Työtön aiotko mennä koskaan töihin?
Suoraan kysymykseen suora vastaus. Anonyymillä keskustelupalstalla voit kertoa asian meille muille rehellisesti ilman sanktioita.
Kommentit (70)
Varmaan vaihteeksi ap joku töissä käyvä marisija joka itkee kun sitä ärsyttää työttömät. Keskittyisi vain omiin töihinsä kerta niitä on saanut. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen töitä päivittäin kotona. Ruokaa, pyykkäystä, siivousta, kolaan lumia, kesällä kesähommat pihalla.
Oletko muka nokkela? Kotityöt joutuu kaikki muutkin tekemään. Sehän olisikin hyvä jos voisi valita ansiotyön ja kotitöiden välillä.
Ei joudu. Ei mun lasteni isä tehnyt koskaan kotitöitä. Siksi potkaisin sen pellolle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi töihin? Ne on raskaita ja menee suurin osa ajasta siihen. Pitäisi olla kova palkka että saisi enemmän kuin tukina. Joutuisi maksamaan itse asuntonsa, kun tukiloisena saa ilmaiseksi senkin.
Pummilta otetaan kaikki tuet pois. Voisi asenneongelma poistua.
Mikä *ttu siinä ei mene jakeluusi ap, että työtön on ennen työttömyyttään ollut töissä...????!!!
Etkö niin kuin ihan oikeasti tajua aivoillasi, mitä työttömäksi jääminen tarkoittaa?
Palkkatyö kiinnnostaisi kovasti. Ei niin väliä mitä se olisi; mieluiten tietysti jotain, minkä osaan tai pystyn oppimaan. On vain kovin vaikea päästä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi töihin? Ne on raskaita ja menee suurin osa ajasta siihen. Pitäisi olla kova palkka että saisi enemmän kuin tukina. Joutuisi maksamaan itse asuntonsa, kun tukiloisena saa ilmaiseksi senkin.
Lopeta se itkeminen ja ota ne kaikki tuet pois jo vai etkö uskalla tai pysty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sit se pahenee. Ruokaa on joka tapauksessa saatava keinolla millä hyväbsä.
Jos olen jossain kohtaa kykenevä töihin ja saan työpaikan niin kyllä menisin oikein mielelläni.
Haen nyt harvakseltaan sellaisiin paikkoihin joihin voisin päästä ja joissa saattaisin pärjätä. Minulla on MS-tauti ja olen pitkälti pyörätuolissa, mutta sitä ongelmallisempaa on että olen oireideni takia ajokiellossa ja minun on äärimmäisen hidasta ja hankalaa omaksua uutta tietoa ja teen paljon "huolimattomuus"virheitä ja kädet falskaa nykii tärisee, varsinkin oikea käsi että pudottelen just kahvikuppeja, kännykkää, koiran hihnaa, räpsäytän valot sillä tavalla nopeasti kiinni-auki tai jopa kiinni-auki-kiinni kun yritän vain kerran osua katkaisijaan.
Oireiden korostumisen aikana nukahdan niille sijoilleni hieman narkolepsia-tyylisesti ja/tai menetän tasapainoni tai näköni hetkellisesti (näiden oireiden takia ajokielto!). Minulla on myös hermosärkyä ja sekavuutta, sanat menee sekaisin tai saatan itkeä kun naurattaa tai toisinpäin. :/
Eli luonnollisestikaan en ole oikeasti työkykyinen ja olenkin välillä saanut kuntoutustukea. Mutta viime ja tänä vuonna taas "tavallisena työttömänä" koska kelan vakuutuslääkäri etänä päätti että olen lähes työkykyinen enkä tarvitse kuntoutustukea saati eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Viimeksi eilen lähetin kaksi työhakemusta, seurakunnalle ja kaupungille, kaikki käy. Voisi vaihteeksi tehdä oikeita palkkatöitä ja saada rahaa moninkertaisesti nykytilanteeseen nähden. Siis rahan takia puhtaasti, ei ole mitään typerää velvollisuudentuntoa tai häpeää.
Juu. En todellakaan käsitä niitä ihmisiä, jotka vielä lottovoiton saatuaan jatkavat työntekoa, kun eivät keksi muutakaan tekemistä.
En minäkään. Yhden nuoruuden tutun joka työskentelee vieläkin vaikka sai lottovoiton noin 30 vuotta sitten. Lottovoitolle on helppo keksiä käyttöä ja tekemistä riittäisi. Ensimmäiseksi muuttaisin toiseen maahan. Paikka on jo tiedossa, rahat puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Mikä *ttu siinä ei mene jakeluusi ap, että työtön on ennen työttömyyttään ollut töissä...????!!!
Etkö niin kuin ihan oikeasti tajua aivoillasi, mitä työttömäksi jääminen tarkoittaa?
samaa itekki ihmettelen näissä, ihan kuin ei oltaisi ikinä töitä tehty ja työssä käyvät luulevat olevan jotenkin ylivertaisia muihin hakijoihin nähden ja todella haluttua työmarkkinoilla vaikka kuka tahansa on pelkkä resurssi yritykselle joka saa tehdä 2-3 henkilön työt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Viimeksi eilen lähetin kaksi työhakemusta, seurakunnalle ja kaupungille, kaikki käy. Voisi vaihteeksi tehdä oikeita palkkatöitä ja saada rahaa moninkertaisesti nykytilanteeseen nähden. Siis rahan takia puhtaasti, ei ole mitään typerää velvollisuudentuntoa tai häpeää.
Juu. En todellakaan käsitä niitä ihmisiä, jotka vielä lottovoiton saatuaan jatkavat työntekoa, kun eivät keksi muutakaan tekemistä.
En minäkään. Yhden nuoruuden tutun joka työskentelee vieläkin vaikka sai lottovoiton noin 30 vuotta sitten. Lottovoitolle on helppo keksiä käyttöä ja tekemistä riittäisi. Ensimmäiseksi muuttaisin toiseen maahan. Paikka on jo tiedossa, rahat puuttuu.
Lottovoitto ei välttämättä riitä loppu iäksi. Varsinkin jos haluaa rikkaana elää. Joku 4 mil esim vasta koulusta päässyt joka elää 80 vuotiaaksi voit laskea paljon se tekee kk.
Työttömistä noin 15% on sellaisia, jotka ovat töihin menemisen/hakemisen kanssaa vähän 50/50.
Aloittajan kaltaiset ihmiset, joita aina muutamia joka työpaikalla on, aiheuttavat sen, että nämä tapaukset valitsevat sen kotona olemisen.
No riippunee aika paljon siitä, että tärppääkö yksikään työhakemus. Kai AP:kin sen verran tajuaa, että työsuhteeseen tarvitaan kaksi osapuolta, eli ei ole pelkästään minun aikomuksistani kiinni?
nykyään on ollut jo vuosia muotia se että on 3 osapuoli, eli työnhakija - vuokrafirma - asiakasyritys ( työnantaja)
Vierailija kirjoitti:
No riippunee aika paljon siitä, että tärppääkö yksikään työhakemus. Kai AP:kin sen verran tajuaa, että työsuhteeseen tarvitaan kaksi osapuolta, eli ei ole pelkästään minun aikomuksistani kiinni?
Et hae tarpeeksi töitä. Käy paikan päältä hakemassa. Perusta yritys. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lottovoitto ei välttämättä r
Työmarkkinatukea saa miljonääritkin.
En. Sun rahoilla on niin kiva elää.
Menen! Neljän vuoden työttömyyden jälkeen aloitan maanantaina :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lottovoitto ei välttämättä r
4 000 000 / 80 vuotta = 50 000 / 12 kk = 4166 €/kk. No joo, rahan arvo muuttuu 80 vuodessa, inflaatio ja sen sellainen, mutta eiköhän tuon kanssa toimeen tule. Ei sillä toki 80 vuodeksi mitään ökyelämää saa.
Olen sairas en ainakaan näillä näkymin. Jos paranen työ kykyiseksi niin miksi ei.