KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL
Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)
Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella.
Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?
Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?
Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.
Kommentit (3347)
oma opintopolusta pitäis kuulema myös päästä näkemään osiokohtaset pisteet mutta en kyllä ymmärrä mistä sieltä ne näkyisi?
Vierailija kirjoitti:
oma opintopolusta pitäis kuulema myös päästä näkemään osiokohtaset pisteet mutta en kyllä ymmärrä mistä sieltä ne näkyisi?
Ei ne ole siellä. Tällä sivulla on linkki:
https://www.ammattikorkeakouluun.fi/hakijalle/valintatavat/amk-valintak…
En laita sitä oikeaa linkkiä, kun siitä aukeaa suoraan Suomi.fi-tunnistautuminen, eikä sellaisiin pidä mennä jonkun vauvapalstalinkin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oma opintopolusta pitäis kuulema myös päästä näkemään osiokohtaset pisteet mutta en kyllä ymmärrä mistä sieltä ne näkyisi?
Ei ne ole siellä. Tällä sivulla on linkki:
https://www.ammattikorkeakouluun.fi/hakijalle/valintatavat/amk-valintak…
En laita sitä oikeaa linkkiä, kun siitä aukeaa suoraan Suomi.fi-tunnistautuminen, eikä sellaisiin pidä mennä jonkun vauvapalstalinkin kautta.
täältä olen mennyt mutta tunnistautumisen jälkeen ei päästä sivuille tulee joku ihme virhe siihen, onkohan se sivu vaan niin tukossa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oma opintopolusta pitäis kuulema myös päästä näkemään osiokohtaset pisteet mutta en kyllä ymmärrä mistä sieltä ne näkyisi?
Ei ne ole siellä. Tällä sivulla on linkki:
https://www.ammattikorkeakouluun.fi/hakijalle/valintatavat/amk-valintak…
En laita sitä oikeaa linkkiä, kun siitä aukeaa suoraan Suomi.fi-tunnistautuminen, eikä sellaisiin pidä mennä jonkun vauvapalstalinkin kautta.
täältä olen mennyt mutta tunnistautumisen jälkeen ei päästä sivuille tulee joku ihme virhe siihen, onkohan se sivu vaan niin tukossa...
Siis se valintakoepistesivu? Sehän aukeaa vasta 2.7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oma opintopolusta pitäis kuulema myös päästä näkemään osiokohtaset pisteet mutta en kyllä ymmärrä mistä sieltä ne näkyisi?
Ei ne ole siellä. Tällä sivulla on linkki:
https://www.ammattikorkeakouluun.fi/hakijalle/valintatavat/amk-valintak…
En laita sitä oikeaa linkkiä, kun siitä aukeaa suoraan Suomi.fi-tunnistautuminen, eikä sellaisiin pidä mennä jonkun vauvapalstalinkin kautta.
täältä olen mennyt mutta tunnistautumisen jälkeen ei päästä sivuille tulee joku ihme virhe siihen, onkohan se sivu vaan niin tukossa...
Siis se valintakoepistesivu? Sehän aukeaa vasta 2.7.
"Valintakoepisteet-palvelu on auennut 17.6.2026."
joo tänää auennut ja näin ollen aattelinkin että jos johtuisi tämä sivun lataaminen siitä, josko on ruuhkaa.
Kaikkea ihanaa tähän iltaan ja iloa tulosten odotteluun. Toivottavasti saatte jokainen hyviä uutisia pian 💗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oma opintopolusta pitäis kuulema myös päästä näkemään osiokohtaset pisteet mutta en kyllä ymmärrä mistä sieltä ne näkyisi?
Ei ne ole siellä. Tällä sivulla on linkki:
https://www.ammattikorkeakouluun.fi/hakijalle/valintatavat/amk-valintak…
En laita sitä oikeaa linkkiä, kun siitä aukeaa suoraan Suomi.fi-tunnistautuminen, eikä sellaisiin pidä mennä jonkun vauvapalstalinkin kautta.
täältä olen mennyt mutta tunnistautumisen jälkeen ei päästä sivuille tulee joku ihme virhe siihen, onkohan se sivu vaan niin tukossa...
Siis se valintakoepistesivu? Sehän aukeaa vasta 2.7.
"Valintakoepisteet-palvelu on auennut 17.6.2026."
Missä lukee että ois tänään jo muka auennut? Yliopistovalinnat.fi sanoo kyllä edelleen että 2.7. aukeaa.
AMK-pisteistä tässä puhutaan (tietenkin)
Vierailija kirjoitti:
AMK-pisteistä tässä puhutaan (tietenkin)
Joo sori, just tajusin kommentin jälkeen! :)
Näet AMK-valintakokeesta saamasi osiokohtaiset pisteet Valintakoepisteet-palvelussa.
Valintakoepisteet-palvelu on auennut 17.6.2026. AMK-valintakokeen osiokohtaisia pisteitä voi tarkastella Valintakoepisteet-palvelussa 30.8.2026 asti.
En itse päässyt tuonne kirjautumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oma opintopolusta pitäis kuulema myös päästä näkemään osiokohtaset pisteet mutta en kyllä ymmärrä mistä sieltä ne näkyisi?
Ei ne ole siellä. Tällä sivulla on linkki:
https://www.ammattikorkeakouluun.fi/hakijalle/valintatavat/amk-valintak…
En laita sitä oikeaa linkkiä, kun siitä aukeaa suoraan Suomi.fi-tunnistautuminen, eikä sellaisiin pidä mennä jonkun vauvapalstalinkin kautta.
täältä olen mennyt mutta tunnistautumisen jälkeen ei päästä sivuille tulee joku ihme virhe siihen, onkohan se sivu vaan niin tukossa...
Siis se valintakoepistesivu? Sehän aukeaa vasta 2.7.
"Valintakoepisteet-palvelu on auennut 17.6.2026."
Missä lukee että ois tänään jo muka auennut? Yliopistovalinnat.fi sanoo kyllä edelleen että 2.7. aukeaa.
Amk valintakokeen osiokohtaiset pisteet julkastiin tänää 17.6, ammattikorkeakouluun.fi sivuilta luin
Vierailija kirjoitti:
Näet AMK-valintakokeesta saamasi osiokohtaiset pisteet Valintakoepisteet-palvelussa.
Valintakoepisteet-palvelu on auennut 17.6.2026. AMK-valintakokeen osiokohtaisia pisteitä voi tarkastella Valintakoepisteet-palvelussa 30.8.2026 asti.
En itse päässyt tuonne kirjautumaan
Taitaa olla ihan jumissa se
Mitenhän mahtaa vaikuttaa ensi vuoden väylähakuihin se, että 1.7:lähtien työttömät saavat opiskella työttömyysetuudella? Tässä ehtii vuoden aikana hyvin opiskella perus- ja aineopinnot, jos ei käy töissä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä näy otellä mitään tuloksia . Taitaa mennä juhannuksen jälkeen. Arg...
Viime vuonna tuli jotain tuloksia juhannusaattonakin.
Taidan yllättyy enemmän, jos Turun hoitotieteiden tulokset tulee huomenna kuin ei tule. Taitaa olla porukka lähteny jo johonki saaristoon viettää juhannusta. Olis ihan hyvin voinu julkasta ne psykan/logon kanssa, ku sama koekin! x)
Vierailija kirjoitti:
Taidan yllättyy enemmän, jos Turun hoitotieteiden tulokset tulee huomenna kuin ei tule. Taitaa olla porukka lähteny jo johonki saaristoon viettää juhannusta. Olis ihan hyvin voinu julkasta ne psykan/logon kanssa, ku sama koekin! x)
Ne ovat eri tiedekunnista. Eri henkilöt katsovat tulokset läpi.
Vierailija kirjoitti:
Tulispa jo DIA alan palkit ja tulokset Turkuun. Toisaalta jännittää todella paljon että saak edes sen 20 pistettä matematiikan osioista että pääsisin läpi koska ne oli mielestäni vaikeammat kuin viime vuonna
Mitä oot hakenut opiskelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän mahtaa vaikuttaa ensi vuoden väylähakuihin se, että 1.7:lähtien työttömät saavat opiskella työttömyysetuudella? Tässä ehtii vuoden aikana hyvin opiskella perus- ja aineopinnot, jos ei käy töissä.
Tää onkin mielenkiintoinen kysymys. Olen ei-ensikertalainen ja jo kolmatta vuotta jäänyt ilman opiskelupaikkaa. Seuraava siirtoni olisikin suorittaa avoimen opintoja ja yrittää väylähaussa. Nyt tuokin tehdään ilmeisesti mahdottomaksi.
okei eli sivu siis jumittunut nyt vaan, pitää seurailla millon pääsis sivuille sisään!