Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL

Vierailija
26.02.2026 |

Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)

 

Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella. 

 

Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?

 

Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?

 

Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.

Kommentit (3346)

Vierailija
2321/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitys päättyy omalta osaltani tähän, pääsin Helsinkiin suoraan! :) 

Viime vuonna jäin 1. varasijalle ja nyt tuntui pääsykoekin olevan edeltävää vaikeampi, joten jännitys oli ihan jäätävää ja olin jo heittämässä hanskat tiskiin. 

Kiitos ja onnea matkaan vielä jännittäville, sekä tsemppiä ja jaksamista heille, keillä ei tänä vuonna vain onni ollut myötä. Teidänkin aika tulee vielä, jaksakaa vaan uskoa. <3

Vierailija
2322/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä niitä pisteitä nää mistään mutta kyllä mä uskon että se meni hyvin kun tuntui niin helpolta. Valmennuskurssilla tein neljä harjoituskoetta ja ne oli huomattavasti vaikeampia kun toi ja niistäkin meni yli 70 prosenttia oikein. Valintakokeen matikka meni ainakin super hyvin, samoin englanti. Suomen kieli ja päätöksentekotaidot tuntui myös helpoilta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2323/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mä niitä pisteitä nää mistään mutta kyllä mä uskon että se meni hyvin kun tuntui niin helpolta. Valmennuskurssilla tein neljä harjoituskoetta ja ne oli huomattavasti vaikeampia kun toi ja niistäkin meni yli 70 prosenttia oikein. Valintakokeen matikka meni ainakin super hyvin, samoin englanti. Suomen kieli ja päätöksentekotaidot tuntui myös helpoilta. 

Kokemusasiantuntijana voisin väittää et todennäkösyydet sille et helpolta tuntuneen kokeen kohdalla riittävän hyvä suoriutuminen on pienempi ku mitä olis vaikeelt tuntuneen, perseelleen menneen kokeen kohalla.. Koko kaveriporukka on päässy sillon kouluun ku ovat todenneet ei ei oo mitään mahkui, kaikki meni perseelleen. Ykskään ei päässy sillo ku tulivat iloiten toitottaan kui hyvin koe meni ja kui helppo se oli. :'D

Vierailija
2324/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä niitä pisteitä nää mistään mutta kyllä mä uskon että se meni hyvin kun tuntui niin helpolta. Valmennuskurssilla tein neljä harjoituskoetta ja ne oli huomattavasti vaikeampia kun toi ja niistäkin meni yli 70 prosenttia oikein. Valintakokeen matikka meni ainakin super hyvin, samoin englanti. Suomen kieli ja päätöksentekotaidot tuntui myös helpoilta. 

Kokemusasiantuntijana voisin väittää et todennäkösyydet sille et helpolta tuntuneen kokeen kohdalla riittävän hyvä suoriutuminen on pienempi ku mitä olis vaikeelt tuntuneen, perseelleen menneen kokeen kohalla.. Koko kaveriporukka on päässy sillon kouluun ku ovat todenneet ei ei oo mitään mahkui, kaikki meni perseelleen. Ykskään ei päässy sillo ku tulivat iloiten toitottaan kui hyvin koe meni ja kui helppo se oli. :'D

Niinpä :D Mä luulin, että koe meni ihan pieleen, mutta pääsinkin ei-ensikertalaisena heittämällä sisään.

Tunne ei siis kerro mitään suorituksen todellisesta laadusta.

Vierailija
2325/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsitkö?

Pääsin Hamkiin tietojenkäsittelyn tradenomin monimuotoon, mutta joudun vielä odottamaan ylempien kohteiden varasijojen liikkumista.

Tämä oli mulla kolmas hakutoive, siinä ei ainakaan näy mulla mitään varasijaa edes. Mä en kestä jos en pääse mihinkään kun koe meni niin hyvin.. 

Onpa erikoista. Ne ylemmät hakukohteet oli muihin oppilaitoksiin? 

Mä hain pelkästään Hamkiin ja sain tosiaan tulokset jo 10.6. Mullakin toi tradenomi oli vasta kolmas hakutoive, ekaan oon 5. varasijalla ja tokaan 2. varasijalla. Tradenomikokeesta sain 210 pistettä.

Vierailija
2326/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsitkö?

Pääsin Hamkiin tietojenkäsittelyn tradenomin monimuotoon, mutta joudun vielä odottamaan ylempien kohteiden varasijojen liikkumista.

Tämä oli mulla kolmas hakutoive, siinä ei ainakaan näy mulla mitään varasijaa edes. Mä en kestä jos en pääse mihinkään kun koe meni niin hyvin.. 

Onpa erikoista. Ne ylemmät hakukohteet oli muihin oppilaitoksiin? 

Mä hain pelkästään Hamkiin ja sain tosiaan tulokset jo 10.6. Mullakin toi tradenomi oli vasta kolmas hakutoive, ekaan oon 5. varasijalla ja tokaan 2. varasijalla. Tradenomikokeesta sain 210 pistettä.

Opintopolusta näet kokeen pisteet? Ja joo mulla ylin on vamk ja toka Laurea. 

 

Ja kiitos tsemppaajille <3 ei varmaan toivoa siis päästä sisään koska kokeesta jäi hyvä fiilis. Syksyllä sitten uudestaan hakemaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2327/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lapin amk yamk tiedolla johtaminen voi näyttää 18 valittua 18 paikan vastaanottanutta, ja 35 aloituspaikkaa? Onko siis 17 vielä valitsematta?

Onko tässä ollut joku kynnysehto eli esimerkiksi, että tietystä tehtävästä tai vaikka koko kokeesta on saatava tietty pistemäärä, jotta voi tulla valituksi? Voi olla, että vain nuo 18 ovat täyttäneet kynnysehdon. Jos siis hakijoita on ollut enemmän kuin tuo 18.

Vierailija
2328/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsitkö?

Pääsin Hamkiin tietojenkäsittelyn tradenomin monimuotoon, mutta joudun vielä odottamaan ylempien kohteiden varasijojen liikkumista.

Tämä oli mulla kolmas hakutoive, siinä ei ainakaan näy mulla mitään varasijaa edes. Mä en kestä jos en pääse mihinkään kun koe meni niin hyvin.. 

Onpa erikoista. Ne ylemmät hakukohteet oli muihin oppilaitoksiin? 

Mä hain pelkästään Hamkiin ja sain tosiaan tulokset jo 10.6. Mullakin toi tradenomi oli vasta kolmas hakutoive, ekaan oon 5. varasijalla ja tokaan 2. varasijalla. Tradenomikokeesta sain 210 pistettä.

Opintopolusta näet kokeen pisteet? Ja joo mulla ylin on vamk ja toka Laurea. 

 

Ja kiitos tsemppaajille <3 ei varmaan toivoa siis päästä sisään koska kokeesta jäi hyvä fiilis. Syksyllä sitten uudestaan hakemaan. 

Kokeen pisteet ja alin hyväksytty pistemäärä näkyy kaikissa hakukohteissa. Ja tietysti myös todistushakujen alimmat pistemäärät vaikka en hakenut niiden kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2329/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lapin amk yamk tiedolla johtaminen voi näyttää 18 valittua 18 paikan vastaanottanutta, ja 35 aloituspaikkaa? Onko siis 17 vielä valitsematta?

Onko tässä ollut joku kynnysehto eli esimerkiksi, että tietystä tehtävästä tai vaikka koko kokeesta on saatava tietty pistemäärä, jotta voi tulla valituksi? Voi olla, että vain nuo 18 ovat täyttäneet kynnysehdon. Jos siis hakijoita on ollut enemmän kuin tuo 18.

Vipunen ainakin päivittyy useamman päivän viiveellä. Voi mennä lähemmäs viikkokin.

Vierailija
2330/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsitkö?

Pääsin Hamkiin tietojenkäsittelyn tradenomin monimuotoon, mutta joudun vielä odottamaan ylempien kohteiden varasijojen liikkumista.

Tämä oli mulla kolmas hakutoive, siinä ei ainakaan näy mulla mitään varasijaa edes. Mä en kestä jos en pääse mihinkään kun koe meni niin hyvin.. 

Onpa erikoista. Ne ylemmät hakukohteet oli muihin oppilaitoksiin? 

Mä hain pelkästään Hamkiin ja sain tosiaan tulokset jo 10.6. Mullakin toi tradenomi oli vasta kolmas hakutoive, ekaan oon 5. varasijalla ja tokaan 2. varasijalla. Tradenomikokeesta sain 210 pistettä.

Opintopolusta näet kokeen pisteet? Ja joo mulla ylin on vamk ja toka Laurea. 

 

Ja kiitos tsemppaajille <3 ei varmaan toivoa siis päästä sisään koska kokeesta jäi hyvä fiilis. Syksyllä sitten uudestaan hakemaan. 

Kokeen pisteet ja alin hyväksytty pistemäärä näkyy kaikissa hakukohteissa. Ja tietysti myös todistushakujen alimmat pistemäärät vaikka en hakenut niiden kautta.

Okei! Mulla ei näy niitäkään. Opintopolussa on ihan tyhjää kaikissa hakukohteessa sen valintakoe osion kohdalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2331/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä niitä pisteitä nää mistään mutta kyllä mä uskon että se meni hyvin kun tuntui niin helpolta. Valmennuskurssilla tein neljä harjoituskoetta ja ne oli huomattavasti vaikeampia kun toi ja niistäkin meni yli 70 prosenttia oikein. Valintakokeen matikka meni ainakin super hyvin, samoin englanti. Suomen kieli ja päätöksentekotaidot tuntui myös helpoilta. 

Kokemusasiantuntijana voisin väittää et todennäkösyydet sille et helpolta tuntuneen kokeen kohdalla riittävän hyvä suoriutuminen on pienempi ku mitä olis vaikeelt tuntuneen, perseelleen menneen kokeen kohalla.. Koko kaveriporukka on päässy sillon kouluun ku ovat todenneet ei ei oo mitään mahkui, kaikki meni perseelleen. Ykskään ei päässy sillo ku tulivat iloiten toitottaan kui hyvin koe meni ja kui helppo se oli. :'D

Kokemusasiantuntijoille tiedoksi, löysin mun pisteet. Ne oli 219,45 eli kyllä se mun mielestä aika kivasti meni vaikka jäikin hyvä fiilis kokeesta. Matikasta sain 91,488 pistettä sadasta. Eli kokemusasiantuntijatkin voivat olla väärässä. 

Vierailija
2332/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä niitä pisteitä nää mistään mutta kyllä mä uskon että se meni hyvin kun tuntui niin helpolta. Valmennuskurssilla tein neljä harjoituskoetta ja ne oli huomattavasti vaikeampia kun toi ja niistäkin meni yli 70 prosenttia oikein. Valintakokeen matikka meni ainakin super hyvin, samoin englanti. Suomen kieli ja päätöksentekotaidot tuntui myös helpoilta. 

Kokemusasiantuntijana voisin väittää et todennäkösyydet sille et helpolta tuntuneen kokeen kohdalla riittävän hyvä suoriutuminen on pienempi ku mitä olis vaikeelt tuntuneen, perseelleen menneen kokeen kohalla.. Koko kaveriporukka on päässy sillon kouluun ku ovat todenneet ei ei oo mitään mahkui, kaikki meni perseelleen. Ykskään ei päässy sillo ku tulivat iloiten toitottaan kui hyvin koe meni ja kui helppo se oli. :'D

Kokemusasiantuntijoille tiedoksi, löysin mun pisteet. Ne oli 219,45 eli kyllä se mun mielestä aika kivasti meni vaikka jäikin hyvä fiilis kokeesta. Matikasta sain 91,488 pistettä sadasta. Eli kokemusasiantuntijatkin voivat olla väärässä. 

Mistä löysit pisteet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2333/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä niitä pisteitä nää mistään mutta kyllä mä uskon että se meni hyvin kun tuntui niin helpolta. Valmennuskurssilla tein neljä harjoituskoetta ja ne oli huomattavasti vaikeampia kun toi ja niistäkin meni yli 70 prosenttia oikein. Valintakokeen matikka meni ainakin super hyvin, samoin englanti. Suomen kieli ja päätöksentekotaidot tuntui myös helpoilta. 

Kokemusasiantuntijana voisin väittää et todennäkösyydet sille et helpolta tuntuneen kokeen kohdalla riittävän hyvä suoriutuminen on pienempi ku mitä olis vaikeelt tuntuneen, perseelleen menneen kokeen kohalla.. Koko kaveriporukka on päässy sillon kouluun ku ovat todenneet ei ei oo mitään mahkui, kaikki meni perseelleen. Ykskään ei päässy sillo ku tulivat iloiten toitottaan kui hyvin koe meni ja kui helppo se oli. :'D

Kokemusasiantuntijoille tiedoksi, löysin mun pisteet. Ne oli 219,45 eli kyllä se mun mielestä aika kivasti meni vaikka jäikin hyvä fiilis kokeesta. Matikasta sain 91,488 pistettä sadasta. Eli kokemusasiantuntijatkin voivat olla väärässä. 

Tää kokemusasiantuntija sai 210 pistettä ja oli todella epävarma siitä menikö koko koe edes läpi :D Tuntui siltä, että vastasin vaan ihan arvalla kaikkiin muihin paitsi matikkaan. Ja olen myös sitä mieltä, että tunne ei kerro kyllä oikein mistään muusta kuin siitä, että luottaako itseensä vai ei. Minä en luota ja niidenkin juttujen kohdalla, jotka tuntuivat helpoilta, ajattelin, että varmaan ymmärsin tän jotenkin väärin ja siksi tuntui helpolta. 

Vierailija
2334/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä niitä pisteitä nää mistään mutta kyllä mä uskon että se meni hyvin kun tuntui niin helpolta. Valmennuskurssilla tein neljä harjoituskoetta ja ne oli huomattavasti vaikeampia kun toi ja niistäkin meni yli 70 prosenttia oikein. Valintakokeen matikka meni ainakin super hyvin, samoin englanti. Suomen kieli ja päätöksentekotaidot tuntui myös helpoilta. 

Kokemusasiantuntijana voisin väittää et todennäkösyydet sille et helpolta tuntuneen kokeen kohdalla riittävän hyvä suoriutuminen on pienempi ku mitä olis vaikeelt tuntuneen, perseelleen menneen kokeen kohalla.. Koko kaveriporukka on päässy sillon kouluun ku ovat todenneet ei ei oo mitään mahkui, kaikki meni perseelleen. Ykskään ei päässy sillo ku tulivat iloiten toitottaan kui hyvin koe meni ja kui helppo se oli. :'D

Kokemusasiantuntijoille tiedoksi, löysin mun pisteet. Ne oli 219,45 eli kyllä se mun mielestä aika kivasti meni vaikka jäikin hyvä fiilis kokeesta. Matikasta sain 91,488 pistettä sadasta. Eli kokemusasiantuntijatkin voivat olla väärässä. 

Mistä löysit pisteet?

Opintopolusta menin katsomaan sitä omaa hakemusta ja siellä alhaalla on se valintakoe osio ja siellä on linkki valintakoepiste palveluun. Sieltä näkyi mun pisteet!! Uskon että ensikertalaisena pääsen kyllä sisään mun 219 tuloksella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2335/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä niitä pisteitä nää mistään mutta kyllä mä uskon että se meni hyvin kun tuntui niin helpolta. Valmennuskurssilla tein neljä harjoituskoetta ja ne oli huomattavasti vaikeampia kun toi ja niistäkin meni yli 70 prosenttia oikein. Valintakokeen matikka meni ainakin super hyvin, samoin englanti. Suomen kieli ja päätöksentekotaidot tuntui myös helpoilta. 

Kokemusasiantuntijana voisin väittää et todennäkösyydet sille et helpolta tuntuneen kokeen kohdalla riittävän hyvä suoriutuminen on pienempi ku mitä olis vaikeelt tuntuneen, perseelleen menneen kokeen kohalla.. Koko kaveriporukka on päässy sillon kouluun ku ovat todenneet ei ei oo mitään mahkui, kaikki meni perseelleen. Ykskään ei päässy sillo ku tulivat iloiten toitottaan kui hyvin koe meni ja kui helppo se oli. :'D

Kokemusasiantuntijoille tiedoksi, löysin mun pisteet. Ne oli 219,45 eli kyllä se mun mielestä aika kivasti meni vaikka jäikin hyvä fiilis kokeesta. Matikasta sain 91,488 pistettä sadasta. Eli kokemusasiantuntijatkin voivat olla väärässä. 

Mistä löysit pisteet?

Opintopolusta menin katsomaan sitä omaa hakemusta ja siellä alhaalla on se valintakoe osio ja siellä on linkki valintakoepiste palveluun. Sieltä näkyi mun pisteet!! Uskon että ensikertalaisena pääsen kyllä sisään mun 219 tuloksella. 

Olet varmaan sitten ainoa ihminen, jolla tuo toimii.

Vierailija
2336/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä niitä pisteitä nää mistään mutta kyllä mä uskon että se meni hyvin kun tuntui niin helpolta. Valmennuskurssilla tein neljä harjoituskoetta ja ne oli huomattavasti vaikeampia kun toi ja niistäkin meni yli 70 prosenttia oikein. Valintakokeen matikka meni ainakin super hyvin, samoin englanti. Suomen kieli ja päätöksentekotaidot tuntui myös helpoilta. 

Kokemusasiantuntijana voisin väittää et todennäkösyydet sille et helpolta tuntuneen kokeen kohdalla riittävän hyvä suoriutuminen on pienempi ku mitä olis vaikeelt tuntuneen, perseelleen menneen kokeen kohalla.. Koko kaveriporukka on päässy sillon kouluun ku ovat todenneet ei ei oo mitään mahkui, kaikki meni perseelleen. Ykskään ei päässy sillo ku tulivat iloiten toitottaan kui hyvin koe meni ja kui helppo se oli. :'D

Kokemusasiantuntijoille tiedoksi, löysin mun pisteet. Ne oli 219,45 eli kyllä se mun mielestä aika kivasti meni vaikka jäikin hyvä fiilis kokeesta. Matikasta sain 91,488 pistettä sadasta. Eli kokemusasiantuntijatkin voivat olla väärässä. 

Pisterajat kertoo sen menikö hyvin vai ei. Jos on ollut helppo koe, se on voinut olla sitä kaikille. Pisterajat voi nousta älyttömästä, etenkin kaikkien jonossa. Tunne ei kerro menestystä. Meidän nuori tuli itku kurkussa, huuli väpättäen kotiin, että meni koko vuosi pipareiksi. Pääsi kirkkaasti sisään. Ne pisterajat kertoo kaiken, ei tunne.

Vierailija
2337/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä niitä pisteitä nää mistään mutta kyllä mä uskon että se meni hyvin kun tuntui niin helpolta. Valmennuskurssilla tein neljä harjoituskoetta ja ne oli huomattavasti vaikeampia kun toi ja niistäkin meni yli 70 prosenttia oikein. Valintakokeen matikka meni ainakin super hyvin, samoin englanti. Suomen kieli ja päätöksentekotaidot tuntui myös helpoilta. 

Kokemusasiantuntijana voisin väittää et todennäkösyydet sille et helpolta tuntuneen kokeen kohdalla riittävän hyvä suoriutuminen on pienempi ku mitä olis vaikeelt tuntuneen, perseelleen menneen kokeen kohalla.. Koko kaveriporukka on päässy sillon kouluun ku ovat todenneet ei ei oo mitään mahkui, kaikki meni perseelleen. Ykskään ei päässy sillo ku tulivat iloiten toitottaan kui hyvin koe meni ja kui helppo se oli. :'D

Kokemusasiantuntijoille tiedoksi, löysin mun pisteet. Ne oli 219,45 eli kyllä se mun mielestä aika kivasti meni vaikka jäikin hyvä fiilis kokeesta. Matikasta sain 91,488 pistettä sadasta. Eli kokemusasiantuntijatkin voivat olla väärässä. 

Pisterajat kertoo sen menikö hyvin vai ei. Jos on ollut helppo koe, se on voinut olla sitä kaikille. Pisterajat voi nousta älyttömästä, etenkin kaikkien jonossa. Tunne ei kerro menestystä. Meidän nuori tuli itku kurkussa, huuli väpättäen kotiin, että meni koko vuosi pipareiksi. Pääsi kirkkaasti sisään. Ne pisterajat kertoo kaiken, ei tunne.

No mä en nyt oikein jaksa uskoa että tradenomeille tulisi pisterajat sisäänpääsyyn olemaan yli 220. 

Vierailija
2338/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää masentako toiveikasta!

Vierailija
2339/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä pystynkö enää seuraamaan tuloksia. Ahdistaa ja oksettaa. Välillä tulee toiveikas tunne että kyllä varmasti pääsen nyt vihdoin sisään. Sitten tulee realismi, että miten ihmeessä siitä hakijajoukosta. En vaan jaksaisi taas pettyä, odottaa seuraavaan mahdollisuutta yrittää, pitää motivaatioa ja keksiä hyviä tapoja käyttää vuotta välissä että jos pääsisi jotenkin eteenpäin.

Vierailija
2340/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä niitä pisteitä nää mistään mutta kyllä mä uskon että se meni hyvin kun tuntui niin helpolta. Valmennuskurssilla tein neljä harjoituskoetta ja ne oli huomattavasti vaikeampia kun toi ja niistäkin meni yli 70 prosenttia oikein. Valintakokeen matikka meni ainakin super hyvin, samoin englanti. Suomen kieli ja päätöksentekotaidot tuntui myös helpoilta. 

Kokemusasiantuntijana voisin väittää et todennäkösyydet sille et helpolta tuntuneen kokeen kohdalla riittävän hyvä suoriutuminen on pienempi ku mitä olis vaikeelt tuntuneen, perseelleen menneen kokeen kohalla.. Koko kaveriporukka on päässy sillon kouluun ku ovat todenneet ei ei oo mitään mahkui, kaikki meni perseelleen. Ykskään ei päässy sillo ku tulivat iloiten toitottaan kui hyvin koe meni ja kui helppo se oli. :'D

Kokemusasiantuntijoille tiedoksi, löysin mun pisteet. Ne oli 219,45 eli kyllä se mun mielestä aika kivasti meni vaikka jäikin hyvä fiilis kokeesta. Matikasta sain 91,488 pistettä sadasta. Eli kokemusasiantuntijatkin voivat olla väärässä. 

Mistä löysit pisteet?

Opintopolusta menin katsomaan sitä omaa hakemusta ja siellä alhaalla on se valintakoe osio ja siellä on linkki valintakoepiste palveluun. Sieltä näkyi mun pisteet!! Uskon että ensikertalaisena pääsen kyllä sisään mun 219 tuloksella. 

Olet varmaan sitten ainoa ihminen, jolla tuo toimii.

Mä oon yrittäny 3 päivää kirjautua tuonne tulospalveluun ja aina tulee joku error.