Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pudottanut painoa 25 kg ja vyötärö silti todella paksu. Vaihdevuodet vaikuttaa.

Vierailija
01.03.2026 |

Onko vinkkejä. Liikuntaa teen toki jo. 

Olen vaihdevuosissa ja näemmä lähes kaikki painonpudotus lähti pepusta, reisistä ja käsivarsista. 

Nuorena minulla oli X-vartalo. Eli vaihdevuodet syynä. 

Vyötärönympärys reippaasti yli sata. En mitannut ennen urakkaani, mutta nyt tuli mitattua. En pudota ulkonäön vuoksi, vaan terveyssyistä. Ei ole diabetesta eikä kolesterolia, mutta vyötärölihavuus on vaarallista. 

Vuodessa pudotin tuon määrän ja jatkan urakkaa. Painoa on nyt 89 kg. Olen 171 cm nainen. 

Ajattelin tavoitteeksi 78 kg. Koen sen realistisesti pystyväni pitämään, että ei tule takaisin.

(Selvähän se, että voisin pudottaa vielä enemmän, niin jossain vaiheessa vyötärö on kapeampi. Mutta voinko tehdä jotain, että sisäelinten ympärillä oleva rasva alkaisi hävitä, eikä kaikki väheneminen olisi muualta.)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, eihän vaan rinnoista lähtenyt eihän?

Vierailija
2/4 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, eihän vaan rinnoista lähtenyt eihän?

Kyllä luultavasti sieltäkin. Tytärtäni en ollut tavannut kuukausiin ja sanoi heti minut nähdessään, että peppu on hävinnyt! 

Me sitten mittailtiin itseämme ja vertailtiin. Huomasin, että hän on samanlainen vartalotyypiltään kuin minä nuorena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun pitää saada sellainen vyötärö kuin nuorena? Olet siis viiskypänen. Ole iloinen että paino laskee.

Vierailija
4/4 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun pitää saada sellainen vyötärö kuin nuorena? Olet siis viiskypänen. Ole iloinen että paino laskee.

En tee tätä ulkonäön vuoksi. 

En havittele kaunista vyötäröä, mutta olen lukenut monesta paikasta, että naisen vyötärönympärys pitäisi olla max 80 ja mulla on nyt todella reippaasti yli 100. Siis tämä vyötäröasia kiinnostaa ainoastaan siksi, että vyötärörasva on vaarallista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän