Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL

Vierailija
26.02.2026 |

Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)

 

Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella. 

 

Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?

 

Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?

 

Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.

Kommentit (3347)

Vierailija
2121/3347 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lataako muillakin tuo osiokohtaset pisteet palvelu niin ettei sinne pääse? Tänää se linkki avautui mutta ei tunnu pääsevän tunntistautumisen jälkeen eteenpäin.

Minulle tulee virheilmoitus"Unhandled exception"

okei eli sivu siis jumittunut nyt vaan, pitää seurailla millon pääsis sivuille sisään!

Vierailija
2122/3347 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma opintopolusta pitäis kuulema myös päästä näkemään osiokohtaset pisteet mutta en kyllä ymmärrä mistä sieltä ne näkyisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2123/3347 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oma opintopolusta pitäis kuulema myös päästä näkemään osiokohtaset pisteet mutta en kyllä ymmärrä mistä sieltä ne näkyisi?

Ei ne ole siellä. Tällä sivulla on linkki:

https://www.ammattikorkeakouluun.fi/hakijalle/valintatavat/amk-valintak…

En laita sitä oikeaa linkkiä, kun siitä aukeaa suoraan Suomi.fi-tunnistautuminen, eikä sellaisiin pidä mennä jonkun vauvapalstalinkin kautta.

Vierailija
2124/3347 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oma opintopolusta pitäis kuulema myös päästä näkemään osiokohtaset pisteet mutta en kyllä ymmärrä mistä sieltä ne näkyisi?

Ei ne ole siellä. Tällä sivulla on linkki:

https://www.ammattikorkeakouluun.fi/hakijalle/valintatavat/amk-valintak…

En laita sitä oikeaa linkkiä, kun siitä aukeaa suoraan Suomi.fi-tunnistautuminen, eikä sellaisiin pidä mennä jonkun vauvapalstalinkin kautta.

täältä olen mennyt mutta tunnistautumisen jälkeen ei päästä sivuille tulee joku ihme virhe siihen, onkohan se sivu vaan niin tukossa...

Vierailija
2125/3347 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oma opintopolusta pitäis kuulema myös päästä näkemään osiokohtaset pisteet mutta en kyllä ymmärrä mistä sieltä ne näkyisi?

Ei ne ole siellä. Tällä sivulla on linkki:

https://www.ammattikorkeakouluun.fi/hakijalle/valintatavat/amk-valintak…

En laita sitä oikeaa linkkiä, kun siitä aukeaa suoraan Suomi.fi-tunnistautuminen, eikä sellaisiin pidä mennä jonkun vauvapalstalinkin kautta.

täältä olen mennyt mutta tunnistautumisen jälkeen ei päästä sivuille tulee joku ihme virhe siihen, onkohan se sivu vaan niin tukossa...

Siis se valintakoepistesivu? Sehän aukeaa vasta 2.7.

Vierailija
2126/3347 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oma opintopolusta pitäis kuulema myös päästä näkemään osiokohtaset pisteet mutta en kyllä ymmärrä mistä sieltä ne näkyisi?

Ei ne ole siellä. Tällä sivulla on linkki:

https://www.ammattikorkeakouluun.fi/hakijalle/valintatavat/amk-valintak…

En laita sitä oikeaa linkkiä, kun siitä aukeaa suoraan Suomi.fi-tunnistautuminen, eikä sellaisiin pidä mennä jonkun vauvapalstalinkin kautta.

täältä olen mennyt mutta tunnistautumisen jälkeen ei päästä sivuille tulee joku ihme virhe siihen, onkohan se sivu vaan niin tukossa...

Siis se valintakoepistesivu? Sehän aukeaa vasta 2.7.

"Valintakoepisteet-palvelu on auennut 17.6.2026."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2127/3347 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo tänää auennut ja näin ollen aattelinkin että jos johtuisi tämä sivun lataaminen siitä, josko on ruuhkaa.

Vierailija
2128/3347 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ihanaa tähän iltaan ja iloa tulosten odotteluun. Toivottavasti saatte jokainen hyviä uutisia pian 💗

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2129/3347 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oma opintopolusta pitäis kuulema myös päästä näkemään osiokohtaset pisteet mutta en kyllä ymmärrä mistä sieltä ne näkyisi?

Ei ne ole siellä. Tällä sivulla on linkki:

https://www.ammattikorkeakouluun.fi/hakijalle/valintatavat/amk-valintak…

En laita sitä oikeaa linkkiä, kun siitä aukeaa suoraan Suomi.fi-tunnistautuminen, eikä sellaisiin pidä mennä jonkun vauvapalstalinkin kautta.

täältä olen mennyt mutta tunnistautumisen jälkeen ei päästä sivuille tulee joku ihme virhe siihen, onkohan se sivu vaan niin tukossa...

Siis se valintakoepistesivu? Sehän aukeaa vasta 2.7.

"Valintakoepisteet-palvelu on auennut 17.6.2026."

Missä lukee että ois tänään jo muka auennut? Yliopistovalinnat.fi sanoo kyllä edelleen että 2.7. aukeaa. 

Vierailija
2130/3347 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK-pisteistä tässä puhutaan (tietenkin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2131/3347 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AMK-pisteistä tässä puhutaan (tietenkin)

Joo sori, just tajusin kommentin jälkeen! :)

Vierailija
2132/3347 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näet AMK-valintakokeesta saamasi osiokohtaiset pisteet Valintakoepisteet-palvelussa.

Valintakoepisteet-palvelu on auennut 17.6.2026. AMK-valintakokeen osiokohtaisia pisteitä voi tarkastella Valintakoepisteet-palvelussa 30.8.2026 asti.



En itse päässyt tuonne kirjautumaan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2133/3347 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oma opintopolusta pitäis kuulema myös päästä näkemään osiokohtaset pisteet mutta en kyllä ymmärrä mistä sieltä ne näkyisi?

Ei ne ole siellä. Tällä sivulla on linkki:

https://www.ammattikorkeakouluun.fi/hakijalle/valintatavat/amk-valintak…

En laita sitä oikeaa linkkiä, kun siitä aukeaa suoraan Suomi.fi-tunnistautuminen, eikä sellaisiin pidä mennä jonkun vauvapalstalinkin kautta.

täältä olen mennyt mutta tunnistautumisen jälkeen ei päästä sivuille tulee joku ihme virhe siihen, onkohan se sivu vaan niin tukossa...

Siis se valintakoepistesivu? Sehän aukeaa vasta 2.7.

"Valintakoepisteet-palvelu on auennut 17.6.2026."

Missä lukee että ois tänään jo muka auennut? Yliopistovalinnat.fi sanoo kyllä edelleen että 2.7. aukeaa. 

Amk valintakokeen osiokohtaiset pisteet julkastiin tänää 17.6, ammattikorkeakouluun.fi sivuilta luin

Vierailija
2134/3347 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näet AMK-valintakokeesta saamasi osiokohtaiset pisteet Valintakoepisteet-palvelussa.

Valintakoepisteet-palvelu on auennut 17.6.2026. AMK-valintakokeen osiokohtaisia pisteitä voi tarkastella Valintakoepisteet-palvelussa 30.8.2026 asti.



En itse päässyt tuonne kirjautumaan 

Taitaa olla ihan jumissa se

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2135/3347 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän mahtaa vaikuttaa ensi vuoden väylähakuihin se, että 1.7:lähtien työttömät saavat opiskella työttömyysetuudella? Tässä ehtii vuoden aikana hyvin opiskella perus- ja aineopinnot, jos ei käy töissä.

Vierailija
2136/3347 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä näy otellä mitään tuloksia . Taitaa mennä juhannuksen jälkeen. Arg...

Viime vuonna tuli jotain tuloksia juhannusaattonakin.

Vierailija
2137/3347 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan yllättyy enemmän, jos Turun hoitotieteiden tulokset tulee huomenna kuin ei tule. Taitaa olla porukka lähteny jo johonki saaristoon viettää juhannusta. Olis ihan hyvin voinu julkasta ne psykan/logon kanssa, ku sama koekin! x)

Vierailija
2138/3347 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan yllättyy enemmän, jos Turun hoitotieteiden tulokset tulee huomenna kuin ei tule. Taitaa olla porukka lähteny jo johonki saaristoon viettää juhannusta. Olis ihan hyvin voinu julkasta ne psykan/logon kanssa, ku sama koekin! x)

Ne ovat eri tiedekunnista. Eri henkilöt katsovat tulokset läpi.

Vierailija
2139/3347 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulispa jo DIA alan palkit ja tulokset Turkuun. Toisaalta jännittää todella paljon että saak edes sen 20 pistettä matematiikan osioista että pääsisin läpi koska ne oli mielestäni vaikeammat kuin viime vuonna 

Mitä oot hakenut opiskelemaan?

Vierailija
2140/3347 |
17.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän mahtaa vaikuttaa ensi vuoden väylähakuihin se, että 1.7:lähtien työttömät saavat opiskella työttömyysetuudella? Tässä ehtii vuoden aikana hyvin opiskella perus- ja aineopinnot, jos ei käy töissä.

Tää onkin mielenkiintoinen kysymys. Olen ei-ensikertalainen ja jo kolmatta vuotta jäänyt ilman opiskelupaikkaa. Seuraava siirtoni olisikin suorittaa avoimen opintoja ja yrittää väylähaussa. Nyt tuokin tehdään ilmeisesti mahdottomaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi