Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL

Vierailija
26.02.2026 |

Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)

 

Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella. 

 

Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?

 

Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?

 

Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.

Kommentit (3346)

Vierailija
2341/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vipuseen voi uskoa niin mä olen päässyt vamkiin sisään! Asun pienellä paikkakunnalla, laitoin suodattimiin iän, paikkakunnan, sukupuolen, aiemman koulutuksen ja vipunen näyttää että 1-4 on päässyt näillä tiedoilla sisään. Mutta vielä en usko tähän ennen kuin opintopolku näyttää hyväksyttyä. 

Vierailija
2342/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vipuseen voi uskoa niin mä olen päässyt vamkiin sisään! Asun pienellä paikkakunnalla, laitoin suodattimiin iän, paikkakunnan, sukupuolen, aiemman koulutuksen ja vipunen näyttää että 1-4 on päässyt näillä tiedoilla sisään. Mutta vielä en usko tähän ennen kuin opintopolku näyttää hyväksyttyä. 

Voit vielä varmista niin, että katsot sieltä Valintatapajonon tyyppi -kohdasta "Ei valittu". Jos sinne ei tule lukuja, kaikki tuon ikäiset teidän paikkakunnaltanne on valittu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2343/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vipuseen voi uskoa niin mä olen päässyt vamkiin sisään! Asun pienellä paikkakunnalla, laitoin suodattimiin iän, paikkakunnan, sukupuolen, aiemman koulutuksen ja vipunen näyttää että 1-4 on päässyt näillä tiedoilla sisään. Mutta vielä en usko tähän ennen kuin opintopolku näyttää hyväksyttyä. 

Voit vielä varmista niin, että katsot sieltä Valintatapajonon tyyppi -kohdasta "Ei valittu". Jos sinne ei tule lukuja, kaikki tuon ikäiset teidän paikkakunnaltanne on valittu!

Katoin tän, ei yhtään ei valittua noilla spekseillä. 

Vierailija
2344/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei onko Tampereen tai Turun kasvatustieteen tuloksista jo tietoa?

Vierailija
2345/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä niitä pisteitä nää mistään mutta kyllä mä uskon että se meni hyvin kun tuntui niin helpolta. Valmennuskurssilla tein neljä harjoituskoetta ja ne oli huomattavasti vaikeampia kun toi ja niistäkin meni yli 70 prosenttia oikein. Valintakokeen matikka meni ainakin super hyvin, samoin englanti. Suomen kieli ja päätöksentekotaidot tuntui myös helpoilta. 

Kokemusasiantuntijana voisin väittää et todennäkösyydet sille et helpolta tuntuneen kokeen kohdalla riittävän hyvä suoriutuminen on pienempi ku mitä olis vaikeelt tuntuneen, perseelleen menneen kokeen kohalla.. Koko kaveriporukka on päässy sillon kouluun ku ovat todenneet ei ei oo mitään mahkui, kaikki meni perseelleen. Ykskään ei päässy sillo ku tulivat iloiten toitottaan kui hyvin koe meni ja kui helppo se oli. :'D

Kokemusasiantuntijoille tiedoksi, löysin mun pisteet. Ne oli 219,45 eli kyllä se mun mielestä aika kivasti meni vaikka jäikin hyvä fiilis kokeesta. Matikasta sain 91,488 pistettä sadasta. Eli kokemusasiantuntijatkin voivat olla väärässä. 

Mistä löysit pisteet?

Opintopolusta menin katsomaan sitä omaa hakemusta ja siellä alhaalla on se valintakoe osio ja siellä on linkki valintakoepiste palveluun. Sieltä näkyi mun pisteet!! Uskon että ensikertalaisena pääsen kyllä sisään mun 219 tuloksella. 

Olet varmaan sitten ainoa ihminen, jolla tuo toimii.

Mä oon yrittäny 3 päivää kirjautua tuonne tulospalveluun ja aina tulee joku error. 

An unhandled exception was thrown.

Toimiiko toi muka jollain?

Vierailija
2346/3346 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko vipunen on päivittynyt? Ei meinaa näy hki muutoksia lainkaan, vaikka otin paikankin vastaan jo, pääsykokeella ja toiskertalaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2347/3346 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä niitä pisteitä nää mistään mutta kyllä mä uskon että se meni hyvin kun tuntui niin helpolta. Valmennuskurssilla tein neljä harjoituskoetta ja ne oli huomattavasti vaikeampia kun toi ja niistäkin meni yli 70 prosenttia oikein. Valintakokeen matikka meni ainakin super hyvin, samoin englanti. Suomen kieli ja päätöksentekotaidot tuntui myös helpoilta. 

Kokemusasiantuntijana voisin väittää et todennäkösyydet sille et helpolta tuntuneen kokeen kohdalla riittävän hyvä suoriutuminen on pienempi ku mitä olis vaikeelt tuntuneen, perseelleen menneen kokeen kohalla.. Koko kaveriporukka on päässy sillon kouluun ku ovat todenneet ei ei oo mitään mahkui, kaikki meni perseelleen. Ykskään ei päässy sillo ku tulivat iloiten toitottaan kui hyvin koe meni ja kui helppo se oli. :'D

Kokemusasiantuntijoille tiedoksi, löysin mun pisteet. Ne oli 219,45 eli kyllä se mun mielestä aika kivasti meni vaikka jäikin hyvä fiilis kokeesta. Matikasta sain 91,488 pistettä sadasta. Eli kokemusasiantuntijatkin voivat olla väärässä. 

Mistä löysit pisteet?

Opintopolusta menin katsomaan sitä omaa hakemusta ja siellä alhaalla on se valintakoe osio ja siellä on linkki valintakoepiste palveluun. Sieltä näkyi mun pisteet!! Uskon että ensikertalaisena pääsen kyllä sisään mun 219 tuloksella. 

Olet varmaan sitten ainoa ihminen, jolla tuo toimii.

Mä oon yrittäny 3 päivää kirjautua tuonne tulospalveluun ja aina tulee joku error. 

An unhandled exception was thrown.

Toimiiko toi muka jollain?

Toimi se mulla ainakin. Menin incongniton kautta opintopolkuun ja sieltä sinne hakemukseen. Jouduin kyllä pari kertaa sitä linkkiä klikkaamaan mutta lopulta toimi! 

Vierailija
2348/3346 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lapin amk yamk tiedolla johtaminen voi näyttää 18 valittua 18 paikan vastaanottanutta, ja 35 aloituspaikkaa? Onko siis 17 vielä valitsematta?

Vipunen ei ole päivittynyt tai valinnat ei ole vielä valmiit.

Mietein vastaavaa hyvinvointianalytiikan kohdalta. Valittuja 35 paikkaan on vain sen 15.

Mutta voiko olla, että osa ei ole saanut jostain osiosta vaadittavia pisteitä? ja ottavat paikoista huolimatta vai sen 15?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2349/3346 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei onko Tampereen tai Turun kasvatustieteen tuloksista jo tietoa?

Ei, maanantaina voi alkaa odottamaan niitä.

Vierailija
2350/3346 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen kasvatustiede on tullut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2351/3346 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lapin amk yamk tiedolla johtaminen voi näyttää 18 valittua 18 paikan vastaanottanutta, ja 35 aloituspaikkaa? Onko siis 17 vielä valitsematta?

Vipunen ei ole päivittynyt tai valinnat ei ole vielä valmiit.

Mietein vastaavaa hyvinvointianalytiikan kohdalta. Valittuja 35 paikkaan on vain sen 15.

Mutta voiko olla, että osa ei ole saanut jostain osiosta vaadittavia pisteitä? ja ottavat paikoista huolimatta vai sen 15?

Tuskinpa. Valinta on edelleen kesken ja vipunen päivittyy usean päivän viiveellä.

Vierailija
2352/3346 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleinen kasvatustiede on tullut

Niin, Helsingistä. Muut yliopistot julkaisevat omalla aikataulullaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2353/3346 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleinen kasvatustiede on tullut

Niin, Helsingistä. Muut yliopistot julkaisevat omalla aikataulullaan.

Yleinen on tullut myös Lappi, Oulu, Turku, Jyväskylä ja Tampereen elinikäinen oppuminen

Vierailija
2354/3346 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

G antaa odottaa itseään. Kyllä on todellakin odottavan aika pitkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2355/3346 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens viikolla sit alkaa tulla kunnolla tuloksia. Mulla on myös synttärit ens viikolla, niin opiskelupaikka olis täydellinen lahja <3

Vierailija
2356/3346 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

G antaa odottaa itseään. Kyllä on todellakin odottavan aika pitkä.

Ja H, sillä hain kolmeen eri halukohteeseen. Jospa tulevalla viikolla jotain tuloksia jo Helsingistä!

Vierailija
2357/3346 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halukohde kuvaa asiaa kyllä melko hyvin, hih!

Vierailija
2358/3346 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän lääkiksen kohdalla ei tullut todistusvalinnassa ei-ensikertalaisen pisteitä ollenkaan näkyviin? En päässyt pääsykokeeseen B kun tulin kipeäksi. Kysyn tätä lähinnä mielenkiinnolla. Pitää hakea siis toisella kertaa uudestaan. 

Eikö ei-ensikertalainen pääse lääkikseen lainkaan pelkällä yo-todistuksella vai johtuukohan tuo siitä etten tehnyt koetta?

Vierailija
2359/3346 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että kaikilla aloilla todistuskiintiö on vain ensikertalaisia varten.

Vierailija
2360/3346 |
21.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan että kaikilla aloilla todistuskiintiö on vain ensikertalaisia varten.

Itse hain tekniikkaan ei-ensikertalaisena. Kävin tekemässä pääsykokeen A ja niitä koetuloksia ei ole vielä tullut, mutta mulla näkyy opintopolussa varasija todistuksella.