Siis ihan oikeasti nyt, mitä järkeä. Jos ei pääse työkkärin tapaamiseen pitää toimittaa lääkärintodistus
Kiva kun oot saanut noroviruksen ja joudut jonottamaan tunneiksi johonkin terkkariin ettet saa 7 vrk karenssia.
Ymmärrän että karenssi tulee jos toistuvasti peruisi mutta älytöntä että nyt jo ekasta kerrasta vaikka itse ilmoittaa ja pyytää ajan siirtoa.
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
Ei mun ainakaan tarvinnut. Kerran soitin, että oon migreenissä ja laitettiin mulle vaan uusi aika.
Se tulee muuttumaan 1.3. Siitä lähtien migreeni ei ole mikään syy jäädä työkkäristä pois. Joudut siis mennä päivystykseen jonottamaan 8 tunniksi, jos terveskeskuksen aikoja ei ole saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin oli jo vuonna 2010. Jouduin silloin olemaan keskussairaalan sydänosastolla tiputuksessa ja samaan aikaan olisi pitänyt olla työkkärin tädin kuulustelussa. Minun piti pyytää sairaalasta todistus, että olin ollut siellä.
Tuossa tilanteessa lääkärin olisi pitänyt kirjoittaa sinulle sairaslomaa ja sinut olisi pitänyt siirtää sairaspäivärahalle. Silloin työkkärillä ei olisi ollut asiaa mitään nokan kopauttamista.
Sairauspäivärahaa ei välttämättä saa, sellaiseksi on mennyt.
Sairaana menen ratikkaan. Muut saakoot tartunnan. Ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, olen minäkin jonottanut aamusta akuutissa että saa TÖIHIN todistuksen kuumeestani, kun työpaikalla oli täydellisen suppue työterveys
Juu juu. Mun pitäis saada ensin taksi tilattua, että pääsisin sairaana päivystykseen. Täältä ei mene julkista liikennöintiä kaupunkiin. Sairaana ei uskalla ajaa liikenteessä.
Viimeksi piti soittaa kolmeen eri taksiyritykseen, että sain taksin. Se ei ollut kelataksi. Kelan molemmat sopimustaksifirmat oli täynnä asiakkaita. Maksoi 135 euroa suuntaansa se kyyti.
Kelataksin saa aina kun sen tilaa jos on pätevä syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin oli jo vuonna 2010. Jouduin silloin olemaan keskussairaalan sydänosastolla tiputuksessa ja samaan aikaan olisi pitänyt olla työkkärin tädin kuulustelussa. Minun piti pyytää sairaalasta todistus, että olin ollut siellä.
Tuossa tilanteessa lääkärin olisi pitänyt kirjoittaa sinulle sairaslomaa ja sinut olisi pitänyt siirtää sairaspäivärahalle. Silloin työkkärillä ei olisi ollut asiaa mitään nokan kopauttamista.
Sairauspäivärahaa ei välttämättä saa, sellaiseksi on mennyt.
Kyllä sen saa. Ja omavastuuajalta saa työttömyyspäivärahan jos on ollut sen saa ja ennen sairaslomalle määräämistä. Sellaisessa tapauksessa se saatetaan toki evätä jos sairaus on jatkunut yli vuoden.
Älä mene sinne lääkäriin, vaan menet tietysti sinne työkkäriin ja oksennat siihen virkailijan pöydälle. Näin säästät sen tk-maksun eikä tule karenssia. Bonuksena vielä tartutat sen noroviruksen sinne kiitokseksi kaikesta joustavuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi noissa pitää edes rampata kun ei siellä mitään apua saa mitä eivät voisi aivan hyvin puhelimitse puhua. Pelkkää pas**njauhantaa ja hyppyyttämistä.
Jep. Oikein kiva maksaa siitä jutustelusta, jonka voisi hoitaa puhelimessa. Muutenkin rahat tiukassa..
No eihän siellä tarttee käydä kuin sen yhden kerran, kun jää työttömäksi! Sen jälkeen sovitut puhelut oliko kolmen viikon välein vai kerran kuussa... Kun sain määräaikaisen työpätkän, virkailija suositteli jättämään työnhaun voimaan, niin ei tarvinnut tuota alkutapaamista järjestää uudestaan, kun työt loppui, vaan työnhaun päivitys hoitui puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, olen minäkin jonottanut aamusta akuutissa että saa TÖIHIN todistuksen kuumeestani, kun työpaikalla oli täydellisen suppue työterveys
Juu juu. Mun pitäis saada ensin taksi tilattua, että pääsisin sairaana päivystykseen. Täältä ei mene julkista liikennöintiä kaupunkiin. Sairaana ei uskalla ajaa liikenteessä.
Viimeksi piti soittaa kolmeen eri taksiyritykseen, että sain taksin. Se ei ollut kelataksi. Kelan molemmat sopimustaksifirmat oli täynnä asiakkaita. Maksoi 135 euroa suuntaansa se kyyti.
Kelataksin saa aina kun sen tilaa jos on pätevä syy.
Ei saa. Yksinkertaisesti siitä syystä, että usein ei ole saatavilla yhtään. Ne pitää yleensä tilata etukäteen, että on mahdollista saada. En ole työtön enkä sairas, mutta asiat on tullut tutuksi monisairaan läheisen kautta. "Jokaisessa maakunnassa on kaksi palveluntuottajaa, joilta Kelan korvaamat taksimatkat tilataan. Voit itse valita, kummalta tilaat matkasi. Jos tilaat taksin muulla tavoin, Kela ei voi korvata matkaasi."
Vierailija kirjoitti:
Tuet pois kaikilta työttömiltä.
Sinäkään et varmaan tarvitse sitten palkkaa, vai mitä? Teet mielellään ilmaiseksi töitä.
Vuosia sitten olin työtön ja sairastuin. Sairausloma kesti joitakin kuukausia. Terveyskeskuksen hoitaja ilmoitti etteivät tee lääkärintodistuksia työkkäriä varten.
Vaadin todistuksen koska työttömänä ei ollut varaa mennä yksityiselle, mutta helppoa se ei ollut.
Ei nyt ihan liity aiheeseen, mutta nyt on työttömänä sellaisia, jotka ovat aiemmin huutaneet että tuet on liian suuria, ne pois. Jostain kumman syystä eivät enää olekaan samaa mieltä. Tunnen pari henkilökohtaisesti. Yksi pauhasi kuinka työttömät on laiskoja, hänkin ajaa joka päivä 80 km. Sitten koronan aikaan siirtyi etätöihin ja ajoi vain kerran viikossa. Lopulta työt loppui kokonaan. Hän on juuri sellaisella alalla, joita tekoäly korvaa ensimmäisten joukossa ja muutenkin kuoleva ala. Niissä firmoissa, mitkä saivat julkisuuttakin ja oli ensimmäisten joukossa kun tämä aalto alkoi. Ollut nyt kaksi vuotta työttömänä ja nyt se onkin yhteiskunnan vika, eikä hänen omansa. En ole viitsinyt kysyä että pitäisikö kaikki tuet ottaa pois, mutta on jo tippunut pois ansiosidonnaiselta eikä enää tuet olekaan liian suuria hänen mielestään.
En tiedä miksi nuo tapaamiset on lisääntynyt. Ennen virkailija soitti ja asia ok. Eihän se ikinä tilannetta muuksi muuttanut. Joskus löysin itse kysymääni työtä mutta yhden ainutta päivää te-tädit ei ole minulle löytäneet. Koskaan. nytkin kävin hiljan rupattelemassa. Tunti turhanaikaista pulinaa. Ei antanut minulle yhtään mitään. bensaa paloi ja auto kului. oli 28 asteen pakkanen. Ihan saman olisi voinut hoitaa vaikka puhelimitse tai jos nyt tämän tympääntynern naaman halusi välttämättä nähdä, niin etäyhteydellä jonkin videopalvelun kautta. osaanhan koneelle laittaa vaikka mitä. Ei minulla ole sormi suussa minkään IT homman kanssa mitä nyt kotioloissa ilmeneekään. Puhunhan minä toistuvasti kaverille Australiaan näillä yhteyksillä. mutta TE onkin takapajula noiden asioiden kanssa. Kaikki asiointi Pitää tapahtua vaikeasti. Edes puhelimessa ei saa ketään enää kiinni, vaikka on annettu henkilökohtaisen virkailijan numero. Eipä sieltä vastata tai vastata textariinkaan. taitaa olla ideana se "et mää olen vain töissä täällä ja teen sen vähän, jos nyt yhtään mitään...". Ihan satavarmaa kyykyttämispolitiikkaa! Ja luontokin kiittää, kun reilut puolimiljoonaa työtöntä saapuu erilaisilla saastuttavilla vermeillä työkkäriin. Ihan yksinkertaista olisi vain antaa se seuraava tarkastuspäivä sähköpostilla/testailla, kun nyt niitä töitä ei selvästikään ole eikä se ole työttömien vika! Nuo ääliöt, ameeban aivoilla varustetut "mene töihin"-huutelijat voimme unohtaa. 99% työttömistä kyllä ottaa työn kuin työn, jos se on järkevä. Orjahommia en tällä tarkoita. Reilu 2000e/kk nappiin kokoaikatöistä, niin lähtiöitä on varmasti enemmän, kuin paikkoja löytyy! Takaan sen.
Menisin ihan kiusallaan sovittuun tapaamiseen kun on kerran pyydetty. Itsehän vänkäävät säännöt hankaliksi ja ehdottomaksi. Ei ole sen jälkeen minun ongelma mitä siitä seuraa - olen tehnyt mitä sovittiin.
Vierailija kirjoitti:
Älä mene sinne lääkäriin, vaan menet tietysti sinne työkkäriin ja oksennat siihen virkailijan pöydälle. Näin säästät sen tk-maksun eikä tule karenssia. Bonuksena vielä tartutat sen noroviruksen sinne kiitokseksi kaikesta joustavuudesta.
Oksentamisen jälkeen sanot vaan että todellakin olen vatsataudissa mutta kun ei ollut varaa lääkäriin eikä varsinkaan siihen karenssiin, niin sori tästä ja hymy naamalle. Että jatketaanko nyt tätä hommaa jotta pääsen kotiin oksentamaan? Kohta taitaa tulla muuten ripulitkin.
TE-virkailija voitaisiin Ihan hyvin korvata jo nyt tekoälyllä. Näin säästyisi ties montako miljoonaa tälle niin köyhälle valtiolle. Orpopurrakin olisi sitten niin iloinen...
Vierailija kirjoitti:
TE-virkailija voitaisiin Ihan hyvin korvata jo nyt tekoälyllä. Näin säästyisi ties montako miljoonaa tälle niin köyhälle valtiolle. Orpopurrakin olisi sitten niin iloinen...
Olen samaa mieltä. Sitten tädit saa tuta, miltä se 595 euroa/4 viikkoa elo tuntuu. Tolla rahalla ei varailla yksityislääkärin vastaanotolle käytiaikaa todistuksen saamiseksi. Saatika matkustella ja maksella lääkärissäkäynnistä matkakuluja ja sitten vielä erikseen matkustetaan työkkärin tädin luo. Asiat voi käsitellä puhelimessa. Puhelimissahan on kaiutintoiminto, jos tarttee olla siellä työkkärin puolella kaksi henkilöä tapaamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Menisin työkkäriin sitten sairaana. Työkkärin kuulustelusta selviää nopeammin kuin terveyskeskuksen takaisinsoiton odotuksesta tai päivystyksen jonosta. En muutenkaan halua kuormitaa terveyskeskusta turhaan. Ottaa vain oksennuspusseja mukaan työkkäriin.
Entäs ripulipusseja mukaan bussiin?
Kyllä taas osalla ihmisistä on asenne sellainen, että mitähän nuo vähä-älyiset tekevät työkseen? Heti tulkitaan että työttömät ovat sairaana kun pitäisi johonkin mennä. Eikö äly riitä ymmärtämään, että ei kaikki tarkoita yritystä laistaa jostain, vaan pohditaan mahdollisia tilanteita, että näin voisi olla. Varmasti huonoja työntekijöitäkin nuo, jotka eivät osaa ajatella kuin yhdellä tavalla mustavalkoisesti.
En ole työtön, mutta osaan ajatella ja pohtia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun ainakaan tarvinnut. Kerran soitin, että oon migreenissä ja laitettiin mulle vaan uusi aika.
Se tulee muuttumaan 1.3. Siitä lähtien migreeni ei ole mikään syy jäädä työkkäristä pois. Joudut siis mennä päivystykseen jonottamaan 8 tunniksi, jos terveskeskuksen aikoja ei ole saatavilla.
Miten tuntien jonotus voittaa sen, että menee suoraan sinne työkkärin tapaamiseen, joka kestää tunnin? Käyttäkää nyt maalaisjärkeä.
Kai sitä nyt sen verran voi vaivautua leipänsä eteen, että tekee ne vähät vaarmukset, mitkä työkkäristä saa.