Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka/ketkä käärivät S-ryhmän hillot?

Vierailija
28.02.2026 |

Siis kuka siellä kaikkein ylimpänä istuu ja paljonko verotettava tulo?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painu sinä nyt v*ttuun, kun et itse osaa googlettaa etkä ilmeisesti edes ymmärrä lukemaasi.

Kerro nyt sössöttäjä se tulos ja minne se meni. Vai harmittaako pyramidihuijauksen kohteena oleminen liikaa?

GOOGLAA ITSE, IDIOOTTI.

Vierailija
62/80 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään telkkumainoksiin menee miljoonia. Miksi edes vaivautua mainostamaan, kun yli puolet kaupoista on S-kauppoja? Väki menee sinne väkisinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla ei ole kaikki muumit laaksossa eikä teräviä kyniä penaalissa.

Vierailija
64/80 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimitusjohtajahan siellä istuu. 

Hilloja käärivät myös asiakasomistajat, minä ainakin saan satoja euroja vuodessa jo pelkkää ylijäämänpalautusta.

-Paljonko kaadoit sisään?

Vierailija
65/80 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään telkkumainoksiin menee miljoonia. Miksi edes vaivautua mainostamaan, kun yli puolet kaupoista on S-kauppoja? Väki menee sinne väkisinkin.

Kätevä tapa piilottaa minne ne rahat oikeasti menevät. Ostetaan mainos kaverilta 400€:lla ja laitetaan miltsi puokkiin.

Vierailija
66/80 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan erikoisen vaikeaa vastata yksinkertaiseen kysymykssen. PALJONKO JA MINNE? Kaikkea muuta sontaa kyllä onnistutaan sössöttämään.

Vierailija
67/80 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sdp saa miljoonia vuosittan.

Vierailija
68/80 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu olevan erikoisen vaikeaa vastata yksinkertaiseen kysymykssen. PALJONKO JA MINNE? Kaikkea muuta sontaa kyllä onnistutaan sössöttämään.

HELVETIN LATVALAHO ÄÄLIÖ, EMME OLE SUN TIETOTOIMISTOSI, ETSI ITSE TIETOSI.

Vierailija
69/80 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopea sössötys ja vastaa kysymykseen, tai ole hiljaa.

Vierailija
70/80 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-ryhmä on hajautetusti omistettu kuluttajaosuuskuntaorganisaatio, jossa lopullinen omistajuus on suomalaisilla kotitalouksilla. Rakenne poikkeaa selvästi osakeyhtiömallista, koska valta ei perustu pääoman määrään vaan jäsenyyteen.

-Chatgpt

Miten se omistajuus voisi olla kotitaloudella? Kotitalus ei ole oikeustoimikelpoinen juridinen yksikkö eikä siten omista mitään. Kyllä mun jäsenyys on mun oma, vaikka perheenjäsenet jotain etuja saavatkin.

Vierailija
71/80 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ryhmä tukee toiminnassaan ensisijaisesti suomalaista työtä, lähiruokaa, ympäristöystävällisiä hankkeita sekä paikallista yhteisöelämää. Koska S-ryhmä koostuu 19 alueosuuskaupasta, tuki on usein paikallista (esim. urheiluseurat, kulttuuritapahtumat), mutta mukana on myös valtakunnallisia vastuullisuusyhteistöitä.

Tässä keskeiset tahot ja kohteet, joita S-ryhmä tukee:

Suomalainen alkutuotanto ja ruokateollisuus: S-ryhmän "Ruokamanifesti" korostaa suomalaisen ruoan ja raaka-aineiden suosimista. ABC-ravintolat käyttävät esimerkiksi vain kotimaista naudanlihaa.

Paikalliset urheilu- ja kulttuuriseurat: Alueosuuskaupat (kuten HOK-Elanto, KSO, Hämeenmaa) sponsoroivat paikallisia lasten ja nuorten urheilujoukkueita sekä kulttuuritapahtumia.

Ympäristö- ja luonnonsuojeluhankkeet: S-ryhmä on tehnyt yhteistyötä esimerkiksi Jyväskylän yliopiston kanssa luontojalanjälkimittarin kehittämisessä. He tukevat myös hankkeita, jotka vähentävät ruokahävikkiä ja edistävät kiertotaloutta.

Yhteiskunnalliset ja vastuullisuuskumppanit: S-ryhmä tekee "Iso juttu" -kumppaniyhteistyötä kestävyyshaasteiden ratkaisemiseksi.

Vähävaraiset ja avustusjärjestöt: Osuuskaupat lahjoittavat usein ruokaa paikallisille hyväntekeväisyysjärjestöille hävikin vähentämisen ohella. 

S-ryhmän sponsoroinnin ja tuen periaatteet:
Tuki kohdistuu usein toimintaan, joka on läpinäkyvää, avointa ja noudattaa eettisiä periaatteita (kuten yhdenvertaisuus). Sponsoroinnilla haetaan usein näkyvyyttä ja yhteisöllisyyden tukemista paikallisesti. 

Vierailija
72/80 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä se paskaa tänne suollat.

Vierailija
73/80 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-ryhmä tukee toiminnassaan ensisijaisesti suomalaista työtä, lähiruokaa, ympäristöystävällisiä hankkeita sekä paikallista yhteisöelämää. Koska S-ryhmä koostuu 19 alueosuuskaupasta, tuki on usein paikallista (esim. urheiluseurat, kulttuuritapahtumat), mutta mukana on myös valtakunnallisia vastuullisuusyhteistöitä.

Tässä keskeiset tahot ja kohteet, joita S-ryhmä tukee:

Suomalainen alkutuotanto ja ruokateollisuus: S-ryhmän "Ruokamanifesti" korostaa suomalaisen ruoan ja raaka-aineiden suosimista. ABC-ravintolat käyttävät esimerkiksi vain kotimaista naudanlihaa.

Paikalliset urheilu- ja kulttuuriseurat: Alueosuuskaupat (kuten HOK-Elanto, KSO, Hämeenmaa) sponsoroivat paikallisia lasten ja nuorten urheilujoukkueita sekä kulttuuritapahtumia.

Ympäristö- ja luonnonsuojeluhankkeet: S-ryhmä on tehnyt yhteistyötä esimerkiksi Jyväskylän yliopiston kanssa luontojalanjälkimittarin kehittäm

Joo. Sitten ne tulot ja minne ne meni?

Vierailija
74/80 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaa, etsi itse ja sinähän se täällä sössötät. Hakeudu hoitoon pakkomielteinesi.

Vierailija
75/80 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osuuskunta eli jokainen s-kortin omaava on omistaja 👍

Omistaja on se pääkortin omistava, rinnakkaiskortilla ei omista mitään.

Vierailija
76/80 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaa, etsi itse ja sinähän se täällä sössötät. Hakeudu hoitoon pakkomielteinesi.

Uskon että varmaan kova paikka tajuta joutuneensa kusetetuksi. Avaa nyt siis se kulurakenne.

Vierailija
77/80 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä homma, ettei sitä tietoa sitten löytynytkään. Eipä yllättänyt.

Vierailija
78/80 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväveliverkosto jakaa voitot tietenkin. Kaverin firmalle tuo urakka, toiselle tuo, vähän voitelurahaa päättäjille, kyl te tiedätte. 

Vierailija
79/80 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväveliverkosto jakaa voitot tietenkin. Kaverin firmalle tuo urakka, toiselle tuo, vähän voitelurahaa päättäjille, kyl te tiedätte. 

Yllätys. Mutta laitteletteko tosiaan ne voitot ka kulut tänne niin palaillaan asiaan.

Vierailija
80/80 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sitä kulurakennetta laitella? Hannun ja johtokunnan palkat ja palkkiot myös kiinnostelisivat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän