Miksi nykynaiset eivät halua enää lapsia?
Kommentit (364)
Rakkaus omaan lapseen on paljon suurempaa, kuin etukäteen kuvittelin. Ei sitä edes voi sanoin kuvailla. Tosin se rakkaus ei välttämättä syty heti, minullakin se kasvoi vauvavuoden aikana.
Plus siinä lapsiarjessa on paljon sellaista ihanaa, jota kukaan ulkopuolinen ei pääse näkemään. Se tunne, kun lapsi kömpii aamulla viereen, sanoo rakastavansa tai kun lapsi kikattaa sydämensä kyllyydestä, kun hänelle hassuttelee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä haluavat. Yhteiskunta ei ole vaan sen puolella ja sen takia lapsia saadaan myöhemmin ja vähemmän kuin biologisesti olisi hinku. Älä syytä naisia asian vaikeuttamisesta. Itsellä oli hyvät koulutukset ja vakkariduunit ja hyvä mies. Ja silti olin niin peloissani työroolin menettämisestä että vasta 35-vuotiaana uskalsin ottaa riskin siitä että lapsen myötä ura tuhoutuu. Miehillä ei tätä stigmaa ole.
Yhteiskunta voisi maksaa kunnon vauvakorvauksen ekasta vauvasta, niin ei tulisi tätä ongelmaa. VAikka joku 100-200 tonttua per lapsi, naiselle eli synnyttäjälle siis. Miehet eivät lastensa äitejä enää elätä niin naiset eivät uskalla lisääntyä, kun tietävät päätyvänsä ojaan ja köyhyyteen kun mies juoksee munantappinsa perässä lapsen jälkeen toiseen naiseen
Ja kyllähän se on fakta, että kyseessä on erittäin raskas ja kuluttava työ, jossa suuret riskit ja suuri hinta naisen terveydelle. Naurettavaa hyväksikäyttöä vaatia tuota ilmaiseksi. Itse en ainakaan suostuisi, ellei lapsi jäisi 100% minun omaisuudekseni. Mutta sitten se pitäisi luovuttaa sille idiootille apinalle leluksi, vaikka hän ei investoi lapseen yhtään mitään itsestään. Hah hah, hyvä vitsi, ei tule tapahtumaan
En minäkåän miehenä halua lapsia. Varmaan samasta tai samanlaisista syistä ei naisetkaan. En voi luottaa lasten hyvään tulevaisuuteen ja en tarvitse enempää työtä. Minua ei ole luotu isäksi.
MEETOOMEETOOMEETOO-vouhotus sen on saanut aikaan..
Yksi syy varmaan on, että pelätään synnyttämistä. Minäkin aikanaan pelkäsin,mutta sain neljä lasta.
Toinen syy: pelätään, että vagina venähtää, ja rinnat.
Kolmas syy: henkisesti aikuistuneiden nuorten miesten vähäisyys?
Neljäs syy: nuorten naisten nykyinen penseys miessukupuolta kohtaan, ei ole liittolaisuutta miehen ja naisen välillä enää, vaan kilpailua ja kaunaa. t. nainen 69 v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkäävät että pillu repee.
Niin? Mitä sitten? Eikö oma terveys ole tärkeä huoli? Tuon seurauksena voi, vaikka menettää pidätyskykynsä? Eikö siitä saisi nainen huolestua? Miksi aina naisen pitää uhrautua joka asiassa? Jopa oman terveytensä kustannuksella?
Eihän kirjoittaja ottanut kantaa siihen, että onko huoli aiheellinen vai ei. Kertoi vain vastauksen kysymykseen.
Koska naiset eivät halua päätyä yh-äideiksi. Miehiin ei voi luottaa, se lapsen isä voi kävellä tiehensä koska tahansa.
Lapsi jää parisuhteessakin usein pitkälti naisen hoidettavaksi ja elätettäväksi.
Katsotaan asiaa uudestaan sitten, kun miehet kantavat osansa vastuusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä haluavat. Yhteiskunta ei ole vaan sen puolella ja sen takia lapsia saadaan myöhemmin ja vähemmän kuin biologisesti olisi hinku. Älä syytä naisia asian vaikeuttamisesta. Itsellä oli hyvät koulutukset ja vakkariduunit ja hyvä mies. Ja silti olin niin peloissani työroolin menettämisestä että vasta 35-vuotiaana uskalsin ottaa riskin siitä että lapsen myötä ura tuhoutuu. Miehillä ei tätä stigmaa ole.
Yhteiskunta voisi maksaa kunnon vauvakorvauksen ekasta vauvasta, niin ei tulisi tätä ongelmaa. VAikka joku 100-200 tonttua per lapsi, naiselle eli synnyttäjälle siis. Miehet eivät lastensa äitejä enää elätä niin naiset eivät uskalla lisääntyä, kun tietävät päätyvänsä ojaan ja köyhyyteen kun mies juoksee munantappinsa perässä lapsen jälkeen toiseen naiseen
Ja kyllähän se on fakta, että kyseessä on erittäin raskas ja kuluttava työ, jossa suuret riskit ja s
1. Millä rahoilla tämä toteutettaisiin?
2. Millaiset ihmiset lisääntyisivät eniten? Aivan, sellaiset joilla ei ole työtä eikä aikomustakaan mennä töihin. Ja tämähän periytyy sitten lapsille.
Halusin lapsia, mutta koskaan ei oikein ollut hyvä hetki. Ensin olin liian nuori ja opiskelut kesken, sitten erosin puolisosta ja oli sen suhteen epävakaata aikaa kauan. Mun vanhemmat sai mut tosi nuorena. Se oli liian epävakaa kasvualusta, vaikka olivat naimisissa ja kaikki ulospäin kohdillaan. Olin paljon isovanhemmilla. Äiti ja isä olivat ihan kakaroita itsekin ja kykenemättömiä vanhemmiksi. Heidän elämä kiteytyi riitelyyn ja jatkuvaan panemiseen. Halusin itse olla valmis henkisesti vanhemmuuteen ja lopulta kun sitä koin olevani en ole tullut raskaaksi 8 vuoden yrittämisestä huolimatta. Pahinta on kuitenkin oman veljen kommentit kuinka ei pitäisi käydä kouluja niin paljon vaan mennä heti naimisiin ja hankkia perhe. Hän on tehnyt kuten vanhempamme ja kokee sen olevan oikea tapa edetä..
Vierailija kirjoitti:
Koska naiset eivät halua päätyä yh-äideiksi. Miehiin ei voi luottaa, se lapsen isä voi kävellä tiehensä koska tahansa.
Lapsi jää parisuhteessakin usein pitkälti naisen hoidettavaksi ja elätettäväksi.
Katsotaan asiaa uudestaan sitten, kun miehet kantavat osansa vastuusta.
Naiset ottavat 80% avioeroista. Yleisimmät syyt: kyllästyminen, halutaan elämänmuutosta, mies ei miellyttänytkään kun oli liian tasainen ja tylsä.
Homma kaatuu naisten ikävuosina 18-25v kun totutaan ajatukseen seikkailusta, loputtomista mahdollisuuksista ja aina vain jänskemmästä miehestä seuraavan kulman takana. Sen jälkeen vakaa parisuhde luotettavan miehen kanssa ei enää riitä naisille.
Itse halusin, mutten halunnut olla halveksittava kodinkone ja orja. Yhtään järkevää miestä ei löytynyt parisuhteeseen, joten jäi lapset tekemättä. Tai sitten ne miehet eivät halunneet lapsia.
Aina puhutaan vaan että miksi naiset eivät halua lapsia. Kysymys on enemmänkin miksi miehet eivät halua lapsia, tai eivät pysty tasa-arvoiseen parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki olisi ennenkään halunneet, mutta niillä ei ollut vaihtoehtoja. Ei ehkäisyä, ei sosiaalista hyväksyntää. Nyt jokainen saa itse päättää.
Tämä niin totta!
Kaduttaa, ettei tullut tehtyä. Keho kyllä rupsahti ilman lapsiakin 💩
Siksi kun ei halua.
Miksi lapsia olisi pakko haluta.
Voin tehdä yhden tai kaksi lasta kun olen väitellyt tohtoriksi, mutta miestä en suostu ottamaan. Siinä reunaehdot.
Vierailija kirjoitti:
Itse halusin, mutten halunnut olla halveksittava kodinkone ja orja. Yhtään järkevää miestä ei löytynyt parisuhteeseen, joten jäi lapset tekemättä. Tai sitten ne miehet eivät halunneet lapsia.
Aina puhutaan vaan että miksi naiset eivät halua lapsia. Kysymys on enemmänkin miksi miehet eivät halua lapsia, tai eivät pysty tasa-arvoiseen parisuhteeseen.
Missäköhän Konalassa sinä olet elämäsi elänyt, en ole törmännyt yhteenkään mieheen Kehä-3 ulkopuolella joka ei haluaisi olla hyvä läsnäoleva isä. Täysin eristäytyneitä ihmisiä lukuunottamatta, kuten puhtaita maalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimus: Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia, kuin lapsettomat
Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia ja menestyneimpiä myös
Kuten tämäkin julkaisu todistaa:
Tutkimus:
Yes, Married Mothers Really Are Happier Than Unmarried and Childless Women
But children bring not only happiness. These sociologists report that women who are mothers tend to be better off financially than their childless peers.
https://dailycitizen.focusonthefamily.com/yes-married-mothers-really-ar…
Typerää propagandaa eikä mikään tutkimus. Linkitähän oikea tutkimus, joka on tehty Suomessa.
Vähän nokea naamaan niin johan alkaa tuleen palveluita.