Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Master Chef Suomi 2026 - OFFICIAL

Vierailija
03.03.2026 |

Tänään alkoi Master Chef Suomi 2026. 

Tuomareina Henri Alén, Helena Puolakka ja Vappu Pimiä.

Formaatti on hieman muuttunut edellisiltä kausilta. Toivotaan, että se tuo lisäpotkua tälle kaudelle!

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Masterchef Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1639)

Vierailija
1461/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tänne saa kommentoida heti jakson nähtyään. Kuka tyhmä tulee lukemaan palstaa ennen kun on itse nähnyt jakson, etenkään finaalijakson?

Täällä käy monikin seuraamassa keskustelua koko ajan tyhmä!

Sitten pitää olla tietoinen spoilaantumisen riskistä

Vierailija
1462/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt löytyi tämän kauden inhokkisana: Mussemassa ;D (moussemassa) massa ylipäätään ällöttää kun sitä koko aika sanotaan ohjelmassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1463/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Marin mies näyttää niin tutulta? Onko esim. joku muusikko? Tietääkö kukaan?

Vierailija
1464/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Marin mies näyttää niin tutulta? Onko esim. joku muusikko? Tietääkö kukaan?

oisko ollut Ilja Jalkanen, kun nopeasti katsoin

Vierailija
1465/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Marin mies näyttää niin tutulta? Onko esim. joku muusikko? Tietääkö kukaan?

Sanovat, ettei olisi ainakaan kokki Toni Toivanen (Mari on siis Toivanen). "Mari on pitänyt yksityiselämänsä poissa julkisuudesta, eikä hänen mahdollista puolisoaan ole tuotu esille ohjelmassa tai mediassa" joka tietysti ei siis pidä paikkaansa, kun joku sinne oli rahdattu suutelemaan aivan suulle.

Vierailija
1466/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Marin mies näyttää niin tutulta? Onko esim. joku muusikko? Tietääkö kukaan?

oisko ollut Ilja Jalkanen, kun nopeasti katsoin

Ei tainnut olla. Jatkan pähkäilyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1467/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt löytyi tämän kauden inhokkisana: Mussemassa ;D (moussemassa) massa ylipäätään ällöttää kun sitä koko aika sanotaan ohjelmassa

Tosiaan. Siksi se niin pisti korvaan. [mus] olisi suositeltava ranskan ääntämys, jossa loppu-e on mykkä. Kyllä se tulee osata ääntää mus tai käyttäkööt sitten jotain toista sanaa.

Totta. Se on (jälkiruoka)vaahto ja miten vaahtoa Milla sai aikaan. Suklaamousse on kyllä tyypillinen mousse.

Vierailija
1468/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jari Virman, näyttelijä oli siellä parvella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1469/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien mc kokkien kampasimpukka nähtiin tälläkin kaudella..

Vierailija
1470/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme piipittäjiä nämä finaalin tuomarit. 

Mitkä finaalin tuomarit? Tuomarithan oli samat kuin koko kauden.

Jos tarkoitat finaalin vieraita, he olivat ns. sparraamassa finalisteja, tosin aika vaatimattomaksi jäi heidän osuus. Tuomarit EI olleet seuraamassa keittiötyöskentelyä ja saivat eteensä annokset anonyymisti ilman tietoa, kuka minkäkin lautasen valmisti.

Kommenteissa on kaikenlaista salaliittoteoriaa, mutta jos voittajan ja kakkosen erottaa yksi piste, niin todella tiukka kisa oli. Voittajan menua moititaan tylsäksikin, mutta kyllä se taisi olla tasapainoisin ja tasalaatuisin. On kova juttu valmistaa kahteen tuntiin ylipäätään kokonainen menu, vaikka olisi kuinka ollut etukäteen jotakin mietittynä. Kyllä minulla kolmen ruokalajin menussa iltavieraille menee useita tunteja, vaikka ei viimeisen päälle viilatakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1471/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Marille! Ja onnea Jarille ja Millalle! Kaikki olivat  finaalipaikan ansainneet. 

Vierailija
1472/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt löytyi tämän kauden inhokkisana: Mussemassa ;D (moussemassa) massa ylipäätään ällöttää kun sitä koko aika sanotaan ohjelmassa

Tosiaan. Siksi se niin pisti korvaan. [mus] olisi suositeltava ranskan ääntämys, jossa loppu-e on mykkä. Kyllä se tulee osata ääntää mus tai käyttäkööt sitten jotain toista sanaa.

Totta. Se on (jälkiruoka)vaahto ja miten vaahtoa Milla sai aikaan. Suklaamousse on kyllä tyypillinen mousse.

Ja kuohkea mureke olisi mousseline, kuten lohimousse ja vastaavasti äännettäisiin [muslin]. Eikö oppitunnilla ollut maksamoussea, josta paistettiin pihvejä vai oliko se jokin muu mönjä, josta saatiin ohukaispannulla ohjaajan aikaisemmin inhokkipihvejä.

Aina oppii uutta. Jari varmaan kastike-eksperttinä olisi tiennyt, että musliinikastike (sauce mousseline) saadaan hollanninkastikkeesta, kun siihen lisätään kerma- tai valkuaisvaahtoa.

Mitenköhän Vappu äänsi hollandaisekastikkeen [olã:de:z-]: oliko sitä missään jaksossa. Tai oliko edes finaalissa alkupaloja, hors d'oeuvre [o:rdə:vr]. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1473/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa vähän hölmö finaali. Pudonneet päästettiin tyrimään finalistien annoksia kuten nyt millalle kävi. Joutui itse lopulta tekemään jälkkärin kun jälkkäri "spesialisti" tyri sen ja se vei aikaa niin ettei pääruokaa ehtinyt fiksata tarpeeksi saati kypsentään sen. Oma moraalinen voittaja oli milla. Teki parhaat annokset kokonaisuutena ohjelman aikana. 

Vierailija
1474/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme piipittäjiä nämä finaalin tuomarit. 

Mitkä finaalin tuomarit? Tuomarithan oli samat kuin koko kauden.

Jos tarkoitat finaalin vieraita, he olivat ns. sparraamassa finalisteja, tosin aika vaatimattomaksi jäi heidän osuus. Tuomarit EI olleet seuraamassa keittiötyöskentelyä ja saivat eteensä annokset anonyymisti ilman tietoa, kuka minkäkin lautasen valmisti.

Kommenteissa on kaikenlaista salaliittoteoriaa, mutta jos voittajan ja kakkosen erottaa yksi piste, niin todella tiukka kisa oli. Voittajan menua moititaan tylsäksikin, mutta kyllä se taisi olla tasapainoisin ja tasalaatuisin. On kova juttu valmistaa kahteen tuntiin ylipäätään kokonainen menu, vaikka olisi kuinka ollut etukäteen jotakin mietittynä. Kyllä minulla kolmen ruokalajin menussa iltavieraille menee useita tunteja, vaikka ei viimeisen päälle viilatakaan.

Menyy (myös menu): juhlapäivällisten tai muun sellaisen usean ruokalajin kokonaisuus. Siltäkö nuo vaikuttivat. Kokonaisuutta ei painotettu lainkaan, koska jokainen osio arvioitiin erikseen, itsenäisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1475/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa vähän hölmö finaali. Pudonneet päästettiin tyrimään finalistien annoksia kuten nyt millalle kävi. Joutui itse lopulta tekemään jälkkärin kun jälkkäri "spesialisti" tyri sen ja se vei aikaa niin ettei pääruokaa ehtinyt fiksata tarpeeksi saati kypsentään sen. Oma moraalinen voittaja oli milla. Teki parhaat annokset kokonaisuutena ohjelman aikana. 

Mut toisaalta Milla sai parhaimmat pisteet jälkkäristä

Vierailija
1476/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa vähän hölmö finaali. Pudonneet päästettiin tyrimään finalistien annoksia kuten nyt millalle kävi. Joutui itse lopulta tekemään jälkkärin kun jälkkäri "spesialisti" tyri sen ja se vei aikaa niin ettei pääruokaa ehtinyt fiksata tarpeeksi saati kypsentään sen. Oma moraalinen voittaja oli milla. Teki parhaat annokset kokonaisuutena ohjelman aikana. 

Kuka haluaa raakana syötävän raakapihvin edes alkuruoaksi. Ei varmasti kovinkaan moni. Oliko Millan tartar(i)pihvi hakatusta raavaanlihasta edes upeasti muotoiltu? Olisi voinut käyttää jauhettuakin lihaa, jos siten olisi säästynyt aikaa. Millä hän höysti sen, sisälsikö se raakaa keltuaista ja hienonnettua sipulia. Tuon tyyppistä ruokalajia ei suuresti saa alkaa muokata.

Vierailija
1477/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme piipittäjiä nämä finaalin tuomarit. 

Mitkä finaalin tuomarit? Tuomarithan oli samat kuin koko kauden.

Jos tarkoitat finaalin vieraita, he olivat ns. sparraamassa finalisteja, tosin aika vaatimattomaksi jäi heidän osuus. Tuomarit EI olleet seuraamassa keittiötyöskentelyä ja saivat eteensä annokset anonyymisti ilman tietoa, kuka minkäkin lautasen valmisti.

Kommenteissa on kaikenlaista salaliittoteoriaa, mutta jos voittajan ja kakkosen erottaa yksi piste, niin todella tiukka kisa oli. Voittajan menua moititaan tylsäksikin, mutta kyllä se taisi olla tasapainoisin ja tasalaatuisin. On kova juttu valmistaa kahteen tuntiin ylipäätään kokonainen menu, vaikka olisi kuinka ollut etukäteen jotakin mietittynä. Kyllä minulla kolmen ruokalajin menussa iltavieraille menee useita tunteja, vaikka ei viimeisen päälle viilatakaan.

Siks meen ite voileipälinjalla :D

Vierailija
1478/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt löytyi tämän kauden inhokkisana: Mussemassa ;D (moussemassa) massa ylipäätään ällöttää kun sitä koko aika sanotaan ohjelmassa

Tosiaan. Siksi se niin pisti korvaan. [mus] olisi suositeltava ranskan ääntämys, jossa loppu-e on mykkä. Kyllä se tulee osata ääntää mus tai käyttäkööt sitten jotain toista sanaa.

Totta. Se on (jälkiruoka)vaahto ja miten vaahtoa Milla sai aikaan. Suklaamousse on kyllä tyypillinen mousse.

Mousse on kyllä hauska sana suomen kielessä, olen kuullut ihmisten sanovan suomenkielisessä lauseessa mousse, muusse, musse ja musee 😃

 

Tämä oli ensimmäinen masterchef-kausi, jonka katsoin. Tykkäsin! Ihania persoonia kilpailijat ja kiinnostavia masterclasseja.

Vierailija
1479/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa vähän hölmö finaali. Pudonneet päästettiin tyrimään finalistien annoksia kuten nyt millalle kävi. Joutui itse lopulta tekemään jälkkärin kun jälkkäri "spesialisti" tyri sen ja se vei aikaa niin ettei pääruokaa ehtinyt fiksata tarpeeksi saati kypsentään sen. Oma moraalinen voittaja oli milla. Teki parhaat annokset kokonaisuutena ohjelman aikana. 

Mut toisaalta Milla sai parhaimmat pisteet jälkkäristä

Sai sai kun teki sen itse tai joutui tekemään itse. Siihen meni liikaa aikaa. Enpä tiedä olisiko tuolla menulla silti voittanut vaikka kaikki olis mennyt nappiin. Ei ollut milla ihan parhaimmillaan finaalissa kokonaisuuden suunnittelussa mun mielestä. Harmi.

Vierailija
1480/1639 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa vähän hölmö finaali. Pudonneet päästettiin tyrimään finalistien annoksia kuten nyt millalle kävi. Joutui itse lopulta tekemään jälkkärin kun jälkkäri "spesialisti" tyri sen ja se vei aikaa niin ettei pääruokaa ehtinyt fiksata tarpeeksi saati kypsentään sen. Oma moraalinen voittaja oli milla. Teki parhaat annokset kokonaisuutena ohjelman aikana. 

Mut toisaalta Milla sai parhaimmat pisteet jälkkäristä

Siispä kukaan ei aivan onnistunut, niissäkään. Kiinnostavaa onkin, ettei kymppejä herunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi