Miksi ei isyystestiä kaikille vastasyntyneille?
Kommentit (186)
Kustannus olisi noin 11 miljoonaa + työntekijöiden kulut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi ITSE OMILLA rahoillaan tehdä testit. Minä veronmaksajana en halua maksaa testejä jos joku x on parisuhteessa naisen kanssa johon ei luota. Jos epäilet ettet ole lapsesi isä niin ota VASTUU ja tee testi ja asia selviää ilman yhteiskunnan rahoja ja holhousta.
Mitäs muita vastaavia kuluja siirretään yksilöiden vastuulle? Mammografia? Ottakaa VASTUU.
Rintasyöpää ei voi estää. Sen sijaan kumppanin raskautumiselle on miehillä erittäinkin helppo ratkaisu: kondominkäyttö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin. Lakkautetaan naiserityisiä järjestötukiaisia 11M edestä niin saadaan varat petturinaisten pysäyttämiseen ilman kustannusvaikutuksia.
ei kannata lähteä moiseen vaan siksi että olet mielesi pahoittanut
Vierailija kirjoitti:
Siis 1500 - 2000 asuntopalon vuoksi kaikissa kiinteistöissä ja tiloissa pitää olla palovaroitin, joka maksaa luokkaa 50 euroa.
Tämä on siis verrannollinen siihen että 43 000 lasta testattaisiin, 50 euroa testi, kun ongelmia isyyden suhteen olisi noin 1 700 lapsen kohdalla (4%).
En kiellä.
Asuntopaloissa kuolee ihmisiä, samoin syöpä kaataa työikäisiäkin, kun tuossa jo joku oli kieltämässä mammografiat. Epäselvyys isästä ei tapa ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin. Lakkautetaan naiserityisiä järjestötukiaisia 11M edestä niin saadaan varat petturinaisten pysäyttämiseen ilman kustannusvaikutuksia.
ei kannata lähteä moiseen vaan siksi että olet mielesi pahoittanut
Eipä tietenkään, ei kannata edistää tasa-arvoa vain koska jollekin tuli paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se isä ei maksa niitä elareita, niin sinä ja minä veronmaksajina maksamme. Kai nyt edes sen verran ymmärrät? Eli mitään kustannussäätöä siitä ei tulisi.
Tällaista se sitten on, kun miehille kelpaa vaan jännänaiset.
Sinänsä tuo ei toteutettaessa varmaan olisi kovin iso kustannus. Kun systeemi olisi kasassa, niin kulut varmaan saa hiottua aika pieneksi. Eikä tossa perustilanteessa ole edes mitään ongelmaa. Toi voisi olla vaikka vapaa-ehtoinen/ ilman kustannuksia tarjottava lisävaruste. Joka tulee automaattisesti, elle siitä kieltäydytä. Toki. Jos jostain syystä ilmenee vastustusta, niin onhan se Iso kysymysmerkki, että miksi ?
Vastasyntyneen kohdalla ei ole edes terveysriskejä. Toisin kuin syntymättömän kohdalla tehtäessä.
Joten miksi ei? Koska nykyisellään suurin osa naisista loukkaantuvat isyystestivaateesta. Oli sitten syytä epäilyihin tai ei. Se on varmasti iso vaikutin siihen että miehet eivät niitä aktiivisesti vaadi. Edes tilanteissa, joissa voisi olla syytä. Esim tuore parisuhde, jossa entisyyskin on vielä vähän kesken. Ja joo. Ihmisillä on noita kuvioita. Se on inhimillistä.
Mä ainakin sanoin avopuolisolle, että saa vapaasti testata jos epäilee isyyttään. Senhän joutuu erikseen tunnustamaan, kun ei olla naimisissa.
Ei ole testannut vaikka useampi lapsi meillä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin sanoin avopuolisolle, että saa vapaasti testata jos epäilee isyyttään. Senhän joutuu erikseen tunnustamaan, kun ei olla naimisissa.
Käsi sydämelle. Olisitko edes himpun loukkaantunut, jos hän olisi "optionsa" käyttänyt? Ja ole nyt rehellinen....
Eli miksi hän olisi sinua halunnut loukata? Jolloin testit luonnollisesti jää tekemättä, ja asia perustuu luottamukseen. Mikä ei ole väärin. Mutta moni ei esim. usko rahojaan yhteiselle tilille, niin joskus mukaan voi lisätä hieman kontrolloitua faktaakin. Ilman että sen pitäisi loukata.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä tuo ei toteutettaessa varmaan olisi kovin iso kustannus. Kun systeemi olisi kasassa, niin kulut varmaan saa hiottua aika pieneksi. Eikä tossa perustilanteessa ole edes mitään ongelmaa. Toi voisi olla vaikka vapaa-ehtoinen/ ilman kustannuksia tarjottava lisävaruste. Joka tulee automaattisesti, elle siitä kieltäydytä. Toki. Jos jostain syystä ilmenee vastustusta, niin onhan se Iso kysymysmerkki, että miksi ?
Vastasyntyneen kohdalla ei ole edes terveysriskejä. Toisin kuin syntymättömän kohdalla tehtäessä.
Joten miksi ei? Koska nykyisellään suurin osa naisista loukkaantuvat isyystestivaateesta. Oli sitten syytä epäilyihin tai ei. Se on varmasti iso vaikutin siihen että miehet eivät niitä aktiivisesti vaadi. Edes tilanteissa, joissa voisi olla syytä. Esim tuore parisuhde, jossa entisyyskin on vielä vähän kesken. Ja joo. Ihmisillä on noita kuvioita. Se on inhimillistä.
Mies ottakoon ihan itse vastuun siitä, että valitsee lapselleen äidin, johon luottaa. Ja jos epäonnistuu, niin uskaltautukoon tekemään omin kustannuksin testinsä. Jos luottamus on lähtökohtaisesti niin karilla, niin siinä tuskin yksi isyystesti muuttaa kovasti asioita. Minua ei kiinnosta kustantaa teidän parisuhdeongelmienne ratkaisuja.
Koska nykyisellään suurin osa naisista loukkaantuvat isyystestivaateesta.
Minä ja mies oltiin oltu yhdessä yli 7 vuotta ennen kuin rupesimme yrittämään lasta. Sitä ennen keskusteltiin aiheesta pitkään. Yhdessä me ehdittiin asua kolme vuotta ja ostaa yhteinen asuntokin vuotta aiemmin. Siinä miehellä olisi ollut 7 (= seitsemän) vuotta aikaa kertoa, että hän sitten haluaa isyystestin. Meinaatko, että aika olisi ollut ihan liian lyhyt sanomaan kaksi sanaa "haluan isyystestit"? Osaatko sanoa, millainen mies hautoo asiaa usean vuoden ajan ja sanoo sen ääneen vasta sitten, kun raskaus on pitkällä tai nainen vasta synnyttänyt lapsen?
Ja ei, kyse ei ole omasta miehestä. Hän ei isyystestejä halunnut vaikka lastenvalvoja häneltä siitä kysyi.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta, Alapeukuttajat: Miksi tämä olisi teistä huono Idea verrattuna nykytilanteeseen? Normalisoida se, että isyys selvitetään automaattisesti? Jos tilanne on epäselvä, niin sen ruksin voisi ottaa pois palvelulomakkeesta. Ja varsinkin itsellisesti synnyttäville, toi olisi ihan luonteva vaihtoehto, kun ei sitä isää kuvioissa ole edes tunnustamassa tekosiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsi sydämelle. Olisitko edes himpun loukkaantunut, jos hän olisi "optionsa" käyttänyt? Ja ole nyt rehellinen....
Eli miksi hän olisi sinua halunnut loukata? Jolloin testit luonnollisesti jää tekemättä, ja asia perustuu luottamukseen. Mikä ei ole väärin. Mutta moni ei esim. usko rahojaan yhteiselle tilille, niin joskus mukaan voi lisätä hieman kontrolloitua faktaakin. Ilman että sen pitäisi loukata.
Testin voi tehdä puolison tietämättä.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan!!! Naisille kuuluu mahdollisuus valita isäksi se rikkain ja komein vaikka se ei olisikaan oikea isä
Siellä on taas katottu amerikan hömppää viikkotolkulla! 🧐
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointtihan tässä on uliulimiehillä se, että niillä ei olisi munaa teettää testiä itse mutta silti pitää saada heitettyä epäilyksen varjo kaikkien tulevien äitien (=naisten) päälle.
Vierailija kirjoitti:
Koska nykyisellään suurin osa naisista loukkaantuvat isyystestivaateesta.
Minä ja mies oltiin oltu yhdessä yli 7 vuotta ennen kuin rupesimme yrittämään lasta. Sitä ennen keskusteltiin aiheesta pitkään. Yhdessä me ehdittiin asua kolme vuotta ja ostaa yhteinen asuntokin vuotta aiemmin. Siinä miehellä olisi ollut 7 (= seitsemän) vuotta aikaa kertoa, että hän sitten haluaa isyystestin. Meinaatko, että aika olisi ollut ihan liian lyhyt sanomaan kaksi sanaa "haluan isyystestit"? Osaatko sanoa, millainen mies hautoo asiaa usean vuoden ajan ja sanoo sen ääneen vasta sitten, kun raskaus on pitkällä tai nainen vasta synnyttänyt lapsen?
Ja ei, kyse ei ole omasta miehestä. Hän ei isyystestejä halunnut vaikka lastenvalvoja häneltä siitä kysyi.
En aivan ymmärtänyt kysymystä? Sinun miehesi ei halunnut testejä koska tietää itsekkin olevansa varsin aktiivisesti osallistunut toteutukseen. Mutta.... Jos hän olisi jostain syystä, en määrittele mistä, halunnut ja ottanut heti keskusteluiden alkumetreillä testiasian puheeksi, niin miltä se sinusta olisi tuntunut? Aivan... Ei sellaista mennä sanomaan ääneen. Se on realismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silloin on / tuntee itsensä ihan totaaliseksi Hyypiöksi? ei liene tarkoitus. Jos tuo kuuluisi pakettiin, niin tuo hyypiöhäpeä poistuisi.
Ei mua haittaisi automaattinen isyystestaus, mutta lasku sitten pariskunnalle.
Maksakoon naisetkin vastaavasti aivan itse kaikki naiserityiset lääketieteelliset toimet. Tasa-arvo nääs. Valtio ei ole mikään naisten elätyslaitos.