finaalin tuomarit.
Mitkä finaalin tuomarit? Tuomarithan oli samat kuin koko kauden.
Jos tarkoitat finaalin vieraita, he olivat ns. sparraamassa finalisteja, tosin aika vaatimattomaksi jäi heidän osuus. Tuomarit EI olleet seuraamassa keittiötyöskentelyä ja saivat eteensä annokset anonyymisti ilman tietoa, kuka minkäkin lautasen valmisti.
Kommenteissa on kaikenlaista salaliittoteoriaa, mutta jos voittajan ja kakkosen erottaa yksi piste, niin todella tiukka kisa oli. Voittajan menua moititaan tylsäksikin, mutta kyllä se taisi olla tasapainoisin ja tasalaatuisin. On kova juttu valmistaa kahteen tuntiin ylipäätään kokonainen menu, vaikka olisi kuinka ollut etukäteen jotakin mietittynä. Kyllä minulla kolmen ruokalajin menussa iltavieraille menee useita tunteja, vaikka ei viimeisen päälle viilatakaan.
Menyy (myös menu): juhlapäivällisten tai muun sellaisen usean ruokalajin kokonaisuus. Siltäkö nuo vaikuttivat. Kokonaisuutta ei painotettu lainkaan, koska jokainen osio arvioitiin erikseen, itsenäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olipa vähän hölmö finaali. Pudonneet päästettiin tyrimään finalistien annoksia kuten nyt millalle kävi. Joutui itse lopulta tekemään jälkkärin kun jälkkäri "spesialisti" tyri sen ja se vei aikaa niin ettei pääruokaa ehtinyt fiksata tarpeeksi saati kypsentään sen. Oma moraalinen voittaja oli milla. Teki parhaat annokset kokonaisuutena ohjelman aikana.
Mut toisaalta Milla sai parhaimmat pisteet jälkkäristä
Vierailija kirjoitti:
Olipa vähän hölmö finaali. Pudonneet päästettiin tyrimään finalistien annoksia kuten nyt millalle kävi. Joutui itse lopulta tekemään jälkkärin kun jälkkäri "spesialisti" tyri sen ja se vei aikaa niin ettei pääruokaa ehtinyt fiksata tarpeeksi saati kypsentään sen. Oma moraalinen voittaja oli milla. Teki parhaat annokset kokonaisuutena ohjelman aikana.
Kuka haluaa raakana syötävän raakapihvin edes alkuruoaksi. Ei varmasti kovinkaan moni. Oliko Millan tartar(i)pihvi hakatusta raavaanlihasta edes upeasti muotoiltu? Olisi voinut käyttää jauhettuakin lihaa, jos siten olisi säästynyt aikaa. Millä hän höysti sen, sisälsikö se raakaa keltuaista ja hienonnettua sipulia. Tuon tyyppistä ruokalajia ei suuresti saa alkaa muokata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme piipittäjiä nämä finaalin tuomarit.
Mitkä finaalin tuomarit? Tuomarithan oli samat kuin koko kauden.
Jos tarkoitat finaalin vieraita, he olivat ns. sparraamassa finalisteja, tosin aika vaatimattomaksi jäi heidän osuus. Tuomarit EI olleet seuraamassa keittiötyöskentelyä ja saivat eteensä annokset anonyymisti ilman tietoa, kuka minkäkin lautasen valmisti.
Kommenteissa on kaikenlaista salaliittoteoriaa, mutta jos voittajan ja kakkosen erottaa yksi piste, niin todella tiukka kisa oli. Voittajan menua moititaan tylsäksikin, mutta kyllä se taisi olla tasapainoisin ja tasalaatuisin. On kova juttu valmistaa kahteen tuntiin ylipäätään kokonainen menu, vaikka olisi kuinka ollut etukäteen jotakin mietittynä. Kyllä minulla kolmen ruokalajin menussa iltavieraille menee useita tunteja, vaikka ei viimeisen päälle viilatakaan.
Siks meen ite voileipälinjalla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt löytyi tämän kauden inhokkisana: Mussemassa ;D (moussemassa) massa ylipäätään ällöttää kun sitä koko aika sanotaan ohjelmassa
Tosiaan. Siksi se niin pisti korvaan. [mus] olisi suositeltava ranskan ääntämys, jossa loppu-e on mykkä. Kyllä se tulee osata ääntää mus tai käyttäkööt sitten jotain toista sanaa.
Totta. Se on (jälkiruoka)vaahto ja miten vaahtoa Milla sai aikaan. Suklaamousse on kyllä tyypillinen mousse.
Mousse on kyllä hauska sana suomen kielessä, olen kuullut ihmisten sanovan suomenkielisessä lauseessa mousse, muusse, musse ja musee 😃
Tämä oli ensimmäinen masterchef-kausi, jonka katsoin. Tykkäsin! Ihania persoonia kilpailijat ja kiinnostavia masterclasseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa vähän hölmö finaali. Pudonneet päästettiin tyrimään finalistien annoksia kuten nyt millalle kävi. Joutui itse lopulta tekemään jälkkärin kun jälkkäri "spesialisti" tyri sen ja se vei aikaa niin ettei pääruokaa ehtinyt fiksata tarpeeksi saati kypsentään sen. Oma moraalinen voittaja oli milla. Teki parhaat annokset kokonaisuutena ohjelman aikana.
Mut toisaalta Milla sai parhaimmat pisteet jälkkäristä
Sai sai kun teki sen itse tai joutui tekemään itse. Siihen meni liikaa aikaa. Enpä tiedä olisiko tuolla menulla silti voittanut vaikka kaikki olis mennyt nappiin. Ei ollut milla ihan parhaimmillaan finaalissa kokonaisuuden suunnittelussa mun mielestä. Harmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa vähän hölmö finaali. Pudonneet päästettiin tyrimään finalistien annoksia kuten nyt millalle kävi. Joutui itse lopulta tekemään jälkkärin kun jälkkäri "spesialisti" tyri sen ja se vei aikaa niin ettei pääruokaa ehtinyt fiksata tarpeeksi saati kypsentään sen. Oma moraalinen voittaja oli milla. Teki parhaat annokset kokonaisuutena ohjelman aikana.
Mut toisaalta Milla sai parhaimmat pisteet jälkkäristä
Siispä kukaan ei aivan onnistunut, niissäkään. Kiinnostavaa onkin, ettei kymppejä herunut.
Sitten pitää olla tietoinen spoilaantumisen riskistä