KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL
Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)
Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella.
Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?
Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?
Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.
Kommentit (3123)
Vierailija kirjoitti:
Nyt on tullut, tuli klo 15.
Siis HY ainakin sosiaalitieteet
Oikis Helsinki ei ole vielä tullut
Vierailija kirjoitti:
Oikis Helsinki ei ole vielä tullut
Se puuttuu vielä, mutta tiedän saamistani yhteisosion pisteistä, etten voi enää päästä sinne.
Onko muita jotka jännittää DI-tuloksia? Jos on, mihin olet hakemassa tarkemmin?
Mitä veikkaatte, milloin lääkis tulokset tulee?
Turun sosiaalityön valintakoepisteet on tulleet tänään, en tiedä mihin aikaan. 30 ja 40 näytti nyt kuitenkin olevan. Onko kovat pisterajat? Hain todistuksella enkä osallistunut kokeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä veikkaatte, milloin lääkis tulokset tulee?
Mä veikkaan Tampere, Oulu ja Kuopio tulee just vielä tänään, mut Turku ja Helsinki vasta huomenna aamupäivällä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä veikkaatte, milloin lääkis tulokset tulee?
Kädet (ja varpaat) ristissä että vielä tänään.
Tuskin tulee enää tänään. Tänään tuli sosiaalityö loppuun.
Huomenna tulee oikis loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä veikkaatte, milloin lääkis tulokset tulee?
Mä veikkaan Tampere, Oulu ja Kuopio tulee just vielä tänään, mut Turku ja Helsinki vasta huomenna aamupäivällä.
Nekö voi tulla eri päivinä?
Kyllä ne voi tulla. Esimerkiksi Hesan oikis ei ole vielä tullut mutta muista kaupungeista on tullut. Sosiaalityössä myös eri päivinä tullut. Tänään tuli Helsinki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä veikkaatte, milloin lääkis tulokset tulee?
Mä veikkaan Tampere, Oulu ja Kuopio tulee just vielä tänään, mut Turku ja Helsinki vasta huomenna aamupäivällä.
Nekö voi tulla eri päivinä?
Kyllä. Yliopisto tekee opiskelijavalinnat. Ei Opintopolku tai (lääketieteen) yhteisvalinta.
On ihan tavallista, että eri koulut tulevat eri päivinä, vaikka koe ja koulutusohjelma olisivat samat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä veikkaatte, milloin lääkis tulokset tulee?
Mä veikkaan Tampere, Oulu ja Kuopio tulee just vielä tänään, mut Turku ja Helsinki vasta huomenna aamupäivällä.
Nekö voi tulla eri päivinä?
Elleivät erikseen koordinoi, että julkaisevat yhdessä. Opintopolussakin lukee, että "Tällä hetkellä *oppilaitokset* tarkistavat hakemuksia".
Onko kaikki kauppikset jo tulleet?
Ois kyllä stressitasolle helpompaa, että kaikki tulokset tulis tiettynä päivänä, eikä tälleen tiputellen. Hermoja raastavaa käydä koko ajan kyyttäämässä ja saada joka kerta melkeen sydäri. Ja joo tiedän, että mikään pakko ei oo käydä koko ajan kyttäämässä opintopolkua, mutta kenen kärsivällisyys kestäis odotella 2.7 asti :D
Vierailija kirjoitti:
Ois kyllä stressitasolle helpompaa, että kaikki tulokset tulis tiettynä päivänä, eikä tälleen tiputellen. Hermoja raastavaa käydä koko ajan kyyttäämässä ja saada joka kerta melkeen sydäri. Ja joo tiedän, että mikään pakko ei oo käydä koko ajan kyttäämässä opintopolkua, mutta kenen kärsivällisyys kestäis odotella 2.7 asti :D
Itse hain tämän kyttäilyn ja jännittämisen vuoksi myös tänä vuonna; kesän parasta aikaa!
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tulee enää tänään. Tänään tuli sosiaalityö loppuun.
Huomenna tulee oikis loppuun.
Nojoo siltä se alkaa näyttää. Ehkä just kello 17 asti joku siellä ois vielä töissä tai sit ne on lähteny jo kotiin vailla huolen häivää muiden ahdingosta :D
Onko tietoa, minkälaisilta varasijoilta voi vielä nousta? Useammassa nyt varasijalla.
Vierailija kirjoitti:
Onko tietoa, minkälaisilta varasijoilta voi vielä nousta? Useammassa nyt varasijalla.
Siis ei tietoa nyt ei ole, mutta kokemuksen perusteella..
Nyt on tullut, tuli klo 15.