KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL
Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)
Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella.
Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?
Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?
Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.
Kommentit (3123)
Osaako joku kertoa kuinka moni on vastaanottanut paikan kuopion ympäristötieteisiin? En saa puhelimella vipusta toimimaan niin en pääse katsomaan. Onkohan varasijalta 17 mahdollista päästä?
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku kertoa kuinka moni on vastaanottanut paikan kuopion ympäristötieteisiin? En saa puhelimella vipusta toimimaan niin en pääse katsomaan. Onkohan varasijalta 17 mahdollista päästä?
5-7.
Yay ehkä tuonne on joku tsäänssi. Kiitoksia!
Vierailija kirjoitti:
Onko muita jotka jännittää DI-tuloksia? Jos on, mihin olet hakemassa tarkemmin?
Kyllä, Aaltoon kaikkia mahdollisia ja mahdottomia linjoja. Varasijoilla roikun. Pääsykokeesta ei jäänyt hyvät vibat.
Ei tänään sit tullut melkein mitään.
Huomiseen!
Ei tarvitse enää jännittää Lappiin en päässyt enkä varmaankaan Jyväskylään onneksi amk on varma paikka johon pääsin.
Kylläpä vituttaa odottaa lääkiksen tuloksia. Palkit tuli eilen, mutta mitään ei sitten tapahtunut tänään >:(
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä vituttaa odottaa lääkiksen tuloksia. Palkit tuli eilen, mutta mitään ei sitten tapahtunut tänään >:(
Et ole ensikertalainen?
Enskahan näkee tuloksen palkeista, kun on ne todistusvarasijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä vituttaa odottaa lääkiksen tuloksia. Palkit tuli eilen, mutta mitään ei sitten tapahtunut tänään >:(
Et ole ensikertalainen?
Enskahan näkee tuloksen palkeista, kun on ne todistusvarasijat.
Eihän kaikki ensikertalaisetkaan hae todistuksella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä vituttaa odottaa lääkiksen tuloksia. Palkit tuli eilen, mutta mitään ei sitten tapahtunut tänään >:(
Et ole ensikertalainen?
Enskahan näkee tuloksen palkeista, kun on ne todistusvarasijat.
Eihän kaikki ensikertalaisetkaan hae todistuksella?
Juuri näin, olen ensikertalainen mut en hae todistuksella koska tutkinto on sen verran vanha ettei sitä huomioida ollenkaan.
Hain Turun AMK medianomiksi ja elokuva-linjalle. Olen nyt varasija 39, onkohan mitään mahdollisuuksia päästä sisään? Epäilen itse ettei ole, harmi kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä vituttaa odottaa lääkiksen tuloksia. Palkit tuli eilen, mutta mitään ei sitten tapahtunut tänään >:(
Et ole ensikertalainen?
Enskahan näkee tuloksen palkeista, kun on ne todistusvarasijat.
Eihän kaikki ensikertalaisetkaan hae todistuksella?
Juuri näin, olen ensikertalainen mut en hae todistuksella koska tutkinto on sen verran vanha ettei sitä huomioida ollenkaan.
Kyllä vanhatkin todistukset huomioidaan. Pistesaalis vain jää surkeaksi, kun ei ole ainereaaleja.
Hakija ei itse päätä, millä tavalla hakee.
Nykypääsykokeet ovat sellaiset, etten koe voivani menestyä niissä, joten joudun varmaan kirjoittaman ainakin reaalit uusiksi nyt, jotta voisin ehkä todistuksella päästä?
Vierailija kirjoitti:
Nykypääsykokeet ovat sellaiset, etten koe voivani menestyä niissä, joten joudun varmaan kirjoittaman ainakin reaalit uusiksi nyt, jotta voisin ehkä todistuksella päästä?
Joo ei oikein minnekään pääse, jos on pakollinen reaali ja se aine itseltä puuttuu. Joillekin aloille, mm. oikis ja sosiaalityö, pääsee ilman ainereaalejakin.
Syksyn kirjoitusten ilmoittautuminen meni jo, joten ensi vuotta varten on vain kevät mahdollinen.
Reaaleissa sellainen konnankoukku, että aineet ovat kiinteinä päivinä, kaksi per kirjoituskerta. Jos esimerkiksi haluaisit kirjoittaa psykologian ja filosofian, molempia ei voi kirjoittaa samalla kerralla, sillä ne ovat saman päivän aineita. Tarvitset kevään ja syksyn kirjoituskerrat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä vituttaa odottaa lääkiksen tuloksia. Palkit tuli eilen, mutta mitään ei sitten tapahtunut tänään >:(
Et ole ensikertalainen?
Enskahan näkee tuloksen palkeista, kun on ne todistusvarasijat.
Eihän kaikki ensikertalaisetkaan hae todistuksella?
Juuri näin, olen ensikertalainen mut en hae todistuksella koska tutkinto on sen verran vanha ettei sitä huomioida ollenkaan.
Kyllä vanhatkin todistukset huomioidaan. Pistesaalis vain jää surkeaksi, kun ei ole ainereaaleja.
Hakija ei itse päätä, millä tavalla hakee.
Ei huomioida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä vituttaa odottaa lääkiksen tuloksia. Palkit tuli eilen, mutta mitään ei sitten tapahtunut tänään >:(
Et ole ensikertalainen?
Enskahan näkee tuloksen palkeista, kun on ne todistusvarasijat.
Eihän kaikki ensikertalaisetkaan hae todistuksella?
Juuri näin, olen ensikertalainen mut en hae todistuksella koska tutkinto on sen verran vanha ettei sitä huomioida ollenkaan.
Kyllä vanhatkin todistukset huomioidaan. Pistesaalis vain jää surkeaksi, kun ei ole ainereaaleja.
Hakija ei itse päätä, millä tavalla hakee.
Ei huomioida.
Kyllä vanhallakin voi hakea, joillain aloilla vaan ongelmaksi voi tosiaan tulla ainereaalin puuttuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä vituttaa odottaa lääkiksen tuloksia. Palkit tuli eilen, mutta mitään ei sitten tapahtunut tänään >:(
Et ole ensikertalainen?
Enskahan näkee tuloksen palkeista, kun on ne todistusvarasijat.
Eihän kaikki ensikertalaisetkaan hae todistuksella?
Juuri näin, olen ensikertalainen mut en hae todistuksella koska tutkinto on sen verran vanha ettei sitä huomioida ollenkaan.
Kyllä vanhatkin todistukset huomioidaan. Pistesaalis vain jää surkeaksi, kun ei ole ainereaaleja.
Hakija ei itse päätä, millä tavalla hakee.
Ei huomioida.
Kyllä muuten huomioidaan vanhatkin yo-todistukset. Tarkista tietosi ennenkuin väität muuta.
Mutta, kuten joku edellä jo kommentoi, vanhanmallisesta reaalikokeesta ei saa lainkaan pisteitä (ennen 2006 suoritetut yo-kokeet). Ja on aloja, joiden todistusvalinnassa valitaan vain ensikertalaisia. Mutta on myös sellaisia aloja, joiden todistusvalinta on avoin myös ei-ensikertalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä vituttaa odottaa lääkiksen tuloksia. Palkit tuli eilen, mutta mitään ei sitten tapahtunut tänään >:(
Et ole ensikertalainen?
Enskahan näkee tuloksen palkeista, kun on ne todistusvarasijat.
Eihän kaikki ensikertalaisetkaan hae todistuksella?
Juuri näin, olen ensikertalainen mut en hae todistuksella koska tutkinto on sen verran vanha ettei sitä huomioida ollenkaan.
Kyllä vanhatkin todistukset huomioidaan. Pistesaalis vain jää surkeaksi, kun ei ole ainereaaleja.
Hakija ei itse päätä, millä tavalla hakee.
Ei huomioida.
Kyllä muuten huomioidaan vanhatkin yo-todistukset. Tarkista tietosi ennenkuin väität muuta.
Mutta, kuten joku edellä jo kommentoi, vanhanmallisesta reaalikokeesta ei saa lainkaan pisteitä (ennen 2006 suoritetut yo-kokeet). Ja on aloja, joiden todistusvalinnassa valitaan vain ensikertalaisia. Mutta on myös sellaisia aloja, joiden todistusvalinta on avoin myös ei-ensikertalaisille.
Kaikki eivät hae yo-todistuksella edes yliopistoon.
Minä! Jännittää eniten että pääsen siitä matematiikan osiosta läpi. Hain Turun tietotekniikkaan ja materiaalitekniikkaan