Kuka/ketkä käärivät S-ryhmän hillot?
Siis kuka siellä kaikkein ylimpänä istuu ja paljonko verotettava tulo?
Kommentit (80)
Pelkästään telkkumainoksiin menee miljoonia. Miksi edes vaivautua mainostamaan, kun yli puolet kaupoista on S-kauppoja? Väki menee sinne väkisinkin.
Ap:lla ei ole kaikki muumit laaksossa eikä teräviä kyniä penaalissa.
Vierailija kirjoitti:
Toimitusjohtajahan siellä istuu.
Hilloja käärivät myös asiakasomistajat, minä ainakin saan satoja euroja vuodessa jo pelkkää ylijäämänpalautusta.
-Paljonko kaadoit sisään?
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään telkkumainoksiin menee miljoonia. Miksi edes vaivautua mainostamaan, kun yli puolet kaupoista on S-kauppoja? Väki menee sinne väkisinkin.
Kätevä tapa piilottaa minne ne rahat oikeasti menevät. Ostetaan mainos kaverilta 400€:lla ja laitetaan miltsi puokkiin.
Tuntuu olevan erikoisen vaikeaa vastata yksinkertaiseen kysymykssen. PALJONKO JA MINNE? Kaikkea muuta sontaa kyllä onnistutaan sössöttämään.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu olevan erikoisen vaikeaa vastata yksinkertaiseen kysymykssen. PALJONKO JA MINNE? Kaikkea muuta sontaa kyllä onnistutaan sössöttämään.
HELVETIN LATVALAHO ÄÄLIÖ, EMME OLE SUN TIETOTOIMISTOSI, ETSI ITSE TIETOSI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopea sössötys ja vastaa kysymykseen, tai ole hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
S-ryhmä on hajautetusti omistettu kuluttajaosuuskuntaorganisaatio, jossa lopullinen omistajuus on suomalaisilla kotitalouksilla. Rakenne poikkeaa selvästi osakeyhtiömallista, koska valta ei perustu pääoman määrään vaan jäsenyyteen.
-Chatgpt
Miten se omistajuus voisi olla kotitaloudella? Kotitalus ei ole oikeustoimikelpoinen juridinen yksikkö eikä siten omista mitään. Kyllä mun jäsenyys on mun oma, vaikka perheenjäsenet jotain etuja saavatkin.
S-ryhmä tukee toiminnassaan ensisijaisesti suomalaista työtä, lähiruokaa, ympäristöystävällisiä hankkeita sekä paikallista yhteisöelämää. Koska S-ryhmä koostuu 19 alueosuuskaupasta, tuki on usein paikallista (esim. urheiluseurat, kulttuuritapahtumat), mutta mukana on myös valtakunnallisia vastuullisuusyhteistöitä.
Tässä keskeiset tahot ja kohteet, joita S-ryhmä tukee:
Suomalainen alkutuotanto ja ruokateollisuus: S-ryhmän "Ruokamanifesti" korostaa suomalaisen ruoan ja raaka-aineiden suosimista. ABC-ravintolat käyttävät esimerkiksi vain kotimaista naudanlihaa.
Paikalliset urheilu- ja kulttuuriseurat: Alueosuuskaupat (kuten HOK-Elanto, KSO, Hämeenmaa) sponsoroivat paikallisia lasten ja nuorten urheilujoukkueita sekä kulttuuritapahtumia.
Ympäristö- ja luonnonsuojeluhankkeet: S-ryhmä on tehnyt yhteistyötä esimerkiksi Jyväskylän yliopiston kanssa luontojalanjälkimittarin kehittämisessä. He tukevat myös hankkeita, jotka vähentävät ruokahävikkiä ja edistävät kiertotaloutta.
Yhteiskunnalliset ja vastuullisuuskumppanit: S-ryhmä tekee "Iso juttu" -kumppaniyhteistyötä kestävyyshaasteiden ratkaisemiseksi.
Vähävaraiset ja avustusjärjestöt: Osuuskaupat lahjoittavat usein ruokaa paikallisille hyväntekeväisyysjärjestöille hävikin vähentämisen ohella.
S-ryhmän sponsoroinnin ja tuen periaatteet:
Tuki kohdistuu usein toimintaan, joka on läpinäkyvää, avointa ja noudattaa eettisiä periaatteita (kuten yhdenvertaisuus). Sponsoroinnilla haetaan usein näkyvyyttä ja yhteisöllisyyden tukemista paikallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Sinä se paskaa tänne suollat.
Vierailija kirjoitti:
S-ryhmä tukee toiminnassaan ensisijaisesti suomalaista työtä, lähiruokaa, ympäristöystävällisiä hankkeita sekä paikallista yhteisöelämää. Koska S-ryhmä koostuu 19 alueosuuskaupasta, tuki on usein paikallista (esim. urheiluseurat, kulttuuritapahtumat), mutta mukana on myös valtakunnallisia vastuullisuusyhteistöitä.
Tässä keskeiset tahot ja kohteet, joita S-ryhmä tukee:
Suomalainen alkutuotanto ja ruokateollisuus: S-ryhmän "Ruokamanifesti" korostaa suomalaisen ruoan ja raaka-aineiden suosimista. ABC-ravintolat käyttävät esimerkiksi vain kotimaista naudanlihaa.
Paikalliset urheilu- ja kulttuuriseurat: Alueosuuskaupat (kuten HOK-Elanto, KSO, Hämeenmaa) sponsoroivat paikallisia lasten ja nuorten urheilujoukkueita sekä kulttuuritapahtumia.
Ympäristö- ja luonnonsuojeluhankkeet: S-ryhmä on tehnyt yhteistyötä esimerkiksi Jyväskylän yliopiston kanssa luontojalanjälkimittarin kehittäm
Joo. Sitten ne tulot ja minne ne meni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa, etsi itse ja sinähän se täällä sössötät. Hakeudu hoitoon pakkomielteinesi.
Vierailija kirjoitti:
Osuuskunta eli jokainen s-kortin omaava on omistaja 👍
Omistaja on se pääkortin omistava, rinnakkaiskortilla ei omista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa, etsi itse ja sinähän se täällä sössötät. Hakeudu hoitoon pakkomielteinesi.
Uskon että varmaan kova paikka tajuta joutuneensa kusetetuksi. Avaa nyt siis se kulurakenne.
Jännä homma, ettei sitä tietoa sitten löytynytkään. Eipä yllättänyt.
Hyväveliverkosto jakaa voitot tietenkin. Kaverin firmalle tuo urakka, toiselle tuo, vähän voitelurahaa päättäjille, kyl te tiedätte.
Vierailija kirjoitti:
Hyväveliverkosto jakaa voitot tietenkin. Kaverin firmalle tuo urakka, toiselle tuo, vähän voitelurahaa päättäjille, kyl te tiedätte.
Yllätys. Mutta laitteletteko tosiaan ne voitot ka kulut tänne niin palaillaan asiaan.
Oliko sitä kulurakennetta laitella? Hannun ja johtokunnan palkat ja palkkiot myös kiinnostelisivat?
GOOGLAA ITSE, IDIOOTTI.