Ihmiset jotka ei hanki lapsia, mitä he tekevät elämällään?
Kirjaimellisesti ainoa biologinen asia mikä pitää elämän pystyssä on jälkeläisten tuotto, miten ilman sitä pystyy elämään?
Kommentit (233)
Odotan, että kaltaiseni kiltti ja kunnollinen mies kelpaa naiselle joka rakastaisi minut kuntoon.
Mitäkö lapseton tekee elämällään? Syö, nukkuu, ostaa itselleen kaikkea kivaa, nauttii kun lapset ja vaimo ei ole koskaan olleet pilaamassa elämää. Ainakin minulle nuo ovat olleet tärkeimmät asiat. M66
Keskittyvät uraansa, ystäviinsä, harrastuksiin, matkusteluun..
Itselläni ei ole omia lapsia, mutta minulla on ollut sisarusteni lapsiin läheiset välit heidän syntymästään asti ja olen osallistunut ja osallistun edelleen heidän elämänsä kääteisiin heidän ollessaan jo aikuisia ja perheellisiä ja olen myös apuna ja tukena tarvittaessa. Ei ihminen ole välttämättä itsekäs vaikka ei omia lapsia tietoisesti hankkisikaan. Jos ei koe vanhemmuutta omaksi jutuksi, niin on ihan sallittua jättää omat lapset hankkimatta.
Kysytkö tosissasi? Tehdään just sitä mitä halutaan ilman rajoittavia sinappikoneita.
"Ihmiset jotka ei hanki lapsia, mitä he tekevät elämällään?"
Ei ainakaan hakkaa lapsiaan, eivät valvo öitä lasten huumeidenkäytön vuoksi, eivät elä jatkuvassa pelossa opettajan/naapurin perättömistä lasuista, eivätkä joudu elättämään kersoja 30 vuotiaiksi kotona kun eivät saa töitä mistään.
Jos syntyy liian huonoon paikkaan niin ei ole järkeä lisääntyä kun päättäjät pilanneet kaiken.
En halua lapsia. Lapset ovat taloudellinen ja sosiaalinen riippakivi.
Minulla on lapsia ja lapsenlapsia. Rakastan heitä syvästi. Olisin paljonki keksinyt itselleni ja miehelleni tekemistä lasten asuessa kotona. Nyt niitä toteutamme, kun olemme mieheni kanssa kaksin. Toki ei lapset esteenä mihinkään ollut, kunhan hoitaja löytyi.
Ovat työelämässä kasikymppisiksi asti.
itse tätä mietin kun matkustelu on lapsien lisäksi oikeastaan ainut mikä on ollut itselle iloa tuottava asia ja tärkeää..nyt maailman tilanne on niin kamala ettei matkojakasn uskalla hirveesti miettiä..jos lapsia ei olisi niin aika ankeaa olisi elo..
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen rehellisesti ihmetellyt, ja sitä omaa aikaa on nyt jo aivan tuhottomasti, kun lapset ovat teini-iässä. Mutta se sisältö, mitä olen elämääni saanut heistä, jos se puuttuisi niin mitä minulla oikein olisi? Pelkkää työntekoa ja ylimääräistä rahaa, ja kumpikaan niistä ei tuota minulle täyttymystä.
Raha mahdollistaa elämisen.
Siis elämisen, ei pelkkää porsimista.
Osta kamera ja dokumentoi maailmaa ympärilläsi. Mene pihapiiriä kauemmas.
Ihmetyttää tämän järjen ja sielun köyhyys ihmisillä jotka eivät tosissaan keksi mitään muuta merkityksellistä elämänsisältöä kuin lapset. Mahtaa olla yksinäinen ja yksitoikkoinen vanhuus edessä siinä vaiheessa kun se mukula päättääkin aikuisena muuttaa pysyvästi johonkin Australiaan tai ei muuten vaan välitä olla liikoja tekemisissä kun se napanuora on vihdoin katkaistu. Onhan näitä toki nähty, viisi-kuusikymppisiä naisia, jotka eivät edes pesän tyhjennyttyä osaa puhua mistään muusta kuin lapsistaan.
Teen rahaa. Ja sitten kulutan sitä rahaa kaikkeen mukavaan.
Olin apuna hoitamassa, kasvattamassa ja elättämässä psyykkisesti sairaan siskoni lapsia. Nyt hoidan illat, viikonloput ja lomat vanhaa kuolemansairasta isääni. Olen myös opiskellut pari yliopistotutkintoa ja ollut koko aikuisikäni töissä. Siinäpä se yli 30 vuotta aikuiselämääni on mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen rehellisesti ihmetellyt, ja sitä omaa aikaa on nyt jo aivan tuhottomasti, kun lapset ovat teini-iässä. Mutta se sisältö, mitä olen elämääni saanut heistä, jos se puuttuisi niin mitä minulla oikein olisi? Pelkkää työntekoa ja ylimääräistä rahaa, ja kumpikaan niistä ei tuota minulle täyttymystä.
Monelle muulle tuottaa. Ja sitä paitsi monella muulla on läheisiä ja rakkaita ihmisiä ympärillään. Sinulla on vain lapsesi.
Nauttivat Elämästä ilman turhaa säätämistä.
Moi. Tykkään sun nimimerkistä ja vastauksistakin usein. Ei mulla muuta