Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskon suhtautuminen kun karsin tavaraa ja myyn kirpparilla

Vierailija
28.02.2026 |

Tässä on aina sama erikoinen kuvio. Ensinnäkin kommentoi aina joistakin tavaroista: "Et kai sää TÄTÄKIN aio myydä!!!" ja "Meinaatko NÄMÄKIN myydä!!!" aivan kuin olisin tekemässä elämäni suurimman virheen, kun olen päättänyt jostain tietyistä tavaroista luopua. Ja ei, ne ei ole mitään perintökalleuksia tai muuta harvinaista, vaan ihan jotain tavallisia juttuja. Tulee vähän sellainen olo, että en hänen mielestään olisi kykenevä tekemään järkeviä päätöksiä omien tavaroideni suhteen tai että en saisi itse yleensä päättää omista tavaroistani.

Toinen juttu on sitten se, että hänellä on erikoinen oletus, että hänellä olisi joku etuosto-oikeus niihin mun tavaroihin ja vaatteisiin puoli-ilmaiseksi tai ilmaiseksi. Se olisi ihan ok, JOS tämä toimisi myös toiseen suuntaan mutta kun ei. Eli hän ei kyllä ikinä tarjoa mulle mitään heidän tavaroitaan. Tunnustan, että mulla on ollut joskus menneisyydessä tapana olla vähän liian höveli ja antaa hänelle vaatteita/tavaroita jopa ilmaiseksi, mutta lopetin sen kun tajusin että ei ole vastavuoroista. 

Ja kyllä, mulla on elämässä suurempiakin murheita, mutta tämä oli nyt tällainen asia, mikä aiheuttaa lähinnä turhautumista ja ihmettelen tuota käytöstä. Jatkossa en ota yhteistä kirppispöytää siskon kanssa ja laitan tavarat kiertoon ihan salassa.

Muilla kokemusta vastaavasta? 

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kysyn aina ensin lähipiiriltä tarviiko joku ja laitan vasta sitten myyntiin tai vien roskiin. 

Mä tein kanssa tällä tavalla aiemmin, mutta alkoi korpeamaan se, kun olin ainut joka jakaa tavaraa ilmaiseksi.

ap

Täällä sun kohtalotoveri. Annan paljon ilmaiseksi sukulaisille ja ystäville, joskus jopa työkaverille. Mutta saanko itse mitään? En. Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää. 

Etkö päätä itse asioitasi?  Jos et niin ole edelleen  hyväksikäytettävä.

Vierailija
62/91 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Mikä muu siskossasi ärsyttää siellä jossain????🤭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai perheenjäsenten hyväksikäytöstä? No toki. Mutta ei tuossa muodossa

en ole ollenkaan tekemisissä sukulaisten kanssa enää, sillä ovat käyttäytyneet rajattomasti ja täysin käsittämättömän absurdin väkivaltaisesti minua kohtaan. Suku on jakautunut niin, että osa asuu kaupungissa ja osa taantuvalla maaseudulla, ja nämä ekskommunikoidut sukulaiset ovat näitä maalaisia. Heillä on siellä tietenkin ihan omat lait ja säännöt, jotka eivät ole suomen laki tai universaalit ihmisoikeudet

Niikö? Se on sinun sukusi ja mulla erilainen suku josta en viitsi täällä mäiskyttää.

Vierailija
64/91 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä palsta on niin negatiivinen? Yleensä läheisten kanssa jaetaan asioita. 

Niin, mutta ap:n sisko ei ilmeisesti sitä tajua. Jos ihmissuhde ei ole vastavuoroinen niin antavan osapuolen kannattaa vähentää antamista ja alkaa peilata vastapuolen käytöstä, näin ihmissuhteeseen tulee tasapaino. 

Vierailija
65/91 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokemus niin päin että sisko myi pilkkahintaan merkkitavaroita ja mm. Iittalan tuikkuja, ei tykännyt kun minä ostin niitä yhteisestä pöydästämme kirppikseltä vaan halusi antaa mieluummin vieraiden trokareiden ostaa. Ja olisin maksanut hänelle enemmänkin kuin hintalapun hinnan. 

Vierailija
66/91 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain typerys istuu vapaaehtoisesti avannossa ja valittaa, että vesi on kylmää.

Ja paskan suvun kanssa 🤮

Vierailija
67/91 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä palsta on niin negatiivinen? Yleensä läheisten kanssa jaetaan asioita. 

Niin, mutta ap:n sisko ei ilmeisesti sitä tajua. Jos ihmissuhde ei ole vastavuoroinen niin antavan osapuolen kannattaa vähentää antamista ja alkaa peilata vastapuolen käytöstä, näin ihmissuhteeseen tulee tasapaino. 

Koska toinen kusipää, pitää typistää itsensä hänen tasolleen? 

Vierailija
68/91 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuttava, joka pitää huushollissaan vain minimaalisesti tavaraa, esim, työkaluja.  Hän lainaa niitä minulta ja sanoo rehellisesti, ettei kannata omistaa niitä, kun aina voi lainata.  Olen ottanut vähän etäisyyttä, kun hän pyysi usein saada laittaa minun varaamalleni kirppispöydälle tavaroitaan myyntiin.  Jopa kirppiksen pitäjä oli huomannut tämän asian ja arveli, käyttikö tuttavani minua hyväkseen.  Nyttemmin olen ollut kirppistelystäni hissun kissun.

Vierailija
69/91 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kysyn aina ensin lähipiiriltä tarviiko joku ja laitan vasta sitten myyntiin tai vien roskiin. 

Mä tein kanssa tällä tavalla aiemmin, mutta alkoi korpeamaan se, kun olin ainut joka jakaa tavaraa ilmaiseksi.

ap

Onko sinulla nyt hippasen harhainen minäkuva? Muiden pitäisi nyt muuttua? Voisithan sinäkin pyytää niistä ns muodollisen hinnan tai esim kahvipaketin, jos tuo sinua korpee. 

Tämä ketju hippasen haiskahtaa keksityltä paikalta ja itselleen vastailulta.   Joten jaka ämkytystäsi 🤮

Vierailija
70/91 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska toinen kusipää, pitää typistää itsensä hänen tasolleen? 

Omista rajoistaan kannattaa pitää kiinni, kyllä. Jos sisko näkee kusipäisyytenä sen että ap alkaa käyttäytyyn samalla lailla kuin sisko niin ehkä tässä jopa sisko saattaisi oppia jotain uutta itsestään ja ajatella että hetkinen mutta minähän itse käyttäydyn aivan samalla lailla niin miksi minä tästä nyt ärsyynnyn?

Vierailija
71/91 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan huutava pula välittävistä ihmisistä. Ei ole enää  pyyteetöntä auttamista ja antamista. Jos odottaa vastapalvelusta, hyvä mieli yleensä vähenee. Hyvä tulee vastaan jossain muodossa ja jonkun taholta, ei aina sieltä, josta sitä odottaa.

Vierailija
72/91 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hemmetin väliä. Miksi kerrot kirppisasioistasi.

Miksi sinä olet keskustelupalstalla? :D Tää ei taida olla sun juttus jos ei kiinnosta keskustella arkisista asioista ja lukea tälläisiä arjen pieniä ja suuria ihmissuhdeongelmia.

Eri.  Olen nauramassa sun  sun änkytykssellesi. Hi hi hi ha haha haaaa

Vierailija
73/91 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Mikä muu siskossasi ärsyttää siellä jossain????🤭

Syö räkää ja liian usein kirkossa.

Vierailija
74/91 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kokemus niin päin että sisko myi pilkkahintaan merkkitavaroita ja mm. Iittalan tuikkuja, ei tykännyt kun minä ostin niitä yhteisestä pöydästämme kirppikseltä vaan halusi antaa mieluummin vieraiden trokareiden ostaa. Ja olisin maksanut hänelle enemmänkin kuin hintalapun hinnan. 

Voi kamalaaaa ja kauuheee taaaaa... kamala kokoomus.

Vierailija
75/91 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ihan huutava pula välittävistä ihmisistä. Ei ole enää  pyyteetöntä auttamista ja antamista. Jos odottaa vastapalvelusta, hyvä mieli yleensä vähenee. Hyvä tulee vastaan jossain muodossa ja jonkun taholta, ei aina sieltä, josta sitä odottaa.

Kyllähän ap välittää siskostaan? Mutta ei se tarkoita että loputtomiin pitäisi jaksaa sietää siskon epäreilua käytöstä.

Ja sitäpaitsi mistä sinä edes tiedät onko se siskollekaan hyväksi että ap antaa hänelle tavaraa ilmaiseksi aina kun sisko jonkun jutun haluaa? Mitä jos siskolla on hamstrausongelma ja jokainen uusi tavara vain pahentaa tilannetta? Ihmisiä kohtaan voi osoittaa välittämistä muillakin tavoin kuin tavaraa jakamalla.

Vierailija
76/91 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Täällä sun kohtalotoveri. Annan paljon ilmaiseksi sukulaisille ja ystäville, joskus jopa työkaverille. Mutta saanko itse mitään? En. Alkaa pikkuhiljaa ärsyttää. 

Ethän sä ilmaiseksi anna, jos odotat vastapalveluksia.

Annahan koska en mitään saa itse. 

Kumma asenne. Ei ole ikinä tullut mieleen odottaa muilta tavaraa, jos itse vapaaehtoisesti päätän antaa omia turhia tavaroita pois.

Vierailija
77/91 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista rajoistaan kannattaa pitää kiinni, kyllä. Jos sisko näkee kusipäisyytenä sen että ap alkaa käyttäytyyn samalla lailla kuin sisko niin ehkä tässä jopa sisko saattaisi oppia jotain uutta itsestään ja ajatella että hetkinen mutta minähän itse käyttäydyn aivan samalla lailla niin miksi minä tästä nyt ärsyynnyn? //

Nyt sen siskon pitäisi olla ajatuksen lukija ja ymmärtää, että ap on ärsyyntynyt? Itsensä typistämisen sijaan kannattaisi ihan olla aikuinen ja keskustella niistä omista tunteista. 

Vierailija
78/91 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää on kertynyt sen verran, ei enää tuu ostettua juuri mitään.

Esim loppuvuodesta sain kollegani jo edesmenneiden irtaimiston, lähes kokonaan.

Otin itselleni muovisia kauhoja, kylpytakin ja pari pyjamaa.

Miniän isoäidin asunnosta löytyi ihania Aarikan tonttuja, joita kukaan ei huolinut perikunnasta. 

Pelkästään viime vuonna kävin läpi monta sataa laatikkoa ja otin niistä alle 20 tavaraa.

Vierailija
79/91 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ethän sä ilmaiseksi anna, jos odotat vastapalveluksia.

Annahan koska en mitään saa itse. 

Kumma asenne. Ei ole ikinä tullut mieleen odottaa muilta tavaraa, jos itse vapaaeht

Kuule, jos vaikka annat toiselle nahkatakin ja käyttämättömiä muita vaatteita niin oishan se kiva jos tämä toinen vaikka kerran tarjoaisi kahvit kahvilassa. Sä taidat olla itse niitä jotka vaan ottaa ja ottaa.

Vierailija
80/91 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju hippasen haiskahtaa keksityltä paikalta ja itselleen vastailulta.   Joten jaka ämkytystäsi 🤮

Jaka mkytystäsi?

Hi hi hi hohhoh hoo haha haa😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi