Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykynaiset eivät halua enää lapsia?

Vierailija
28.02.2026 |

Kiinnostaa.

Kommentit (364)

Vierailija
341/364 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen nykyinen hedelmällisyysluku (n. 1,25) tarkoittaa matemaattisesti sitä, että biologinen väestömme puolittuu noin kahdessa sukupolvessa. Asiaa ei hahmoteta, koska eliniän pidentyminen ja maahan*muutto pitävät kokonaisluvut vielä näennäisen vakaina. Todellisuudessa pohja murenee kovaa vauhtia.

Jopa maahan*muuttajien syntyvyys (1,39) on painunut selvästi alle uusiutumistason. He edustavat jo lähes viidennestä kaikista synnytyksistä, mutta se johtuu enemmän heidän nuoresta ikärakenteestaan kuin suuresta lapsiluvusta.

Lopulta tässä evolutiivisessa selviytymispelissä pärjäävät vain ne ryhmät, joilla on riittävän vahva kulttuurinen suojaus modernia elämäntapaa vastaan. Muu väestö on matkalla demografiseen umpikujaan, jossa vapaaehtoinen lapsettomuus ja urakeskeisyys johtavat sukulinjojen lopulliseen sammumiseen vain muutamassa vuosikymmenessä.

Niin? Mitä sitten? Mikä juuri meissä on niin kertakaikkisen ihmeellistä että täällä pitäisi hampaat irvessä lisääntyä kuin kanit, vain jotta tämä kateellisten pottunokkien kansa Euroopan laidalla ei katoaisi? Ajattelin käyttää ainoan elämäni mielekkäämmissä merkeissä. 

Joo. Taannoisesta boomerketjusta lainattua: en voi auttaa lastani 7000 euroa enempää, sillä sen jälkeen joutuisin maksamaan siitä veroa ja auttamaan jotakuta muutakin samalla. :D 

Joten sorry lapsi, äidin tuki loppui siihen että joku muukin pääsisi nauttimaan hänen menestyksestään!

Vierailija
342/364 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut, että nykymiehet eivät halua lapsia, tai ainakaan huolehtia niistä. Minä taas en halunnut lapsia yksin, joten jäi tekemättä.

Kersat olisi ihan jees, jos ne eivät olisi taloudellinen itsenirhaus ja vapaaehtoinen alistuminen köyhyyteen.

Sinultahan ei asiaa kysytä, sillä mies ei voi tuottaa lapsia, joten niitä ei miehelle voi koskaan mitenkään luonnollisesti tulla.

Kuinka tyhäm tarvii olla että ei tajua mitä sanotaan?

Väitinkö arvon vanmainen jossain, että pystyisin niitä kersoja vääntämään??????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/364 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut, että nykymiehet eivät halua lapsia, tai ainakaan huolehtia niistä. Minä taas en halunnut lapsia yksin, joten jäi tekemättä.

Kersat olisi ihan jees, jos ne eivät olisi taloudellinen itsenirhaus ja vapaaehtoinen alistuminen köyhyyteen.

Raha on tosiaan ainoa mitä mies voi lapsille tarjota.

Miehet eivät ihan tunnu tajuavan, että naaraat voivat valita vaikka yhden miehen, jonka kanssa kaikki maailman 4 miljardia naista parittelevat. Raha on ollut ainoa keino miehille lahjoa tiensä ja pääsynsä mukaan tähän hommaan, kun geenit ja käytös eivät ole muuten niin priimaa.

Ja nyt kuvittelevat olevansa jotain valitsijoita ja prinsessoja, joita tarvittaisiin tuohon prosessiin jotenkin erityisesti. Ei ole koskaan tarvittu eikä tulla tarvitsemaan.

Vierailija
344/364 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen nykyinen hedelmällisyysluku (n. 1,25) tarkoittaa matemaattisesti sitä, että biologinen väestömme puolittuu noin kahdessa sukupolvessa. Asiaa ei hahmoteta, koska eliniän pidentyminen ja maahan*muutto pitävät kokonaisluvut vielä näennäisen vakaina. Todellisuudessa pohja murenee kovaa vauhtia.

Jopa maahan*muuttajien syntyvyys (1,39) on painunut selvästi alle uusiutumistason. He edustavat jo lähes viidennestä kaikista synnytyksistä, mutta se johtuu enemmän heidän nuoresta ikärakenteestaan kuin suuresta lapsiluvusta.

Lopulta tässä evolutiivisessa selviytymispelissä pärjäävät vain ne ryhmät, joilla on riittävän vahva kulttuurinen suojaus modernia elämäntapaa vastaan. Muu väestö on matkalla demografiseen umpikujaan, jossa vapaaehtoinen lapsettomuus ja urakeskeisyys johtavat sukulinjojen lopulliseen sammumiseen vain muutamassa vuosikymmenessä.

Ja tuo kaikki on ihan ok.

Mitä on jäljellä rooman keisarikunnan tavoista? Muuta kuin raideleveys

Vierailija
345/364 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinultahan ei asiaa kysytä, sillä mies ei voi tuottaa lapsia, joten niitä ei miehelle voi koskaan mitenkään luonnollisesti tulla.

Kuinka tyhäm tarvii olla että ei tajua mitä sanotaan?

Väitinkö arvon vanmainen jossain, että pystyisin niitä kersoja vääntämään??????

No saahan sitä kommentoida vaikka kultarannan sisustusta ja presidentin kalsarien väriä vaikka ei ole mitään mandaattia asiaan koskaan vaikuttaa. Miehillä ei ole juuri tekoa lasten kanssa, joten tuo maksajankin rooli on lähinnä sellainen kiva pikku leikki, millä saisitte tunteen osallisuudesta.

Vierailija
346/364 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain mies voi olla niin tyhmä että luulee määrän voittavan evolutiivisen selviytymispelin. Koska miehellä ei ole mitään muuta tarjottavaa. 

Vierailija
347/364 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät ihan tunnu tajuavan, että naaraat voivat valita vaikka yhden miehen, jonka kanssa kaikki maailman 4 miljardia naista parittelevat. Raha on ollut ainoa keino miehille lahjoa tiensä ja pääsynsä mukaan tähän hommaan, kun geenit ja käytös eivät ole muuten niin priimaa.

Ja nyt kuvittelevat olevansa jotain valitsijoita ja prinsessoja, joita tarvittaisiin tuohon prosessiin jotenkin erityisesti. Ei ole koskaan tarvittu eikä tulla tarvitsemaan.

Jaa jaa, ja naisethan ne tunnetusti sikiää neitseellisesti.

Tämä selvä, demarifemakko.

Olisko mitään syytä käydä psykopaatin eli nuppitohtorin pakeilla käsittelemässä noita miesviha-ongelmiaan?!

Vierailija
348/364 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööh, haluatko varmasti lukita vastauksen, että on ihan kelpo idea kaikkien maailman naisten paritella saman miehen kanssa? Näetkö ajatuksessa mitään potentiaalisia ongelmia? 

Vierailija
349/364 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkä takis. Miitähän  lapsukaisia haalittiin muualta. Miksi pitäisi itse hankkia? Lisää ollaan vaatimassa. Kun mikään ei riitä. Maksakoon mitä vain.

Vierailija
350/364 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein enää usko tulevaisuuteen. En usko että mahdollisella lapsella olisi mahdollisuus hyvään koulutukseen ja terveydenhuoltoon tai että hän saisi työtä ja pystyisi elämään hyvää elämää.

Itse jäin työttömäksi, olen kokenut sen miten hankalaa on päästä edes perusterveydenhoitoon, rahat riittää nipinnapin vuokraan ja ruokaan. En tiedä miten sitten kun tipahdan peruspäivärahalle jos en saa töitä sitä ennen yrityksistä huolimatta. Suomi on pilattu.

Vierailija
351/364 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lapselle mitään hyvää annettavaa. Itse olen kokenut sen, eikä elämäni ole ollut elämisen arvoista. En siis haluaisi, että lapseni elämä on yhtä paska kuin minun. En halua, että lapseni joutuisi kärsimään. Kohta on puhtaat vedetkin loppu. Saamme jo ilmasta syöpiä ym.

Tämä.

Vierailija
352/364 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehorauha.

Vierailija
353/364 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman toimeentulon pelko

Mt-ongelmat

Unettomuus 

Yksinäisyys

Turvaverkottomuus

Traumat

Yhteiskunnan ongelmat pahenee 

Maailman tilanne

Ihmisviha tms

Elämän vaikeus

Vierailija
354/364 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymiehiltä puuttuu testo, ei uskalleta pyytää naista ulos ja halutaan jutella vaan Snapchatissa. Miten Snapchatin kautta siittiöt päätyy kohtuun? Ai:n avulla?

Vierailija
355/364 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee aina kellä on jäänyt peruskoulu kesken, kun ei edes yksinkertaisia väestöpyramideja ymmärretä. Tää väestön kasvun heittelehtiminen opeteltiin oikeesti yläasteella jo. Ei ihmekään että ollaan jossain äiti foorumilla trollaamassa, kun ei elämässä parempaan pystytä lol.

T. Isä 30v 

Vierailija
356/364 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä monia syitä, päälimmäisenä se ettei ole mitään halua äitiyteen. Vieraita lapsia voin sietää hetken, osa on ihan mukaviakin, mutta olen aina iloinen etteivät ole omia. En jaksaisi omassa kotonani sitä kaaosta ja ainaista vahtimista ja opastamista ja kotitöiden määrän kasvua, vaikka mieskin osansa tekee. Tämä nyt tietenkin kuulostaa jonkun mielestä typerältä, mutta sitten on ne käytännönsyyt, kuten se ettei päästä vielä pitkään aikaan muuttamaan omaan asuntoon. Pankki on jo pari kertaa torpannut lainan, vaikka olen osa-aikaisessa työsuhteessa ja miesystävä vakituisessa työssä, eli maksuvaraa olisi mutta kun oma työsuhde on silppua ja työsopimuksia ketjutetaan. Ei meillä olisi yksinkertaisesti varaa lapseen, se vaatisi ison pudotuksen elintasossa ja pitäisi vielä muuttaa isompaan vuokra-asuntoon, mikä täällä kaupungin keskustan tienoilla maksaisi reippaasti enemmän. Mihinkään kauemmas työpaikoista emme voi muuttaa, koska emme omista autoa ja sen ylläpitoon ei myöskään olisi varaa (minulla ei ole edes ajokorttia). 

Vaikka kaikki nämä esteet ratkeaisivat, niin sitten olisi vielä imastonmuutos, Suomen konkurssikypsä talous ja yleinen maailmantilanne, mitkä pistäisivät miettimään kannattaako sitä lasta oikeasti tehdä. Ei se tulevaisuus tästä näytä paranevan, vaikka omaan tulevaisuuteeni suhtaudun vielä toiveikkaasti. 

Vierailija
357/364 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaaah menee tunteisiin, aitoa suomalaisuutta ja tästä juuri suomalaisuus juuriutuu, vihanpidosta, kateellisuudesta, pienisieluisuudesta ja lukuisista lukuisista muista geeniperimän määrittelemistä virheistä.

Älkää perkele lisääntykö ! nyt kansalaiset.

Vierailija
358/364 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matala syntyvyys tarkoittaa, että tulevaisuudessa on liian vähän työntekijöitä maksamassa eläkkeitä. Kun maksajia on vähemmän ja eläkkeensaajia enemmän, maksut nousevat väistämättä. Ilman lapsia ei ole tekijöitä - ja ilman tekijöitä ei ole eläkkeitä.

Väestön romahdus on alkanut

Väkeä on planeetalla ennätysmäärä.

Vierailija
359/364 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se mikään mysteeri ole. Jos ainoa syy hankkia lapsia on se että henkilö itse kokee sen kutsumuksena, elämänsä tärkeimpänä asiana - kaikista riskeistä ja huonoista puolista huolimatta - niin se johtaa sitten siihen että vain nämä ihmiset lisääntyy. Heitä ei ole paljon.

Paljon enemmän on naisia jotka ehkä haluaisivat lapsia, mutta ei ihan mihin tahansa hintaan. Jos on jo valmiiksi vaikeaa - raha, aika ja voimat kortilla niin ettei meinaa pärjätä, eikä usein edes lähipiiriä turvaverkkona - niin ajattelematon/sydämetön toisi tarkoituksella siihen yhtälöön mukaan lapsen joka ei ainakaan helpota noita realiteetteja. Kun talous voi huonosti ja yhteiskunnan turvaverkkoja on romutettu niin se on aivan liian kohtuuton riski että nainen saa synnytysvammoja joita ei sitten korjata, jos lapsi syntyy jotenkin vammaisena niin tämä ei saa tarvitsemiaan palveluita, jos jää yh:ksi niin työ- ja perhe-elämää ei saa järjestettyä mitenkään inhimillisesti ja niin että pärjää jne. jne. jne.. Puhumattakaan peruselinkustannusten räjähtämisestä käsiin ja kaikista huononnuksista liittyen pöivähoitoon, kouluun, terveydenhuoltoon jne..

Siis yksinkertaisesti: lapsien hankkimisesta on tehty niin paska diili, erityisesti naisille, ettei se kannata. Ja sitten kuitenkin yhteiskunnan jatkumiselle tärkeää olisi se että "työvoima ns. uusiutuisi". Tätä ei mikään synnytystalkoiden julistus tai äärioikeiston pakkosiitoslaki öyhötykset pelasta. Suhtautuminen äiteihin ja lapsiin täytyy korjata. Ei näin että patistetaan hankkimaan lapsia (jopa vaikeuttamalla ehkäisymenetelmien saatavuutta, esim. nykyhallitus ja sterin siirto vain rikkaiden palveluksi yksityiselle), ja sitten jos sellaisen hankkii ja tulee niitä vaikeuksia niin lällätetään että kikkeliskokkelis mitäs läksit, ihan oma vika, mikset varmistanut että rahat riittää/työt jatkuu/puoliso pysyy/lapsi pysyy terveenä/sinä pysyt terveenä ikuisesti, kanna vastuu yksin.

Älkää tuoko lapsia tähän maailmaan.

Vierailija
360/364 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisten mukaan jälleen on lisää hintojen nousua ja kurjuutta luvassa. Syntyvyydessä tulossa jälleen uusia "ennätyslukuja" . 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän