Ihmiset jotka ei hanki lapsia, mitä he tekevät elämällään?
Kirjaimellisesti ainoa biologinen asia mikä pitää elämän pystyssä on jälkeläisten tuotto, miten ilman sitä pystyy elämään?
Kommentit (233)
siskoni on kateellinen minulle sinkulle. hällä revennyt toosa jota kukaan ei huoli poika kuoli huumeisiin toisen vapautumista vankilasta kauhulla odottaa. minä elän todella laatu aikaa pääsin 63v eläkkeelle nyt matkustelen ja sijoitusten tuotoilla maksan matkat.
Tuhlaavat sen tai kuten minä teen odotan omaa hetkeäni kuolla. Voi kun kuolema veisi jo mukanaan pois tästä paskasta jota jotkut hullut kutsuu elämäksi.🖕🤪🖕
Olen tahattomasti lapseton, mutta en ajattele että kaikkien pitäisi lisääntyä. Onhan elämässä muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim.lenkkeiliään, mitä laskeuma- revenneet ei voi.
No just. Tunnen valehtelematta kymmeniä äitejä. Yksikään, ei yksikään, ole saanut synnytyksissä vammoja, jotka estäisivät liikunnan ja urheilun. "Laskeuma - revenneet" on kanssa niin asiantuntemattomasti ilmaistu että voi morjens.. :D
Miten sinä voit tietää jokaisesta tuntemastasi naisesta, onko hänellä synnytysvaurioita? Oletko todella tentannut asian jokaiselta erikseen? Ymmärräthän, että synnytysvauriot eivät näy päällepäin?
Liikaa alkaa olla monilla lapsia, joille ei ole aikaa antaa edes perustarpeita elämään.
Biologia on huono perustelu lapsien hankinnalle.
Elätämme teidän lapsianne, usein myös teitä.
Käyn töissä, harrastan liikuntaa, matkustelen, nautin elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsille on rankkaa hoitaa iäkkäitä käkkäränkkä vanhempia, jäävät usein palvelukotien varaan.
Miksi pelätä rankkuutta. Elämänvaiheita tulee ja menee ja tasaista elämää arvostaa entistä enemmän kun on elänyt rankempiakin vaiheita. Ponnistelu tuo merkitystä elämään. Ilman sitä ihmisistä tulee passiivisia, mukavuudenhaluisia. Ei sellaistakaan kannata pitää tavoitteena. Sopivasti vaivaa elämässä tekee onnellisemmaksi.
Vaikka mitä! Mä opiskelen, käyn töissä, tapaan ystäviä, vietän aikaa vanhempieni kanssa, urheilen, maalaan ja nyt kesällä ajattelin käydä Varsovassa. Lapsivapaa elämä mahdollistaa mielekkäämmän ja helpomman elämän :)
N28
Mulla käy sääliksi kuinka ahdas ja pieni maailmankuva on osalla meitä ihmisiä, joilla on lapsia. Pitää olla todella pieni ja köyhä elämä, jos ihan oikeasti joutuu miettimään mitä merkityksellistä sisältöä lapsettomalla ihmisellä voisi elämässään olla :( Eli oman täytteen ja merkityksellisyyden tuo ainoastaan ne lapset ja kaikki pyörii heidän ympärillään? AHDISTAVAA!
Näitä kyllä nähnyt valitettavasti omassakin lähipiirissä. Sitten kun lapset lentää pesästä ei olekaan enää mitään, kun parisuhde, ystävyyssuhteet ja kaikki muu elämä laiminlyöty. Ja harmitellaan kun olisi haluttu nähdä maailmaa yms..
Olen itse valitusti lapseton viisikymppinen. Ihmetyttää tällainen kysymys. Kuinka tylsämielinen täytyy olla, että nykymaailmassa, jossa ihan valtava määrä taidetta, viihdettä, tiedettä, kiinnostavia keskusteluja, on saatavissa ihan kotikoneelta käsin netissä, kokisi elämän ilman lapsia jotenkin tyhjäksi ja tylsäksi? Itse en ole koskaan kokenut niin. Aina on ollut asioita jotka on kiinnostaneet ja joita olen tutkinut tai kokeillut itse esim. harrastuksina. Maailmassa on niin paljon koettavaa ja nähtävää, ettei yksi ihmiselämä siihen edes riitä. Jos nyt keksittäisiin joku ikääntymisen pysäyttävä ihmelääke, niin uskon että voisi oikein tyytyväisenä jatkaa samaa vaikka 300 vuotta lisää.
No, mulla elämä on mennyt paljolti sairastaessa. Sinnitellessä, toimeentulosta stressatessa. Luojan kiitos ei ole muita huollettavia.
Työ, harrastukset, läheiset, ystävät, jne...
Elän sitä elämää joka jää lapsellisella elämättä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla käy sääliksi kuinka ahdas ja pieni maailmankuva on osalla meitä ihmisiä, joilla on lapsia. Pitää olla todella pieni ja köyhä elämä, jos ihan oikeasti joutuu miettimään mitä merkityksellistä sisältöä lapsettomalla ihmisellä voisi elämässään olla :( Eli oman täytteen ja merkityksellisyyden tuo ainoastaan ne lapset ja kaikki pyörii heidän ympärillään? AHDISTAVAA!
Näitä kyllä nähnyt valitettavasti omassakin lähipiirissä. Sitten kun lapset lentää pesästä ei olekaan enää mitään, kun parisuhde, ystävyyssuhteet ja kaikki muu elämä laiminlyöty. Ja harmitellaan kun olisi haluttu nähdä maailmaa yms..
Nimenomaan tämä.
Nämä ihmiset ovat kaaoksessa kun lapset lähtee maailmalle. Sitten alkaa se lapsenlapsi -painostus, kun mitään muuta kuin perhe-elämää ei ole opittu elämään.
Vierailija kirjoitti:
Nauttivat elämästään ja siitä että voi toteuttaa unelmiaan ja tehdä ihan mitä haluaa milloin haluaa, kun ei mene kaikki aika, energia ja raha lapsiin.
mitä ne unelmia sitten on?
Tuskin siihen aikaan ollut mitään kortsuja tai ainakaan niistä ei tiedetty, naiset oli jatkuvasti raskaana, välissä myös kesken menoja, keho kokoajan kovalla koetuksella kotityötkin piti tehdä ja pellolla olla.