KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL
Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)
Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella.
Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?
Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?
Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.
Kommentit (3346)
Vierailija kirjoitti:
Jos vipuseen voi uskoa niin mä olen päässyt vamkiin sisään! Asun pienellä paikkakunnalla, laitoin suodattimiin iän, paikkakunnan, sukupuolen, aiemman koulutuksen ja vipunen näyttää että 1-4 on päässyt näillä tiedoilla sisään. Mutta vielä en usko tähän ennen kuin opintopolku näyttää hyväksyttyä.
Voit vielä varmista niin, että katsot sieltä Valintatapajonon tyyppi -kohdasta "Ei valittu". Jos sinne ei tule lukuja, kaikki tuon ikäiset teidän paikkakunnaltanne on valittu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vipuseen voi uskoa niin mä olen päässyt vamkiin sisään! Asun pienellä paikkakunnalla, laitoin suodattimiin iän, paikkakunnan, sukupuolen, aiemman koulutuksen ja vipunen näyttää että 1-4 on päässyt näillä tiedoilla sisään. Mutta vielä en usko tähän ennen kuin opintopolku näyttää hyväksyttyä.
Voit vielä varmista niin, että katsot sieltä Valintatapajonon tyyppi -kohdasta "Ei valittu". Jos sinne ei tule lukuja, kaikki tuon ikäiset teidän paikkakunnaltanne on valittu!
Katoin tän, ei yhtään ei valittua noilla spekseillä.
Hei onko Tampereen tai Turun kasvatustieteen tuloksista jo tietoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mä niitä pisteitä nää mistään mutta kyllä mä uskon että se meni hyvin kun tuntui niin helpolta. Valmennuskurssilla tein neljä harjoituskoetta ja ne oli huomattavasti vaikeampia kun toi ja niistäkin meni yli 70 prosenttia oikein. Valintakokeen matikka meni ainakin super hyvin, samoin englanti. Suomen kieli ja päätöksentekotaidot tuntui myös helpoilta.
Kokemusasiantuntijana voisin väittää et todennäkösyydet sille et helpolta tuntuneen kokeen kohdalla riittävän hyvä suoriutuminen on pienempi ku mitä olis vaikeelt tuntuneen, perseelleen menneen kokeen kohalla.. Koko kaveriporukka on päässy sillon kouluun ku ovat todenneet ei ei oo mitään mahkui, kaikki meni perseelleen. Ykskään ei päässy sillo ku tulivat iloiten toitottaan kui hyvin koe meni ja kui helppo se oli. :'D
Kokemusasiantuntijoille tiedoksi, löysin mun pisteet. Ne oli 219,45 eli kyllä se mun mielestä aika kivasti meni vaikka jäikin hyvä fiilis kokeesta. Matikasta sain 91,488 pistettä sadasta. Eli kokemusasiantuntijatkin voivat olla väärässä.
Mistä löysit pisteet?
Opintopolusta menin katsomaan sitä omaa hakemusta ja siellä alhaalla on se valintakoe osio ja siellä on linkki valintakoepiste palveluun. Sieltä näkyi mun pisteet!! Uskon että ensikertalaisena pääsen kyllä sisään mun 219 tuloksella.
Olet varmaan sitten ainoa ihminen, jolla tuo toimii.
Mä oon yrittäny 3 päivää kirjautua tuonne tulospalveluun ja aina tulee joku error.
An unhandled exception was thrown.
Toimiiko toi muka jollain?
Joko vipunen on päivittynyt? Ei meinaa näy hki muutoksia lainkaan, vaikka otin paikankin vastaan jo, pääsykokeella ja toiskertalaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mä niitä pisteitä nää mistään mutta kyllä mä uskon että se meni hyvin kun tuntui niin helpolta. Valmennuskurssilla tein neljä harjoituskoetta ja ne oli huomattavasti vaikeampia kun toi ja niistäkin meni yli 70 prosenttia oikein. Valintakokeen matikka meni ainakin super hyvin, samoin englanti. Suomen kieli ja päätöksentekotaidot tuntui myös helpoilta.
Kokemusasiantuntijana voisin väittää et todennäkösyydet sille et helpolta tuntuneen kokeen kohdalla riittävän hyvä suoriutuminen on pienempi ku mitä olis vaikeelt tuntuneen, perseelleen menneen kokeen kohalla.. Koko kaveriporukka on päässy sillon kouluun ku ovat todenneet ei ei oo mitään mahkui, kaikki meni perseelleen. Ykskään ei päässy sillo ku tulivat iloiten toitottaan kui hyvin koe meni ja kui helppo se oli. :'D
Kokemusasiantuntijoille tiedoksi, löysin mun pisteet. Ne oli 219,45 eli kyllä se mun mielestä aika kivasti meni vaikka jäikin hyvä fiilis kokeesta. Matikasta sain 91,488 pistettä sadasta. Eli kokemusasiantuntijatkin voivat olla väärässä.
Mistä löysit pisteet?
Opintopolusta menin katsomaan sitä omaa hakemusta ja siellä alhaalla on se valintakoe osio ja siellä on linkki valintakoepiste palveluun. Sieltä näkyi mun pisteet!! Uskon että ensikertalaisena pääsen kyllä sisään mun 219 tuloksella.
Olet varmaan sitten ainoa ihminen, jolla tuo toimii.
Mä oon yrittäny 3 päivää kirjautua tuonne tulospalveluun ja aina tulee joku error.
An unhandled exception was thrown.
Toimiiko toi muka jollain?
Toimi se mulla ainakin. Menin incongniton kautta opintopolkuun ja sieltä sinne hakemukseen. Jouduin kyllä pari kertaa sitä linkkiä klikkaamaan mutta lopulta toimi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lapin amk yamk tiedolla johtaminen voi näyttää 18 valittua 18 paikan vastaanottanutta, ja 35 aloituspaikkaa? Onko siis 17 vielä valitsematta?
Vipunen ei ole päivittynyt tai valinnat ei ole vielä valmiit.
Mietein vastaavaa hyvinvointianalytiikan kohdalta. Valittuja 35 paikkaan on vain sen 15.
Mutta voiko olla, että osa ei ole saanut jostain osiosta vaadittavia pisteitä? ja ottavat paikoista huolimatta vai sen 15?
Vierailija kirjoitti:
Hei onko Tampereen tai Turun kasvatustieteen tuloksista jo tietoa?
Ei, maanantaina voi alkaa odottamaan niitä.
Yleinen kasvatustiede on tullut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lapin amk yamk tiedolla johtaminen voi näyttää 18 valittua 18 paikan vastaanottanutta, ja 35 aloituspaikkaa? Onko siis 17 vielä valitsematta?
Vipunen ei ole päivittynyt tai valinnat ei ole vielä valmiit.
Mietein vastaavaa hyvinvointianalytiikan kohdalta. Valittuja 35 paikkaan on vain sen 15.
Mutta voiko olla, että osa ei ole saanut jostain osiosta vaadittavia pisteitä? ja ottavat paikoista huolimatta vai sen 15?
Tuskinpa. Valinta on edelleen kesken ja vipunen päivittyy usean päivän viiveellä.
Vierailija kirjoitti:
Yleinen kasvatustiede on tullut
Niin, Helsingistä. Muut yliopistot julkaisevat omalla aikataulullaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleinen kasvatustiede on tullut
Niin, Helsingistä. Muut yliopistot julkaisevat omalla aikataulullaan.
Yleinen on tullut myös Lappi, Oulu, Turku, Jyväskylä ja Tampereen elinikäinen oppuminen
G antaa odottaa itseään. Kyllä on todellakin odottavan aika pitkä.
Ens viikolla sit alkaa tulla kunnolla tuloksia. Mulla on myös synttärit ens viikolla, niin opiskelupaikka olis täydellinen lahja <3
Vierailija kirjoitti:
G antaa odottaa itseään. Kyllä on todellakin odottavan aika pitkä.
Ja H, sillä hain kolmeen eri halukohteeseen. Jospa tulevalla viikolla jotain tuloksia jo Helsingistä!
Halukohde kuvaa asiaa kyllä melko hyvin, hih!
Miksiköhän lääkiksen kohdalla ei tullut todistusvalinnassa ei-ensikertalaisen pisteitä ollenkaan näkyviin? En päässyt pääsykokeeseen B kun tulin kipeäksi. Kysyn tätä lähinnä mielenkiinnolla. Pitää hakea siis toisella kertaa uudestaan.
Eikö ei-ensikertalainen pääse lääkikseen lainkaan pelkällä yo-todistuksella vai johtuukohan tuo siitä etten tehnyt koetta?
Oletan että kaikilla aloilla todistuskiintiö on vain ensikertalaisia varten.
Vierailija kirjoitti:
Oletan että kaikilla aloilla todistuskiintiö on vain ensikertalaisia varten.
Itse hain tekniikkaan ei-ensikertalaisena. Kävin tekemässä pääsykokeen A ja niitä koetuloksia ei ole vielä tullut, mutta mulla näkyy opintopolussa varasija todistuksella.
Jos vipuseen voi uskoa niin mä olen päässyt vamkiin sisään! Asun pienellä paikkakunnalla, laitoin suodattimiin iän, paikkakunnan, sukupuolen, aiemman koulutuksen ja vipunen näyttää että 1-4 on päässyt näillä tiedoilla sisään. Mutta vielä en usko tähän ennen kuin opintopolku näyttää hyväksyttyä.