Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykynaiset eivät halua enää lapsia?

Vierailija
28.02.2026 |

Kiinnostaa.

Kommentit (150)

Vierailija
61/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusista spermanluovuttajista on kova pula.

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000010689552.html

Tavallisimmin luovutus- ja pakastuskertoja on 810.

Jos pohdit luovuttamista, kannattaa vaan rohkeasti ottaa meihin yhteyttä, silloin et vielä ole sitoutunut mihinkään, Klami kehottaa.

Luovuttajalle maksetaan Kelan päivärahan suuruinen korvaus ja kilometrikorvaukset jokaisesta käyntikerrasta.

Jokaisesta kerrasta saa rahaa! 💶💴💵💰

Jokaisesta 💰

Vierailija
62/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellinen synnytysvideo. Helppo juttu 💕

Entinen luokkakaverini kuoli synnytykseen. Täällä Suomessa. Joten mene ja, vaikka t*pa itsesi kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Vierailija
64/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen näkökulma:

Sperman luovuttaminen sairaaloille tai hedelmöityshoitoja tuo monia etuja sinulle. Ensinnäkin, se tarjoaa mahdollisuuden auttaa lapsettomia pareja, joille lasten saaminen ei ole luonnollisesti mahdollista. Tällainen teko voi olla äärimmäisen merkityksellinen ja tuoda iloa ja toivoa niille, jotka kamppailevat hedelmättömyyden kanssa.

Luovutuksella on myös tärkeä rooli lääketieteessä. Sperman avulla voidaan edistää tieteellistä tutkimusta ja kehittää uusia hedelmöityshoitoja, mikä auttaa tulevaisuuden potilaita. Tämä tekee sperman luovuttamisesta arvokkaan panoksen terveydenhuollon kehitykselle.

Sinulle itsellesi luovuttaminen tarjoaa myös henkilökohtaisia hyötyjä. Luovuttajalle tehdään perusteellisia terveystestejä, joihin sisältyy tutkimuksia sekä tarttuvien tautien että perinnöllisten sairauksien osalta. Tämä voi antaa  SINULLE tärkeää tietoa omasta terveydentilasta, jota hän ei ehkä muuten olisi saanut.

Luovuttajille tarjotaan myös rahallista korvausta tai kulujen kattamista. Tämä taloudellinen tuki ei yleensä ole suuri, mutta tekee luovutuksesta vielä houkuttelevamman vaihtoehdon.

SINÄ koet myös tiettyä tyydytystä siitä, että geeniperimäsi jatkuu, vaikka et itse hankkisi lapsia. Usko minua. Sperman luovutus antaa uniikin tilaisuuden jättää jälkensä maailmaan tavalla, joka muuten ei olisi mahdollista.

Näin ollen sperman luovuttaminen ei ole ainoastaan tapa auttaa muita, vaan se tarjoaa SINULLE itselleen monia hyötyjä sekä terveydellisiä että taloudellisia.

Itse olen luovuttanut spermaa ja olen siitä ylpeä.

Vierailija
65/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se juuri sitä, taikaa. Muistan aina sen kun ensimmäisen kerran oli seksiä ilman ehkäisyä. Oli jotenkin erityisen intiimiä kun vauva molempien toiveena. Seksi sai aivan uuden merkityksen ja se läheisyyden tunne oli huumaava.

Vierailija
66/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaksi niin ihanaa ja rakasta, että haluaisin vielä kolmannenkin. Parasta, mitä elämässä voi olla! Antavat suurinta merkityksellisyyden tunnetta, toisaalta on ihana asettua lasten tasolle yhdessä ihmettelemään maailmaa uusin silmin. Ihanaa tutustua, millaisia tyyppejä näistä omistani on kasvamassa, mistä he ovat kiinnostuneita ja mihin vielä elämässään pääsevät. On tietenkin myös rankkaa ja sitovaa, sekä suuri huoli aina omistaan, mutta kaiken sen arvoista ja antaa niin paljon enemmän kuin ottaa, vaikka molempia tietenkin paljon. Anna mennä!

Vierailija
67/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa naisista kaipaa äitiyttä - eikä uraa. He haluavat oman pikku vauvan 💕

Vierailija
68/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se juuri sitä, taikaa. Muistan aina sen kun ensimmäisen kerran oli seksiä ilman ehkäisyä. Oli jotenkin erityisen intiimiä kun vauva molempien toiveena. Seksi sai aivan uuden merkityksen ja se läheisyyden tunne oli huumaava.

Ok janne

Vierailija
69/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin lapsia, koska halusin lapsia. Olen tyytyväinen valintaani. Olen kasvanut ihmisenä todella paljon, mikä on ollut tärkeää. Raskasta on ollut, ja tulee myöhemminkin olemaan, mutta silti tekisin saman valinnan uudelleen. Aika on rajallinen. Se mitä teemme tänään voi kaikua ikuisuuteen 💕

Vierailija
70/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat onneksi ymmärtäneet että sinkkuäitinä miehet kaikkoaa.

Vierailija
71/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa naisista kaipaa äitiyttä - eikä uraa. He haluavat oman pikku vauvan 💕

Jonkun random naisen mielipide jonkun äärioikeistolaisen videolla ei kerro paljoa

Vierailija
72/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja vauvat on ihania. Niiden seura on mukavaa ja näet niissä itsesi ikään kuin lapsena. Upea kokemus.

Vierailija
73/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että olisin halunnut lapsia, jos olisin mies, koska silloin vanhemmuus ei edellytä mitään merkittäviä uhrauksia. Ura, vapaa-aika, harrastukset, terveys ja ulkonäkö säilyy pitkälti ennallaan. Kaveripiirissäni monella on pieniä lapsia ja olen kiinnittänyt huomiota siihen että miehillä on edelleen melkein poikkeuksetta samat aikaa vievät harrastukset kuin ennenkin, osalla bänditouhuja ja toisilla joukkueurheilua ym, sen sijaan naiset on tyypillisesti kadonneet sinne lapsiperhekuplaan eivätkä enää harrasta mitään tai käy missään. Kovasti toki tässä kohdassa uskotellaan että tämä on oma valinta. No, minä valitsen toisin. 

Hyvää pohdintaa.

Kun mun miesserkku sai lapsen vaimonsa kanssa, sanoi hän, ettei hänen elämänsä muuttunut mitenkään. Tosin tässä tapauksessa se vaimo oli sellainen, että hän mielellään tekeekin yksin kaiken.

Vierailija
74/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän vauva oli mukana meidän häissä. Äidin masussa. Vauvan sai isänsä sukunimen ja rakastavan isän. Tästä asiasta ei kannata tehdä ongelmaa.

Vierailija
75/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ja vauvat on ihania. Niiden seura on mukavaa ja näet niissä itsesi ikään kuin lapsena. Upea kokemus.

Koira voittaa rääkyvän paskakoneen AINA :)

Vierailija
76/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että olisin halunnut lapsia, jos olisin mies, koska silloin vanhemmuus ei edellytä mitään merkittäviä uhrauksia. Ura, vapaa-aika, harrastukset, terveys ja ulkonäkö säilyy pitkälti ennallaan. Kaveripiirissäni monella on pieniä lapsia ja olen kiinnittänyt huomiota siihen että miehillä on edelleen melkein poikkeuksetta samat aikaa vievät harrastukset kuin ennenkin, osalla bänditouhuja ja toisilla joukkueurheilua ym, sen sijaan naiset on tyypillisesti kadonneet sinne lapsiperhekuplaan eivätkä enää harrasta mitään tai käy missään. Kovasti toki tässä kohdassa uskotellaan että tämä on oma valinta. No, minä valitsen toisin. 

Kuulin joskus yhden naisen sanoneen miehelleen, että oli houkutellut tämän lasten tekoon lupailemalla, ettei hän joudu luopumaan vaarallisista ja aikaavievistä harrastuksistaan. Mietin vaan tuon naisen psykoosia. Ei ollut tuttu itselle, mutta itse en koskaan suostuisi tuollaisella periaatteella synnyttelemään kenellekään, siis ihan vonkaamaan tätä paskaan isyyteen

Vierailija
77/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitiys on niin ihana asia, että jokaisen naisen tulisi saada se kokea.

Tutkimus: Vanhemman rakkaus lapseen on muita rakkauden muotoja voimakkaampi

https://yle.fi/a/74-20107036

No nyt on tämäkin itsestäänselvyys tutkittu. Vapaaehtoisesti lapsettomien kommentteja odotellessa.

Vierailija
78/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikin tuttu nainen itse asiassa haluaisi lapsia. Mutta vasta sen jälkeen kun seikkailut on seikkailtu, on keskitytty työhön, on tehty elämänmuutoksia ja uudenvuoden lupauksia, kokeiltu vääriä miehiä, ja menty läpi vähintään pari mt-kriisiä.
Sen jälkeen ikää on liikaa, eikä miehen saaminen onnistu sormia napsauttamalla kuten parikymppisenä kun ne tulevat perheenisäkandidaatit saivat pakit. Hyvät miehet on viety ja jäljellä ovat minun kaltaiseni ikisinkku-velat-tapaukset, joita sitten turhaan yritetään kääntää perheenisiksi.
Ja ei, en ole sanomassa, että lapsia pitäisi hankkia parikymppisenä. Olen sanomassa, että se hyvä kumppani olisi pitänyt etsiä silloin.

Vierailija
79/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon niin yksin ja kauhea vauvakuume 💕

Ja ei en halua mitään helvettiin koiraa! Vihaan eläimiä

Mun vauvat ovat kasvaneet teineiksi. Ovat niin rakkaita. Vauva-ajat muistoissa, nyt nautin täysillä teineistä. Ovat ihan parasta seuraa. Ovat mahtavia tyyppejä ja niiden jutuille saa nauraa. Tehdään paljon kaikkea yhdessä, välillä on toki takkujakin, mutta kenen elämässä ei muka olisi!? Onneksi olen tehnyt lapsia, ovat tosiaan elämän suola!

Vierailija
80/150 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus, parempina päivinä, kiitollinen siitä, että olen olemassa. Mutta kun 90% elämästä on kärsimystä, on vaikea perustella itselleen, miksi toisin tänne uuden sielun kokemaan näin valtavaa tuskaa.

Moni esiäitini olisi jättänyt lisääntymättä, jos olisi voinut, ja sitten minua ei olisi ja se olisi täysin ok. Enemmän kuin ok. Suorastaan ideaalitilanne.

Teen siis tulevalle lapselleni ja hänen lapsilleen sen saman palveluksen, jonka olisin omalle kohdalleni toivonut - en hanki heitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän