Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykynaiset eivät halua enää lapsia?

Vierailija
28.02.2026 |

Kiinnostaa.

Kommentit (150)

Vierailija
81/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen ja naisten olemattoman terveydenhuollon takia. Naisia ei hoideta ollenkaan Suomessa.

Vierailija
82/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se juuri sitä, taikaa. Muistan aina sen kun ensimmäisen kerran oli seksiä ilman ehkäisyä. Oli jotenkin erityisen intiimiä kun vauva molempien toiveena. Seksi sai aivan uuden merkityksen ja se läheisyyden tunne oli huumaava.

Joo hetken huuman vuoksi kannattaakin synnyttää uusi elämä orjuuteen. Good plan bro

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimus: Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia, kuin lapsettomat

Naiset joilla lapsia ovat onnellisempia ja menestyneimpiä myös 

Kuten tämäkin julkaisu todistaa:

Tutkimus:

Yes, Married Mothers Really Are Happier Than Unmarried and Childless Women 

But children bring not only happiness. These sociologists report that women who are mothers tend to be better off financially than their childless peers.

https://dailycitizen.focusonthefamily.com/yes-married-mothers-really-ar…

Vierailija
84/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nimenomaan aloita yhdynnät jo hyvissä ajoin ennen oletettua ovulaatiota, muista, että siittiöiden matka munatorveen kestää. 

Mutta älä ajattele pakkomielteisesti vain rennosti ja positiivisesti. 

Katso rentouttavia ohjelmia, urheile. Harrasta. Tee positiivisia asioita.

Rakastuin lapseeni jo silloin, kun hän oli vatsassa. Saimme aivan ihanan ultraäänikuvan, jossa hän selvästi hymyili. Raskausaika oli ihanaa kaikista selkäkivuista huolimatta. Olo oli onnellisen seesteinen, en ole koskaan ollut yhtä tasapainoinen kuin silloin. Rakkaus omaa lasta kohtaan on jotain sellaista, jota ei voi selittää. Rakastan toki puolisoanikin, mutta rakkaus omaa lasta kohtaan on paljon syvempää ja se vain kasvaa päivä päivältä. Jos minulle tulisi tilanne, että joutuisin uhraamaan oman henkeni lapseni puolesta, niin en miettisi sitä sekuntiakaan, vaan olisin jo kuollut. Kenenkään muun puolesta en olisi sitä valmis tekemään. Olen niin onnellinen, että olen saanut kokea edes kerran raskauden, synnytyksen (vaikka se karmea olikin) ja äitiyden. Olisimme toivoneet lapsellemme sisaruksen/sisaruksia, mutta emme niitä ikävä kyllä saaneet.

Vierailija
85/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haluavat. Yhteiskunta ei ole vaan sen puolella ja sen takia lapsia saadaan myöhemmin ja vähemmän kuin biologisesti olisi hinku. Älä syytä naisia asian vaikeuttamisesta. Itsellä oli hyvät koulutukset ja vakkariduunit ja hyvä mies. Ja silti olin niin peloissani työroolin menettämisestä että vasta 35-vuotiaana uskalsin ottaa riskin siitä että lapsen myötä ura tuhoutuu. Miehillä ei tätä stigmaa ole.

Vierailija
86/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikin tuttu nainen itse asiassa haluaisi lapsia. Mutta vasta sen jälkeen kun seikkailut on seikkailtu, on keskitytty työhön, on tehty elämänmuutoksia ja uudenvuoden lupauksia, kokeiltu vääriä miehiä, ja menty läpi vähintään pari mt-kriisiä.
Sen jälkeen ikää on liikaa, eikä miehen saaminen onnistu sormia napsauttamalla kuten parikymppisenä kun ne tulevat perheenisäkandidaatit saivat pakit. Hyvät miehet on viety ja jäljellä ovat minun kaltaiseni ikisinkku-velat-tapaukset, joita sitten turhaan yritetään kääntää perheenisiksi.
Ja ei, en ole sanomassa, että lapsia pitäisi hankkia parikymppisenä. Olen sanomassa, että se hyvä kumppani olisi pitänyt etsiä silloin.

Mitä ihmettä tuollainen nainen miehellä tekee. Siemenen saa lääkäriltä eikä tule sitä haittaeläin siementelinettä mukana.

Vierailija
87/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta lapsiperhearki on niin mielettömän ihanaa, niin miksi moni sitten eroaa pikkulapsiaikana? Ja jotkut miehet käytännössä hylkäävät oman lapsensa. Miksi?

Vierailija
88/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina unelmoinut äitiydestä. Tunne siitä, että minussa kasvaa uusi elämä, on kiehtonut minua. Hetki, jolloin tajusin olevani raskaana, oli taianomainen. Tunsin syvää onnea ja jännitystä sisälläni. Ajatus siitä, että minusta tulisi äiti, täytti minut kiitollisuudella. Katsellessani ultraäänikuvaa, näin pienen sydämen sykkivän. Kyynel vierähti poskelleni.

Vierailija
89/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytyksen ja naisten olemattoman terveydenhuollon takia. Naisia ei hoideta ollenkaan Suomessa.

Vähän nokea naamaan niin johan alkaa tuleen palveluita.

Vierailija
90/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että lapseton ei voi koskaan tajuta täysin, millaista on olla vanhempi. Lapseton kuvittelee tajuavansa, niin itsekin kuvittelin. Ei sitä tajua, jos ei itse ole vanhempi. Eikä sisarusten/kaverien lasten seuraaminen vierestä ole sama asia. Vanhempana se vastuu on ihan oikeasti 24/7, eikä sitä kukaan perheen ulkopuolinen näe.

Enkä siis tällä kommentillani tarkoita, että lapseton olisi jotenkin huonompi tai jollain tavalla vajaa. Hän ei vain voi täysin tajuta vanhemmuutta. Ihan samalla tavalla kuin en itse vaikka ymmärrä, mitä koiran omistajan elämä oikeasti on, kun minulla ei ole koiraa.

Vierailija
91/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus omaan lapseen on paljon suurempaa, kuin etukäteen kuvittelin. Ei sitä edes voi sanoin kuvailla. Tosin se rakkaus ei välttämättä syty heti, minullakin se kasvoi vauvavuoden aikana.

Plus siinä lapsiarjessa on paljon sellaista ihanaa, jota kukaan ulkopuolinen ei pääse näkemään. Se tunne, kun lapsi kömpii aamulla viereen, sanoo rakastavansa tai kun lapsi kikattaa sydämensä kyllyydestä, kun hänelle hassuttelee.

Vierailija
92/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tein aikoinaan abortin 

Vierailija
93/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä haluavat. Yhteiskunta ei ole vaan sen puolella ja sen takia lapsia saadaan myöhemmin ja vähemmän kuin biologisesti olisi hinku. Älä syytä naisia asian vaikeuttamisesta. Itsellä oli hyvät koulutukset ja vakkariduunit ja hyvä mies. Ja silti olin niin peloissani työroolin menettämisestä että vasta 35-vuotiaana uskalsin ottaa riskin siitä että lapsen myötä ura tuhoutuu. Miehillä ei tätä stigmaa ole.

Yhteiskunta voisi maksaa kunnon vauvakorvauksen ekasta vauvasta, niin ei tulisi tätä ongelmaa. VAikka joku 100-200 tonttua per lapsi, naiselle eli synnyttäjälle siis. Miehet eivät lastensa äitejä enää elätä niin naiset eivät uskalla lisääntyä, kun tietävät päätyvänsä ojaan ja köyhyyteen kun mies juoksee munantappinsa perässä lapsen jälkeen toiseen naiseen

Ja kyllähän se on fakta, että kyseessä on erittäin raskas ja kuluttava työ, jossa suuret riskit ja suuri hinta naisen terveydelle. Naurettavaa hyväksikäyttöä vaatia tuota ilmaiseksi. Itse en ainakaan suostuisi, ellei lapsi jäisi 100% minun omaisuudekseni. Mutta sitten se pitäisi luovuttaa sille idiootille apinalle leluksi, vaikka hän ei investoi lapseen yhtään mitään itsestään. Hah hah, hyvä vitsi, ei tule tapahtumaan

Vierailija
94/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkåän miehenä halua lapsia. Varmaan samasta tai samanlaisista syistä ei naisetkaan. En voi luottaa lasten hyvään tulevaisuuteen ja en tarvitse enempää työtä. Minua ei ole luotu isäksi.

Vierailija
95/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEETOOMEETOOMEETOO-vouhotus sen on saanut aikaan..

Vierailija
96/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tein aikoinaan abortin 

Itse olen abortteihin koukussa.

Vierailija
97/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy varmaan on, että pelätään synnyttämistä. Minäkin aikanaan pelkäsin,mutta sain neljä lasta.

Toinen syy: pelätään, että vagina venähtää, ja rinnat. 

Kolmas syy: henkisesti aikuistuneiden nuorten miesten vähäisyys?  

Neljäs syy: nuorten naisten nykyinen penseys miessukupuolta kohtaan, ei ole liittolaisuutta miehen ja naisen välillä enää, vaan kilpailua ja kaunaa. t. nainen 69 v

Vierailija
98/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkäävät että pillu repee.

Niin? Mitä sitten? Eikö oma terveys ole tärkeä huoli? Tuon seurauksena voi, vaikka menettää pidätyskykynsä? Eikö siitä saisi nainen huolestua? Miksi aina naisen pitää uhrautua joka asiassa? Jopa oman terveytensä kustannuksella?

Eihän kirjoittaja ottanut kantaa siihen, että onko huoli aiheellinen vai ei. Kertoi vain vastauksen kysymykseen.

Vierailija
99/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sairas maa elää.

Vierailija
100/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naiset eivät halua päätyä yh-äideiksi. Miehiin ei voi luottaa, se lapsen isä voi kävellä tiehensä koska tahansa. 

Lapsi jää parisuhteessakin usein pitkälti naisen hoidettavaksi ja elätettäväksi. 

Katsotaan asiaa uudestaan sitten, kun miehet kantavat osansa vastuusta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi