Miten muka 20 eurolla saa viikon ruokaostokset?
En usko!
Kommentit (248)
Vierailija kirjoitti:
Asia jota en tule koskaan ymmärtämään: Vauvapalstalaisten tarve kilpailla siitä, kuka syö kaikkein vähiten.
Sinähän tästä muiden kanssa haluat kilpailua tehdä. Miksi puuttua kenenkään syömisiin, voit vastata vain omien syömisiesi puolesta. Vai ottaako noin paljon päähän, jos jollain ei mene puoli tiliä ruokakauppaan?
Vierailija kirjoitti:
Nakkisopasta syö viikon? xD
Kyllä syö, jos tekee vaikka 20 litran kattilallisen yhdelle ihmiselle. Mutta kukaan ei sellaista tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia jota en tule koskaan ymmärtämään: Vauvapalstalaisten tarve kilpailla siitä, kuka syö kaikkein vähiten.
Sinähän tästä muiden kanssa haluat kilpailua tehdä. Miksi puuttua kenenkään syömisiin, voit vastata vain omien syömisiesi puolesta. Vai ottaako noin paljon päähän, jos jollain ei mene puoli tiliä ruokakauppaan?
Millä tavalla se on kilpailun tekemistä, että totetaa, ettei ymmärrä tarvetta kilpailla?
Jos teet itse säästät. Hanki kasvimaa. Ja monet lisää jotain säilykkeisiin kun lämmittää . Aika hyvä on keittää makaronia ja kun ne on kypsiä lisätä maitoa pari desiä siihen eikä kaada vettä pois. Kuumentaa ja lisää puoli desiä sokeria . Ompa hyvää . Huh . Tulikin makaronivelli makea ! Nam. Lusikalla voi herkkua syödä lautaselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutinen lapselle: Tämä on KESKUSTELUpalsta. Täällä on tarkoitus keskustella asioista. Jos sinä et kestä keskustelua, mene vaikka leikkimään legoilla. Ei täällä ole pakko olla mieltänsä pahoittamassa joka helvetin asiasta.
Suppilovahvero- chili-valkosipulipasta
tai suolapähkinöitä sienien sijasta. Niin hyvää.
Linssikeitto
Uunimakkaraa ja perunaa
Puuroa viime kesän pakkasmarjoilla hunnutettuna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro sun viikon eväät kun kerran kehtaat täällä muita kritisoida.
Ei minulla ole mitään tarvetta ruokailujani listata. Syön silloin kun siltä tuntuu ja ihan niin paljon kuin haluan. Ei ole tarvetta kilpailla tässä "kuka syö kaikkein vähiten" kilpailussa. Minulla ei ole syömishäiriötä.
Mutta tarve sulla on vittuilla muille ja nimitellä syömishäiriöisiksi? Outo logiikka.
Mitä sekoilet? Se, että minulla ei syömishäiriötä, ei ole nimittelyä. Opettele lukemaan äläkä vikise turhasta.
Painu sinne jääkaapille, hopi hopi.
Vierailija kirjoitti:
No ei mitenkään saa viikon ruokia 20 eurolla. Meillä ruokakulut kahdelta aikuiselta noin 700 e/kk eli vajaa 90 e/kk/hlö eikä se ole mielestäni paljon. Ravintolat sitten lisäksi.
Meillä ruokakulut pitkälle yli tonnin kuussa. Tänään käytiin ravintolassa ja se oli 200e. Mutta tästä huolimatta tiedän, että linssikeittoa syömällä saa kyllä rahat riittämään. Kikherneeg toinen halpa.
Moni tässä ketjussa syö ihan liian vähän. Siksi heitä kiukuttaa joka jumalan asia.
Moni on luetellut makaronia....yms. joo lämpöiset ruoat mut entäs aamupalan, työeväät, iltapalaa 20€ menee jo leipiin ja päällisin jos haluut jotain muutakin kun lauantaimakkara siivun. Juustot, leikkeet, salaatit, kurkut yms. Viiliä ja mysliä yms. Työ evääksi ja sit lämmin ruoka ei todella riitä viikoksi
Vierailija kirjoitti:
Koska tuo kommenttini oli vastaus toiseen kommenttiin, jossa sanottiin "Osta 20 eurolla kaikkein edullisimpia perunoita ja kaurahiutaleita." Hän ei puhunut mistään linsseistä tai kananmunista, joista toki saisikin enemmän protskuja.
Kuinka pieni lapsi olet, kun et tiedä, että ihmisillä voi olla ruokaa myös valmiiksi kotona?
No se tuskin oli aloituksen pointti, että hyllyt olisivat jo valmiiksi täynnä ruokaa. Tottakai, jos on ostanut vaikka vuoden varaston etukäteen, niin silloin kuukauden ruokakulut voivat näyttää pieniltä, mutta kyllähän niistäkin on jossain vaiheessa joutunut maksamaan. Ajattele pikemminkin tilannetta, jossa opiskelija muuttaa omilleen ilman mitään valmiita varastoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro sun viikon eväät kun kerran kehtaat täällä muita kritisoida.
Ei minulla ole mitään tarvetta ruokailujani listata. Syön silloin kun siltä tuntuu ja ihan niin paljon kuin haluan. Ei ole tarvetta kilpailla tässä "kuka syö kaikkein vähiten" kilpailussa. Minulla ei ole syömishäiriötä.
Mutta tarve sulla on vittuilla muille ja nimitellä syömishäiriöisiksi? Outo logiikka.
Mitä sekoilet? Se, että minulla ei syömishäiriötä, ei ole nimittelyä. Opettele lukemaan äläkä vikise turhasta.
Painu sinne jääkaapille, hopi hopi.
Miksi painuisin? Ei minulla ole nälkäkiukkua niin kuin sinulla näkyy olevan. Ja syömistä on tuossa ihan käden ulottuvilla, jos tulee tarve syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö syöt kilon perunoita ja puoli kiloa lohta per ateria?
Kokonainen lohi ei missään todellisuudessa paina kahta kiloa, kun sen perkaa syömäkuntoon.
Lohen päästä ja perkuista keitän aina kalakeiton. Itse en perkaa vaan kalakaupassa perataan ja filetoidaan eikä maksa lisää yhtään.
Laitatko sinne kuitenkin sitä lohen lihaa? Minä keitän päästä ja perkeistä kalaliemen, mutta en väitä sitä kuitenkaan lohikeitoksi
Vierailija kirjoitti:
Moni on luetellut makaronia....yms. joo lämpöiset ruoat mut entäs aamupalan, työeväät, iltapalaa 20€ menee jo leipiin ja päällisin jos haluut jotain muutakin kun lauantaimakkara siivun. Juustot, leikkeet, salaatit, kurkut yms. Viiliä ja mysliä yms. Työ evääksi ja sit lämmin ruoka ei todella riitä viikoksi
Ja ei saa ravintoaineita, mutta ehkä jos ottaa vitaminiint purkista
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei mussuta leipää ja kalliita leikkeleitä. Minulla tyypillinen iltapala on keitetty kananmuna ja lautasellinen puuroa.
Justiin tehtiin 2 litran kattilassa pakaste seistä puolet paketista ja loput uunissa . Niin keitto missä perunasipuli paketti ja sei. Tilliä kuivapussista. Pari mauste pippuria. EI NY OO PAREMPAA TALVIRUOKAA ! Tästä syö 2 ihmistä hapanleipä palat voilla. Ja huomenna toiset lautaset. Uunissa sei taas tulee tomaattimössöllä riittää kahdelle annokset siitäkin. Eikä olla läskejä.
Vierailija kirjoitti:
Suppilovahvero- chili-valkosipulipasta
tai suolapähkinöitä sienien sijasta. Niin hyvää.
Linssikeitto
Uunimakkaraa ja perunaa
Puuroa viime kesän pakkasmarjoilla hunnutettuna
Sienet ovat tosi kalliita. Aika harva ihminen loppujen lopuksi asuu sellaisella paikalla, että olisi hyvät sieniapajat oven takana.
No se tuskin oli aloituksen pointti, että hyllyt olisivat jo valmiiksi täynnä ruokaa. Tottakai, jos on ostanut vaikka vuoden varaston etukäteen, niin silloin kuukauden ruokakulut voivat näyttää pieniltä, mutta kyllähän niistäkin on jossain vaiheessa joutunut maksamaan. Ajattele pikemminkin tilannetta, jossa opiskelija muuttaa omilleen ilman mitään valmiita varastoja.
En tietenkään ajattele mitään opiskelijaa, jolla on kaapi tyhjillä. Ap ei kysynyt sellaisesta. Ap kysyi miten voi saada viikon ruuat 20 eurolla. Yksi vastaus kysymyykseen on , että siten kun pakkasessa on kesällä poimittuja marjoja ja itsemetsästetyä lihaa ja itsekalastettua kalaa vuoden tarpeiksi.
Välipalat voi olla porkkanoita, omenaa, ja näkkäriä
Rahka on aika edullista, tai litran maustamattomasta jugurtista laittaa pienempiin tiiviisin annosrasioihin töihin mukaan. Niihin voi laittaa banskua tai omenaraastetta päälle makeuttamaan ja kaurahiutaleita sakeuttamaan,
(Ps. Ens kesänä muistakaa marjastaa ja sienestää, ilmaista ruokaa metsät täynnä.)
Ehkä sillä eläisi, mutta ei se terveelliseksi tulisi. Aamu- ja iltapalaksi puuroa ja päivälliseksi linssikeittoa ja illalliseksi munakasta. Lisäksi juurespelti perunoista porkkanoista ja sipuleista.