Miksi nykynaiset eivät halua enää lapsia?
Kommentit (366)
Itse olen huomannut, että nykymiehet eivät halua lapsia, tai ainakaan huolehtia niistä. Minä taas en halunnut lapsia yksin, joten jäi tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ja suomalaiset kuolee sukupuuttoon muuttamassa ikäpolvessa ja ne päätökset jotka aiheuttavat tämän on tehty 60- ja 70-luvuilla.
Ihan ok, aikansa kutakin.
Suomen nykyinen hedelmällisyysluku (n. 1,25) tarkoittaa matemaattisesti sitä, että biologinen väestömme puolittuu noin kahdessa sukupolvessa. Asiaa ei hahmoteta, koska eliniän pidentyminen ja maahan*muutto pitävät kokonaisluvut vielä näennäisen vakaina. Todellisuudessa pohja murenee kovaa vauhtia.
Jopa maahan*muuttajien syntyvyys (1,39) on painunut selvästi alle uusiutumistason. He edustavat jo lähes viidennestä kaikista synnytyksistä, mutta se johtuu enemmän heidän nuoresta ikärakenteestaan kuin suuresta lapsiluvusta.
Lopulta tässä evolutiivisessa selviytymispelissä pärjäävät vain ne ryhmät, joilla on riittävän vahva kulttuurinen suojaus modernia elämäntapaa vastaan. Muu väestö on matkalla demografiseen umpikujaan, jossa vapaaehtoinen lapsettomuus ja urakeskeisyys johtavat sukulinjojen lopulliseen sammumiseen vain muutamassa vuosikymmenessä.
Vierailija kirjoitti:
Suomen nykyinen hedelmällisyysluku (n. 1,25) tarkoittaa matemaattisesti sitä, että biologinen väestömme puolittuu noin kahdessa sukupolvessa. Asiaa ei hahmoteta, koska eliniän pidentyminen ja maahan*muutto pitävät kokonaisluvut vielä näennäisen vakaina. Todellisuudessa pohja murenee kovaa vauhtia.
Jopa maahan*muuttajien syntyvyys (1,39) on painunut selvästi alle uusiutumistason. He edustavat jo lähes viidennestä kaikista synnytyksistä, mutta se johtuu enemmän heidän nuoresta ikärakenteestaan kuin suuresta lapsiluvusta.
Lopulta tässä evolutiivisessa selviytymispelissä pärjäävät vain ne ryhmät, joilla on riittävän vahva kulttuurinen suojaus modernia elämäntapaa vastaan. Muu väestö on matkalla demografiseen umpikujaan, jossa vapaaehtoinen lapsettomuus ja urakeskeisyys johtavat sukulinjojen lopulliseen sammumiseen vain muutamassa vuosikymmenessä.
Niin? Mitä sitten? Mikä juuri meissä on niin kertakaikkisen ihmeellistä että täällä pitäisi hampaat irvessä lisääntyä kuin kanit, vain jotta tämä kateellisten pottunokkien kansa Euroopan laidalla ei katoaisi? Ajattelin käyttää ainoan elämäni mielekkäämmissä merkeissä.
Tähän maailmaan? Mitä päihteitä pitää vetää että porsiminen alkaa tuntua hyvältä idealta?
Lama, massatyöttömyys, ilmastonmuutos, yhteiskunnan tukirakenteiden heikentyminen. Onhan noita syitä.
pitää rukoilla, parannustatehtä ja ryhdistäytyä, jottei sotaa tulisikaan Suomeen...ei vain otaksua että sen on jo määrätty alkavan emmäkä voi tehdä enää mitään
Ovatko ne koskaan halunneet vai ainoastaan pakotettu/manipuloitu/painostettu/groomattu siihen? Eikä naisella ole ollut muuta tekemistä tai roolia? Kaikkialla missä naisille on annettu muita mahdollisuuksia ja tekemistä, naiset ovat enenevissä määrin valinneet ne ja lähes lopettaneet synnyttelyn. Pitkään naisen ainoa tapa pysyä hengissä oli antaa seksualia ja synnytellä miehelle, joten nyt ollaan ehkä lähempänä luonnon tilaa kuin aiemmin. Luonnossa naaras saa kuitenkin syödä ilman sitä että joku hoardaisi kaikki ruuat, eikä antaisi niitä jos naaras ei anna pimpukkaa.
Miksi miehet ei ole ikinä halunneet lapsia?
Asia jota halusin eniten koko maailmassa, oli tulla äidiksi.
En kuitenkaan koskaan sitä saanut. Nyt on jo liian myöhäistä.
Kuka haluaa jotain ikuisuuselätettävää kylkeensä koko loppuelämän ajaksi? Pätee lasten lisäksi myös puolisoon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne haluaa, ne ei vaan haluaisi olla niiden kanssa liiemmin tekemisissä tai maksaa niistä mitään.
Miksi pitäisi?
Maailma on täynnä orpoja ja nälkäisiä lapsia. Hullujaan niitä halua lisää tehdä kun vaihtoehtoja on.
Hihhelit ja persut voi adoptoida sieltä vaikka 10 kpl, olkaa hyvät. Rikostausta ja psyyke tutkitaan, joten Sebulta ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Tähän maailmaan? Mitä päihteitä pitää vetää että porsiminen alkaa tuntua hyvältä idealta?
Miehillä on vain 70 geeniä. Naisilla 1000. He tulevat aina haluamaan naista täysin irrationaalisesti, sillä ovat rikkinäinen laji.
Olen nykynainen, 47v ja minulla on kolme pientä lasta (iältään 11-, 7- ja 6v.). Kaikki saman miehen kanssa. Kolmas lapsi oli suunnittelematon, yllätysraskaus.
Totta on, että harva nainen haluaa lapsia alle 35-vuotiaana, jolloin opiskelut ovat vielä kesken, eikä asuntolainasta maksettu vielä puoliakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne haluaa, ne ei vaan haluaisi olla niiden kanssa liiemmin tekemisissä tai maksaa niistä mitään.
Haluavat siittää kuten elukat, parasitoida siemenensä naaraaseen jonka parasiittisiemen syö elävältä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut, että nykymiehet eivät halua lapsia, tai ainakaan huolehtia niistä. Minä taas en halunnut lapsia yksin, joten jäi tekemättä.
Kersat olisi ihan jees, jos ne eivät olisi taloudellinen itsenirhaus ja vapaaehtoinen alistuminen köyhyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi?
Maailma on täynnä orpoja ja nälkäisiä lapsia. Hullujaan niitä halua lisää tehdä kun vaihtoehtoja on.
Hihhelit ja persut voi adoptoida sieltä vaikka 10 kpl, olkaa hyvät. Rikostausta ja psyyke tutkitaan, joten Sebulta ei onnistu.
Jep, aika outoa että kohkataan jostain aborteista kun r aiskauslapsia on jo intiassa ja afrikassa kadut täynnä. Sinne vaan hakemaan jos näiden olentojen elämä kiinnostaa niin kovasti. Mutta ilmeisesti nämä haluavat naisten porsivan niitä heidän laitoksiinsa ja ammattiryhmiinsä koekaniineiksi, tai jonnekin epstein islandeille uhreiksi, ja adoptio ei toimi tähän kovin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kersat olisi ihan jees, jos ne eivät olisi taloudellinen itsenirhaus ja vapaaehtoinen alistuminen köyhyyteen.
Sinultahan ei asiaa kysytä, sillä mies ei voi tuottaa lapsia, joten niitä ei miehelle voi koskaan mitenkään luonnollisesti tulla.
Tuo on ihan sinun oma ammatinvalinta.