Miksi ei isyystestiä kaikille vastasyntyneille?
Kuka vastustaa sitä ja millä argumenteillä?
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kustannus olisi noin 11 miljoonaa + työntekijöiden kulut
Noniin. Lakkautetaan naiserityisiä järjestötukiaisia 11M edestä niin saadaan varat petturinaisten pysäyttämiseen ilman kustannusvaikutuksia.
Jos se isä ei maksa niitä elareita, niin sinä ja minä veronmaksajina maksamme. Kai nyt edes sen verran ymmärrät? Eli mitään kustannussäätöä siitä ei tulisi.
Lakkautetaan siis valtion maksamat elarit ja selvitetään isä jokaiselle lapselle että oikea maksaja löytyy. Miksei tämä käy?
En aivan ymmärtänyt kysymystä? Sinun miehesi ei halunnut testejä koska tietää itsekkin olevansa varsin aktiivisesti osallistunut toteutukseen. Mutta.... Jos hän olisi jostain syystä, en määrittele mistä, halunnut ja ottanut heti keskusteluiden alkumetreillä testiasian puheeksi, niin miltä se sinusta olisi tuntunut? Aivan... Ei sellaista mennä sanomaan ääneen. Se on realismia.
Ihan varmasti lähes jokainen pari suunnittelee yhdessä lapsen tekemistä. Siinä on niin paljon selvitettäviä asioita ennen yrittämistä. Jos mies olisi kertonut suhteen alussa, että hänelle isyystestin tekeminen on tärkeää ja perustellut sen hyvin, niin ei minulla olisi ollut mitään sitä vastaan. Jos mies olisi sadatellut, miten kaikki naiset huijaa ja tekee käenpoikasia, niin se suhteenalku olisi päättynyt siihen. Varmaan itsekin huomannet eron noiden kahden miestyypin välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin. Lakkautetaan naiserityisiä järjestötukiaisia 11M edestä niin saadaan varat petturinaisten pysäyttämiseen ilman kustannusvaikutuksia.
Jos se isä ei maksa niitä elareita, niin sinä ja minä veronmaksajina maksamme. Kai nyt edes sen verran ymmärrät? Eli mitään kustannussäätöä siitä ei tulisi.
Lakkautetaan siis valtion maksamat elarit ja selvitetään isä jokaiselle lapselle että oikea maksaja löytyy. Miksei tämä käy?
Juurihan sanottiin, ettei kaikki isät maksa elareita, vaikka olisi osoitettu maksaja.
Kun elää sitoutuneessa avioliitossa henkisesti terveen aikuisen puolison kanssa, mitään testejä ei tarvita.
Huomaan jo kirjoituksistasi AP, ettet tunne Jeesusta.
Pettäminen on sairasta ja aiheuttaa aina, vain ja ainoastaan vaikeuksia.
Terkuin, Jeesukseen turvautuva vaimo
P.s Synnyin avioliiton ulkupuolella, joten olen kokenut itse miten rikkovaa aikuisten holtiton seksuaalisuus voi olla. Molemmat vanhempani olivat henkisesti sairaita. Ovat jo kuolleet, mutta aiheuttivat minulle, sekä sisaruksilleni suurta tuskaa ja murehduttivat Pyhää Henkeä.
"Ja silloin on / tuntee itsensä ihan totaaliseksi Hyypiöksi? ei liene tarkoitus. Jos tuo kuuluisi pakettiin, niin tuo hyypiöhäpeä poistuisi. "
Joku oli aiemmin ketjussa laskenut, mitä kaikille suoritettava dna-testi tulisi maksamaan. Ihanko tosissasi esität, että hyypiöhäpeän vuoksi käytettäisiin miljoonia euroja verovaroja? Niillä. joille hyypiöhäpeä on ongelma, lienee elämäsään monta muutakin tilannetta joissa he joutuvat häpeämään hyypiöyttään. Pitääkö ne kaikki jotenkin estää verovaroilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, jos kerran rahaa on, tehdään saman tien kaikille suomalaisille kaikki mahdolliset terveysselvitykset ja kustannetaan ilmaiset silmälasit. Ja kun vauhtiin päästään, miksei vielä selvitettäisi rikoksetkin, Kyllikki Saaren murhaa myöten, ja pistetään kaupan päällisiksi vielä Kennedyn murhakin pakettiin. Vai voisiko mitenkään olla, että jossain vaiheessa resurssit tulevat vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, jos kerran rahaa on, tehdään saman tien kaikille suomalaisille kaikki mahdolliset terveysselvitykset ja kustannetaan ilmaiset silmälasit. Ja kun vauhtiin pääs
Hauskaa miten läskiksi heität.
Heitätkö samoin kun puhutaan naisten eteen käytetyistä verovaroista? Esim UNWomen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun ei ne silti maksa niitä elareita, eivät käy töissä, eivätkä omista muuta kuin tuulen huuhtoman perseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei veronmaksajien rahoista. Teetä itse omilla rahoilla jos haluat.
Ei ap kehtaa pyytää enoltaan näytettä testiin :(
Voi olla että olisi parempi pyytää myös talonmieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä olisi oikeus ja kohtuus, että kaikille vastasyntyneille tehtäisiin isyystesti automaattisesti. Testiä ei tehtäisi tilanteessa jos molemmat vanhemmat itse henkilökohtaisesti allekirjoittaisivat paperin, että testiä ei tehdä.
Hedelmöityshoidot koskien lahjamunasoluja ja lahjasiittiöitä olisi sitten asia erikseen.
mitäs jos molemmat osapuolet kävisivät tämän keskustelun jo ennen lapsen syntymää (keskenään, kahdestaan, niinkuin täysivaltaisten ihmisten pitäisi osata tehdä) (ja mielellään jo lapsen suunnitteluvaiheessa) ja sopisivat dna-testin tekemisestä. Ei tarvitisi alkaa mitään papereiden allekirjoitusta missään virastossa, ett dna-testiä ei tehdä. Ihan suullinen sopimus, tai jos luottamusta ei ole, niin toki sitten kirjallinen, muta siinä vaiheessa pitäisi jo hälytyskellojen soida ja ymmärtää ettei sovita keskenään vanhemmiksi, kun edes dna-testistä ei kyetä sopimaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä(kin) vaaditaan valtion maksettavaksi? Isälle asian varmistaminen on taloudellisesti järkevää, joten voisi hyvin maksaa testin. Jos on niin persaukinen, ettei testiin ole varaa, ei asiassa ole taloudellista intressiäkään, koska lapsen (ja vanhemmat) elättää siinä tapauksessa kuitenkin yhteiskunta.
koska suomalaiset lapsiperheet ovat tottuneet siihen, että yhteiskunta maksaa heidän lapsentekonsa kustannukset. Pitäisi leikata rajulla kädellä kaikkia lapsietuuksia, jotta siihen puuhaan ryhdyttäsiiin sitten vasta vakavan harkinnan jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Tässä itseasiassa olisi paljonkin ideaa. Jokaisesta miehestä voitaisiin kerätä valtakunnallinen geenipankki ja jokaisesta vastasyntyneestä otettaisiin dna-näytteet joilla isä saataisiin kiinni, halusi isäksi tahi ei. Tämähän säästäisi ihan valtavia määriä yhteiskunnan tukia kun ei turhaan Kela maksaisi kaiken maailman häntäheikkien elatusmaksuja. Eli kannatetaan!
tässä olisi ideaa. Jokainen mies dna-testiin, jotta häntäheikitkin jäisi kiinni ja joutuisi maksamaan lehtolapsensa elatuksen vaikkei isyys yhtään kinnostaisikaan
Joskus 1. lasta odottaessa miehen kanssa keskusteltiin tästä, kummalakaan ei mitään intohimoja suuntaan tai toiseen tässä asiassa. Tultiin siihen tulokseen, että lapsi päättäkööt asian itse tullessaan täysi-ikäiseksi, jos lapsi haluaa virallisen varmistuksen isyydestä (ja äitiydestä (eihän lapsi tiedä varmaksi edes sitä, että se ihminen, jota hän äidikseen kutsuu on oikeasti hänen äitinsä!)), niin hän saa meiltä täyden tukemme testille. Muidenkin lasten kanssa päädyttiin samaan. Me nyt olemme päästämme terveitä, joten kummallakaan ei ole mitään syytä pelehtiä toisen selän takana pettämisen merkeissä, tai muutenkaan salata toiselta mitään.
Mielestämme oli lapsen edun mukaista antaa lapsen itse päättää asiasta. Tuollaiset kokeet kuitenkin jää virallisiin arkistoihin.
Jos tuohon lähdettäisiin, niin mielestäni olisi oikeus ja kohtuus, että tuollaiset testit maksaisi lapselliset ihmiset itse. Olisi väärin laitaa lapsettomia maksamaan toisten lisääntymisen selvittelyjä. Vaikkapa dna-testivero lapsen ilmoitetuille vanhemmille. Jos käy sitten ilmi, että oletettu isä ei ollutkaan isä, niin hän saisi veronpalautuksena rahansa verottajalta takaisin.
Samaan syssyyn voisi lätkäistä sukupuolitautiveron ihmisille, jotka jäävät sp-taudeista kiinni (käytä kumia, jos haluat taudeilta välttyä ja sitten kodomien hinnoista otettaisiin samalla alvit pois tietenkin). esim. väkisinmaatut olisivat verosta vapaat.
Siinä saisi purraorpo verotuloja kerättyä vähän lisää valtion kassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain miehet ovat näin saamattomia että eivät saa itse tehtyä tätäkään vaan itketään valtiota apuun. Testi on olemassa. Tee testi. Tulos selvä. Maksa lasku. Valtio ei ole mikään isyysvalvomo. Aikuisen ihmisen pitää ihan itse toimia ja hoitaa asiansa.
Maksakoon naisetkin vastaavasti aivan itse kaikki naiserityiset lääketieteelliset toimet. Tasa-arvo nääs. Valtio ei ole mikään naisten elätyslaitos.
Tiedätkö mihin se johtaa? Siihen, että iso osa naisista luopuu seksistä kokonaan ja miehet ja nykyistäkin pahempaan puutteeseen, kun ei vaan öydy naista, joka haluaisi seksisuhteeseen.
Jos alkuaineet on saatu "pankista" eikä isä halua tulla tiettäväksi?
Vierailija kirjoitti:
Jos alkuaineet on saatu "pankista" eikä isä halua tulla tiettäväksi?
ei ole nykyisin enää mahdollista, kun laki takaa lapselle oikeuden saada tietää spermapankin luovuttajan nimen, josta lapsi sai alkunsa. Tässä muuten on ajateltu nimeomaan lapsen etua: _lapsella_ on _halutessaan_ oikeus tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos isä maksaa sen omista rahoista.
Eli te akat haluatte peitellä pettämistä viimeiseen saakka. Te naiset olette miehiäkin pahempia sikoja.
Sulla on päättelyprosessi "vähän" rikki.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Ideahan tässä on se, ettei kenenkään tarvitsisi:
a) ottaa nokkiinsa, että "minuun ei luoteta".
b) käyttää tahtomattaan aikaansa ja rahaansa vieraaseen lapseen.
Lisäkustannus yhteiskunnalle aivan marginaalinen muiden raskauskulujen päälle (neuvolat, synnytys, äitiyslomat...). Rahasta tämä ei ole kiinni.
Tee testi salassa äidiltä. Kyllä pystyt itse pumpulipuikolla pyyhkäisemään ilman äidin apua. Ongelmasi on ratkaistu, eikä mun tarvitse maksaa testiäsi.
Jos testin hinta saataisiin jostain syystä painettua vaikka 10c / kerta, eli tuo kustannusvaikutus poistuisi, niin mitkä olisivat merkittävimmät syyt, miksi tuota ei olisi järkevää tehdä? Paitsi epäselvien tilanteiden riidat. Mutta en oikeen usko että ne kasvaisivat nykyisestä tolla testaamisella. Koska suurin osa isistä on niitä joiden oletetaankin olevan