Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL

Vierailija
26.02.2026 |

Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)

 

Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella. 

 

Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?

 

Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?

 

Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.

Kommentit (3346)

Vierailija
2101/3346 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siellä oikein kestää G-kokeen tulosten kanssa :D Kiusantekoa jos menee seuraavalle viikolle.

Vierailija
2102/3346 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kauppakorkeakoulun pääsykoetuloksia vielä tullut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2103/3346 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko erityispedagogiikan soveltuvuuskokeista tullut vielä tuloksia jostain yliopistosta? 

 

Miten pian soveltuvuuskokeeseen jälkeen tulokset on tulleet aiempina vuosina?

Vierailija
2104/3346 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kauppakorkeakoulun pääsykoetuloksia vielä tullut?

Ei oo. Tänään ei tullut mitään uutta koetta.

Vierailija
2105/3346 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukuttaa kun valintakoepäivä meni vatsataudissa, ja todistusvalintajonossa olen ei-enskana sijalla 17. Pisteet on aikaisempina vuosina riittäneet tähän koulutukseen kirkkaasti, mutta en ole aiemmin hakenut. Nyt sitten ei todistusvalintajono liiku mihinkään, enkä usko että tuolta enää noustaan, sen verran vähän ei-enska todistusjonon aloituspaikkoja. Tekisi mieli itkeä ja hakata päätä seinään, mutta onneksi aina on syksyn haku.

Vierailija
2106/3346 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulispa jo DIA alan palkit ja tulokset Turkuun. Toisaalta jännittää todella paljon että saak edes sen 20 pistettä matematiikan osioista että pääsisin läpi koska ne oli mielestäni vaikeammat kuin viime vuonna 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2107/3346 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulispa jo DIA alan palkit ja tulokset Turkuun. Toisaalta jännittää todella paljon että saak edes sen 20 pistettä matematiikan osioista että pääsisin läpi koska ne oli mielestäni vaikeammat kuin viime vuonna 

Ens viikolle menee tääkin.

Vierailija
2108/3346 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa ja ahdistaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2109/3346 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulispa jo DIA alan palkit ja tulokset Turkuun. Toisaalta jännittää todella paljon että saak edes sen 20 pistettä matematiikan osioista että pääsisin läpi koska ne oli mielestäni vaikeammat kuin viime vuonna 

Pitikö siinä olla vähintään 20p sekä siitä perusmatikan osiosta että syventävästä matikasta vai miten toi meni?

Vierailija
2110/3346 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko DIA:ssa muuten niin että jos se matikkaosio ei mee hyvin niin se voi pelastaa, jos sai siitä fysiikan/kemian osiosta loistavat pisteet? Vai pitääkö olla myös siitä matikasta vähintään 20p?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2111/3346 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulispa jo DIA alan palkit ja tulokset Turkuun. Toisaalta jännittää todella paljon että saak edes sen 20 pistettä matematiikan osioista että pääsisin läpi koska ne oli mielestäni vaikeammat kuin viime vuonna 

Pitikö siinä olla vähintään 20p sekä siitä perusmatikan osiosta että syventävästä matikasta vai miten toi meni?

Piti saada 1/3 pisteitä syventävästä matikasta ja yhteisen matikan osiosta ja 1/3 koko yhteisestä osiosta

Vierailija
2112/3346 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataako muillakin tuo osiokohtaset pisteet palvelu niin ettei sinne pääse? Tänää se linkki avautui mutta ei tunnu pääsevän tunntistautumisen jälkeen eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2113/3346 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko DIA:ssa muuten niin että jos se matikkaosio ei mee hyvin niin se voi pelastaa, jos sai siitä fysiikan/kemian osiosta loistavat pisteet? Vai pitääkö olla myös siitä matikasta vähintään 20p?

Jos ymmärsin oikein niin täsmälleen vähintää 20 matikasta, joka on mulla nytten jännityksellä, kun tiedän et saan ainakin 12, mutta toivottavasti sitten oon ehkä osannut saada muutamat viel oikei ja läpäisen sen matikan. Syventävä osio oli täysin tuskaa ja osasin vastata ihan oikein yhteen tehtävään mutta varmaan väärällä tavalla

Vierailija
2114/3346 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lataako muillakin tuo osiokohtaset pisteet palvelu niin ettei sinne pääse? Tänää se linkki avautui mutta ei tunnu pääsevän tunntistautumisen jälkeen eteenpäin.

Minulle tulee virheilmoitus"Unhandled exception"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2115/3346 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

DIA-koe oli järkyttävän vaikea. Oikeasti ihmettelin, että pitäiskö mun osata nyt tällasetkin asiat. Meni ihan veikkaamalla valtaosa tehtävistä ja kaikenlisäksi tajusin kokeen jälkeen, kun selvittelin jonkun loogisen tehtävän ratkaisua, että sieltä tuli -3 pistettä. Ei ssss...

Vierailija
2116/3346 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DIA-koe oli järkyttävän vaikea. Oikeasti ihmettelin, että pitäiskö mun osata nyt tällasetkin asiat. Meni ihan veikkaamalla valtaosa tehtävistä ja kaikenlisäksi tajusin kokeen jälkeen, kun selvittelin jonkun loogisen tehtävän ratkaisua, että sieltä tuli -3 pistettä. Ei ssss...

Sama täällä siksi jännitäkin että menee läpi. Itse en vastannu loogisessa osiossa niihi tehtävii josta sai miinuksii enkä ollu 100% varma. Syventävä kemia ja fysiikka kanssa oli täyttä helvettiä verrattuna viime vuotisiin voimakuvio tehtäviin

Vierailija
2117/3346 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Åbo Akademista tullut vielä mitään?

Vierailija
2118/3346 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö pelkkään maisteriin hakijat nuo samat pääsykokeet kuin kandi + maisteriin hakijat? 

Vierailija
2119/3346 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näy otellä mitään tuloksia . Taitaa mennä juhannuksen jälkeen. Arg...

Vierailija
2120/3346 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö pelkkään maisteriin hakijat nuo samat pääsykokeet kuin kandi + maisteriin hakijat? 

Tekee suurimmqlti osaksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän