Työtön aiotko mennä koskaan töihin?
Suoraan kysymykseen suora vastaus. Anonyymillä keskustelupalstalla voit kertoa asian meille muille rehellisesti ilman sanktioita.
Kommentit (70)
Ap, haistappa kuule pitkä paska. Oletko jossain laitoshoidossa?
"4 000 000 / 80 vuotta = 50 000 / 12 kk = 4166 €/kk. No joo, rahan arvo muuttuu 80 vuodessa, inflaatio ja sen sellainen, mutta eiköhän tuon kanssa toimeen tule. Ei sillä toki 80 vuodeksi mitään ökyelämää saa."
Ei tuo ole edes se todellinen summa, kun ensin tuohon päälle saa työmarkkinatuen 595 e/kk (jos viitsii pari hömppähakemusta lähettää) ja jossain vaiheessa eläkkeen n. 1 000 euroa/kk. Itse en tosin budjetoisi noita niin, että eläisin 100 vuotiaaksi vaan käyttäisin rahat lyhyemmässä ajassa vielä kun olisin elinvoimainen.
Näin eläkeläisen olen jo tehnyt yhden työjakson, eli puoli vuotta. Toinen alkanee tulevalla viikolla. Vastaus on siis, kyllä aion tehdä.
Tosin eläkeläinen nyt ei ole työtön samassa mielessä, kuin yleensä ajatellaan.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin mennä, mutta en todellakaan mihin tahansa työhön. Ei vuorotyötä, ei aikaisia aamuja, ei hankalaa sijaintia (en aio ostaa autoa), ei pitkää työmatkaa, ei mitään fyysisesti raskasta, ei tehtaita tai muitakaan tuotantolaitoksia, ei vaarallisia kemikaaleja jne.
Joo ei kannata todellakaan lähteä töihin tai edes haaveilla em. spekseillä
Vierailija kirjoitti:
Näin eläkeläisen olen jo tehnyt yhden työjakson, eli puoli vuotta. Toinen alkanee tulevalla viikolla. Vastaus on siis, kyllä aion tehdä.
Tosin eläkeläinen nyt ei ole työtön samassa mielessä, kuin yleensä ajatellaan.
Olisiko tarpeellisempi jonkun nuoren saada sinun työtehtävät vai oletko korvaamaton vai ajattelitko ottaa rahat ja omaisuuden hautaan mukaan?
Aikonut olen vuodesta 2010, ei ole kuin muutama työnantaja määräajaksi palkannut, yksikään työnantaja ei ole aikonut antaa vakityötä.
Aikoisiko joku työnantaja joskus vielä palkata?
Aikonut olen, aikomukseksi se näyttää jääneen.
Sitähän sä ap kysyit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin mennä, mutta en todellakaan mihin tahansa työhön. Ei vuorotyötä, ei aikaisia aamuja, ei hankalaa sijaintia (en aio ostaa autoa), ei pitkää työmatkaa, ei mitään fyysisesti raskasta, ei tehtaita tai muitakaan tuotantolaitoksia, ei vaarallisia kemikaaleja jne.
Joo ei kannata todellakaan lähteä töihin tai edes haaveilla em. spekseillä
Näillä spekseillä löytyy kyllä valtava määrä työpaikkoja. Suurin osa työpaikoista täyttää nuo kriteerit.
Heti kun annetaan töitä. Olen ollut 32 vuotta työelämässä.
Mihin töihin?
Mie vedän lonkkaa ja katselen kun koko paska palaa maan tasalle.
Kyselijä huolehtii vain omasta töihin menemisestä, jollei ole tarjolla näitä "mentäviä" työpaikkoja.
Missä niitä mene töihin työpaikkoja oikein on. 😮
Vierailija kirjoitti:
Missä niitä mene töihin työpaikkoja oikein on. 😮
Enemmän on noita mihin voi hakea ja hakea ja hakea, eikä vastausta tule koskaan.
Olet muotoillut kysymyksen olettamalla, että työtön on työtön vapaaehtoisesti. Hain 2 edellisen kuukauden aikana 60 työpaikkaa, olin 1 haastattelussa, ei valittu.
Kysynkin työnantajilta: Milloin aiotte ottaa minut töihin?
Teen pimeitä töitä riittääkö se. Tuskin mihinkään telakalle enää pääsee näin 50 vuotiaana. Tai muualle raksatöihin. Menisin kyllä töihi jos niitä saisi kohtuu palkalla. Pärjään ilman töitäkin ja aina ollut pimeitä töitä tarjolla. Nykyään kaikilla menee huonosti mutta kyllä aina pimeitä töitä on tarjottu.
Tuskinpa. Aika vähissä eväät siirtyä työelämään, jos kuntouttavasta työtoiminnastakin potkitaan pihalle syystä että "asetettuihin tavoitteisiin ei mahdollista päästä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi töihin? Ne on raskaita ja menee suurin osa ajasta siihen. Pitäisi olla kova palkka että saisi enemmän kuin tukina. Joutuisi maksamaan itse asuntonsa, kun tukiloisena saa ilmaiseksi senkin.
Aika vähän on Suomessa työpaikkoja, joista ei saisi 700€ /kk. Miksei voittoa tuottavat yritykset Suomessa työllistä? Yritysten syytä koko työttömyys.
vai yritysten syytä. voi luoja. aikuinen ihminen kehittyy normaalisti abstraktiin syy-yhteysajatteluun n. 14-vuotiaana. poikkeuksiakin on.
Vierailija kirjoitti:
"4 000 000 / 80 vuotta = 50 000 / 12 kk = 4166 €/kk. No joo, rahan arvo muuttuu 80 vuodessa, inflaatio ja sen sellainen, mutta eiköhän tuon kanssa toimeen tule. Ei sillä toki 80 vuodeksi mitään ökyelämää saa."
Ei tuo ole edes se todellinen summa, kun ensin tuohon päälle saa työmarkkinatuen 595 e/kk (jos viitsii pari hömppähakemusta lähettää) ja jossain vaiheessa eläkkeen n. 1 000 euroa/kk. Itse en tosin budjetoisi noita niin, että eläisin 100 vuotiaaksi vaan käyttäisin rahat lyhyemmässä ajassa vielä kun olisin elinvoimainen.
anna kun arvaan. lisää tupakkaa ja tatskoja.
Taidan sittenkin nostella mieluummin AP:n maksamia veroja tukina omaan taskuun ja jatkaa leppoisaa kotona olemista. Hyvä keskustelu, selvensi omia tavoitteitani.