Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

64-vuotiasta kutsuttiin tv-ssä vanhukseksi

Vierailija
28.02.2026 |

Muutama 60 vuotta täyttänyt kansalainen otti taas itseensä toissa iltana, kuulemma. Tv-uutisissa kun puhuttiin 64-vuotiaasta vanhuksesta hiirilavantautijutun yhteydessä ja tietty, että moni tuossa iässä on vielä kaukana kumarasta harmaahapsesta.

Kypsää keski-ikäistä edustavat sanovat, että tiedotusvälineissä on ilmeisesti pelkkiä teini-ikäisiä, kun tällaista kuulee.

Seuraavassa uutislähetyksessä sama tunnettu uutistenlukija, vähän vanhempi kuin teini-ikäinen, sitten puhuikin 64-vuotiaasta mieshenkilöstä. Nuorten kypsä väestömme oli tainnut jo soitella.

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullaan sitten ysikymppisenä tänne toivottamaan vanhuskerhoon kaikki nykykolmekymppiset. Katsotaan sitten mitä ovat mieltä kun pääsevät vanhuskerhon jäseniksi

Vierailija
42/88 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

64v on vanhuksen ja ikälopun välimaastossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatelkaa kolmekymppiset, ootte elämänne puolivälissä jo. Sama aika eteenpäin ja olette toinen jalka haudassa

Vierailija
44/88 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HS ja sen nuoret dementoituneet toimittajat, joitten lässytys on kuin Nyyrikin lukemista etenkin viikonlopun liitteissä. HS=roskalehti.

HS ei tee aloituksessa mainittuja tv-uutisia, vaan Yle.

Vierailija
45/88 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60-vuotias ja oikein mielelläni vanhus. Kipuja ja liikkuminen välillä hankalaa. Olen ikäiseni näköinen. En kaipaa ikinuoruutta värjätyillä hiuksilla, lisukkeilla ja täyteaineilla. Eniten huvittaa nämä 'simpsakat' muka-nuoret vanhukset. Täysin sopimaton vaatetus, väärät värivalinnat niin ehostuksessa kuin hiusväreissä. Ou ja nou.  Paistaa läpi kauhu iän lisääntymisestä.  Let it be eli relaa ja elä. 

Vierailija
46/88 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen oli uutisjuttu Helsingistä, jonka aiheena oli katujen liukkaus ja mitä kenkiä ihmiset sillä kelillä pitää. Joku nuorehko henkilö sanoi, ettei nyt sentään vielä siinä iässä ole, että ostaisi goretex-kengät 😂 Onko tuokin ikäkysymys? Ehkä ennemmin järkevyys ja raha.

Ilmeisesti nuorilla on halua kaatua, kun paikat kestävät vielä ja on kuolematon olo? Mutta eihän Gore-Tex liity pohjan pitävyyteen vaan kengän vedenpitävyyteen...

Vierailija
47/88 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HS ja sen nuoret dementoituneet toimittajat, joitten lässytys on kuin Nyyrikin lukemista etenkin viikonlopun liitteissä. HS=roskalehti.

Miksi sinä Hesaria tästä moitit? HS on joka päivä koottu juttuja, joita lehdessä samana päivänä 50 vuotta sitten oli. Minä luen ne aina.

Vierailija
48/88 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tullaan sitten ysikymppisenä tänne toivottamaan vanhuskerhoon kaikki nykykolmekymppiset. Katsotaan sitten mitä ovat mieltä kun pääsevät vanhuskerhon jäseniksi

Mikä hemmetin kerho? Mulle on ihan sama vaikka minua kutsuttaisiin ikäni perusteella vanhukseksi. Ei se mitään muuta. Elän ja olen kuten haluan.

Vierailija
49/88 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen oli uutisjuttu Helsingistä, jonka aiheena oli katujen liukkaus ja mitä kenkiä ihmiset sillä kelillä pitää. Joku nuorehko henkilö sanoi, ettei nyt sentään vielä siinä iässä ole, että ostaisi goretex-kengät 😂 Onko tuokin ikäkysymys? Ehkä ennemmin järkevyys ja raha.

Säänmukaiset kengät koetaan ehkä apuvälineiksi, mikä tuntuu yhtä nololta kuin väkijoukon edessä kaatuninen?

Vierailija
50/88 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 vuotta sitten kyllä, nykyisin ei. 
Ennen kuoltiin nuorempina, 50-vuotispäiväänsä vietettiin, koska se oli suuri saavutus. 60-vuotias oli jo vanha. Tuon ikäiset yleisesti pukeutuivstkin jo nk. Mummotyyliin. Oma opettajani täytti 60 ollessani ekalla ihan 70-luvun alussa. Luokkakuvassa seisoo mummomekkoon pukeutunut permanentattu naishenkilö. 
Nykyisin ei 60-vuotiaana edes haaveilla eläkeiästä. Elämä pyörii täysillä. Monella oma jälkikasvukin on vielä aika nuorta, lapsenlapsista ei vielä edes haaveilla. 

Vierailija
51/88 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 60-vuotias ja oikein mielelläni vanhus. Kipuja ja liikkuminen välillä hankalaa. Olen ikäiseni näköinen. En kaipaa ikinuoruutta värjätyillä hiuksilla, lisukkeilla ja täyteaineilla. Eniten huvittaa nämä 'simpsakat' muka-nuoret vanhukset. Täysin sopimaton vaatetus, väärät värivalinnat niin ehostuksessa kuin hiusväreissä. Ou ja nou.  Paistaa läpi kauhu iän lisääntymisestä.  Let it be eli relaa ja elä. 

Mieti miltä näyttää nämä nykynuoret kuusikymppisinä, jotka jo parikymppisenä ovat alkaneet tunkea itseensä täyteaineita

Vierailija
52/88 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42 ja kerroin äidilleni 75v, että mulla on esivaihdevuodet. Hän oikein suuttui, että ei nuorella naisella mitään sellaisia ole! :D

Ehkä ne vaihdevuodetkin pelästyy kunnon hiihtolenkkiä...

Vierailija
53/88 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aatelkaa kolmekymppiset, ootte elämänne puolivälissä jo. Sama aika eteenpäin ja olette toinen jalka haudassa

Onkohan ikääntyminen sinulle arka ja kipeä asia?

Vierailija
54/88 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 69 ja kaukana vanhuusiästä.  Eläkkeellekään en ehdi. Nyt hiihtämään kun vapaapäivä. Viime vkl hiihdin yhteensä 49 km.

Minä olen juuri täyttänyt 70 v. ja olen myös kaukana vanhuusiästä ja kuntoni on tällä hetkellä parempi kuin monella minua paljon nuoremmilla ja elän ihan samanlaista elämää kuin nuorempanakin paitsi etten ole enää työelämässä mihin siihenkin kyllä vielä periaatteessa hyvin pystyisin.. Koko vanhus sanan voisi haudata ja ihmisiä pitäisi kutsua sen ja sen ikäiseksi mieheksi/naiseksi, nimitys seniorikin vielä menettelee jossain yhteydessä. Ihmiset ovat nykyään sen verran viriilejä ja normaalissa elämässä kiinni olevia, että ikäihmisiä aletaan olla vasta 80-ikävuoden toisella puolella. 

Vierailija
55/88 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä näkyy 'läpi',  yritti sitä peitellä miten tahansa. Tosin tämän päiv'n kehopositiiviset ovat haudassa ennen vahuusikää. Ei keho kestä ylimääräistä kuormaa. Onko meillä vanhukset kaikki tulevaisuudessa pyörätuoleissa? Avustettavia? Auts, mikä menoerä. Kuka maksaa näiden eläkkeet?

Terv. vanhana lihonnut, silti hoikempi kuin kehopositiiviset nuoret. 

Vierailija
56/88 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea nuo 50 vuotta sitten jutut. Itse lapsi silloin ja kummasti muistuu kuitenkin asiat mieleen, kun ne joka aamu lukee. 

Vierailija
57/88 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hiihdä enkä pyöräile, joten ilmeisesti olen vanhus.

N42

Vierailija
58/88 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti miltä näyttää nämä nykynuoret kuusikymppisinä, jotka jo parikymppisenä ovat alkaneet tunkea itseensä täyteaineita

Ei ne elä kauaa. Kemikaalit, syöpä? On järkyttävä ja kauhea kuormitus keholle, tulee uusia sairauksia, tatskat ja muut ylimääräiset kemikaalit, liimat, täyteaineet... mitä aiheuttakaan aivokemiaan?

Vierailija
59/88 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä liitän nimenomaan vanhuuteen tarpeen korostaa ja ylitulkita omaa kognitiivista ja fyysistä toimintakykyä. Ja tajuan sen, sillä vanheminen on pelottavaa. 

En kuitenkaan tapaa koskaan 30-vuotiaita uhoamassa omaa hiihtokuntoaan tai kuinka voisivat milloin vaan mennä harjoittelematta suorittamaan ylioppilaskokeet. Kyllä ne on tätä 60+ porukkaa.

Vierailija
60/88 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Goretex-kengöt ovat yleisiä päiväkoti-ikäisillä ja ala-asteikäisillä ja kaiken muunkin ikäisillä vaelluskengissä ym. joten nuori oli varmaan köyhistä oloista oleva nuori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme