Miten muka 20 eurolla saa viikon ruokaostokset?
En usko!
Kommentit (248)
Abrahamin orjan poika Ismail vapautettiin lähtemään itään Arabiassa . Menkää sinne .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perunaa, porkkanaa, sipulia kaikkia kilo 3€. Nakkeja 2 kiloa 3-4€. 20 eurolla tekee lihakeittoa 2 viikoksi ihan aidosta lihasta. Jos on taitoa.
Eipä se lihakeiton tekeminen mitään taitoa vaadi. Mutta kukaan ihminen ei syö lihakeitto 3-5 kertaa päivässä 2 viikon ajan. Siksi se yksi keitto ei ole ratkaisu viikon ruokiin.
Miksi helvetisäs sinun pitää syödä 5 kertaa päivässä? Minulle riittää aamupuuro ja sitten illalla vedän esim. 2 lautasta tuota mainitsemaani lihakeittoa. Ja olen ammatiltani siivooja.
Koska tuo ei ole tarpeeksi terveellinen ja monipuolinen ruokavalio. Jos syöt vain nuo mainitsemasi asiat, on iso riski, että osa ravintoaineista jää saamatta, mikä pitkällä aikavälillä vaikuttaa jaksamiseen, lihasten ja luuston terveyteen sekä yleiseen hyvinvointiin.
Arabiassa saat lampaan paistia ja oinaan lihaa sekä vuohen . Menkää sinne.
Teet cannellonia. Normi jauheliha 5,50 e meidän prismassa. Siitä syö kaksi päivää. Meillä 3 hlöä syö siitä 2 päivää. Puuroa aamu- ja iltapalaksi. Teet sitä linssikeittoa eri muodoissa ja kikhernepataa. Kyllä on edullista. Jopa minä jonka ruokalaskut on yli tonnin kuukaudessa tiedän, että ravintorikasta ruokaa saa edullisesti. Kannattaa tutustua linssikeitto-ohjeisiin! Järki hoi älä jätä. Meillä varaa niin tonni menee helposti kuussa ruokakauppaan, mutta tiedän että vähälläkin pärjää.
Todellakin, cannellonin tekeminen maksaa 10 e ja siitä syö 4 päivää. Linssikeitto ja kikherneet halpoja myös. Samoin pavut. Ja porkkana/peruna/puurohiutaleet
Minä syön "tohtorin" rustiikkipitsasta kolme päivää, jaan sen puoliksi ja puolikkaan kolmeen osaan. 1 siivu myöhään iltapäivällä ja toinen iltasella, melkein yöllä, sama kahtena seuraavana päivänä. Ja pitsa maksaa jotain 5,5 euroa. Aamuisin mukillinen "kahvia" á 18 senttiä. Aamulla ei mikään kiinteä syöminen maistu, vatsani on tottunut haluamaan ruokaa vasta klo 15 jälkeen.
Makaronia puoli pussillista ja 200 g jauhelihaa, sis. runsaasti sipulia ja kasvisssuikaleita. Taas on 3 - 4 päivän ruuat.
Jauhelihan ostan vain tarjouksesta (alle 10 euroa/kilo), paistan sen kilon ja 5 - 6 sipulia (1 euroa?) ja pari pussia noita rehusuikaleita (0,99 euroa kpl) , pussitan n. 200 gramman annoksiin pakkaseen. Tulee 6 - 7 pussia, joista siis kaikista syön sen 3 - 4 päivää!
Riisiä syön harvemmin, koska keitetty riisi on herkkä pilaantumaan.
Vitamiinit poretableteista, 2 tabua puolen litran pulloon 2 kertaa päivässä = 20 sentillä litra "mehua". Riittää päivän nesteytykseksi.
Se, että syö 20 eurolla viikossa ei tarkoita 3 euroa päivässä 1 euron ateriat. Joskus voi syödä halvemmalla esim 50 sentin pikanuudelit ja toisena päivä "törsätä" muutaman euron enemmän. Tai ostaa niitä mausteita ym. varastoon.
Ruokamyrkytyksiä on yhtenään kun puoliraakaa myydään syödään .