KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL
Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)
Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella.
Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?
Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?
Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.
Kommentit (3346)
Onko kauppakorkeakoulun pääsykoetuloksia vielä tullut?
Onko erityispedagogiikan soveltuvuuskokeista tullut vielä tuloksia jostain yliopistosta?
Miten pian soveltuvuuskokeeseen jälkeen tulokset on tulleet aiempina vuosina?
Vierailija kirjoitti:
Onko kauppakorkeakoulun pääsykoetuloksia vielä tullut?
Ei oo. Tänään ei tullut mitään uutta koetta.
Kiukuttaa kun valintakoepäivä meni vatsataudissa, ja todistusvalintajonossa olen ei-enskana sijalla 17. Pisteet on aikaisempina vuosina riittäneet tähän koulutukseen kirkkaasti, mutta en ole aiemmin hakenut. Nyt sitten ei todistusvalintajono liiku mihinkään, enkä usko että tuolta enää noustaan, sen verran vähän ei-enska todistusjonon aloituspaikkoja. Tekisi mieli itkeä ja hakata päätä seinään, mutta onneksi aina on syksyn haku.
Tulispa jo DIA alan palkit ja tulokset Turkuun. Toisaalta jännittää todella paljon että saak edes sen 20 pistettä matematiikan osioista että pääsisin läpi koska ne oli mielestäni vaikeammat kuin viime vuonna
Vierailija kirjoitti:
Tulispa jo DIA alan palkit ja tulokset Turkuun. Toisaalta jännittää todella paljon että saak edes sen 20 pistettä matematiikan osioista että pääsisin läpi koska ne oli mielestäni vaikeammat kuin viime vuonna
Ens viikolle menee tääkin.
Vierailija kirjoitti:
Tulispa jo DIA alan palkit ja tulokset Turkuun. Toisaalta jännittää todella paljon että saak edes sen 20 pistettä matematiikan osioista että pääsisin läpi koska ne oli mielestäni vaikeammat kuin viime vuonna
Pitikö siinä olla vähintään 20p sekä siitä perusmatikan osiosta että syventävästä matikasta vai miten toi meni?
Oliko DIA:ssa muuten niin että jos se matikkaosio ei mee hyvin niin se voi pelastaa, jos sai siitä fysiikan/kemian osiosta loistavat pisteet? Vai pitääkö olla myös siitä matikasta vähintään 20p?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulispa jo DIA alan palkit ja tulokset Turkuun. Toisaalta jännittää todella paljon että saak edes sen 20 pistettä matematiikan osioista että pääsisin läpi koska ne oli mielestäni vaikeammat kuin viime vuonna
Pitikö siinä olla vähintään 20p sekä siitä perusmatikan osiosta että syventävästä matikasta vai miten toi meni?
Piti saada 1/3 pisteitä syventävästä matikasta ja yhteisen matikan osiosta ja 1/3 koko yhteisestä osiosta
Lataako muillakin tuo osiokohtaset pisteet palvelu niin ettei sinne pääse? Tänää se linkki avautui mutta ei tunnu pääsevän tunntistautumisen jälkeen eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Oliko DIA:ssa muuten niin että jos se matikkaosio ei mee hyvin niin se voi pelastaa, jos sai siitä fysiikan/kemian osiosta loistavat pisteet? Vai pitääkö olla myös siitä matikasta vähintään 20p?
Jos ymmärsin oikein niin täsmälleen vähintää 20 matikasta, joka on mulla nytten jännityksellä, kun tiedän et saan ainakin 12, mutta toivottavasti sitten oon ehkä osannut saada muutamat viel oikei ja läpäisen sen matikan. Syventävä osio oli täysin tuskaa ja osasin vastata ihan oikein yhteen tehtävään mutta varmaan väärällä tavalla
Vierailija kirjoitti:
Lataako muillakin tuo osiokohtaset pisteet palvelu niin ettei sinne pääse? Tänää se linkki avautui mutta ei tunnu pääsevän tunntistautumisen jälkeen eteenpäin.
Minulle tulee virheilmoitus"Unhandled exception"
DIA-koe oli järkyttävän vaikea. Oikeasti ihmettelin, että pitäiskö mun osata nyt tällasetkin asiat. Meni ihan veikkaamalla valtaosa tehtävistä ja kaikenlisäksi tajusin kokeen jälkeen, kun selvittelin jonkun loogisen tehtävän ratkaisua, että sieltä tuli -3 pistettä. Ei ssss...
Vierailija kirjoitti:
DIA-koe oli järkyttävän vaikea. Oikeasti ihmettelin, että pitäiskö mun osata nyt tällasetkin asiat. Meni ihan veikkaamalla valtaosa tehtävistä ja kaikenlisäksi tajusin kokeen jälkeen, kun selvittelin jonkun loogisen tehtävän ratkaisua, että sieltä tuli -3 pistettä. Ei ssss...
Sama täällä siksi jännitäkin että menee läpi. Itse en vastannu loogisessa osiossa niihi tehtävii josta sai miinuksii enkä ollu 100% varma. Syventävä kemia ja fysiikka kanssa oli täyttä helvettiä verrattuna viime vuotisiin voimakuvio tehtäviin
Onko Åbo Akademista tullut vielä mitään?
Tekeekö pelkkään maisteriin hakijat nuo samat pääsykokeet kuin kandi + maisteriin hakijat?
Eipä näy otellä mitään tuloksia . Taitaa mennä juhannuksen jälkeen. Arg...
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö pelkkään maisteriin hakijat nuo samat pääsykokeet kuin kandi + maisteriin hakijat?
Tekee suurimmqlti osaksi
Mikä ihme siellä oikein kestää G-kokeen tulosten kanssa :D Kiusantekoa jos menee seuraavalle viikolle.